15 000 km

ongelmitta?

Huoltopuolen kaverit väittivät, ettei sellaista Alfaa olekaan!

17

613

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaverit

      ovat oikeassa:Fiat Alfa=ongelmapesäke.Ikävää mutta totta.Onko yhtään kestotestiä ajettu alfalla ettei kone ole hajonnut.TMn,autobildin,automotor und sportin kestotesteissä ainakin kone rempattu.

      • ON SE SILTI

        Niin lutusen näköinen.


    • einaripikkumies

      jaa huoltopuolen, minkähän huoltopuolen? pitkänniemen?

    • 156 V6

      Jaa noinko sanoi Esson asentaja ; )
      Ja piruako sinä päätäs vaivaat Alfan kestävyydellä?? Itsehän me alfistit ollaan "harmimme" hankkineet. Yksi on kuitenkin fakta, että sinä et Alfaa ainakaan omista!

    • Alfailija

      Ja se on hyvä, sillä kun tämä on tiedossa sitä eivät osta kaiken maailman toyota, bemari ja volvomiekkoset "kokeillakseen sitä sportahtavana italialaisena vaihtoehtona".

      Meillä on Alfa ollut jo vuosikaudet ja kaikenlaista pientä remppaa on ollut tasaisin väliajoin, kaikkea sätkätystä, nitinää, natinaa ja kolinaa. Säätämistä on riittänyt ja tälläkin hetkellä pari paikkaa odottaa, että joku viitsisi viedä sen pajalle.

      Mutta mitä sitten? Nämä kaikki kuuluvat Alfan ominaisuuksiin ja "hintaan"! On aivan turha ensin hankkia Alfa, luulla siitä muuta ja sitten tulla tänne itkemään että paska vehje, ei toimi, ei kestä.

      Pieni pyyntö kaikille volvovolkkaritoyotafordbemari -ihmisille: ÄLKÄÄ HANKKIKO ALFAA!!!!! Silloin ette pety ettekä järkyty! Ajelkaa vain tyytyväisinä laadukkailla testivoittajillanne ja jättäkää ne Alfan -romut meille, jotka pidämme niistä ja siedämme niiden jatkuvan säätämisen ja remppaamisen!

      Nytkin Alfassamme on piilevä vaiva, ettemme tiedä lähteekö se aina käyntiin, mutta kun se lähtee niin hiphei, ikkuna auki, luu ulos ja tukka hulmuten baanalle, sillä on se vaivoistaan huolimatta niin kiva kottero............. :)

      • On se

        Niin lutunen.


      • hdfh

        on varmaa joku 70 luvun Alfa, ei uusissa/uudemmissa mitään tuollaista ole ole


      • Alfailija
        hdfh kirjoitti:

        on varmaa joku 70 luvun Alfa, ei uusissa/uudemmissa mitään tuollaista ole ole

        ...kuule ihan A-R 156 2.0 TS vm.2000 ja puhun jo vuosikausien kokemuksesta. Mutta mikäli teidän uudempi Alfa ei ole tuollainen, se on joko ns. "parempi yksilö" tai sitten sillä ei VIELÄ ole SITÄ ikää.

        Mutta niin kuin jo edellä totesin, ei se tee ajokkia mitenkään vähemmän kivaksi, mutta säikyttää silti mahdolliset "heräteostajat". Olen sitä mieltä, että kyllä Alfa romuttaisi keskiverto Toyota-Audi-BMW -omistajan hermoraunioksi parissa viikossa.....


      • Italiasta
        Alfailija kirjoitti:

        ...kuule ihan A-R 156 2.0 TS vm.2000 ja puhun jo vuosikausien kokemuksesta. Mutta mikäli teidän uudempi Alfa ei ole tuollainen, se on joko ns. "parempi yksilö" tai sitten sillä ei VIELÄ ole SITÄ ikää.

        Mutta niin kuin jo edellä totesin, ei se tee ajokkia mitenkään vähemmän kivaksi, mutta säikyttää silti mahdolliset "heräteostajat". Olen sitä mieltä, että kyllä Alfa romuttaisi keskiverto Toyota-Audi-BMW -omistajan hermoraunioksi parissa viikossa.....

