Aihe

yamaha wr 125

jokinen

joo hankin ton yamaha wr 125. osaatteko sanoo siitä huippunopeuden ja kaua menee 0-100km/h?

200

19077

    Vastaukset

    • paska valinta. ps.poistit sitte mun kommentin

      • Osta mielummin husqvarna SMR (nelari)! vie heleposti wr:n kiihtyvyydes. oikeesti äänet pareemmat ja sentakia ajotuntumakin paljon parempi! mutta wr tosin vie huipuissta.. hussen huiput n.110-115, riippuu päivästä ja kypärän lasien suuruudesta ja kenkien tuulenvastuksesta. wr:n huipun noin 120.


      • husse ny! kirjoitti:

        Osta mielummin husqvarna SMR (nelari)! vie heleposti wr:n kiihtyvyydes. oikeesti äänet pareemmat ja sentakia ajotuntumakin paljon parempi! mutta wr tosin vie huipuissta.. hussen huiput n.110-115, riippuu päivästä ja kypärän lasien suuruudesta ja kenkien tuulenvastuksesta. wr:n huipun noin 120.

        Husses sama kone hu WR:ässä... En usko että kiihtyy nii paljon kovempaa.
        Omistajan kiima päällä?


      • husse ny! kirjoitti:

        Osta mielummin husqvarna SMR (nelari)! vie heleposti wr:n kiihtyvyydes. oikeesti äänet pareemmat ja sentakia ajotuntumakin paljon parempi! mutta wr tosin vie huipuissta.. hussen huiput n.110-115, riippuu päivästä ja kypärän lasien suuruudesta ja kenkien tuulenvastuksesta. wr:n huipun noin 120.

        Husses sama kone hu WR:ässä... En usko että kiihtyy nii paljon kovempaa.
        Omistajan kiima päällä?


      • jaa kirjoitti:

        Husses sama kone hu WR:ässä... En usko että kiihtyy nii paljon kovempaa.
        Omistajan kiima päällä?

        Ehkä jos Husse on lähes yhtä kevyt ku Riepun Marathoni.. WR on tehty nii painavaks.. Onha siinä hyviä puolia, ruiskukone vastaa nopeemmin kaasuun, ja WR:stä löytyy bensa mittari. :D


    • Mitä väliä kuinka nopee kiihtyy? Paljo kulkee? Soita kauppaan ja kysy jos tarvitsee noin paljon tietää.

    • kiihtyvyydestä ei tietoa mutta huippinopeus oli kaverilla 111kmh pyörän omaan mittariin!

    • itel huiput mittarii 126km/h
      ja kiihtyy johki 3-5 sekkaan 50km/h ja noin 15 sekkaa 100km/h

    • katos youtubesta. Siellä on kuvattu kypäräkameralla kiihyttäminen

    • Kuinka joka foorumille tulee aina näit 2t vs. 4t väittelyitä. Kukaan ei kuitenkaa voita mitää? Itel ollu mm. Hussen WR 125 ja Kotarin Exc 125 ja jammun WR 125. Hussel ja kotaril oli kyl pirun rento päästellä ku molemmist lähti aikalailla 30kw, mutta ne tuli pirun kalliiks ku söi bensaa ja sai huoltaa aika ahkerasti ja ostaa kalliita osia. Kotarin vaihdoin jammuun koska piti saada kestävempi pyörä koska nykyää tulee ajeltua sen verra paljo ja pitkiä matkoja. Oon ollu tyytyväine Yamahaa. Syö vähän bensaa ja hyvin on kestäny vaikka mittaris jo 15tkm (Itte ajanu 6000 km). Kiihtyy 0-100km n. 14 sekunttiin ja kulkee aikalailla 130 munaasennos (vireinä leovincen kokoputkisto ja powercommander). Ainakaa mopot ei oo tullu ohi :)

      • Riippuu aina mitä hakee. 4-tahti WR 125 X on hyvä pyörä, ja kulkee nelariksi kohtuullisen hyvin (15 hp), vaikka 2 päällä sekin on aika laiska. 107 km/h näytti mittari kaasu pohjassa 2 päällä. Tehoissa ei siis pärjää alkuunkaan näille Gas Gaseille (35 hp) ym., mutta kestävyydessä varmasti. Ei tarvitse tankata koko ajan, eikä tarvitse ostella kalliita mäntiä ja teettää huoltoja joka 2500 kilometrin välein...

        Jos tykkäät ajella kaupungissa, haluat tehoa ja saada kaverit kateellisiksi, osta esim. Gas Gas 125. Varaa kuitenkin paljon rahaa, jos hommaat tuollaisen kisavehkeen.

        Jos haluat ajaa matkaa, ja et halua teetättää jatkuvia huoltoja, osta WR.


      • VILLEKUUSYSI kirjoitti:

        Riippuu aina mitä hakee. 4-tahti WR 125 X on hyvä pyörä, ja kulkee nelariksi kohtuullisen hyvin (15 hp), vaikka 2 päällä sekin on aika laiska. 107 km/h näytti mittari kaasu pohjassa 2 päällä. Tehoissa ei siis pärjää alkuunkaan näille Gas Gaseille (35 hp) ym., mutta kestävyydessä varmasti. Ei tarvitse tankata koko ajan, eikä tarvitse ostella kalliita mäntiä ja teettää huoltoja joka 2500 kilometrin välein...

        Jos tykkäät ajella kaupungissa, haluat tehoa ja saada kaverit kateellisiksi, osta esim. Gas Gas 125. Varaa kuitenkin paljon rahaa, jos hommaat tuollaisen kisavehkeen.

        Jos haluat ajaa matkaa, ja et halua teetättää jatkuvia huoltoja, osta WR.

        Niin ja tuosta kiihtyvyydestä vielä sen verran, että TT kisavehje voi kiihtyä jopa alle viidessä sekunnissa sataseen, WR:llä se kestää n. 13-17 sekuntia.


      • VILLEKUUSYSI kirjoitti:

        Niin ja tuosta kiihtyvyydestä vielä sen verran, että TT kisavehje voi kiihtyä jopa alle viidessä sekunnissa sataseen, WR:llä se kestää n. 13-17 sekuntia.

        alle 5 sekuntia, ja mistä semmosia löytyy muualta ku motogp-kisoista? kertaakaa ei oo kotari, temmi gassu tms. kilvissä ollu menny alle 6 sekuntii mitä onn nähny tai videoita kattonu


      • VILLEKUUSYSI kirjoitti:

        Niin ja tuosta kiihtyvyydestä vielä sen verran, että TT kisavehje voi kiihtyä jopa alle viidessä sekunnissa sataseen, WR:llä se kestää n. 13-17 sekuntia.

        formula kiihtyy 0-100 3 sek ni millä 125cc tt voi kiihtyä alle viiteen? vitun neropatti-.-



      • siikkkkaaa kirjoitti:

        http://www.youtube.com/watch?v=TMRv-oktFOE

        Tuo video on paskaa! Jos yhtään ymmärtäisit mitään Fysiikasta, niin tasaisella 0-100 5sek huiput 160km/h on silkkaa paskaa, ei todellakaan onnistu noilla tehoilla.

        Luultavimmin tuo kiihtyvyys on tehty alamäkeen.


      • wewe1 kirjoitti:

        formula kiihtyy 0-100 3 sek ni millä 125cc tt voi kiihtyä alle viiteen? vitun neropatti-.-

        Dragsteri 0-100 n.0,4 sek ;)


      • wewe1 kirjoitti:

        formula kiihtyy 0-100 3 sek ni millä 125cc tt voi kiihtyä alle viiteen? vitun neropatti-.-

        Meinaan hankkia yamaha wr 125 onko se viisasta jos säästän


    • Tajuutteks te vitun pellet et vaik tungette minkä teharin toho Wr:ää nii siin ousee tehot vaa 0,1kw... ja noi teijän 2t piikit kiihtyy ja kulkee vakion iha samallail ku 4t... Vittu te 2t pojat voitte imee sitä teijä teharii ja itkee faijalle ku se leipo kiinni

    • Siitä vain että kyllä se vakio nelari voi kulkea 130km/h . Itselläni oli Honda XL 125 Varadero vm.08 ja sillä sain joka kerta motarilla huiputettua yli 130km/h, pyörän oma mitari näytti n.138-140km/h ja GPSään näytti 136km/h samoin auton mittariin. Ja jos vertaa A1 tehoista 2-t A1 tehoiseen nelariin nii ne ovat kyllä aivan tasoissa 2-t voi jopa jäädä jälkeen koska kuristukset ottavat vääntöä pois koneesta. Esim vakio Husqvarna 125 jää kevyesti varaderolle huipuissa mutta asia on sitten aivan eriasia jos vastassa on TT ja senhän tietää tyhmempikin. Mielestäni todella lapsellisia nämä 2-t vs. 4-t

    • 110-120 huiput 15sec 0-100.

    • teidän on ihan turha penikat tapella! mulla on wr 125 2011 ja kulkee tasaasella 110km/H ihan vakiona! kaikki vakiot menee saman verran!

    • wr bomberi on kyllä oikeessa...

    • itte oon nyt meinannu weeraa laittaa ja nyt se suuri mieltäni painava kysymys keuliiko/sudittaako tämä laiskiainen? TT husse keuli kuin unelma kunnes mopoauto kääntyi yllättäen eteen ja husse lähti lunariin, mutta alkoi sen verran jo tuo 2t korjailu kyllästyttää että olisi hyvä saada kemmu joka keulisi ja kestäisi sen kuin mies!

