Herajärven kierros

-m-

Moikka!

Meinasin lähteä elämäni ekalle vaellukselle tuonne Herajärven kierrokselle.. Onko kellään kokemusta paikasta tai hyviä vinkkejä matkalle.. Mitä mukaan, missä yöpyä jne :)

27

10190

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Läni

      Mutta www.relaa.comissa on asiasta tietäviä.
      Aion itsekin jossain vaiheessa käydä, mutta aikaa kiertoon ei saa mennä 12 tuntia kauempaa.

      • taida mennä

        12h on aikamoinen tavoite.. en kyllä usko mutta hattua nostan jos onnistuu. Siinä saa jo vähän juostakkin että paikkaa hankalamman maaston hidasteet.


    • 2 viikkkoa sitten olin Herajärven kierroksella.Länsireitti Mäkrän alta Kiviniemeen oli mielestäni aika rankka ja aikaa meni taukoineen noin7.5 tuntia. Kiviniemessä olisi patikoijia varten sauna (ei ollut puita) iso laavu .itse menin majapaikkaan ,aitta ,sauna 20 eur.oli tarpeen. Itäpuolenreitti on jo helpompi .en huiputtanut Mäkrää,joten matkaa tuli vain noin 35km.vettä kannattaa ottaa mistä näyttää olevan puhdasta ,mutta silti on keitettävä.

    • tarkennukseksi että itäpuolen reittiin meni aikaa noin 6 tuntia,mutta saa aikaa toki mennä enempikin.Rinkassa painoo 16kiloo.

    • tuttu paikka

      Kiviniemessä on hyvä yöpyä, sieltä löytyy useampia laavuja. On tuplalaavu itse Kiviniemessä, mutta myös yksi toinen laavu syrjemmässä, jossa on tullut itse yövyttyä monet kerrat, se on kivan rauhaisassa paikassa.
      Myös Ryläyksen kodassa oon yöpynyt, ihan ok paikka sekin, komeita maisemia mutta sieltä ei saa juomavettä ollenkaan. (kannattaa käydä Ryläyksen näkötornissa) Kolilla on yleensäkin aika huono vesitilanne, elikkä vesipulloa mukaan! Kiviniemen seinästä saa vettä, tosin itse olen juonut myös sitä järvivettä keittämättäkin ongelmitta mutta en tietenkään suosittele kellekään...

    • joujoo

      Missä on tämä Herajärvi

      • -m-

        Herajärven kierros on Kolilla, eli Itä-Suomessa :) Sellainen 40km lenkki.

        Mitäs olette mieltä matkaamisesta koiran kanssa Herajärvellä? Meillä on hyvin suojeluvaistoinen koira, joka ei perusta sitten yhtään vieraista ihmisistä, ovat kaikki olevinaan uhkia ;) Törmääkö reitillä paljon muihin? Tietysti riippuu ajankohdasta jne. Olemme menossa siis lähiviikkoina ja viikonloppuna. Onko kellään kokemuksia?

        Entäpä millasia nuo vetolautat on? Mietin vaan että saanko koiraa hyppäämään kyytiin vai uitanko yli? ;))

        Vielä sellainen mielipidekysely, etä mitä olette mieltä jos "koiraseurue" telttailee laavujen yms. lähellä? Onko hyvien tapojen mukaista mennä syrjempään ettei koira häiritse muita retkeilijöitä tms.?

        Kiitos, olette aarteita eka kertalaiselle! :)


      • kiersin
        -m- kirjoitti:

        Herajärven kierros on Kolilla, eli Itä-Suomessa :) Sellainen 40km lenkki.

        Mitäs olette mieltä matkaamisesta koiran kanssa Herajärvellä? Meillä on hyvin suojeluvaistoinen koira, joka ei perusta sitten yhtään vieraista ihmisistä, ovat kaikki olevinaan uhkia ;) Törmääkö reitillä paljon muihin? Tietysti riippuu ajankohdasta jne. Olemme menossa siis lähiviikkoina ja viikonloppuna. Onko kellään kokemuksia?

        Entäpä millasia nuo vetolautat on? Mietin vaan että saanko koiraa hyppäämään kyytiin vai uitanko yli? ;))

        Vielä sellainen mielipidekysely, etä mitä olette mieltä jos "koiraseurue" telttailee laavujen yms. lähellä? Onko hyvien tapojen mukaista mennä syrjempään ettei koira häiritse muita retkeilijöitä tms.?