        Merkillisiä killereitä läpi vuosikymmenien. Lukuisilla tuttavillani on eri vuosien varrella ollut AR murheinaan.
        Giulia 1600:een tehtiin koneremontti -70 luvulla autotallissa ja siitä tuli ihan hyvä, mutta varsinainen yllätys oli se, kun paksi retkahti alaspäin ja peträ alkoi taipua kohti maata. Ilmeni, että paksi oli tehty pelkästä pellistä. Ei siellä alla ollut mitään jäykistäviä palkkeja niinkuin muissa sen aikakauden autoissa.
        Auto hirtettiin kiinni lavetille ja perä tunkattiin likimain kohdalleen ja hitsillä vähän vahvistuksia alle. Kyllä se siitä.
        Sitten -80-luvulla ei kaverin Alfa käynnistynyt koskaan pakkasella, aina piti vedellä käyntiin. Merkkihuolto Lohjan tienoilla taivasteli, mutta mitään varsinaista vikaa ei löytynyt . Notkeammat öljyt viimein auttoivat.
        Alfassa oli niin pieni startti ja ohut kaapelointi, että se ei jaksanut pyörittää autoa käyntiin kipakassa Tampereen pakkasessa.
        Sitten oli tää twinspark murheenkryyni. Kahdesta tulpasta huolimatta ei sähköä tuntunut löytyvät kumpaankaan. Jotain vikaa puolassa tai kaapeloinnissa.
        Pohjanoteeraus oli kuitenkin tuo 156 kuutoskone 2,5 , missä 60 tkm:n huolto oli jo järjettömän hintainen. Kun vielä ohjaustehostin laukesi kahtena peräkkäisenä talvena ja etupään laakerit lukemilla 80 ja 90 tkm, niin omistajan mittarit täyttyivät . Sen jälkeen on ollut vain huoletonta korealaista kyytiä.

        Nämä siis lähipiirissäni. Itse olen 20 vuotta luottanut aitojapanilaisiin. Eihän ne mitään mukavia ole ajaa, mutta kun öljynvaihto ja katsastustarkistus pikku remppoineen riitää vuosittain, niin voiko sen harmittomampaa enää olla.


      • Undetaker
        Italiasta kirjoitti:

        Merkillisiä killereitä läpi vuosikymmenien. Lukuisilla tuttavillani on eri vuosien varrella ollut AR murheinaan.
        Giulia 1600:een tehtiin koneremontti -70 luvulla autotallissa ja siitä tuli ihan hyvä, mutta varsinainen yllätys oli se, kun paksi retkahti alaspäin ja peträ alkoi taipua kohti maata. Ilmeni, että paksi oli tehty pelkästä pellistä. Ei siellä alla ollut mitään jäykistäviä palkkeja niinkuin muissa sen aikakauden autoissa.
        Auto hirtettiin kiinni lavetille ja perä tunkattiin likimain kohdalleen ja hitsillä vähän vahvistuksia alle. Kyllä se siitä.
        Sitten -80-luvulla ei kaverin Alfa käynnistynyt koskaan pakkasella, aina piti vedellä käyntiin. Merkkihuolto Lohjan tienoilla taivasteli, mutta mitään varsinaista vikaa ei löytynyt . Notkeammat öljyt viimein auttoivat.
        Alfassa oli niin pieni startti ja ohut kaapelointi, että se ei jaksanut pyörittää autoa käyntiin kipakassa Tampereen pakkasessa.
        Sitten oli tää twinspark murheenkryyni. Kahdesta tulpasta huolimatta ei sähköä tuntunut löytyvät kumpaankaan. Jotain vikaa puolassa tai kaapeloinnissa.
        Pohjanoteeraus oli kuitenkin tuo 156 kuutoskone 2,5 , missä 60 tkm:n huolto oli jo järjettömän hintainen. Kun vielä ohjaustehostin laukesi kahtena peräkkäisenä talvena ja etupään laakerit lukemilla 80 ja 90 tkm, niin omistajan mittarit täyttyivät . Sen jälkeen on ollut vain huoletonta korealaista kyytiä.

        Nämä siis lähipiirissäni. Itse olen 20 vuotta luottanut aitojapanilaisiin. Eihän ne mitään mukavia ole ajaa, mutta kun öljynvaihto ja katsastustarkistus pikku remppoineen riitää vuosittain, niin voiko sen harmittomampaa enää olla.

        Ja siinä taas osastoa "Esson baari" !