      • heijuha! keulii se :))


      • Arrow kiinni ja pelittää


    • sen vielä lisään että en millään haluaisi tuhlata satoja euroja johkin tehariin joka tuo 1 kw lisää tehoa niin et keuliiko tämä vakiona, korkeintaan välityksien muuttamisella?

      • keulii ihan hyvin täysvakionakin, kokeiltu on! :)


    • Juu on nelari ihan hyvä valinta kun suomessa ei saa kuitenkaan nopeusrajoitusten mukaan ajaakuin korkeintaa 120km/h ja normaalisti 80km/h.
      Ittellä on yamaha xt 125 melkein samakone molemmissa ja kulkee vakiona ton 115km/h teharilla saismenee ton 125km/h ja välityksillä 130

      • toi on kyllä nytten iha täyttä paskapuhetta. Minulla on Yamaha XT 125cc jossa on Arrowin täystehoputkisto, Keihin 26mm kaasari ja kantta madallettu ja avarrettu ja kulkee sen 100km/h!

        EIKÄ SIINÄ VIELÄ KAIKKI! Ihan on liikkeessä pistetty säätöihinkin yms.

        Nelarit on laiskoja kuin mitkä ja 2-tahdit on niille joiden isät maksaa bensat ja huollot ja varaosat ja öljyt ja kaikki muut kulut!

        Itse kyllä ajelen mielummin 2-tahti kevarilla (Yamaha DT 125cc) melko laiska, mutta ei tarvitse huoltaakkaan niin kauheasti!


    • kuka väittää et kaikki nelarit menee 110 km/h vakiona ??? Mun kaverin yamaha yzf-r 2011 menee helposti yli 120 ja huiput on 137 suoralla ja se on vakio. wr:stä en tiedä paljo menee mut kannattaa ostaa jos ei haluu koko ajan olla tankilla .

    • Mitä niillä huipuilla tekee?? kysymys kuuluu osaatko ajaa..

    • Itse kävin Yamaha Centteris, ja kyselin paljo WR 125cc kulkee. Ne sano et se kulkee sen 120 km/h, riippuu kuljettajasta. Ja sit toi YZF-R 125 kulkee semmoset 130 km/h riippuu myös kuljettajasta

      • Mittarin mukaan...


    • Oma wr kulkee mittariin sen 125km/h alamäkeen myötätuulessa ja mittarikin kusee sillä 10yläkanttiin että oikeeta nopeutta sen 115km/h, ja se on fakta ettei nelarit kulje samanlailla ku 2t ja molemmissa on hyvät ja huonot puolensa..
      Lisäksi omistan arrowin kokoputkiston, en ostanut sitä "teharina" sitä se ei ole, ostin sen äänien ja väännön takia ja tämä peli keulii kyllä kunhan vain osaa, kaveri nosti keulaa vielä 50km vauhdeissa 3vaihteella ja nelarilla on helpompi keulia kuin kakstahdilla kun ei ole pelkoa piikistä, voit vetää tasakaasulla niin pitkälle kuin vain osaat, ja näitä on vaikee virittää ja jos haluat virittää niin menee siihenki nnoin tuhat (1000€) euroa jos haluat sen pari lisä kilowattia, virittäminen tapahtuu ostamalla "tehoputki" pc (powercommander) ja viemällä pyöräsi sen jälkee penkitettäväksi jossa he säätävät samalla oikeat asetukset. Toinen vaihoetho on isomman pytyn ostaminen esim. 180cc malossi.

      • EDIT: "virittäminen tapahtuu ostamalla "tehoputken", pc:n (powercommander).."


      • olisko tota toi nokka akslin vaihto


    • minkä vitun takia te kaikki väitätte että nelaria ei voi virittää. Kyllä sitä vittu voi mut se on vaan kalliimpaa kun 2t pyörän viritys. Teetät jossain firmassa kireän nokka-akselin, viet kannen koneistamolle, kevennät vauhtipyörää ja kylkeen vielä pikku Turbo, Niin eikös tuo WR jo rupea potkimaan..

      • ja voisin väittää että tommosilla vireilla jää moni 2t:kin taakse:)


    • nelareihin saa Turbo sarjojakin...

      • Turbo sarja 5000-15 000 euroo?


    • 2t ei leivo jos osaa pitää pyörästään huolta, voiko wrän lastuttaa?2t kieltämättä syö paljon enemmän löpöö kun 4t mutta 2t kyllä kiihtyyyy paljon rivakammi ku 4t :P 130 wrällä on kyllä jo aika kova!!!

      • 2-tahdit vie karkeesti 2 kertaa enemmän bensaa, mutta on sitä tehoakin 2 kertaa enemmän


      • HUPSVARMA kirjoitti:

        2-tahdit vie karkeesti 2 kertaa enemmän bensaa, mutta on sitä tehoakin 2 kertaa enemmän

        No oikeestaa ne vie vielä vitusti enemmän kuin 2 kertaa enemmän. 2t vehkeellä pääset 10l tankilla sen 100km jos on viriä ja nelarilla 10l tankilla sen 300-400km


      • ei oo tullu viäl yhtää kevarii vastaa mihi menis löpöö tankkii ja toimis viäl


    • ÄLKÄÄPÄ tapelko! itellä rieju marathon ja siihän sama kone kuin tossa weerassa ja itellä on siinä 183 cc athena ja potkii kyllä hussen ohi! keulii kaasusta vielä kolmosella asfaltilla ja se on totista totta ja kiihtyy kohtuu nopeesti sataseen nollasta (n 5-10 sekunnisssa tarkkaa tietoo ei oo) kaks päällä varmasti mennee hussen ohi jos silläkin on joku kyydis!

    • kyll se WR on piikeistä paras ... ja te kaikki 2-tahti jonnet voitte painuu ****uun teijän husseilla ja sun muilla 80-luvun 2-tahdeilla. 2-tahdilla ei oo tulevaisuutta, kaikki vähä isommat pyörät ku tämmöset leikki pyörät on nelareit. Ja kyll se 4-tahti on AINA parempi ku 2-tahti, kaikissa olosuhteissa! ainaki piikeissä. Mut sit on tämmösii pappa betalar poikia jotka ostaa kaiken maailman " tehtaan oma TT-setti " ja kaikkee semmost PAS**A! ja SILLOIN ku se viritetää yli 11kW nii sit se ei enää ookkaa piikki. Ostakaa saman tien hayabusa ku ette lakia kunnioita, ja sitku jäät kiinni nii mee vaa maksaa verot sun muut ku WR:llä ei tarvi maksaa pa**an vertaa ku ei se edes vie bensaa!

    • noni rauha ny nelarit on kyl hyvii kun ei syö paljoo bensaa mun kyllä 2t aina voiton vie!!!! ja vittu lopettakaa toi naurettava paskan jauhaminen!!

    • Siis kaverin wr:ällä päivän ajoin kesällä ja toista en aja kun hävetti niin että meinas silmät päästä pudota. Kiihtyvyys aivan helvetillisen onneton ja 100 alueellaa kaikki huom. kaikki menee ohi että semmonen peli tämä on. Rauhaa rakastavana ihmisenä peace vaan kaikille ei herneitä kiitos. Jotkut ajaa antaa ajaa muuten ehkä hyvä ja taatusti kestävä pyörä mut ei nuorison hitti. Kun kiihyttämään lähet niin vitullinen nelaribuuaus ja miettii ettää lähtisinkö vai enkö tuntu että kuolee vanhuuteen kun niin kauan kyseli aina.

    • Täyttä P***AA nää teijän jutut wr on hieno ja luotettava pyörä mutta lusmu mitä sille nyt tekemään. Sitä paitsi tää keskustelu on yamaha wr 125 eikä mikää 2t vs 4t. Itellä on 2t tt piikki ja onhan se kiva mutta vie bensaa, Eikä sitä kokoaikaa tarvii huoltaa... Ensimmäinen koneremppa on huoltokirjassa 30tkm kohalla joten imekää penistä.

    • Se paljo pyörä kulkee riippuu iha siitä et kui ajat sen sisään jos raiskaat sen enne ku sisäänajo o ajettu ni tajuaahan se et se kone ei tykkää

    • Hei ihmiset..... Rauhaa!

      Jospa nyt palattais takasi maanpäälle ja keskityttäs tän topiki aiheesee eli wr125 virittämiseen :) Asian laitahan on se että nelareita ei ole tehty viritettäviksi saati sitten kovaan ratakäyttöön (jos puhutaan katupyöristä ,motogp pyörät sitten erikseen).
      Miks virittää kun ei siitä paljoa iloa ole ja tulee pirun kalliiksi? Nelari on ehkä hieman luuska mutta se kestää ja jälleen myynti arvo pysyy.
      Putken vaihtoa ehdotan jos haluat muhkeammat äänet , tuo samalla lisää vääntöä :) (itselläni arrowin täysputkisto , äänet muhkeat ja vääntää pirun paljon paremmin)

      PS. Hauska katsoa miten yksin kertainen kysymys aiheuttaa hirven hulabalon vaikka kysymyksessä ei mainittu missään sanaa 2t. Ainii oma wr kerää huippuja sen 120km/h ja vääntää iha mukavasti ;) ei jää edes kovia virejä omistavien mopo poikien jalkoihin....

    • Kyllä mua pistäs vituttamaan ku ajelisin 125cc nelarilla ja joku ampuu 30 vuotta vanhalla RD:llä ohi :DDD turha nelarilla on mennä ees samalle viivalle 2t kanssa. Ja ketä kiinnostaa bensan kulutus yms.? kerran sitä eletään ja ollaan nuoria! Eipähän tartte lapsenlapillekkaan valehdella näitä kevarijuttuja:D Mun oma kevari menee 4. vaihteella kovempaa ku WR muna-asennossa alamäkeen kutosella myötätuuleen!!