        Kiitos, olette aarteita eka kertalaiselle! :)

        Kyllä sinne voi koiran ottaa mukaan.Vetolautta on umpikannellinen ponttoonilautta ,kyllä koira siihen kyytiin tulee. Leiriytymisen voitte itse päättää kun tunnette koiranne luonteen.


      • -m-
        kiersin kirjoitti:

        Kyllä sinne voi koiran ottaa mukaan.Vetolautta on umpikannellinen ponttoonilautta ,kyllä koira siihen kyytiin tulee. Leiriytymisen voitte itse päättää kun tunnette koiranne luonteen.

        Kiitos tiedosta! :)
        Itse en ole tuollaisia vetolauttoja koskaan nähnyt, joten mukava kuulla millaisia ne ovat :)

        Sitten vielä pari tärkeää kysymystä..

        * Pystyykö lenkin kiertämään ihan normi lenkkareilla vai pitääkö olla vaelluskengät? Tai kummat paremmat :)

        * Millainen juomavesi tilanne kierroksella on? Olen kuullut että vettä saa kiviniemen seinästä, mutta saako muualta?

        Kiitos taas kaikille vastanneille! :)


      • kiertää
        -m- kirjoitti:

        Kiitos tiedosta! :)
        Itse en ole tuollaisia vetolauttoja koskaan nähnyt, joten mukava kuulla millaisia ne ovat :)

        Sitten vielä pari tärkeää kysymystä..

        * Pystyykö lenkin kiertämään ihan normi lenkkareilla vai pitääkö olla vaelluskengät? Tai kummat paremmat :)

        * Millainen juomavesi tilanne kierroksella on? Olen kuullut että vettä saa kiviniemen seinästä, mutta saako muualta?

        Kiitos taas kaikille vastanneille! :)

        Lähde löytyy n. kilometrin päässä Ryläyksen kodalta, raskas keikka jos vaan veden takia ryläykseltä käy lähteellä, sehän on sitten kuitenkin matkan varrella muuten. Kirkasvetisistä puroistakin voi juoda jos ei ole kovin kuivaa, nyt voi ehkä olla, en tiedä. Myllypuro-Ryläys-Kiviniemi on aika kivikkoa ja juurakkoa ja Kiviniemestä eteenpäin voi olla aika märkää joskus, lenkkareilla voi olla vähän nihkeää mutta ei varmaan mahdotonta.


      • -m-
        kiertää kirjoitti:

        Lähde löytyy n. kilometrin päässä Ryläyksen kodalta, raskas keikka jos vaan veden takia ryläykseltä käy lähteellä, sehän on sitten kuitenkin matkan varrella muuten. Kirkasvetisistä puroistakin voi juoda jos ei ole kovin kuivaa, nyt voi ehkä olla, en tiedä. Myllypuro-Ryläys-Kiviniemi on aika kivikkoa ja juurakkoa ja Kiviniemestä eteenpäin voi olla aika märkää joskus, lenkkareilla voi olla vähän nihkeää mutta ei varmaan mahdotonta.

        Hello!

        Nyt on Herajärvi kierretty. Oli kyllä mahtava paikka, suosittelen lämpimästi!! :)
        Eka vaellus ja ei ois voinu parempaa (lue:helpompaa) kohdetta olla :) Ei ainakaan tartte pelätä että eksyy reitiltä, se on mahdotonta ;)

        Vettä oli hurjasti, siis lammikoita ja lätäköitä, joten vedestä ei ollut pulaa..
        Paitsi kuten jo mainittu Ryläyksellä on TODELLA huono vesi tilanne!
        Itse join suoraan puroista ja jopa Herajärvestä, mutta kuten edellä, en suosittele kellekkään! Veden puhditustablettejakin löytyy retkeilyliikkeistä (esim. partioaitta).

        Kelit oli kohallaan, aurinko paistoi. Vettä tuli ihan loppu suoralla kun olimme jo melkein autolla, joten se ei haitannut yhtään :)

        Koirakin viihtyi ja kiersi varmasti jokaikisen vesi lammikon/ suomutaojan etsiessään viilennystä ;) hih..

        Mukavia vaelluksia kaikille! Tällä viikollahan siellä on retkeilyviikko menossa, joten reissuun vaan!


