hei! ostin ensimmäisen tietokoneeni hp-läppärin ja haluaisn tietää miten tiedot tyhjennetään, tarkoitan että kun avaan jonkun nettiosoitteen niin kuulin että kaikki käyntini kerääntyvät koneelle ja jossain vaiheessa se olisi tyhjennettävä kuinka helppoa se on ja ettei tule vaaraa että poistaa samalla esim. virusturvan ym,. koneessani on 3 gt musti ja 250 kiintolevy ja am 3400 prosessori.
kiitollinen olisin neuvoista.
miten tyhjennetään
20
969
Vastaukset
- peke..
lataa se ja asenna. Ccleaner on turvallinen aloittelijallekin kun ei laita uusia rukseja minnekään vaan antaa olla vaan ne ruudut ruksattuna, jotka on oletuksena.
- - - -
CCleanerin asennuksesta pitäisi aina mainita se kylkiäisenä änkeytyvä Yahoo-työkalupalkki, jota minun mielestä ei kannata ottaa.
- helposti*
Poistat helposti menemällä
-Työkalut
-Internet-asetukset
-Poista (pääset sivulle jossa valitset mitä poistat)
Itse poistelen tämän tästä ainakin Väliaikaiset internet-tiedostot, Evästeet,
Lomakkeet (sis. mm kirjautumistiedot), joskus Sivuhistorian (tämä poistaa myös hakupalkkiin kerääntyneet tiedostonimet)
Voit myös poistaa kaikki kerralla.
Jos säännöllisesti tuon tekee, aikaa ei mene kuin muutama sekunti.
(Ensimmäisellä kerralla, jolloin oli ollut poistot tekemättä jonkun vuoden, kului tunteja. Ehdin jo säikähtääkin.)- fundamentalist
vastaavasti sujuu tietojen tyhjentäminen FireFoxin ja Operan
asetuksista.
Asetuksien nimiet ja paikat nyt vähän vaihtelevat mutta
eiköhän pienellä hakemisella löydy.
Mikään pakko tähän tyhjennykseen ei kyllä ole, eli sinua on luultavasti kusetettu.
- hahahahahhahaha
äitiäs kusetettiin kun sua pelleä siitettiin! :D
- tri xyyz
hahahahahhahaha kirjoitti:
äitiäs kusetettiin kun sua pelleä siitettiin! :D
sitten kusetettukin ihan olan takaa
- Buahahahaaaaa
Ootsie melko väliaikainentiedosto siekkii. Mene jo hyvä ihminen sinne mielenterveysasemalle, äläkä toiku trollaamassa netissä yötäpäivää. Sun trollauksista ei oo hyötyö kellekkään, ei ees siulle.
- koneen..
..montako päivää se säilyttää www-sivuja. Työkalut->internetasetukset->yleiset->selaushistoria->asetukset. Huonompi puoli on se, että kun käytät jotain roskanpoistajaa (esim.CCleaner) se palauttaa ne asetukset taas oletusarvoonsa.
- Hyödytöntä
>kuulin että kaikki käyntini kerääntyvät koneelle ja jossain vaiheessa se olisi tyhjennettävä<
Ei asia enää nykyisissä käyttöjärjestelmissä noin ole !
Nykyisissä tietokoneisiin ei kannatta asentaa mitään ylimääräisiä puhdistus ohjelmia niiden käytöstä tulee aikaa myöten vain pelkkiä ongelmia. !
Kun surfailet netissä tiedot jää koneesi väliaikaisiinn muisteihin jotka tyhjenee automaattisesti kun sinne kertyy tietty määrä tavaraa niin alkaa automaattisesti toisesta päästää tyhjentää vanhimpia tietoja kun sinne kertyy usia tietoja.- hekokeko----
Et sitten edes tajunnut mitä kysyttiin?
Selaimen sivuhistoria on eri asia kuin käyttöjärjestelmä. Jos sitä ei tyhjennä tai aseta automaattisesti tyhjentyväki, sinne mahtuu tsiljoona osoitetta.
Toisekseen mikään käyttöjärjestelmä ei automaattisesti tyhjää väliaikaistiedostoja. - läppäri 2
hekokeko---- kirjoitti:
Selaimen sivuhistoria on eri asia kuin käyttöjärjestelmä. Jos sitä ei tyhjennä tai aseta automaattisesti tyhjentyväki, sinne mahtuu tsiljoona osoitetta.