      • 2- ja 4t ei voi edes vertailla samassa sarjas,tuo sun viestis on aika turha ja kertoo että et tiedä mistään mitään kun vertailet niitä samassa sarjassa.


    • "Ketä kiinnostaa bensan kulutus"

      Kerran elät ja olet nuori ja monta sataa kertaa jäät sen aikana moottorisahallas tienposkeen ku bensa loppuu.

    • WR:n huipuista sen verran, että vakioväleillä pyörä otti huippuja 114km/h. Moniko on saanut tiellä tämän vehkeen 6. vaihteella ottamaan kierrokset rajoitinta vasten? En usko että kukaan... paitsi pitkään alamäkeen. WRx:n mittari huijaa todella paljon.

      Itselläni WR:ssä Arrowin kokoputkisto jota muutettu ammattilaisen avulla niin että antaa vähän paremmin vielä vääntöä ja kansi on portattu. Tuon kannen porttaus muutti pyörää paljon ja nosti tehoja parilla hepalla.

      Pyörästä lähtee takapyörältä vakiona 12.4hv ja itselläni noilla härpättimillä otti 16.38hv. Huiput on tällä hetkellä GPS:ään 120km/h ja mittariin tällöin 134km/h.

      Ja jos jotakin kiinnostaa välitykset, niin ne ovat 14/49. Tuon 49 piikkisen takaratteen olen tehnyt itse koulussa. Piirtänyt CADilla jonka jälkeen ajoin laserilla lentokonealumiinista. Samaa ainetta jota AFAM käyttää rattaiden valmistuksessa. Rattaalle tuli valmistushintaa 32€.

    • yamahan nelarista en nyt tiiä on aika todella luumu lähtemän kun ei minkään näköstä tehoaluetta ole,kyllä kaksi tahdista tehoja saa mutta rs4 aprilia 10,2kw ,KTM DUKE 11.5kw mutta yamaha 8.2kw :'D

      • jaa täh 11kwhan tossa on? ja duke ei taida olla vakio tai sit ei oo kevari?


      • lol noob kirjoitti:

        jaa täh 11kwhan tossa on? ja duke ei taida olla vakio tai sit ei oo kevari?

        dukessa kyllä vakiona 11,5kw ammattilaisten testaama ja kevari on, mutta kyllähä jotku mopotki yli 45 km/h vakiona kulkee. mutta dukessa se huono puoli että lyö välivapaita lyö aikasta paljo ja monella mittaristo seonnnu. mut se nyt ei ees liittyny aiheesee :D


    • yamahaan tulee 1kw enemmän kun tyhjennät tai vaihdat putken...

    • Vittu samantien 170cc pyttyy ja kireempä nokkaa, madalla kansi tehari pipecros power commanderi ni kaikki huolet on ohi.

    • Mun mopoki kulkee vittu 130, se leikki jäi vaan vähän lyhyeks.

    • Haistakaa paska mulla on kymco super 8 125 cc, suutinta porattu ja kaasarin kurkkua viilattu, arrowin kokoputki, makso 500 e. Pytty viilattu ylikokoon ja 26 mm kaasari nostaa kewl 100 vauhista ja jättelee kaikki!!!11111 Huippuja en oo viittiny ees koittaa mutta suurin nopeus mitä oon ajanu oli 160 kmh ja kierrokset oli vasta 8000 että siinä teille viritystä

    • Naurettavaa paskaa nuo nelitahti piikit... Viri mopo (2-t luonnollisesti) menee ohitte.. >.>

      • Neeee menee... tuoppa mulle 2t mopo missä on tyhjä putki ja menee 110 : DDD


      • Ittelläni o wr ja kaverin mopossa on 70cc kiinni, ja kun mää väännän kaasua nii jää 2t savukone ku tatti paskaan


    • Onko kellää hajua että palijo tuo yamaha wr125 kulkee kun välitykset on vakio etuhamppi (en tiedä kokoa) ja takana on 62? kannattaako vaihtaa palijoa pienempää taakse? kun oon kuullu/lukenu ettei tämä jaksa 6-vaihteella kiihtyä kunnolla..

    • Tietääkö joku vastata että mikä minun wr:ssä on kun olen ostanut sen tammikuussa käytettynä ja se on ollut tammikuusta asti tähän päivään lämpimässä huoneessa niin nyt kun olen yrittänyt laittaa käyntiin niin se vaan starttaa koko ajan vaikka akku on juuri ladattu ja sitte se yhtäkkiä saattaa tehä hirviä paukauksen jostaki..tuntuu kuin joku ampuisi haulikolla korvan vieressä..että voisiko joku valaista minua että miksi se tekee noin..? ja mielellään semmoinen vastaa jolla on yamaha wr tai ollut joskus tämä sama ongelma kiitos.

      • Vie Yamahan valtuutettuun liikkeeseen huoltoon ni selviää


    • RIBULI!

    • tämä nolojen kommenttien määrä...
      kaikki vaan puollustelemassa sitä omaa kevariaan

    • Mikähän olis paras putki wr:ään?
      (joo tiedetään jo että ei se paljo vaikuta mutta ees vähä nopeutta,väntöö ja äänii)

    • No on aika monta putkea, kaikki menee mitkä sinne katteitten väliin mahtuu kunhan soveltaa. Gianelli, Acra, scalvin, hatamoto, yoshimura, arrow sun muut pörinäpöntöt.

    • siis teharin merkillä ei ole 4t merkitystä???

    • eipä oikeestaan. ei mikään niistä tuo lisää tehoa yksinään.

      • no mitä muuta sitte viä pitäis tehdä?


    • Noniin tuompa omat mielipiteeni esiin..

      2-tahti ''lievästi'' viritetty mopo vie kiihtyvyydessä 4-tahtia, mutta siis lyhyesti ja ytimeikkäästi: Osta 4-tahti kevari jollet halua, että kokoajan pitää käydä tankilla (2-tahti vie puolet enemmän bensaa.) , jos haluat, että ei koko naapurusto kuule, kun käynnistät kevarin, jos et ''bomberoi'' (et keuli yms.)

      Yhteenveto: Osta 4-tahti jos sinun ei tarvitse kikkailla ja lompakkosi ei tyhjene niiin urakalla.

      T:Weeran omistaja

      • Ei vie "lievästi" viritetty 2-tahti mopo nelari kemmuu, ehkä sitku on 70cc tai 86cc big boret kiinni... ^^ & nelari kemmu vie sellaset 2.5-3.5l satasel ku kotaril vie sellaset 8-14l satasel :D

        Naapurusto kyllä kuulee ku ostat teharin siihe nelarii


      • puolet enemmän hahhahaha yamaha dt vie alle 4l matka ajossa ja 5-6 kun kylällä kiihdyttelee koko ajan... ja weera jää pahasti kun lähtee sen kans kiihdyttään....


    • Toi bensajuttu on ihan pelleilyy, yleensäkki nelarit on kaikki vitusti kalliimpii ku 2t koska nii paljo uudempii... Wr125 0-100 14.3 sekunttii koson kiihtyvyysmittarin mukaa :) huiput mittarii voi joillai olla 130 pintaa mut 115 aikalail oikeesti.
      Ps. älkää verratko hussei mihinkää, paskin maholline vehje

      • noi sun lukemas ei pidä paikkaansa ,toi mittari kyllä valehtelee mutta ei noin pahasti ja eikä se kiihdy muutaku vakioputkella ja 200kg lisämassalla. Eikä noi sun väittämäs jutut (bensa ja 4t maksaa enemmän) pidä kyllä paikkaansa.


      • vedäkäteen^^ kirjoitti:

        noi sun lukemas ei pidä paikkaansa ,toi mittari kyllä valehtelee mutta ei noin pahasti ja eikä se kiihdy muutaku vakioputkella ja 200kg lisämassalla. Eikä noi sun väittämäs jutut (bensa ja 4t maksaa enemmän) pidä kyllä paikkaansa.

        (siis 200kg lisämassalla noin hitaasti)


    • kannataako hankkia arrowin täysputkiston alumiini vai dark line änkällä.
      vai kannataako hommata vain pelkkä änkkä??? mitä hyötyy koko putkistolla???

    • Ei luulisi olevan paljon väliä kevarilla siinä kauanko kestää kiihtyä sataseen ja paljonko kulkee. Joka tapauksessa on se nyt vähintäänkin epämukavaa tuollasella 125cc vehkeellä ajaa jotain 120 kun kone huutaa niin saatanasti ja kuski muna-asennossa. Kyllä sen 2 vuotta jaksaa ajella sitä 100 vauhtia ja kiihytellä vähän rauhallisemmin kun ei se 125cc kuitenkaan tule kunnolla lähtemään yhtään millään virityksellä. Ajelet rauhassa ja harjottelet sen 2 vuotta niin sitten saat hankkia millaisen pelin tahdot ja johan lähtee. Itse piikki iässä käytin paljon aikaa ja vaivaa että sai sen rakkaan kevarin kulkemaan jonkun 5-10 kmh lujempaa ja jälkeempäin kyllä naurattaa miten on jaksanut aikaansa moiseen tuhlata..

      • 18 vuotiaana saa hankkii alle 25kw...


      • Ihan sulle tiedoks kirjoitti:

        18 vuotiaana saa hankkii alle 25kw...

        2013 laki muuttuu, saa ajaa 35kw


    • no kyllä se melko paljon vaikuttaa.. ja ei pahasti tarvi huudattaa että kulkee 120 kun hankkii 2t kevarin... ittelläkin yamaha dt kuluttaa pari litraa enemmän ja tehoo on enemmän...