      • Metsien Mies
        -m- kirjoitti:

        Herajärven kierros on Kolilla, eli Itä-Suomessa :) Sellainen 40km lenkki.

        Mitäs olette mieltä matkaamisesta koiran kanssa Herajärvellä? Meillä on hyvin suojeluvaistoinen koira, joka ei perusta sitten yhtään vieraista ihmisistä, ovat kaikki olevinaan uhkia ;) Törmääkö reitillä paljon muihin? Tietysti riippuu ajankohdasta jne. Olemme menossa siis lähiviikkoina ja viikonloppuna. Onko kellään kokemuksia?

        Entäpä millasia nuo vetolautat on? Mietin vaan että saanko koiraa hyppäämään kyytiin vai uitanko yli? ;))

        Vielä sellainen mielipidekysely, etä mitä olette mieltä jos "koiraseurue" telttailee laavujen yms. lähellä? Onko hyvien tapojen mukaista mennä syrjempään ettei koira häiritse muita retkeilijöitä tms.?

        Kiitos, olette aarteita eka kertalaiselle! :)

        Koiran kanssa kannnattaa ajatella tarkkaan kuinka toimia. Jos kyseessä on ns. laumanvartijarotu niin niillä on aina yöllä vahti päällä ja reviiri paljon laajempi kuin päivällä. Kannattaa ehdootomasti mennä syrjemmä jo turvallisuuden vuoksi (vieraiden).


      • Saappaat
        -m- kirjoitti:

        Kiitos tiedosta! :)
        Itse en ole tuollaisia vetolauttoja koskaan nähnyt, joten mukava kuulla millaisia ne ovat :)

        Sitten vielä pari tärkeää kysymystä..

        * Pystyykö lenkin kiertämään ihan normi lenkkareilla vai pitääkö olla vaelluskengät? Tai kummat paremmat :)

        * Millainen juomavesi tilanne kierroksella on? Olen kuullut että vettä saa kiviniemen seinästä, mutta saako muualta?

        Kiitos taas kaikille vastanneille! :)

        Kai se onnistuu lenkkareillakin, mutta suosittelen polyuretaanisaappaita [tai kumisaappaita].
        Vaelluskenkiä on niin monenlaisia, jotkut liian jäykkiä.


      • justjoo
        -m- kirjoitti:

        Herajärven kierros on Kolilla, eli Itä-Suomessa :) Sellainen 40km lenkki.

        Mitäs olette mieltä matkaamisesta koiran kanssa Herajärvellä? Meillä on hyvin suojeluvaistoinen koira, joka ei perusta sitten yhtään vieraista ihmisistä, ovat kaikki olevinaan uhkia ;) Törmääkö reitillä paljon muihin? Tietysti riippuu ajankohdasta jne. Olemme menossa siis lähiviikkoina ja viikonloppuna. Onko kellään kokemuksia?

        Entäpä millasia nuo vetolautat on? Mietin vaan että saanko koiraa hyppäämään kyytiin vai uitanko yli? ;))

        Vielä sellainen mielipidekysely, etä mitä olette mieltä jos "koiraseurue" telttailee laavujen yms. lähellä? Onko hyvien tapojen mukaista mennä syrjempään ettei koira häiritse muita retkeilijöitä tms.?

        Kiitos, olette aarteita eka kertalaiselle! :)

        ihmettelen oikeasti miksi et kysy noita asioita luontokeskus ukosta !!!!!!!


    • herajärvellä liikkunut

      Totta reitti on aika vaativa Kolilta Kivinimeeen aika monet sanoo niin. Ennen Kiviniemeä, oisko pari kilometriä ennen on yksi majapaikka, Alarikiksi sanovat sitä pitäjää, hänellä on sellainen iso aittarakennus, ja isot terassit joissa voi itse kokkailla(pöydät tuolit, hella) ja seinästä tulee vesi, saunankin varmaan lämmittää. Siinä kohdassa polku menee hiekkatien yli, jos lähtee hiekkatietä kävelemään järvelle päin, niin pääsee Alarekille, joka on tien päässä, iso punainen talo ja lohilammikot, sinne vaan kysymään. Tosi kauniit näkymät, siinä kuvattiin Lieksa elokuva, hänen pelloillaan. Siitä pääsee tietä tai polkua pitkin Kivinimeen. (polku, siis takaisin Herajärven kierrokselle, sitä on useampi kilometri, tietä pitkin siis tuo pari kilometriä)

      Kiviniemessä on aiempina vuosina ollut kunnan yrittäjä, jolle maksat aittayöpymiset.

