mineriitin purku

???

Talossa oleva mineriittiulkovuoraus pitäisi purkaa, mutta mielipiteitä on niin monia kuin on "neuvojiakin". Epäselvää on, pitääko rakennusviranomaisilta anoa purkulupa tms. mineriitin poistamiseen? Haja-asutusalueella asutaan...

Joo, tiedetään, helpoiten selviäisi soittamalla suoraan rakennusvalvontatoimistoon, mutta kun siellä ei ole juuri nyt ketään vastaamassa:)

4

1178

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Perax

Vartti-kattoja on tällä kaupungin omakotialueella purettu tänä kesän kaksikin. Ei siinä mitään erikoisjärjestelyjä käytetty.

Näkyihän Hesarissa pesidenttimme ostaman talon pihahalla talosta purettuja Vartti-levykasoja. Talo on rakennettu 80-luvun alkupuolella, joten asbestitavaraa ovat.

• mikamikamika

Viime kesänä taajamassa purin itse mineriitit pois ja vein kaatopaikalle normaalin jätetaksan hinnalla. Kysyin rakennusvalvonnasta, ihan luvallista hommaa oli kummassakin päässä. Samaan aikaan lähellä isossa kaupungissa samainen homma olis ollut asbestityötä ja kaatopaikalla taksa 230e tonni. On vaihteluita siis...

• ei viranomaisiakaan

Ketä kiinnostaa lupia tommosista kysellä. Senkun vedät alas vaan. Ei niitä kunnan virastossakaan kiinnosta tommosia asioita jauhaa. Ovat vaan kiukkusia kun tulee turhaa työtä.
      Joissakin kunnissa tiukalla tulkinnalla varmaan haravan laittaminenkin seinää vasten vaatii jonkinlaisen luvan. Ei kannata vaivautua varsinkaan haja-asutusalueella.

• kysytty on

Aivan samaa mieltä olen senkus tekee eikä puhu kellekään,meillä suunniteltiin kerrostalossa putkiremonttia ja asbestiahan siellä kylppärissäkin sit olis,noo voi kuulemma huoletta ASUA asunnossa kyseisen remontinajan,kyselin jopa ammattipurkajien palstalta niin sanoivat "että ei se pöly leviä kun se kylppäri paineistetaan?"
        Hmm meinaavatkohan tehdä taikatempun kun ilmestyvät ja katoavat työpaikalta rojuineen heeh
        eli se siitä apsestin vaarallisuudesta,joskerta saa asua remontinkeskellä niin ei se voi kovin vaarallista olla?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      31
      4024
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      44
      2741
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      42
      2715
    4. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2453
    5. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      8
      2445
    6. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      314
      2263
    7. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1979
    8. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      46
      1643
    9. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      48
      1642
    10. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      141
      1497
    Aihe