      • Muttakun ei sitä kevaria vaan millään saa lähtee yhtään vitun mihinkään....


    • kannataako hankkia arrowin täysputkiston alumiini vai dark line änkällä.
      vai kannataako hommata vain pelkkä änkkä??? mitä hyötyy koko putkistolla???

    • mulla weera ei mene kun sen 100 vakiona mutta tuuli kyllä vastaan aika pirusti..... siellä on vakiona 45 takana ja ei meinannu mennä kaks päälläkään kun 90..

    • vittu sullooon oomat 8kw weeärrä mopot siel omas tallis

    • Haha :D :D Ai vittu ku alkaa naurattaa :D Ketä te luulette olevanne jos väitätte et TT 125 2-tahti ei mee alle 10sek satasee tai et vakio Yamaha wr 125 menee 130 mittarii :D

      JOS se menee sen 130 mittarii ni taitaa kusettaa jollai parilkymmenel se mittari, osta uus. :D :D Kolmel frendil weeärrät ja kaikil kulkee sellaset 112-117 suoral ja mittari kusettaa jollai 6-10 :D

      Oma cebari menee 143 mittarii suoral muna-asennos ja myötätuules, mittari kusee jollai kymmenel...

      Esim. KTM EXC 125 TT, Husqvarna sm 125 TT, TM 125smr TT & vaikkapa Yamaha DT 125 TT menee kaikki alle 10sek satasee, kotaril pääsee siin kuudes sekas satasee :D ja temmil suunnillee sama, että imekää paskaa :D

      • oon kyllä samaa mieltä ton edellisen kans että teille saa nauraa aiva vitusti jokka väittää ettei 2-t kiihdy 100 alle 10sek. ja siitäki kans että VAKIO wr menee 130...
        hei mitikääny vähä mitä tänne kirjottelette!!! saahan wr kulkeen 130 ehkä arrowin kaa mutta ei se vakiona mee ikänä niin lujaa!!! ja saahan wr kiihtyykin lujempaa kun ratastatte jos halutte että se kiihtyy. älkää ruvekko väittään että 125 4-t voittais 125 2-t sillä se on melkein mahdotonta jollei panosta 20 000€ nelitahtiin.
        mutta on 4-t monia hyviä puolia verrattuna 2-t.


    • En edesjaksanut lukea viestejä loppuun kun huomasin, että keskustelu oli pelkkää paskan jauhantaa ja kinastelua siitä kumpi nyt on se oikea nelari vai 2-tahti.

      Kysyisin nyt kumminkin, että jos tohon weeraan laittaisi pelkän änkän, hatamoto tai arrow. Joutuuko siihen silloin asentamaan sen power-commanderin. Jostain kuulin, että jos sitä ei asentaisi voisi änkän vaihtaminen vai oliko se sitten kokoputkisto jopa syödä tehoja, kun on väärissä säädöissä. Joten valaiskaa nyt minua hiukan, miten se menee voiko pelkän änkän laittaa kiinni ilman mitään muita muunnoksia. Tai tottakai sen voi, mutta syökö se tehoja sitten?

      • eikös joku hepan enemm'än ollut penkittäny kokoputkiston vaihdolla... ja voit vaihtaa vaikka koko putken käy vaan laihalla ja ampuu hienosti putkeen, vääntöö tulee vähän ja ääntä paljon... ja sit power-commanderi ostaan jos haluaa pari heppaa enemmän viel tehoo. ja voit vaihtaa vaan änkän, ite vaihtaisin vaan alkukäyrän mielummin..


    • yamaha wr kulkee 190 mulla on titanium putki siinä

      • mitä eroo on titaniumis ja onko alkukäyrä vaihdettu?
        entä muuta virii esim:rattaat vaihdettu,180cc???
        ja lopuksi voisikko laittaa youtubeen videon tai johki kuvalinkin mittaristas että saat todistetuksi hullun väittees.


    • Itella weeärrässä 14/57 välit ja arrowin kokoputki ja mittariin huiput 123km/h, mutta näissä mittari näytää liikaa joten siihen ei kannata luottaa.

      • mikkä on vakio välit ja miten noi välit auttaa weeraan
        (kiihtyykö- vai kulkeeko paremmin)?


      • hmm... kirjoitti:

        mikkä on vakio välit ja miten noi välit auttaa weeraan
        (kiihtyykö- vai kulkeeko paremmin)?

        Vakio välit on 14/53, noilla 14/57 kulkee vähän huonommin, mutta kiihtyy paremmin


      • äijjä 9 kirjoitti:

        Vakio välit on 14/53, noilla 14/57 kulkee vähän huonommin, mutta kiihtyy paremmin

        ok


    • no siis oikeesti mitä helvettiä täällä tapellaa jostai 2-t ja 4-t piikeist. se on oikeesti jokasen henkilökohtainen asia minkä piikin ostaa. antaa joittenki ostaa niitä 2-t piikkejä jotka vie 6-10 litraa satasella, ei siinä mitää. mut älkää tekää 2-t jonnet tulko tänne selittää et " vittu mun piikki sitä ja mun piikki tätä blääblää 140km/h vittu kolmes sekunnis". mut sit on taas toi nelari vaihtoehto joo okei omistan WR 125x vakio ajettu se pari tonttuu ei ne huiput päätä huimaa mut mielummi mä pienikulutuksellisemmalla ja LUOTETTAVAMMALLA piikillä ajelen ku minkänäkösel kakstahil. ja kyllä mä tosta weerast pidän mukava ajaa ja kummiski parempi ku joku terpi. joten vittu antaa jokasen vittu ostaa sellane vitun pyörä ku haluaa. ei muitten siihe tartte puuttua . V***U PISTE!!

      • ei kaikki 2t piikit nii paljo vie... oma yamaha dt 125x vie 4l matka-ajossa 5-6 kylällä kiihdyttelyssä..


      • lol noob kirjoitti:

        ei kaikki 2t piikit nii paljo vie... oma yamaha dt 125x vie 4l matka-ajossa 5-6 kylällä kiihdyttelyssä..

        onko matka ajosi ykkösellä ajamista tyhjäkäynnillä???


    • ei vittu ootte vammasii, broidin nelari suzuki pc 65cc menee tutkaa jtn 189km/h jote olkaaa te jonnet vaa hiljaa ku ette tiiä vittu mistää mitää -_-....

      • Vaik siin ois 180cc kiinni sit ehkä vitun paviaani


    • On se kumma ku kukaan 2t viri tyyppi ei oo verrannu viä mopoonsa viritettyy nelariin, vaan verrataan 2t TT noihin vakio nelareihi.

      Jos joku mulle sponssaa 193cc sylkkäsatsin 4vena kanne kiremmät nokat ja kannen työstön, putken, turbon, dynojetin powercommanderi, rattaat. nii väitän että viä melkolailla kaikki 2t "kemmut" mikkkä vastaan tulee...

      Että se tehoista...

      se on sitten kans että 2t syö bensaa 7-14litraa ku nelari vie 2,5-4 litraa.

      mullehan on ihansma et ajaako 2t vai 4t, kunhan ei ala vertailee tehoja koska nelarista saa tehoo PALJON jos vaan osaa virittä
      kyllähän 2 tahtista saa helpommin tehoo.ku nelareista.

      toisaalta taas sillä ny mitää merkitystä oo että paljon tehoo ku 20veenä voi ajaa vaikka 200hp pyörää jos tykkää, sillon vaa nauretaa tälle touhulle että on nii isot tappelut jostai 10hepasta....

      ja bomberoinnissa (Keuliminen ja endoominen) onnistuu molemmilla iha yhtälailla jos vaan osaa hommansa.

      ja nelari on luotettavanmpi kun vajaatahti, 2tahdeissa vaihdellaan 10t mäntiä, ku nelarille se on vasta sisäänajo... kyllähän 2t kestää jos osaa ajaa, mutta kyllä se mäntä kuluu nopeemmin 2teessä ku nelarissa johtuen mun käsittääkseni 2teen sylinterisä olevista imu/pakokanavista mitä nelarissa ei ole... ja 2t karstottuu nopeemmi:D

      huvittavinta tässäki jutussa on että mää kirjotan tämmöstä paskaa sen takia tänne että alunperin hain tietoo kannen porttauksesta mistä näillä 2t pelleillä ei oo hajuakaa.....

      (kaikki 2teellä ajavat ei oo pellejä vaan ne kekkä tulee päteen että kuinka TT 2t vie vakio nelarin palstalle jossa kysellään viritysohjeit nelarikoneeseen)...

      ja mullahan on sellanen käsitys että nää 2t pellethän kekkä täälä pätee nii vaan pelkää että joku oikeesti virittää nelarinsa tehokkaammaks ku oma 2tahtine...

      • niinpä oon koittanu sanoo samaa että jos laitetaan esim wr ns. TT niin se vie leikiten täystehosen 2tahdin... niinkuin sanoit


    • vitun hinarit itellä on weerassa arrowin kokoputkisto, power commanderi ja 250cc sylinteri vie täystehosen kotarin viivoissa ihan kevyee...
      kyl siihen tehoa saa jos on rahaa ja aikaa

    • kuinka paljon pystyy viellä ajamaan sen jälkeen kuin viimeinen bensa palkki alkaa vilkkua?

    • Jos haluutte paremman 4-t niin ostakaa husqvarna sm siinä on muunmuassa paremmat äänet,kulkee hitusen paremmin,usd-keula,jne...
      Siinä on myös minarellin-kone,se on myös komean näköinen,samaa hintaluokkaa ja sekin on luotettava.

