vieraan kielen opiskelu etänä?!

Hei!

opiskelen etälukiossa ja tässä katselin tulevan talven kurssi tarjontaa, ja huomasin etten saa vaadittuja 44 kurssia kasaan pakollisista kursseista. Valinnaisten kurssien määrä etäopinnoissa on aika suppea, tietysti on näitä syventäviä kursseja joita olen harkinnut valitsevani ainakin englannissa ja yhteiskuntaopissa. Mutta jotain pitäisi vielä valita, joten onnistuuko esimerkiksi italian tai espanian opiskelu etänä? en osaa kumpaakaan kieltä ollenkaan, no latinaa olen opiskellut 3 vuotta joten siitä ainakin olisi hyötyä jos italian kieleen kallistuisin..onko kellään kokemuksia? jotenkin tuntuu niin epätodelliselta oppia jotain täysin vierasta kieltä suoraan kirjasta ilman opettajaa..

4

1472

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rytö

Minun mielestäni kannattaa ehdottomasti ottaa niitä kieliä tai kielen, ei siitä haittaakaan ole ja saat kursseja kokoon. Itsekin valitsin latinan, saksan ja italian kursseja aikuis/etälukiossa, että sain tarvittavat kurssit kasaan.

Luin latinan ja saksan ykköskurssit etäkursseina ja täytyy myöntää, ettei etänä uuden kielen opiskelu sopinut meikäläiselle. Onneksi saksasta oli hieman aiempaa kokemusta, niin että se meni ihan hyvin. Latina on vieläkin ihan täyttä hepreaa ;)

Latinasta on kyllä paljon hyötyä, kumman sitten vain valitsetkin: espanjan tai italian. Silloin ei välttämättä etäkurssina opiskelukaan olisi niin hankalaa.

• nm

Kannattaa ehdottomasti kokeilla ainakin noita etäkursseja. Niissähän on se 3 lähituntia, missä voi käydä opiskelemassa ja tietysti saa sitten tukiopetustakin.

• Kielifanaatikko

Minulla ei ole kokemusta etäopiskelusta mutta kylläkin kielten opiskelusta ilman opettajaa. Olen opetellut mm. italiaa, espanjaa, venäjää ja kiinaa itsekseni. Oleellista on että kuuntelee paljon opiskeltavaa kieltä ja myös että lukee oppikirjan tekstit ääneen uudestaan ja uudestaan. Italian ja espanjan ääntämys on suomalaisen hyvin helppo oppia. Espanja on ehkä järkevämpi valinta koska sitä puhutaan paljon maailmalla. Kirjastosta olen lainannut kielikursseja joihin kuuluu CD tai CD:n voi myös ostaa itselleen. Hankalampaa tietysti on jos kirjastostasi ei löydy kurssikirjasi CD:tä tai sinulla ei ole varaa ostaa sitä. Netistä löytyy kuitenkin myös paljon apuja, esim. YLE:n sivuillahan on kielikursseja. Itse koen kieltenopiskelun hyvin antoisana ja maailmankuvaa avartavana. Rohkeasti vaan opiskelemaan!

• aikuislukiolainen

Missä opiskelet lukion B3-espanjan kursseja? Ite opiskelen aikuislukiossa ja oon miettinyt myös etä-espanjan opiskelua, mutten ole oikein löytänyt kursseja mistää..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      319
      7544
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2176
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      177
      1843
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1382
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1287
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1251
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      170
      1221
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      55
      1171
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1081
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1019
    Aihe