        Muistellaanpa millaisia rämiseviä, mätäneviä paskoja oli 70-80- luvun Toyotat.
        Eihän niissä ollu koskaan mitään vikaa ei ei! :)
        Ja ne ajo-ominaisuudet huh huh...

        Ompa sulla ollu paljon Alfan omistavia tuttuja! :)
        Itselläni ei ole 70- 80 luvulta yhtään. Oli Romeo meinaan silloin aikas harvinainen peli.


      • Alfailija
        Italiasta kirjoitti:

        Merkillisiä killereitä läpi vuosikymmenien. Lukuisilla tuttavillani on eri vuosien varrella ollut AR murheinaan.
        Giulia 1600:een tehtiin koneremontti -70 luvulla autotallissa ja siitä tuli ihan hyvä, mutta varsinainen yllätys oli se, kun paksi retkahti alaspäin ja peträ alkoi taipua kohti maata. Ilmeni, että paksi oli tehty pelkästä pellistä. Ei siellä alla ollut mitään jäykistäviä palkkeja niinkuin muissa sen aikakauden autoissa.
        Auto hirtettiin kiinni lavetille ja perä tunkattiin likimain kohdalleen ja hitsillä vähän vahvistuksia alle. Kyllä se siitä.
        Sitten -80-luvulla ei kaverin Alfa käynnistynyt koskaan pakkasella, aina piti vedellä käyntiin. Merkkihuolto Lohjan tienoilla taivasteli, mutta mitään varsinaista vikaa ei löytynyt . Notkeammat öljyt viimein auttoivat.
        Alfassa oli niin pieni startti ja ohut kaapelointi, että se ei jaksanut pyörittää autoa käyntiin kipakassa Tampereen pakkasessa.
        Sitten oli tää twinspark murheenkryyni. Kahdesta tulpasta huolimatta ei sähköä tuntunut löytyvät kumpaankaan. Jotain vikaa puolassa tai kaapeloinnissa.
        Pohjanoteeraus oli kuitenkin tuo 156 kuutoskone 2,5 , missä 60 tkm:n huolto oli jo järjettömän hintainen. Kun vielä ohjaustehostin laukesi kahtena peräkkäisenä talvena ja etupään laakerit lukemilla 80 ja 90 tkm, niin omistajan mittarit täyttyivät . Sen jälkeen on ollut vain huoletonta korealaista kyytiä.

        Nämä siis lähipiirissäni. Itse olen 20 vuotta luottanut aitojapanilaisiin. Eihän ne mitään mukavia ole ajaa, mutta kun öljynvaihto ja katsastustarkistus pikku remppoineen riitää vuosittain, niin voiko sen harmittomampaa enää olla.

        ....eikö ole tavallaan ärsyttävää, että tässä täydellisyyttä ja virheettömyyttä tavoittelevassa ja ihannoivassa maailmassa on ihmisiä, jotka valitsevat ajokin täysin fiilispohjalta? Täysin tietoisena sen vioista ja puutteista....ikään kuin sen kanssa olisi menossa "naimisiin" tyyliin "kaikki se kestää, kaikki se kärsii, kaikki se peittää".......

        Jo tämä todistaa, että puutteistaan huolimatta Alfa on tavalliseen, laadukkaaseen käyttöautoon verrattuna jotenkin "vähän enemmän", sillä jos se ei kiinnostaisi ja herättäisi tunteita, niin eihän siitä kirjoteltaisi....eihän?


      • hererh
        Alfailija kirjoitti:

        ...kuule ihan A-R 156 2.0 TS vm.2000 ja puhun jo vuosikausien kokemuksesta. Mutta mikäli teidän uudempi Alfa ei ole tuollainen, se on joko ns. "parempi yksilö" tai sitten sillä ei VIELÄ ole SITÄ ikää.

        Mutta niin kuin jo edellä totesin, ei se tee ajokkia mitenkään vähemmän kivaksi, mutta säikyttää silti mahdolliset "heräteostajat". Olen sitä mieltä, että kyllä Alfa romuttaisi keskiverto Toyota-Audi-BMW -omistajan hermoraunioksi parissa viikossa.....

        aika erikoisia autoja sulla, ite ole ajellut vuosikausia italian autoilla joka vitun päivä töihin, ilman tuollaisia ongelmia, ihan sama minkä merkkisen kymmen vuotta vanhan auton ostat samanlaista paskaa voit saada jos et osaa ostaa oikein...