      • lisään että EI OLE wr:kään huono missään nimessä...
        (ja tuota hussee saa 4- ja 2tahtisena)


      • lisäys kirjoitti:

        lisään että EI OLE wr:kään huono missään nimessä...
        (ja tuota hussee saa 4- ja 2tahtisena)

        mutta weeärräs onki ruisku eikä kaasari ;)


    • itte oon saanut oman vakio weeran kulkee pyörän mittariin 123 kyykkyasennossa

    • wr on läpipaska nm. kokemusta on, jos haluatte asiallisen pelin niin gas gas, tm, ktm, hm (cr kone mallit) :)

    • oma vm11 smoto weera menee normaalisti sen 104-108 mittariinsa ja kiihtyy ihan mukavasti 90 asti, täysin vakio romppeet (välit14-53), on tietysti pientä ulkoista sipistelyä mutta kuitenkin... normaalissa ajoasennossa kovassa myötätuulessa tasaisella sen 119 parhaillaan mittariin.... mikä ois "paras" loppu putki weeraan äänien kannalta arrow,gianelli vai leo vince? :D

      ja pappa betalar 2-tahti poitsut vittuun täältä!

      • en oo varma mutta arrow on suosituin ja muitten äänen vaimentimia ei taida saada erikseen (siis uutena).


    • itse omistan wr 125x pyörän johon olen laittanu 200cc sylinteri sarjan ''tehopakoputken'' ja turbokin siinä kyljessä mukavasti ulisee.. ja voin kertoa että väännöstä ja tehosta ei todellakaan ole pulaa. mutta poliisien kanssa ongelmia voi tulla tuon turbon kanssa...kokemus puhuu :D

    • Pojat ei tainnu ymmärtää et kysyttiii virityksestä :) se vakio wr ei mee sen yli 120 vakiona suosittelen pistää 1 piikin pienempää eturatasta jaksaa vääntää viimeisen vaihteen hyvin, kieltämättä wr hieno pyörä mutta luuska se on koska se on niin raskas siitä huolimatta se on kyllä ketteräkin ja tukevan oloinen . suosittelen 2tahtia pääset paljon halvemmalla kun tyydyt tt 2 tahtiin :) muistakaa ku viritätte rankemmin ne nelarin hyödyt katoaa samalla :)

    • yamaha wr kulkee omaan mittaariin sen 130, itekki oon päässy mutta todellisuudessa se on sen 113, oon mitattu gepsillä, tutkaan kokeillu ties mitä eikä se mittari kusee aivan vitusti että siinä teille tietoa :)

    • Luin testiä et wr veis 4 litraa satasel vakiona. Mites on kokemusta? Pitääkö paikkansa? Entä saako ottamalla villoja hieman putkesta pois helposti ja vaivattomasti lisää tehoja?

      • 3-4l sadalla ;)


    • Noihin vanhempiin postauksiin: Noiden kisavehkeiden männät eivät todellakaan ole kalliita, itsellä on piikin kotari ja ne männät on sen ~50-70 euroa riippuu mistä ostaa. Ajan sillä enimmäkseen enduroa ja kevarin sitten kuitenkin aion ostaa erikseen ko. vie niin paljon bensaa sun muuta. Mäntiä olen vaihdellut n.100h välein riippuen onko ollut kisoja hirmuisesti eli mielestäni jatkuvasti ei ole oikea sana. Ja vielä mainittakoon, että muuta huoltoa ei ole tarvinnut tehdä, kuin välillä vaihdellut öljyjä ja pessyt/vaihtanut putsaria, mutta sitäkään ei tarvitse tehdä kuin harvoin katukäytössä.

      • tässä faktaa bike lehden kevari testistä yamaha wr kulutus 3.3 l/100km huippunopeus 109km/h 0-100km/h 18.99s tämä kaikki löytyy bike lehdestä


    • Miten kaikilla jonneilla on mielikuva että 2t leipoo "heti" kiinni jos vähän hurjastelee? Itse kun vedän KTM EXC 125 metsässä ja montulla huudatan konetta ihan kunnolla eikä oo leiponu vaikka on TT... Eikä myös Suzuki RM 250 oo valittanu huudatusta, öljy- bensaseos 4%. Ootte tainnu ite virittää mopojanne siihen pisteeseen että on leiponu ja pitää tulla itkeen muille että leipoo heti, ei kannata :D
      Se on vaa ajotyylistä kiinni ja kaasukahvan asento vaikuttaa kulutukseen, kukaan ei käske pitää sitä pohjassa :::::::DDDD

      • Aika korkia bensaseos ku ite käytän sen 2,5% eikä.oo kyllä sekää leiponnu :D


    • Osta mielummin husqvarna SMR (nelari)! vie heleposti wr:n kiihtyvyydes. oikeesti äänet pareemmat ja sentakia ajotuntumakin paljon parempi! mutta wr tosin vie huipuissta.. hussen huiput n.110-115, riippuu päivästä ja kypärän lasien suuruudesta ja kenkien tuulenvastuksesta. wr:n huipun noin 120.

    • mun mielestä noi 2t vs 4t on ihan turhia... antakaa ihmisten ajaa millä haluavat?! se nyt on ihansama kulkeeko se nyt juuri ja juuri sen 140 vai 150... siitä lähtee kumminkin kortti jos siitä jää kiinni.... joten lopettakaa tuo paskanjauhanta kun eise mitään auta.... kummallakin on omat vahvuutensa ja heikkoutensa :)

      • bike lehden testissä kylläkin wr huiput 109 ja husse 4t 115 todellista nopeutta joten husse on nopeampi koska painaa 30kg vähemmä ku wr


    • ^^^^Aivan! 2 tahil on omat heikkoutensa ja vahvuutensa kuten yhtälailla nelarillakin. Mutta tuohon, että jos kulkee 140-150 ei siitä lähe kortti tai mitään sakkoja. Siitä tulee jotain jos on se yli 11kW tai yli 125cc.

      • nii joo mutta sitä vaa että jos motarilla pistät 150 ni kyllä kortti lähtee hyllylle sii ylinopeus :D


      • NYT OIKEESTI kirjoitti:

        nii joo mutta sitä vaa että jos motarilla pistät 150 ni kyllä kortti lähtee hyllylle sii ylinopeus :D

        Kortti lähtee muistaakseni yli 50% ylinopeudesta. Jos rajoitus 120, siitä puolet:60 eli jos vedät yli 180 lähtee kortti 12-18 kuukaudeksi


    • Totta, mutta ainahan se on parempi jos pyörällä pääsee vähän kovempaa ku rajoitukset sallii. Miksi? Noh ensinnäkään pyörä ei huuda ku hullu mulkku eli voi pienemmillä kierroksilla ajaa = pienempi kulutus ja jos pitkää matkaa ajaa niin ei tule niin helposti sitä pyörän "väsymistä", koska ei se 125cc kone jaksa mennä motarilla hesasta jyväskylää koko ajan huutamalla vaik välillä tankillaki pitää käydä.

    • Tosta bensan kulutuksesta että eihän se wr vie kyllä paljoo yli 4l satasella, mut ite jotenki kummasti sain aivan täyden tankin kulumaa reilu 90km:ssä >_> miten se on edes mahdollista XD

    • Ei mtn väliä kui hyvin kiihtyy 0-100 riittä kunhan se kiihtyy 100km/h asti

    • saa nelariinki tehoa pyttyä vaihtamalla että imekää te kakstahdit meisselii

      • ei tarvi vaihtaa pyttyäkään...


    • ei nelarikemmut (smotot) mee ees 100

    • Tosiaan smoto nelari kemmut ei meni kuin tyynellä tai takatuulessa 100km/h. Itse ajoin rieju marathonilla (suutin vaihdettu, johtokikka tehty ja ilmanputsarin kuri pois ~ 16hp) pieneen vastatuuleen, niin huiput oli vitosella 97km/h mittariin, kutosen ku pisti silmää ni hyyty siihen 93km/h.

      • Niin, aluksihan tämän aiheena piti olla Yamaha wr, mutta keskustelu luistanut nytten 2- ja 4-tahtisten paremmuusväittelyyn.

        2-tahdit ja 4-tahdit molemmat on ihan hyviä pelejä, molemmissa on hyviä ja huonoja puolia, sekä valitessa jommankumman joutuu tehdä jonkinverran kompromissejä.

        2T:
        Hyvät tehot (Yamaha DT125R&Suzuki TS125 &Husqvarna sms 25hp, Suzuki rgf125,/Mito/Aprilia RS 30-33hp ja KTM EXC 125 35hp,)
        Saa edullisesti
        Pääsee laittelemaan, jos tykkää
        -Tiheämmät huoltovälit
        -(Joidenkin mielestä) ikävät äänet
        -Öljyn sekoittelu/säiliöön lisäily
        -Ehkäpä hiukan epäluotettavampi
        -Suuri kulutus

        4T;
        Kuluttaa vähän
        Mukavat äänet
        Vähäinen huoltotarve
        Luotettava

        -Tehoton
        -Jostain syystä hyvin pienikokoisia, varauksin (CBR, WR..)

        Tässä siis puolueeton taulukko molempien ominaisuuksista. Tuota vois laajentaa ja jatkaa vaikka kuinka, mutta nuo riittänee, tärkeimpinä asioina.

