Hei!
Minkä ihmeen takia koira ulvoo kun se leikkii jollain lelulla mistä tulee korkeaa ääntä, kuten vinkuleluissa? Koirallani on tapana aina ensin vähän äristä vinkulelulle ja riepotella sitä, mutta kohta se menee siihen että koira puree lelua niin että se vinkuu ja ulvoo sitten hetken. Sitten taas vinguttaa ja perään ulvoo. Ja niin edelleen.
Onkohan tässä sama kyseessä, kun jotkut koirat ulvovat kun soitetaan pianoa tai joku laulaa? Onko kukaan muu törmännyt samanlaiseen käytökseen?
Vinkulelut ja ulvominen
3
2510
Vastaukset
- ryynis
Eli meilläkin pinseri ensin "tappaa" vinkulelunsa hurjan ärinän säestyksellä ja sitten vetäydytään sänkyyn ja vedetään symppisulinat päälle.
En kyllä osaa sanoa, mistä moinen johtuu. - koira tekee
noin, että puree ja ulvoo. Yksi tuttu koira painaa tassulla vinkulelua ja kun se lelu vingahtaa, niin vinkuu itse ja taas uudelleen, oikein pääkallellaan kuuntelee.
- Briard
Vinkulelun vinkuminen saattaa joistakin koirista kuulostaa aivan joltain saaliin vikinältä (rotta,hiiri tms). Kuulostaa siltä, että koirasi leikkii saalistus- tai paremminkin tappamisleikkiä. Ensin se murisee saaliille jonka se on "saanut kiinni", ja sitten se saattaa muuttua vinkumisen kohdalla matkimiseksi. Kun vinkulelu päästää äänen, koirasi vastaa siihen... Näin itse tulkitsisin asian tietämättä tapauksesta sen kummempaa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k374876- 823476
- 302943
- 612905
- 72689
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t552260- 371742
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91680- 181671
- 161574