      Lisäksi on siis vapaa laavu siellä rannassa reitin varrella Kiviniemen lähettyvillä, joka ei maksa mitään ja laavua ennen on rannassa sauna, vapaassa käytössä. Yleensä on puita, harmi jos nyt huonosti hoidettu eikä puita, toivottavasti olisi tullut lisää. WC on laavun läheisyydessä.

      Lakkalan tila on kans ihan nähtävyys, sen kohdalta voi käydä lisälenkin Vesivaaran huipulla, on upeat näkymät!!

      Herajärven vesi on luokiteltu erittäin puhtaaksi, mutta keittäminen aina varmaa.

      Mukavia reissuja immeisille!

    • Kolin matkailuneuvonta

      Herajärven kierroksesta löytyy netissä tarjolla olevaa informaatiota ehkä parhaiten näiden sivujen takaa: Reittiselostus ja kartta löytyy osoitteesta
      http://www.vaellus.info/reittitarkennus.php?id=04100810064645F8 sekä hieman tarkempi maastokartta osoitteen www.retkikartta.fi kautta; "Retkikohteet --> Kansallispuistot --> Kolin kansallispuisto". Lisäksi infoa on saatavilla osoitteesta http://www.koli.fi/herajarven.kierros2007.

      Vesipisteitä on Herajärven kierroksen varrella harvakseltaan ja reitin alueella ainoastaan kahdessa paikassa on tutkitusti puhdasta, juotavaksi kelpaavaa vettä. Nämä kaksi vesipistettä ovat Ollilan tilan kaivo Kolin kansallispuiston pohjoispäässä, sekä Kiviniemen tila Herajärven kierroksen eteläpäässä. Juomavettä kannattaakin siis kantaa mukanaan tarpeelliseksi katsomansa määrä, jottei juomatäydennyksen kanssa tule ongelmia. Muiden vesipisteisteiden sekä lähteiden, purojen ja järvien vesi suositellaan keitettävän ennen veden nauttimista juomavetenä tai sen käyttämistä ruuan laitossa (koomista sinänsä) kolibakteeripitoisuuksien takia.

      Tarkempaa informaatiota Herajärvenkierroksesta voi kysellä esimerkiksi Kolin matkailuneuvonnasta, numerosta 045 1387 429.

      • hhhennih

        Hei,

        Haaveena suunnata Kolille tulevana kesänä...
        Herajärven kierrokseen kuluneesta ajasta olisin teiltä kokoneemmilta kysellyt, kauan teiltä on mennyt reitin kiertämiseen (siis yöpymisvarusteinen rinkka matkassa, ei pikkurepun kanssa)? Itsellä toiveissa vaellus rauhalliseen tahtiin niin, että illan istuskeluun teltan äärellä ja fiilistelyyn jää KUNNOLLA aikaa. Miltä kolme yötä kuulostaa?


      • epämääräinen heppu
        hhhennih kirjoitti:

        Hei,

        Haaveena suunnata Kolille tulevana kesänä...
        Herajärven kierrokseen kuluneesta ajasta olisin teiltä kokoneemmilta kysellyt, kauan teiltä on mennyt reitin kiertämiseen (siis yöpymisvarusteinen rinkka matkassa, ei pikkurepun kanssa)? Itsellä toiveissa vaellus rauhalliseen tahtiin niin, että illan istuskeluun teltan äärellä ja fiilistelyyn jää KUNNOLLA aikaa. Miltä kolme yötä kuulostaa?

        Minusta kolme yötä n. 40 kilometriin kuulostaa jo paljolta. Itse sen kaksi kertaa yhdellä yöpymisellä kiertäneenä sanoisin, että kaksi yötä olisi leppoisallakin vauhdilla riittävästi (tosin sehän on jokaisen omasta kunnosta kiinni, paikoin Kolin maisemissa on koviakin nousuja). Ja hyvät yöpymispaikat ovat hieman hakusassa: mökkiä ja telttailupaikkaa kyllä löytyy, mutta kaikkien läheisyydessä ei ole minkään valtakunnan vesipistettä tai edes lätäkköä :)

        Kauniita ja vedensaantimahdollisuudella varustettuja yöpymispaikkoja ovat ainakin Ikolanaho, Kiviniemi ja Metsäpirtti.