        Itseltäni siis löytyy Yamaha DT125R, koska halusin kohtuu tehokkaan piikin, jolla pääsee ajelemaan hiekkateille. Tykkään laitella, mutta ei millään jaksaisi mäntää väännellä 80h välein paikoilleen.
        Oma kulkee noin 125-130km/h, kurittomana ja "tehoputkella". Lainausmerkit siksi, koska säätää pääosin tehoaluetta, mutta tarjoilee ehkä hieman paremmat huiput ja kiihtyvyyden kuin vakioputki. 0-80km/h kestää hyvänä päivänä noin 6-6,5sek ja sataseen kiihtymistä täytyy odotella n. 9sek. Kulutus on siinä 4,5l-6,5l tuntumassa, riippuen kuinka huudattaa.

        Ja kyllä se tavallinen nelarikemmu kiihtyy paremmin, kuin uusenska tehoputkella.

        Täällä on myös ollut puhetta 4t;n "väännöistä". Omassa deeteessä jotain 23Nm vääntöä, kukas nelarikuski julistaa oman uljaan ajopelinsä väännöt julki? Niinpä, taitaa jäädä jonkinverran tuosta..
        KUN nimenomaan ALAväännöt ovat nelareissa yleisesti paremmat, keskellä ja varsinkaan ylhäällä ei mitään saumaa kilpallla 2t;n kanssa.

        Ja sori sekavasta viestistä, kuitenkin asiaa pitää sisällään.


      • gghgr4t kirjoitti:

        Niin, aluksihan tämän aiheena piti olla Yamaha wr, mutta keskustelu luistanut nytten 2- ja 4-tahtisten paremmuusväittelyyn.

        2-tahdit ja 4-tahdit molemmat on ihan hyviä pelejä, molemmissa on hyviä ja huonoja puolia, sekä valitessa jommankumman joutuu tehdä jonkinverran kompromissejä.

        2T:
        Hyvät tehot (Yamaha DT125R&Suzuki TS125 &Husqvarna sms 25hp, Suzuki rgf125,/Mito/Aprilia RS 30-33hp ja KTM EXC 125 35hp,)
        Saa edullisesti
        Pääsee laittelemaan, jos tykkää
        -Tiheämmät huoltovälit
        -(Joidenkin mielestä) ikävät äänet
        -Öljyn sekoittelu/säiliöön lisäily
        -Ehkäpä hiukan epäluotettavampi
        -Suuri kulutus

        4T;
        Kuluttaa vähän
        Mukavat äänet
        Vähäinen huoltotarve
        Luotettava

        -Tehoton
        -Jostain syystä hyvin pienikokoisia, varauksin (CBR, WR..)

        Tässä siis puolueeton taulukko molempien ominaisuuksista. Tuota vois laajentaa ja jatkaa vaikka kuinka, mutta nuo riittänee, tärkeimpinä asioina.

        Itseltäni siis löytyy Yamaha DT125R, koska halusin kohtuu tehokkaan piikin, jolla pääsee ajelemaan hiekkateille. Tykkään laitella, mutta ei millään jaksaisi mäntää väännellä 80h välein paikoilleen.
        Oma kulkee noin 125-130km/h, kurittomana ja "tehoputkella". Lainausmerkit siksi, koska säätää pääosin tehoaluetta, mutta tarjoilee ehkä hieman paremmat huiput ja kiihtyvyyden kuin vakioputki. 0-80km/h kestää hyvänä päivänä noin 6-6,5sek ja sataseen kiihtymistä täytyy odotella n. 9sek. Kulutus on siinä 4,5l-6,5l tuntumassa, riippuen kuinka huudattaa.

        Ja kyllä se tavallinen nelarikemmu kiihtyy paremmin, kuin uusenska tehoputkella.

        Täällä on myös ollut puhetta 4t;n "väännöistä". Omassa deeteessä jotain 23Nm vääntöä, kukas nelarikuski julistaa oman uljaan ajopelinsä väännöt julki? Niinpä, taitaa jäädä jonkinverran tuosta..
        KUN nimenomaan ALAväännöt ovat nelareissa yleisesti paremmat, keskellä ja varsinkaan ylhäällä ei mitään saumaa kilpallla 2t;n kanssa.

        Ja sori sekavasta viestistä, kuitenkin asiaa pitää sisällään.

        Jatkoa vielä...

        Niin, ostaahan ne ihmiset mopojakin, joten miksi hommata 500e mopokortti ja mopo yms. kun voisi odotella vuoden ja ajella 900e kevarikortin, sekä vaikka sen nelarikevarin ja sitten päivittä kortin A1;sestä -> pikku-A:ksi pienellä lisäopetuksella.

        Kevarikortilla saat ajaa sekä M-, että T-luokan ajoneuvoja.

        Itsellä kevarikortti opetusluvilla tuli maksamaan n. 40-50e VÄHEMMÄN, kuin yhden kaverin mopokortti OPETUSLUVILLA. Hän osti moposkootterin, minä 2t enskan, hän maksoi noin 200e enemmän ajopelistään, kuin minä ja 2 vuoden päästä se on arvoltaan VARMASTI vähemmän, kun minun kevari silloin.
        Toki vakuutuksiinkin menee n. 2,5 kertaisesti rahaa ja kulutuskin on suurempi samalla kertoimella, mutta minäpä pääsenkin liikkumaan 10x paremmin ja nopeammin. Saan myös ajaa Traktoria ja m-kellkkaa, sekä tietysti kevaria, joita hän ei saa ajaa. A1 kortin korotuksesta jo taisin jotain laittaakkin.

        ELI SIIS; Kyllä ne nelarikevaritkin hyviä pelejä on, valinta on jokaisen oma. 2T-pojat voi lähteä sinne omalle puolellee keskustelemaan, kuinka kohta olisi edessä työläs 300e remontti ja nelaripojat voivat jäädä tänne keskustelemaan, kuinka mittari näytti "yli satasta" rekan imussa, lievään alamäkeen.

        :D


      • gghgr4t kirjoitti:

        Jatkoa vielä...

        Niin, ostaahan ne ihmiset mopojakin, joten miksi hommata 500e mopokortti ja mopo yms. kun voisi odotella vuoden ja ajella 900e kevarikortin, sekä vaikka sen nelarikevarin ja sitten päivittä kortin A1;sestä -> pikku-A:ksi pienellä lisäopetuksella.

        Kevarikortilla saat ajaa sekä M-, että T-luokan ajoneuvoja.

        Itsellä kevarikortti opetusluvilla tuli maksamaan n. 40-50e VÄHEMMÄN, kuin yhden kaverin mopokortti OPETUSLUVILLA. Hän osti moposkootterin, minä 2t enskan, hän maksoi noin 200e enemmän ajopelistään, kuin minä ja 2 vuoden päästä se on arvoltaan VARMASTI vähemmän, kun minun kevari silloin.
        Toki vakuutuksiinkin menee n. 2,5 kertaisesti rahaa ja kulutuskin on suurempi samalla kertoimella, mutta minäpä pääsenkin liikkumaan 10x paremmin ja nopeammin. Saan myös ajaa Traktoria ja m-kellkkaa, sekä tietysti kevaria, joita hän ei saa ajaa. A1 kortin korotuksesta jo taisin jotain laittaakkin.

        ELI SIIS; Kyllä ne nelarikevaritkin hyviä pelejä on, valinta on jokaisen oma. 2T-pojat voi lähteä sinne omalle puolellee keskustelemaan, kuinka kohta olisi edessä työläs 300e remontti ja nelaripojat voivat jäädä tänne keskustelemaan, kuinka mittari näytti "yli satasta" rekan imussa, lievään alamäkeen.

        :D

        Ja sitten oikeaa aihetta sivuten; KAIKKI nlearikevarit kiihtyvät vakiona 0-100 14-20( )
        sekuntiin ja osa ei sitten kuljekkaan niin paljoa. Tästä esimerkkinä Skyteam Monkey 125, katulaillinen kevari, jonka huiput jäävät vakiona 90km/h tuntumaan. Kuitenkin pyörä on hauska ja mainio peli, joten yksi ainoista nelarikevareista, joita todellakin on omasta mielestäni järkeä virittää :D Ja tämä mahtavan rungon ansiosta.

        Pyörän ja kuljettajan painolla ei ole juuri merkitystä huippuihin, jos oletetaan ilmanvastuksen olevan sama. Kiihtyvyydessä taas onkin pientä eroa, suurempi massa tarvitsee enemmän voimaa samaan kiihtyvyyteen


    • Vedä weeralla vastatuuleen 100km/h normaali asennossa, ni oot aika kova äijä.

    • Vaihatte 180cc setin nelariin ni johan lähtee, kyllä sillä ja virinokalla reilusti yli 20kw saa irti, sama asiaha toi on perjaattees ku pistää 2tahi tt:ks.

      • Ei saa yli 20 kW eres 180cc setillä jossa on virinokka...
        Ja TM SMR 125cc 29 kW vakiona...
        :::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::DDDDDDDDDDDDDD


    • jos haluatte weeraan tehoja ostakee 250wr kone ja ahtakaase GARRETIN GT22
      on lyölyä sen jälkeen

    • hupsvarma, se kannattaa! ja jossei tehoja löydy niin tunge vaikka hayabusan kone nii johan rupee potkimaa

    • kyl se 4 t on parempi, uskokaa pois. 2t hyökkää äkäsemmin, mutta mitä muuta hyvää siinä on? ei mitään.

      4t on lussu, mutta bensankulutus, kestävyys ja luotettavuus ovat helvetisti parempia, esim aikanaan ajoin honda monkeyllä viikon YHDELLÄ! tankkauksella/vk
      ja jokapaivä ajoin lähemmäs 40 km

    • Uskokaa jo että weeran sais kulkeen paremmin kuin TT-kevarit!!! MUTTA se vaatisi uuden vaihteiston, uuden kannen erimuotoisen ja eri kokoisen, turbon, uuden paremman putken, uuden riuskun, uuden sytytyksen ja sähköt, uudet isommat ventiilit, uuden eri mallisen nokka-aksilan, painoa pitäisi karsia, keventää mäntää ja muitakin osia vaihtaa koneeseen, ratastuksen ja kytkimen...jnejne tämä koko lysti maksaisi 10 000€ toisin kuin joku 2t TT-"setit" n.400-1000€

      JOS 2T ON VOIMAA, 4T ON YLIVOIMAA!!!