Toisekseen mikään käyttöjärjestelmä ei automaattisesti tyhjää väliaikaistiedostoja.Kiitos tuosta vinkistä jos noin niin se on hyvä että ei tarvitse tyhjennellä erikseen ja mulla on ihan uusi kone
hekokeko---- kirjoitti:
Toisekseen mikään käyttöjärjestelmä ei automaattisesti tyhjää väliaikaistiedostoja.Annetaan se koko paljon laitetaan levytilaa käyttöön ja selain poistaa sitä mukaa vanhoja kun uusia tulee. Ei niitä tarvitse itse olla tyhjentelemässä. Hidastaa vaan selailua kun poistaa ne väliaikaistiedostot.
M-Kar kirjoitti:
Annetaan se koko paljon laitetaan levytilaa käyttöön ja selain poistaa sitä mukaa vanhoja kun uusia tulee. Ei niitä tarvitse itse olla tyhjentelemässä. Hidastaa vaan selailua kun poistaa ne väliaikaistiedostot.
älä jauha paskaa.
- vaikka huvikseen*
M-Kar kirjoitti:
Annetaan se koko paljon laitetaan levytilaa käyttöön ja selain poistaa sitä mukaa vanhoja kun uusia tulee. Ei niitä tarvitse itse olla tyhjentelemässä. Hidastaa vaan selailua kun poistaa ne väliaikaistiedostot.
Käypä katsomassa ennen tyhjennyksiä
- Työkalut
- Internet-asetukset
- Asetukset
- Näytä tiedostot
Tavaraa on, katso vaikka joka poistovaiheen jälkeen mitä jäi. Evästeitäkin se 'tsiljoona' :) Tässä siis tuli selväksi, että Windowsia käytettäessä ongelmia on tumpelolle tiedossa joka tapauksessa, käyttää putsausohjelmia tai ei. Ongelmien laatu vain on hieman erilainen kummassakin tapauksessa.:P
harrastelijakirurgi kirjoitti:
älä jauha paskaa.
Käytä nyt niitä aivojasi kun kerran sellaiset omistat. MINKÄ TAKIA selain tekee väliaikaistiedostoja? Kuvitteletko että selaimen tekijät olisi niin tyhmiä että laittaisi selaimen tekemään väliaikaistiedostoja hidastamaan selailua?
Voin sanoa että ei ole. Väliaikaistiedostojen tarkoitus on se, että kun ladataan objekteja kuten kuvia niin tallentuu koneelle ettei samaa tarvitse ladata uudestaan. Kiintolevyltä tulee tavaraa 50Mt/s, jollain mokkulalla tulee tavaraa vaikka 20-50kt/s. Usein ihmiset käy samoilla sivuilla joten täällä olevat kuvat kun löytyy väliaikaistiedostoista niin sivusto saadaan ladattua nopeammin.
Ja jos ne väliaikaistiedostot jotain tyhmempää häiritsee niin saahan ne kytkettyä pois päältä kun laittaa levytilan käytöön 0Mt. Muistiakin saa vapautettua kun laittaa muisticachen käytön pois (löytyy esimerkiksi Firefoxin asetuksisa about:config:sta). Sitten Firefox syö vähemmän muistia eikä tee väliaikaistiedostoja mutta onpas kivaa kun kaikki ladataan hitaan verkon yli eikä muistista tai kiintolevyltä. Jos sitten haluaa nopeutta selaamiseen niin ei koske siihen Firefoxin muistiasetuksiin ja kääntää väliaikaistiedostoille tilaa vaikka 1024Mt. Giga levytilaa kun maksaa 10cnt tms. niin ei paljon tunnu missään. Käyttöä varten se on tehty.- miten tilaa vie*
M-Kar kirjoitti:
Käytä nyt niitä aivojasi kun kerran sellaiset omistat. MINKÄ TAKIA selain tekee väliaikaistiedostoja? Kuvitteletko että selaimen tekijät olisi niin tyhmiä että laittaisi selaimen tekemään väliaikaistiedostoja hidastamaan selailua?
Voin sanoa että ei ole. Väliaikaistiedostojen tarkoitus on se, että kun ladataan objekteja kuten kuvia niin tallentuu koneelle ettei samaa tarvitse ladata uudestaan. Kiintolevyltä tulee tavaraa 50Mt/s, jollain mokkulalla tulee tavaraa vaikka 20-50kt/s. Usein ihmiset käy samoilla sivuilla joten täällä olevat kuvat kun löytyy väliaikaistiedostoista niin sivusto saadaan ladattua nopeammin.