        Olen kuullut, että reitti pitenisi käsittämään koko Herajärven (nykyäänhän pieni pohjukka järvestä jää kiertämättä). Mahtaako ehtiä jo ensi kesäksi? Ainakin maanomistajien luvat on jo käsittääkseni reilassa...


      • Yksi vaeltaja
        epämääräinen heppu kirjoitti:

        Minusta kolme yötä n. 40 kilometriin kuulostaa jo paljolta. Itse sen kaksi kertaa yhdellä yöpymisellä kiertäneenä sanoisin, että kaksi yötä olisi leppoisallakin vauhdilla riittävästi (tosin sehän on jokaisen omasta kunnosta kiinni, paikoin Kolin maisemissa on koviakin nousuja). Ja hyvät yöpymispaikat ovat hieman hakusassa: mökkiä ja telttailupaikkaa kyllä löytyy, mutta kaikkien läheisyydessä ei ole minkään valtakunnan vesipistettä tai edes lätäkköä :)

        Kauniita ja vedensaantimahdollisuudella varustettuja yöpymispaikkoja ovat ainakin Ikolanaho, Kiviniemi ja Metsäpirtti.

        Olen kuullut, että reitti pitenisi käsittämään koko Herajärven (nykyäänhän pieni pohjukka järvestä jää kiertämättä). Mahtaako ehtiä jo ensi kesäksi? Ainakin maanomistajien luvat on jo käsittääkseni reilassa...

        Onko kellään tietoa onko syyskuun alussa kovaa ruuhkaa lenkillä. Olis tarkoitus lähteä kiertämään, mutta yöpyminen on vielä avoinna. Kiviniemen tilalla on täyttä, mutta uskaltaako jättää pelkkien laavujen varaan yöpymistä. Telttaa ei ole, joten se pitäisi sitten ensin ostaa...

        Onkohan tuolla Alarekissä vielä yöpymismahdollisuutta?? Jos sinne uskaltautuisi kyselemään yöpaikkaa...


      • Hillbilly Sucker
        Yksi vaeltaja kirjoitti:

        Onko kellään tietoa onko syyskuun alussa kovaa ruuhkaa lenkillä. Olis tarkoitus lähteä kiertämään, mutta yöpyminen on vielä avoinna. Kiviniemen tilalla on täyttä, mutta uskaltaako jättää pelkkien laavujen varaan yöpymistä. Telttaa ei ole, joten se pitäisi sitten ensin ostaa...

        Onkohan tuolla Alarekissä vielä yöpymismahdollisuutta?? Jos sinne uskaltautuisi kyselemään yöpaikkaa...

        on vai joko silta on olemassa vai kahlataanko ja uidaan mitä?


    • mesian

      Kiersimme viiden naisen kanssa Herajärven kierroksen viikonloppuna ensimmäistä kertaa. Reitti oli yllättävän raskas, ensimmäisenä päivänä kävelimme 25 km ja toisena päivänä 15 km. Lähdimme Kolilta ja kiersimme reitin myötäpäivään. Paljon nousuja joista osa todella pitkiä ja jyrkkiä ja sitten myös laskuja jotka ovat jyrkkiä. Hankaluutta lisää myös se että poluilla on paljon kiviä ja puun juuria, täytyy katsoa mihin ja miten astuu. Mutta näköalat palkitsevat kyllä kaiken vaivan ja rasituksen. Majoituimme Nevalan perinnetilalla mökissä johon kuului sauna ja otimme talosta aamupalan. Suosittelen todellä lämpimästi ko. paikkaa, isäntäväki oli todella ystävällisiä ja tilalla on myös eläimiä (jos niistä tykkää), saimme myös vinkkejä patikointiin. Hinnatkin olivat mielestäni edullisia. http://www.nevalantila.fi/index.htm

    • Läni McDonald

      12h 45min, n. kilometrin ylimääräinen matka tuli kun menin jostain Pirunkirkon viitasta jyrkähkön mäen alas soratielle ja samaa polkua takaisin.
      Vastaan tulijoita n. 26kpl, lähes sama määrä hirvikärpäsiä.

