Pääsitkö sisään?

.:.

Noniin nyt saa lefailla sisäänpääsyn ilosta ja onnesta! Itse vielä kärvistelen varasijalla
KTB:lle... :)
Toivotaan ja ootetaan jos pääsis.

24

1718

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on

      KTB?

      • .:.

        Kasvituotannon biologia.


    • pilvikirahvi

      täälläkin kärvistellään kotieläintieteisiin... vielä pitäis jaksaa siis odotella... plööööh :( Eli ei hehkutettavaa...

      • varasija

        sulla on?


      • pilvikirahvi
        varasija kirjoitti:

        sulla on?

        ...ylimääräisenä sisäänotettujen jälkeen 2. Eli aika paljon saa tuuria olla että 8 ihmistä ei paikkaansa halua :(


      • menetä toivoa
        pilvikirahvi kirjoitti:

        ...ylimääräisenä sisäänotettujen jälkeen 2. Eli aika paljon saa tuuria olla että 8 ihmistä ei paikkaansa halua :(

        vielä on monella miettimisaikaa jäljellä. itsekin mietin kahden paikan välillä, enkä halua tehdä hätiköityä päätöstä. saattaa kuitenkin olla että joku onnellinen saa vielä elintarvikekemian paikan syksyksi...


      • pilvikirahvi
        menetä toivoa kirjoitti:

        vielä on monella miettimisaikaa jäljellä. itsekin mietin kahden paikan välillä, enkä halua tehdä hätiköityä päätöstä. saattaa kuitenkin olla että joku onnellinen saa vielä elintarvikekemian paikan syksyksi...

        ...minkä välillä mietit elintarvikekemian lisäksi? On ollut hassua kun ihmiset hakee niin "kaukana" toisistaan oleviin opintoihin. Itsellä kun on vaan yksi suunta minne on menossa ;) Kaveri kävi myös elintarvikekemian pääsykokeissa ja kuuli kun joku puhui hakeneensa myös jonnekin tekniikkajuttuun ja oikikseen. Yhdistelmä kuulosti jotenkin niin hassulta, vaikkakaan mikä minä olen sanomaan :D Samainen ystävä on myös varasijoilla sinne elintarvikekemiaan (ei kylläkään ensimmäisillä paikoilla), joten varmaan ilahtuu, jos jätät paikan käyttämättä ;)


      • Sister hjördis
        pilvikirahvi kirjoitti:

        ...minkä välillä mietit elintarvikekemian lisäksi? On ollut hassua kun ihmiset hakee niin "kaukana" toisistaan oleviin opintoihin. Itsellä kun on vaan yksi suunta minne on menossa ;) Kaveri kävi myös elintarvikekemian pääsykokeissa ja kuuli kun joku puhui hakeneensa myös jonnekin tekniikkajuttuun ja oikikseen. Yhdistelmä kuulosti jotenkin niin hassulta, vaikkakaan mikä minä olen sanomaan :D Samainen ystävä on myös varasijoilla sinne elintarvikekemiaan (ei kylläkään ensimmäisillä paikoilla), joten varmaan ilahtuu, jos jätät paikan käyttämättä ;)

        moni haluaa sillä toisella paikalla varmistaa sisäänpääsyn tai sitten vaan ei löydy kahta samanlaista hakukohdetta. Mulla esim. eläinlääkis ykkösenä, mutta en taas missään tapauksessa halua ihmislääkikseen, valitsin siksi kakkoseksi kotieläintieteen - joka sekään ei tiettnkään voi korvata eläinlääkistä. Toisena mulla on ei mikrobilsa, vaan markkinointi! No kotieläintieteeseen pääsin.


      • pilvikirahvi
        Sister hjördis kirjoitti:

        moni haluaa sillä toisella paikalla varmistaa sisäänpääsyn tai sitten vaan ei löydy kahta samanlaista hakukohdetta. Mulla esim. eläinlääkis ykkösenä, mutta en taas missään tapauksessa halua ihmislääkikseen, valitsin siksi kakkoseksi kotieläintieteen - joka sekään ei tiettnkään voi korvata eläinlääkistä. Toisena mulla on ei mikrobilsa, vaan markkinointi! No kotieläintieteeseen pääsin.

        ...ehkä ensi vuoden syksynä elukalla sitten nähdään ;) Se on munkin ensisijainen vaihtis ja päämäärä. Kotieläintiede oli sit se toinen, mutta huonolta sekin nyt toistaiseksi näyttää :( Toivossa on kuitenkin hyvä elää...niin kauan kun sitä kestää ;) Onnea opiskelupaikasta kuitenkin sulle.


      • Vispa
        pilvikirahvi kirjoitti:

        ...ehkä ensi vuoden syksynä elukalla sitten nähdään ;) Se on munkin ensisijainen vaihtis ja päämäärä. Kotieläintiede oli sit se toinen, mutta huonolta sekin nyt toistaiseksi näyttää :( Toivossa on kuitenkin hyvä elää...niin kauan kun sitä kestää ;) Onnea opiskelupaikasta kuitenkin sulle.