      • "uuden riuskun..." tarkoitit varmaan polttoaine ruiskua ;)


    • Huhhu mitä settiä, ettei vain kirjoittajana ois vain 15v jamppa tai jopa nuorempi?

      Ps... Husq tt osat n.100e, ei pahalla.

      • HUOM:KAASARIN TT-SETTI 100€ MUTTA KYLLÄHÄN SIIHEN NY PAISARINKI TARVII...... :P


      • Sinulle 523v523v523 etkö tiedä moottorin virityksestä mitään? WEERA 4T on aivan oikeassa mutta tuskin nyt kukaan piikkiin tuollaista rupeaa tekemään... :P


    • juu u.. itellä on ny kotari mihi o pistettu aika paljo viri osaa ja muokkailtu osia et saa tehoo.. jättää tt kotarin helposti.. ei se siltikää 0-100km/h mee viidessä sekunnissa.. hyvä jos oma kisa pyöräkään menee.. ktm rc8 mitä o viritetty nii menee 1/4mailia 9.8 sekunttii... on teillä vaan tehokkaita 2t kevareita :D pakko myöntää.. ja ny luopumassa kotarista ku vie vaa nii paljoo bensaa ei kauaa kestäny palkka ku halus ajella.. :D kyä se wr kuulostaa hyvältä kevarilta.. siihe vaa teettää nokat ja kannen ja pistää megan kiinni nii saa siitäki vähä tehoo mut ei mitää kotarin vertoja

    • onko näissä 2011 -----> weeroissa joku oma säätö mekanismi tehoille koska näihinhän ei power commanderia löydy? kun olisi Arrowia tulossa ja pitäisi vähän tehoja päästä säätämään :P

      • vittu jos et tiedä niin älä mee piteleen! menee sam pc kuin vanhempiikin!


      • mee mototnettiin kyseleen vitun pelle! sieltä saisit kunnon vastauksiaki!


    • tässä pitäs kohta puoliin ostaa kevari, dukea olen vähän ajatellut. niiinpä kertokaapas siittä jotain plussia ja miinuksia!
      ps. ulkonäön jo tiedän ! :D

      • YBR-Yamahassa saat kaiken minkä Dukessakin mutta halvemmalla!


      • Viva Yamaha! kirjoitti:

        YBR-Yamahassa saat kaiken minkä Dukessakin mutta halvemmalla!

        Kuule taas tietämätön!
        Yamaha YBR: ilmajäähdytys, Rumpujarru, SOHC, 2 venttiilinen, 7.5kw, 9.6 nm
        KTM 125 Duke: nestejäähdytys, Levyjarru, DOHC, 4 venttiilinen, 11.5 kw, 13.5 nm

        Ei ole kaikki samaa ja YBR on kaiken paskan lisäks vielä helvetin ruma!


    • Itellä tollane wr ja siihe laitettu takoni tehari mites se vai kannattasko uutta hommaa ja onko jotai hyvii mestoi mist sais hienoi tarrasarjoi ??

      • E-bay


    • ja sitten vielä piti kysäistä että tekeekö rajoittimen poisotto mitään eroa huippunopeuksiin ja onko suositeltavaa puuhaa ?

      • Älä ota rajotinta pois.


      • Tekee eroa aika paljonkin, sen jälkeen se pyörä kulkee niin kovaa kun jaksat työntää.


    • mr.papi suositteletko sen pois ottoa siinä tapauksessa ? tai tässä vaan mietin että ku nyt se menee sellaset 115-120 ja aattelin et vois vähä saaha lisä nopeut mut en jaksais alkaa mitää esim. isomppaa cc sarjaa asentaa esim. kakspuolikast ni jos toi nyt ois nopeempi tapa

    • juuri sarkasmin ymmärsin kun lauseesi kunnolla luin, tekeeks se koneelle jotai vai mitä sä vittu selität

      • Normaalit nelarikoneet eivät ole kierroskoneita toisin kuin 2t koneet. Nelarilla suurin vääntö tulee kohtalaisen matalilla kierroksilla, jolloinka ei tarvitse huudattaa korkeilla kierroksilla kun vääntöä ei enää siellä ole. Riittää vaan, että pidennät välityksiä, kunnes yksinkertaisesti tulee raja vastaan.

        Nelarissa on myöskin venttiilit, toisin kuin 2t. Mikäli kone kiertää liian kovaa, niin venttiilit alkaa kellua. Tämä aiheuttaa sen, että viimein venttiilit ovat auki (vaikka nokka ei paina venttiiliä) ja mäntä tulee ylös. Tämä aiheuttaa vaurioita vähintäänkin mäntään ja venttiiliin, normaalilla tuurilla muuallekkin. Tästä syystä nelarissa on rajoitin.


    • wr jää smr:lle huipuissa ja kiihtyvyydessäkin.

    • itellä on wr 125 ja siihen 180cc kisa sylinteri paketti sekä tehoputkisto ja jonka jälkeen tehdas lupasi noin 25hv

    • täällä taas jauhetaan paskaa sen minkä keretää. elikkä vakio wr kulkee oikeata nopeutta n 105kmh. jos vaihtaa putken ja säätää ruiskun nii hieman kovempaa. ja on kumma jos ei oo ykskää mopo tullu ohi. koska am6 tai rabasa motti ei tarvitse kun jonku iha perus 70/80cc sportti pytyn ja teharin ja isomman kaasarin nii yamaha wr jää. ei paljoa mutta jää kuitenkin. vakio wrrää ette mitenkää saa kulkemaa 120kmh. ja vakio wr kiihtyykii vielä tosi laiskasti koska liian pitkät välit vakiona ei jaksa vetää kutosella

    • Itellä on yamaha wr 125 ja kulkee ja kiihtyy ihan tarpeeksi hyvin. Olen päässyt 125km/h munakyyryssä. Ei sen kovempaa tarvii mennä.. Lusikan noissaki vauheissä nurkkaan heittää se on varma. Itse en ole weeraa korjaillut koska ei ole ollut tarvetta. Öljyn suodatin vaihdan aina 3tkm välein. Pyörä toimii kuin unelma kunhan menovettä riittää!

      • 125 mittariin, vakio wr ei mene millään muna-asennossa ja myötätuulessakaan 110 enempää, pystyasennossa 100-105. Kuvaahan video jossa näkyy REAALIAIKAINEN gps nopeus ja kuvaa myös aluksi pyörää ihan vaan ettei tule ajettua esim. 250 wr:llä, lataa youtubeen ja laita tänne linkki.


    • Sanokaahan suoraan kumpi näistä olisi kannattavampi valinta.
      Husqvarna WR, ajettu n.250h, mäntä vaihdettu noin 80h sitten, eli se tulisi vielä lisäkustannukseksi tähän kapistukseen
      VAI
      Yamaha WR, ajettu 25000. Laitettu Yoshimuran putkisto, sekä PowerCommander.

      Molemmat siis saman hintaisia (hintaa en kerro, ettei joku voisi tunnis'd)

      • Jampissa 5000 päässä siintää kallis koneremppa joten kallistuisin leipovarmaan, suosittelen katsomaan muitakin vaihtoehtoja.


    • Sain eile WR125X 2013 ja sillä kyllä pääseee iha hyvin. Sisäänajossa vielä joten en kokeillut huippunopeutta mutta 5 vaihteella puol kaasua 103km/h.

    • Nostetaas tää paska lanka. Itsellänikin on siis WR.
      Kyllä, ei siitä ole epäilystäkään, etteikö se "vajaatahti" veisi tätä niin kiihdytyksessä, kuin huippunopeudessakin kuin kissa hiirtä, mutta ero löytyykin sitten juurikin siinä huolto-ohjelmassa. Toki esimerkiksi tällaiset pikkuhuollot, kuten venttiilien säädöt ja öljynvaihdot ovat yleisempiä, kuin kakstahdeissa, mutta pelkästään niiden tekemisellä mennään jo se 30tkm, jonka aikana 2t olisi syömässä jo kolmatta mäntää, riippuen tietenkin merkistä ja mallista.
      Oma WR ei kuitenkaan ole omasta mielestäni ainakaan laiska, harvinaisen ripeästi se lähtee. Olen ajanut myös wre hussea, ja siihen räpättimeen verrattuna on kyläräppäily ihan kivaa, koska 2-tahdilla on rajoitusten mukainen ajo vähän hankalaa. Omaan WR'ään ei sen kummempia virityksiä ole tehty, kuin laitettu ilmeisesti Yoshimuran avarampi putki, sekä ajettu ruiskunohjausyksikköön uusi ohjelma, että syöttää vähän enemmän bensaa. Veljeni kanssa saimme mittariin 123km/h lievään alamäkeen, eli kaiketi tästä putkiston vaihdosta ja syötön nostosta on ollut jotain hyötyä. Varmasti oikea nopeus ei tätä ole ollut, mutta kyllä se kaverin "tyttömopon" Honda CBR'n kiihdytyksessä jättää. Pahoittelen pitkää viestiä, jatkakaa paskaa lankaanne.

      • Ja vielä jatkan että kyllä se ihan rajoittimelle asti jaksaa 6. vaihteen vetää, liekö kyseessä sitten joku Yamahan tehtaalla oikeasti silmät auki ja selvinpäin kasattu versio, en tiedä.