        "Olen sitä mieltä, että kyllä Alfa romuttaisi keskiverto Toyota-Audi-BMW -omistajan hermoraunioksi parissa viikossa....."

        ihan väärä mielipide, ei sulla ole mitään Alfaa


      • fqfqw
        hererh kirjoitti:

        aika erikoisia autoja sulla, ite ole ajellut vuosikausia italian autoilla joka vitun päivä töihin, ilman tuollaisia ongelmia, ihan sama minkä merkkisen kymmen vuotta vanhan auton ostat samanlaista paskaa voit saada jos et osaa ostaa oikein...

        "Olen sitä mieltä, että kyllä Alfa romuttaisi keskiverto Toyota-Audi-BMW -omistajan hermoraunioksi parissa viikossa....."

        ihan väärä mielipide, ei sulla ole mitään Alfaa

        no käypä ostamassa vaikka samanikäinen vaikka Audi a4 , siinä on täsmälleen samat viat kuin siinä sun Alfassa, ilmamäärämittarit ja puslat vaikka aluksi. Ihan turhaa paskanjauhamista vailla mitään käsistystä autoista. Veikkaan että tuolla menisi hermot jo viikossa


      • huono itsetunto ?
        Undetaker kirjoitti:

        Ja siinä taas osastoa "Esson baari" !

        Muistellaanpa millaisia rämiseviä, mätäneviä paskoja oli 70-80- luvun Toyotat.
        Eihän niissä ollu koskaan mitään vikaa ei ei! :)
        Ja ne ajo-ominaisuudet huh huh...

        Ompa sulla ollu paljon Alfan omistavia tuttuja! :)
        Itselläni ei ole 70- 80 luvulta yhtään. Oli Romeo meinaan silloin aikas harvinainen peli.

        Jos minulla on 35 vuoden aikana ollut 4-5 alfa tuttua, niin se ei liene kovin paljoa.
        Sen verran pitää vetää takaisin, että tämä viides tapaus, 156 2.0 JTS on ollut ihan kelpo peli , joten alfat on harmittomia autoja 20 %:n todennäköisyydellä.

        Kyllä tämä minun vanha Tojo Camry kulkee ihan rämisemättä, kun muistaa remmin ja jarrupalat vaihtaa 105 tkm:n välein (200-300 €).
        Toista se on alfassa, 60 tkm:n välein puretaan keula ja vanha remmin pois hintaan 1200 €. Huh huh .
        Ei ole meidän kylässä yhtään Essoa, mutta ei ole yhtää tyytyväistä alfan omistajaakaan.
        Kiinnostaisi tietää, onko kukaan vetänyt vaunua sellaisella, varsinkin nuo dieselit olisivat mielenkiintoinen kokemus.


      • onkin
        fqfqw kirjoitti:

        no käypä ostamassa vaikka samanikäinen vaikka Audi a4 , siinä on täsmälleen samat viat kuin siinä sun Alfassa, ilmamäärämittarit ja puslat vaikka aluksi. Ihan turhaa paskanjauhamista vailla mitään käsistystä autoista. Veikkaan että tuolla menisi hermot jo viikossa

        sama kuin skoda.Kuten alfa on fiat.


      • Erittäin laadukas
        onkin kirjoitti:

        sama kuin skoda.Kuten alfa on fiat.

        Niin ja Skoda on kuin Lada.


      • errore!
        hererh kirjoitti:

        aika erikoisia autoja sulla, ite ole ajellut vuosikausia italian autoilla joka vitun päivä töihin, ilman tuollaisia ongelmia, ihan sama minkä merkkisen kymmen vuotta vanhan auton ostat samanlaista paskaa voit saada jos et osaa ostaa oikein...

        "Olen sitä mieltä, että kyllä Alfa romuttaisi keskiverto Toyota-Audi-BMW -omistajan hermoraunioksi parissa viikossa....."

        ihan väärä mielipide, ei sulla ole mitään Alfaa

        Älä viitsi. Kukaan ei usko sua...

        voi sinua (vanhankin vielä) vikapesäkkeen omistajaa...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1505
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      170
      1203
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1060
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      947
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      82
      870
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      66
      793
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      777
    8. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      743
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      738
    10. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      59
      725
    Aihe