        Tämä tyttö pääsi kotieläintiedettä lukemaan! :)


      • kemia tai matikka
        Sister hjördis kirjoitti:

        moni haluaa sillä toisella paikalla varmistaa sisäänpääsyn tai sitten vaan ei löydy kahta samanlaista hakukohdetta. Mulla esim. eläinlääkis ykkösenä, mutta en taas missään tapauksessa halua ihmislääkikseen, valitsin siksi kakkoseksi kotieläintieteen - joka sekään ei tiettnkään voi korvata eläinlääkistä. Toisena mulla on ei mikrobilsa, vaan markkinointi! No kotieläintieteeseen pääsin.

        mieluummin. Veikkaan, kotieläintieteessä lopettaa noin 50% aloittajista toisen tai kolmannen vuoden jälkeen...


      • kemia tai matikka
        kemia tai matikka kirjoitti:

        mieluummin. Veikkaan, kotieläintieteessä lopettaa noin 50% aloittajista toisen tai kolmannen vuoden jälkeen...

        Kotieläintieteestä ei siis juuri hyötyä eläinlääkikseen.


      • pilvikirahvi
        kemia tai matikka kirjoitti:

        Kotieläintieteestä ei siis juuri hyötyä eläinlääkikseen.

        ...eipä ole hyötyä pääsykokeeseen ei. Mutta fysiikoihin, kemioihin ja bilsaan itselläni ainankin on jo toinen erillinen suunnitelma. Jos kommentti oli minulle tarkoitettu. Sitten sisäänpääsyn jälkeen voipi ollakin hyötyä. Tai siis onkin, kun valitsee kurssinsa oikein, sen aikaa kun kotieläintieteissä siis on opiskelemassa.


      • Dilemmas
        pilvikirahvi kirjoitti:

        ...eipä ole hyötyä pääsykokeeseen ei. Mutta fysiikoihin, kemioihin ja bilsaan itselläni ainankin on jo toinen erillinen suunnitelma. Jos kommentti oli minulle tarkoitettu. Sitten sisäänpääsyn jälkeen voipi ollakin hyötyä. Tai siis onkin, kun valitsee kurssinsa oikein, sen aikaa kun kotieläintieteissä siis on opiskelemassa.

        Mun mielestä ainakin on hyötyä että ylipäätänsä on jokin Opiskelupaikka. Surkein tilanne on mielestäni niillä wannabe-lääkis/eläinlääkisläisillä, jotka yrittää vuosi toisensa jälkeen toteuttaa sitä Suurta unelmaa. Toki aika moni pääseekin sisään sillä 3-4 kerralla viimeistään, mutta sitten on niitä, jotka ei pääse.

        Itse ottaisin ilolla vastaan melkein minkä tahansa yliopistopaikan. Varsinkin kun yliopistolla on periaatteessa mahis lukea sivuaineena melkein mitä tahansa kiinnostavaa. Ok, ei lääkistä, mutta muuten ovat on auki aika moneen suuntaan kunhan vaan pääsee sisään jonnekin.


      • kotieläintieteen...
        pilvikirahvi kirjoitti:

        ...eipä ole hyötyä pääsykokeeseen ei. Mutta fysiikoihin, kemioihin ja bilsaan itselläni ainankin on jo toinen erillinen suunnitelma. Jos kommentti oli minulle tarkoitettu. Sitten sisäänpääsyn jälkeen voipi ollakin hyötyä. Tai siis onkin, kun valitsee kurssinsa oikein, sen aikaa kun kotieläintieteissä siis on opiskelemassa.

        opiskelijoista hakee eläinlääkikseen. Mutta tosiaan, ihan eri juttuja opiskellaan. Tietty ruuansulatukseen yms. paneudutaan.


      • miNNjNä
        pilvikirahvi kirjoitti:

        ...ylimääräisenä sisäänotettujen jälkeen 2. Eli aika paljon saa tuuria olla että 8 ihmistä ei paikkaansa halua :(

        minä pääsin viimevuonna 16. varasijalta. ei sitä voi tietää. sitä edellisenä oli päässyt 12. ja kahtena edellisenä vuotena siitä 12.


      • pilvikirahvi
        miNNjNä kirjoitti:

        minä pääsin viimevuonna 16. varasijalta. ei sitä voi tietää. sitä edellisenä oli päässyt 12. ja kahtena edellisenä vuotena siitä 12.