Ja jos ne väliaikaistiedostot jotain tyhmempää häiritsee niin saahan ne kytkettyä pois päältä kun laittaa levytilan käytöön 0Mt. Muistiakin saa vapautettua kun laittaa muisticachen käytön pois (löytyy esimerkiksi Firefoxin asetuksisa about:config:sta). Sitten Firefox syö vähemmän muistia eikä tee väliaikaistiedostoja mutta onpas kivaa kun kaikki ladataan hitaan verkon yli eikä muistista tai kiintolevyltä. Jos sitten haluaa nopeutta selaamiseen niin ei koske siihen Firefoxin muistiasetuksiin ja kääntää väliaikaistiedostoille tilaa vaikka 1024Mt. Giga levytilaa kun maksaa 10cnt tms. niin ei paljon tunnu missään. Käyttöä varten se on tehty.Esimerkiksi miten paljon väliaikaistiedostot sitovat kapasiteettia
-Suorituskyky ja ylläpito
- Vapauta tilaa kiintolevyllä
Ohjelma laskee, paljonko on mahdollista vapauttaa. Itse kokeilin ja poistojen jälkeen ei jäänyt enää mitään vapautettavaa, sitä ennen hetken selailun jälkeen oli vaikka miten.
Koneen nopeuteen ei vaikuta ainakaan hidastavasti, minulla. miten tilaa vie* kirjoitti:
Esimerkiksi miten paljon väliaikaistiedostot sitovat kapasiteettia
-Suorituskyky ja ylläpito
- Vapauta tilaa kiintolevyllä
Ohjelma laskee, paljonko on mahdollista vapauttaa. Itse kokeilin ja poistojen jälkeen ei jäänyt enää mitään vapautettavaa, sitä ennen hetken selailun jälkeen oli vaikka miten.
Koneen nopeuteen ei vaikuta ainakaan hidastavasti, minulla."Esimerkiksi miten paljon väliaikaistiedostot sitovat kapasiteettia"
Selaimen väliaikaistiedostot vie sen verran kun määritelty viemään. Firefoxissa oletus on 50Mt, itse olen säätänyt sen gigaan.
"Itse kokeilin ja poistojen jälkeen ei jäänyt enää mitään vapautettavaa, sitä ennen hetken selailun jälkeen oli vaikka miten."
Toki. Kun kaikki kuvat yms. objektit tallennetaan koneelle kunnes väliaikaistiedostoille säädetty tila on käytetty täyteen. Sitten kun vaikka se oletuksena oleva 50Mt on täynnä niin vanhoja tiedostoja aletaan poistella uusien tieltä ja selaimen kun sammuttaa niin ne jää sinne levylle että kun uudestaan käyttää selainta niin lataa nopeammin.- olen mieltänyt
M-Kar kirjoitti:
Ja jos ne väliaikaistiedostot jotain tyhmempää häiritsee niin saahan ne kytkettyä pois päältä kun laittaa levytilan käytöön 0Mt. Muistiakin saa vapautettua kun laittaa muisticachen käytön pois (löytyy esimerkiksi Firefoxin asetuksisa about:config:sta). Sitten Firefox syö vähemmän muistia eikä tee väliaikaistiedostoja mutta onpas kivaa kun kaikki ladataan hitaan verkon yli eikä muistista tai kiintolevyltä. Jos sitten haluaa nopeutta selaamiseen niin ei koske siihen Firefoxin muistiasetuksiin ja kääntää väliaikaistiedostoille tilaa vaikka 1024Mt. Giga levytilaa kun maksaa 10cnt tms. niin ei paljon tunnu missään. Käyttöä varten se on tehty.asian just noin.
Mutta tämäkin seikka riippuu...
Tällä kaupungissa minulla on melko hidas pöytäkone, jossa
vielä hitaahko 80 gigan kiintolevy, mutta nopea
linja nettiin.
Mökillä on uusi, nopea läppäri mutta hidas linja (mokkula 384 kb/s).
Ihan selkeästi mökillä kannattaa pitää iso temppi selaimessa koska
kone löytää sieltä nopeammin kuin netistä, kaupunkikone taas kaivaa
tiedot nopeasta netistä sukkelammin kuin levyltään.
Näin järki teoretisoi, ja käytännössä näkyy noin menevänkin, kaupungissa
olenkin laittanut tempit pieniksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 904383
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?572974Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1132511Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1132321- 402003
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281967Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2221723Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki641647Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91627- 291608