    • Aika hauska homma toi teidän käsitys, et 200cc, turbo, isovenkansi, kireempi nokka ja isompi ruisku on sama asia kuin 2t tt. Se EI ole! TT:llä tarkoitetaan sitä että pyörä on ns. tehdasvakio, eli ilman kursituksia. Kyl 2t mis o 160cc, 42mm kassu, joku yläkiekkatehari ni rupee nää nelaripaskat jäämää ku imukuppi seinää.

    • 125 vakio wr:llä ei kehtaa edes kylillä ajella 15v just kortin saaneet mopo jonnet tuleee 80cc pvllä a.k.a mökkimopolla ohi. pistäis vituttaa

    • Millonkas tämmöseen pyörään kuuluu männänvaihto tehdä ja paljoko jos joku on vaihtanu niin maksanu liikkeessä vaihdattaminen? =)

      • Kyllä se hyvä olis viimeistään 25tkm kohdilla vaihdella, tämäkin tosin lukemani mukaan. Omaa kokemusta ei ole.

        Männänvaihtoon tarvitsee AINAKIN uuden männän (luokkaa 110-140e), uuden tiivistesatsin yläpäähän(~50e) ja jonkun verran työtä.
        Laskutustunnit liikkeessä on siinä 80e / h tuntumassa, eli lasku varmaan asettuu 350 ja 400e väliin paikasta riippuen.


      • aeminke kirjoitti:

        Kyllä se hyvä olis viimeistään 25tkm kohdilla vaihdella, tämäkin tosin lukemani mukaan. Omaa kokemusta ei ole.

        Männänvaihtoon tarvitsee AINAKIN uuden männän (luokkaa 110-140e), uuden tiivistesatsin yläpäähän(~50e) ja jonkun verran työtä.
        Laskutustunnit liikkeessä on siinä 80e / h tuntumassa, eli lasku varmaan asettuu 350 ja 400e väliin paikasta riippuen.

        Hyvä tietää omituista vaan ku soitin Yamaha Centteriin ja kysyin samat asiat niin sieltä vastattiin että ei koskaan vaihdeta ellei jotain vikaa ole :D


    • Tosta männänvaihdosta sen verran et liikkees sen hinnaks tulee 500-550 euroo.(mäntä ja osat oli noin 270 euroo ja työ saman verran) Omalla wr oli ajettu n 22000km kun vaihdatin männän koska öljynsyönti oli suurta 100km niin sai lisätä jo öljyä =D. Tälle männän kulumisellekkin löytyy syy.
      Jos aiot vaihtaa WR putken jonkun leovince tai vastaava niin jos et halua paskoa mäntääsi 10000km niin osta se powercommander vai mikä se on. ja säädätä se.
      Muuten erittäin muka pyörä kulutus on 100km 3-3.5 litraa niin ei tuo liikaa ole.

      • Voiko weeraan laittaa teharin ilman pc:tä


    • Yamaha wr125x on kyllä mukava peli ,mutta 2t/4t riippuuv ihan kuskista itsestään. Turha tästä on kinata 2t parempi stunttailuun ja syö rahaa ja 4t parempi lompakolle ja matkan tekoon näin ainakin yleisesti. On kyllä aika turha 125 4t koneelta mitään hullua odottaa.. Sitten isommalla pärrällä jos vielä aikuisena kiinnostaa :)

    • Itellä ollu wr vuoden hyvin on jaksanu 45000 mittaris (15000 ajanu ite)
      116km/h huiput smotoil 70litran rinkka seläs leovince ja pc löytyy 520 ketjut/rattaat 11/53 välit smoto nappuloil 105km/h

    • On kyllä vanha keskustelu, mutta kirjoitetaan nyt kuitenkin, joku kuitenkin päätöstä tehdessä sattuu lukemaan tätä. Elikkäs ensimmäisenä mennään tähän 2T vs 4T aiheeseen, jossa ei minun mielestäni ole mitään järkeä. Ei ole reilua verrata Täystehoista aprilia räsää ja vaikka juurikin vakio yamaha wr125. Kai se nyt on sanomattakin selvää, että jos tämä kaikin puolin laiton täystehoinen pyörä (A1 kortilla ajaessa, joka on todennäköistä) vääntää sen 160 km/h mittariin, ei sitä tehojen vuoksi voi verrata vakio nelareihin. Nelarissa tehoa sen 15 heppaa ja sitten joku 2T poika tulee haistattelemaan, että hänen 27 heppaa tuottava peli kulkee paljon nopeampaa. Eihän se nyt ole kenellekkään yllätys? Vakio 2T kevari, joka tuottaa sen 11 kW, ei eroa kulkupuolelta mitenkään vakio 4T kevariin (11kW). 4T voi jopa voittaa kiihtyvyydessa/huippunopeudessa, sillä kuristukset vievät paljon tehoa ja vääntöä 2T koneesta ja moottori ei toimi kunnolla. Tässä puolueeton vertailu aiheesta (omistanut sekä 2T että 4T piikin)
      4T
      +Taloudellinen(ei syö paljoa bensaa ja huoltovälit pidemmät)
      +Paremmat äänet (varsinkin "tehoputken" kanssa)
      +Rauhallisempi ja helpompi ajaa (moottorijarru on iso plussa)
      +Yleensä laillinen (ei liikaa tehoa A1-luokkaan)
      -Ei välttämättä tehoa samanlailla kuin 2T piikeissä
      -Huollon tullessa kalliimpi korjata kuin
      2T

      2T
      +Enemmän tehoa täystehoisena
      +Halpa huoltaa (nelariin verrattuna)
      -Syö paljon bensaa ja öljyä (jopa tuplasti tai triplasti enemmän)
      -Huoltoja pitää tehdä enemmän (Hyvänä 2T pysyy jos sitä huoltaa ja pitää asiallisesti)
      -Äänet huonommat
      -Yleensä laiton A1-luokkaan (TT)

      Ja sitten tähän varsinaiseen aiheeseen eli yamaha wr 125 pariin. Itse tällä hetkellä omistan kyseisen pyörän myytyäni 2T piikin alta pois kustannuksien takia. Virityksinä säädetty powercommander ja arrowin kokopukisto. Huippunopeus pyörän omaan mittariin on 131 todella pienessä myötätuulessa tasaisella ei nyt ihan munakyyryssä, mutta kuitenkin etukenossa alhaalla. Ensimmäinen gps sanoi oikeaksi nopeudeksi 124 km/h ja toinen gps sanoi nopeudeksi 125 km/h. Kiihtyvyydestä sen verran, että itse parhaimmillaan päässyt tyynellä kelillä 0-100 13.52 sekuntia ja kaverini joka ajaa kilpaa ja osaa kiihdyttää paljon paremmin kuin minä on saanut ajaksi 12.46 sekuntia.
      Voin kyllä suositella pyörää, taloudellinen ajaa (oma vie n. 3,2L/100km) ja ihan pirteä nelariksi.

    • Ite omistan yamaha wr:n ja on hyä laite. Bensaa menee alle 3 litraa matka-ajossa 100km ja huippuja ottaa tasasel 120 km/h mittarii ja gepsii noi 110 km/h. "Vireinä" arrowin alkukäyrä ja giannellin änkkä.

    • mitä yamaha wr 2016-2017 kulkee vakiona

    • Esson baarin mukaan 120 km/h munakyyrys powecorella

    • paljo alkukäyrä ja änkkä maksaa wr ja paljo wr maksaa ja 2T nopeempi ja kiihtyy mut 4T moottorijarrutus ja paremmat äänet ja tähän kukaan ei voi vägätä vastaan paitsi joku pinkee läskihomo

    • Lapsellista jorinaa "mitä se kulkee...." se nopeus ei todellakaan ole se tärkein kriteeri vaan väkkärän luotettavuus ja kuinka hoidat / huollat sitä.

    • olen ajatellut ostaa jonkun 4t kevarin jossa on tehoja mutta on piikki veroissa. Voisitteko ehdotella jotain hyviä ?

    • 180 WR on ihan kiva. Ei toki ole veroissa, mutta älä jää kiinni

    • Jos joku tänne vielä eksyy pohtimaan liikeessä tehtyä männänvaihdon hintaa, niin merkkiliikkeessä 640€

    • wr yammu 200cc naraku on joka pojan unelma ei ehkä kotaria ohita mutta jättää sen siinä vaiheessa kun kone kilkahtaa. wr yammu kestää 180cc hyvin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onko Stefan Therman monimiljonääri?

      Jotkut väittävät että on, toisten mielestä pelkkä velka-elvis jolle kohta käy köpelösti. Mikä on totuus?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      58
      6628
    2. Maisa tahtoo Mikon kanssa yhteisen lapsen

      On kuitenkin kiire sillä sairaus voi paheta ja se kaataisi vauvahaaveet: "Lentoemäntänä työskentelevä mediapersoona Maisa Torppa, 29, kertoo tuoreess
      70
      6184
    3. Maisuliini vongannut vieraalta mieheltä

      Käsi pystyyn kenelle tuli yllärinä: https://www.seiska.fi/Uutiset/Maisa-Torppa-taas-suhdeskandaalissa-Yritti-iskea-kaasonsa-miehen-ystavat-hylkasivat
      259
      3799
    4. Turun seudulla löydetty ensimmäiset uudelleen koronaan sairastuneet

      Taitaa rokotukset mennä hukkaan, kun ei tulekaan immuniteettiä. https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/5039e73d-b54b-4edd-a962-a3c841d846d7
      Maailman menoa
      69
      2930