      • leminen

        joulukuussa lähdettiin kolilta kävellen reippailemaan kohti joensuuta,ensimmäisenä päivänä saavutettiin kiviniemi ryläyksen kautta kulkien,laavulla ei ole puita,pakkasta oli n.25astetta,noh,tunnin unien jälkeen matka jatkui kohti seuraavaa etappia,laavun ylläpitäjälle terveiset: puita!! t:kaksi väsymätöntä kulkiaa


    • menee

      Hei,
      reissu suunnitteilla tulevalle kesälle. Edellisestä vaelluksesta varmaan kymmenen vuotta. Olen googlaillut ja tällä hetkellä parhaat vinkit saanut näiltä keskustelupalstoilta. Kysyisinkin niiltä, joilla Herajärvenkierroksesta on kokemusta, että mitä kannattaa tarjonnan puolesta suunnitella? Vesi, majoitus vai onko niin paljon sopivia paikkoja, että voi lähtee vähemmällä suunnittelulla? Onko kiertosuunnalla mitä väliä? Missaako pelkän reitin kulkemalla jonkun übernähtävyyden ja jos niin minne kannattaa poiketa?
      Aikaa käytössä 3-4 päivää.

      Osuin sellaiseen kuin Kolin Retkiviikko ja siellä ohjelmassa oli tämä reitti opastettuna 40 km tai 60 km eli se täälläkin huhuttu jatko taitaa olla tulossa?

    • lain kunnioitus

      Kunhan pidätte ne koiranne taluttimessa, kai tiedätte ettei niitä saa irti pitää.

    • Menetteleehän tuo

      Kuljimme pätkän Kiviniemestä Ukko-Kolille heinäkuun alussa 2012. Reitti on aika vaativa puiden juurineen ja kivineen; alkuosa reitistä vaihteleva ja kaunis, mutta sen jälkeen aika puuduttavaa metsäosuutta polun kulkiessa harjun päällä. Ei ole Rukan veroinen, missä vettä, riippusiltoja, suota, pitkospuita, kallioita ja kaikkia muita luonnon elementtejä.

    • mkl4

      Muistakaahan kävästä uusillä heräjärvenkierroksen poluilla.. 12h 40km menee, jos riittää paukut jaloissa.. taukoja ei kerkee paljoo pitää eikä maisemia katselemaan.. Suosittelen siis käymään sen 2 osiossa, tai yöpymään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miehen lapsettomuus keski-ikäisten deittailussa

      Tällä palstalla esitetään usein ajatus, jonka mukaan lapsia saanut nainen olisi parisuhdemarkkinoilla huonommassa asemas
      Sinkut
      273
      2288
    2. Kunpa voisin halata sinua

      ja sanoa sinulle miten onnellinen olen siitä, että olet elämässäni. Mutta et ole halausetäisyydellä... etkä elämässäni.
      Ikävä
      44
      1103
    3. Mikä oli se hetki

      kun tajusit rakastuneesi?
      Ikävä
      76
      1041
    4. Muut yrittää seata meidän välejä

      Nainen, oot varmaan sen myös huomannut. Ihan irl oon sen huomannut jo hyvän aikaa. Eihän anneta sen häiritä.
      Ikävä
      100
      1033
    5. Miksi Suomi ärsyttää Venäjää?

      Jatkuvasti? Hyvin suomen herrat tietää, että tuo DCA-sopimus on paha ärsyke Venäjälle. eihän Venäjä ole hyökännyt Suomen
      Maailman menoa
      274
      862
    6. Kun unohdat tämän

      Sivuston, unohdat myös meidät nopeammin. Kokeile. Naiselle.
      Ikävä
      79
      815
    7. Jotenkin tätä asiaa pitää nyt käsitellä

      Vaikka sitten anomuumisti. Olen lähestulkoon rakastunut vanhempaan mieheen mutta tämä ei nyt oikein suju niin kuin pitäi
      Ikävä
      72
      789
    8. Älä turhaan nainen ikävöi minua

      Olen sellainen jäntevä pantteri ja sinä jo melkein rollaattorikamaa. Ei onnistu mikään.
      Ikävä
      64
      690
    9. Meillä olisi kaunis kesä

      Yhden viestin päässä. Haluaisin tutustua. Vaikka oltaisiin vaan ystäviä. Eikä mitään vaan vähättelyä. Ajattelen et olet
      Ikävä
      17
      670
    10. Kuinka paljon voi olla rakastunut..

      ....ja välittää ihmisestä jota ei edes tunnen kunnolla? Eikö silloin ole kysymys jostain suuremmasta? Mitä on yhteenkuul
      Ikävä
      64
      669
    Aihe