        ...aikamoista :D Tiesin että varasijoilta on paljon ihmisiä päässyt edellisltä vuosilta, mutta että noin paljon!? Sitä vaan pohdin, että olisiko nyt liikkeellä enemmän ihmisiä jotka sinne oikeasti haluavat, kun on ensimmäisen kerran "täytynyt" pääsykoekirjakin lukea. Tai tarkoitan sitä että jos on joutunut tekemään töitä sisäänpääsyn eteen, luulisi että kynnys perua saatu paikka olisi korkeampi!? No mistä sitäkään nyt tietää... se on ehkä vaan kauhukuvana itselläni :D Eilen juuri soittelin taas tilannetarkastusta ja 14:sta ihmisen pitäisi vielä paikkansa ottaa vastaan, jotta en pääsisi. Odotellaan...


      • välillä minä
        pilvikirahvi kirjoitti:

        ...minkä välillä mietit elintarvikekemian lisäksi? On ollut hassua kun ihmiset hakee niin "kaukana" toisistaan oleviin opintoihin. Itsellä kun on vaan yksi suunta minne on menossa ;) Kaveri kävi myös elintarvikekemian pääsykokeissa ja kuuli kun joku puhui hakeneensa myös jonnekin tekniikkajuttuun ja oikikseen. Yhdistelmä kuulosti jotenkin niin hassulta, vaikkakaan mikä minä olen sanomaan :D Samainen ystävä on myös varasijoilla sinne elintarvikekemiaan (ei kylläkään ensimmäisillä paikoilla), joten varmaan ilahtuu, jos jätät paikan käyttämättä ;)

        mietin farmasian ja elintarvikekemian välillä. ei siis niin kaukana toisistaan kun kummassakin on paljon kemiaa. eilen sitten tein päätökseni ja joku saanee lähipäivinä "tarjouksen" elintarvikekemian/mikrobiologian opintoihin.


      • pilvikirahvi
        välillä minä kirjoitti:

        mietin farmasian ja elintarvikekemian välillä. ei siis niin kaukana toisistaan kun kummassakin on paljon kemiaa. eilen sitten tein päätökseni ja joku saanee lähipäivinä "tarjouksen" elintarvikekemian/mikrobiologian opintoihin.

        ...kertoa kaverille hyvät uutiset, että taas yksi paikka jää käyttämättä ;) Ja tsempit farmasian opintoihin.


      • ja
        pilvikirahvi kirjoitti:

        ...kertoa kaverille hyvät uutiset, että taas yksi paikka jää käyttämättä ;) Ja tsempit farmasian opintoihin.

        tsemppiä sinulle ja kaverillesi varasijalla oloon. toivottavasti pääsette kuitenkin opiskelemaan. melko pitkään pyörittelin omaa valintaani.


      • pilvikirahvi
        pilvikirahvi kirjoitti:

        ...aikamoista :D Tiesin että varasijoilta on paljon ihmisiä päässyt edellisltä vuosilta, mutta että noin paljon!? Sitä vaan pohdin, että olisiko nyt liikkeellä enemmän ihmisiä jotka sinne oikeasti haluavat, kun on ensimmäisen kerran "täytynyt" pääsykoekirjakin lukea. Tai tarkoitan sitä että jos on joutunut tekemään töitä sisäänpääsyn eteen, luulisi että kynnys perua saatu paikka olisi korkeampi!? No mistä sitäkään nyt tietää... se on ehkä vaan kauhukuvana itselläni :D Eilen juuri soittelin taas tilannetarkastusta ja 14:sta ihmisen pitäisi vielä paikkansa ottaa vastaan, jotta en pääsisi. Odotellaan...

        ...vuonna tosiaan aika eri meninki tuossa monennelta varasijalta sisään voi päästä... Tämänpäiväinen tiedustelu osoitti, että hyvin mahdollista etten 2. varasijalta pääse sisään. Toki erona edellisiin vuosiin oli nuo 6 ylimääräisenä otettua.

        Ilmisiä jotka eivät ole paikkojaan vastaan ottaneet oli siis 3kpl. Eli aika tiukille menee :(


      • pilvikirahvi
        pilvikirahvi kirjoitti:

        ...vuonna tosiaan aika eri meninki tuossa monennelta varasijalta sisään voi päästä... Tämänpäiväinen tiedustelu osoitti, että hyvin mahdollista etten 2. varasijalta pääse sisään. Toki erona edellisiin vuosiin oli nuo 6 ylimääräisenä otettua.

        Ilmisiä jotka eivät ole paikkojaan vastaan ottaneet oli siis 3kpl. Eli aika tiukille menee :(

        Eipä auennut paikkaa :( Kotieläintieteisiin ei päässyt yksikään varasijoilta tänä vuonna. Että lievästi eri meininki kun viime vuosina.


    • KTB:lle

      En ollut uskoa silmiäni, kun kirje saapui. Meni ihan senat sakaisin.

      • Pääsin

        ...kotieläintieteeseen :) Ja tämä oli mulle ihan ykkösvaihtoehto.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1641
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1299
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1295
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1287
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1263
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1244
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1220
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1180
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1156
    Aihe