B:n paperitko

??? ?

Kyselisin hieman, jos jollai olisi vaikka tähän tietoa.

Minulla on lättäjalat sekä seborrooinen ekseema (=tali-ihottumaa päänahassa). Tuo ihottuma ärtyy, pahenee jos olen pitkään ilman pesua. Juostessa jalat joskus kipeytyvät noiden lättäjalkojen takia. Leirit kuulostavat epämukavilta tuon päänahan takia, kun ollaan peseytymättä ja likaisissa oloissa, ja marssit taas kuulostavat ikäviltä jalkojen takia.

Irtoaako B:n paperit? Auttaako ihan terveystarkastajalle itkeminen?

Minulle olis äärettömän tärkeää päästä 6kk:lla pois työasioiden takia.

12

7586

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Cpaperimanneri

      Rohkeasti vain C-paperit kouraan koko paskasta.

    • dfg238

      Pojallani on lääkärintodistuksessa B-kuntoisuusluokka ja ruksitettuna "jalkaterät -rajalöydös" sekä hajataitteisuus (vahvat silmälasit).
      Luulisi että jos sinulla on lättäjalkojesi vuoksi vaikea kävellä ilman että jalat kipeytyy, niin B-paperit irtoaisi.
      pojallani on myös ajoittaista säännöllistä hengitys/ahdistuskohtauksia, mistä ei kuitenkaan alustavissa lääkärintarkistuksissa ole maininnut.
      Olen sitä lievästi painostanut kertomaan viimeistään alkutarkistuksessa.
      Tarviiko tai kannattaako hänen mainita myös lääkeaineallergiasta ?

      Onko B-miehillä automaattisesti puolen vuoden palvelusaika ?
      Alustaviin kyselyihin, mitä tuolta puolustusvoimilta tuli, hän ei laittanut muuta tietoa kun pituuden ja painon, koska häntä ei kuulemma kiinostanut niistä mikään.

      • B-mies

        B-miehillä EI ole automaattisesti puolen vuoden palvelusaika. Itse astuin palvelukseen kesällä 2008. Ajattelin tuolloin, että B-miehen papereilla pääsen taatusti 6 kk:n palveluksella, mutta toisin kävi. Tiedän saapumiserästäni useita vuoden B-miehiä vaikka kuulemani mukaan B-miehen määrääminen vuoden palvelukseen onkin harvinaista. Tavallisesti vuoden B-miehille on ensin määrätty 12kk:n palvelusaika ja vasta myöhemmin palveluskelpoisuusluokka on vaihtunut A:sta B:hen.


      • rererer
        B-mies kirjoitti:

        B-miehillä EI ole automaattisesti puolen vuoden palvelusaika. Itse astuin palvelukseen kesällä 2008. Ajattelin tuolloin, että B-miehen papereilla pääsen taatusti 6 kk:n palveluksella, mutta toisin kävi. Tiedän saapumiserästäni useita vuoden B-miehiä vaikka kuulemani mukaan B-miehen määrääminen vuoden palvelukseen onkin harvinaista. Tavallisesti vuoden B-miehille on ensin määrätty 12kk:n palvelusaika ja vasta myöhemmin palveluskelpoisuusluokka on vaihtunut A:sta B:hen.

        Osaako jengi valaista, että mikä tulee olee meikäläisen intin kesto ja kulku, kun satun omaamaan b-paperit tälläisen korvavamman vuoksi, eli oikea korva on käytännössä kuuro. Eli ovatko puoli vuotta ja jotkut b-miehelle suunnatut hommat kuinka realistinen homma itselleni? Ja oon siis merivoimiin lähöss ny maanantaina


      • kaikenlaista jengiä
        rererer kirjoitti:

        Osaako jengi valaista, että mikä tulee olee meikäläisen intin kesto ja kulku, kun satun omaamaan b-paperit tälläisen korvavamman vuoksi, eli oikea korva on käytännössä kuuro. Eli ovatko puoli vuotta ja jotkut b-miehelle suunnatut hommat kuinka realistinen homma itselleni? Ja oon siis merivoimiin lähöss ny maanantaina

        ne yrittää pakottaa inttiin. Sitten kun joku paukku pilaa toisenkin korvasi kuulon, olet täyskuuro ja mitään et saa korvaukseksi. Tiedän monta tuttua, joille on tullut kuulon alenema intissä, vahinkoja sattuu jatkuvasti.

        Nyt kun sikarutto alkaa leviämään syksyllä ja talvella, niin intissä olijat saa varautua koko ajan kestävään karanteeniin.
        Miks vitussa olette niin nöyriä ja alistutte tuollaiseen paskaan, taistelkaa.


      • dfg238
        kaikenlaista jengiä kirjoitti:

        ne yrittää pakottaa inttiin. Sitten kun joku paukku pilaa toisenkin korvasi kuulon, olet täyskuuro ja mitään et saa korvaukseksi. Tiedän monta tuttua, joille on tullut kuulon alenema intissä, vahinkoja sattuu jatkuvasti.

        Nyt kun sikarutto alkaa leviämään syksyllä ja talvella, niin intissä olijat saa varautua koko ajan kestävään karanteeniin.
        Miks vitussa olette niin nöyriä ja alistutte tuollaiseen paskaan, taistelkaa.

        Minä en aiokaan siellä olla kun korkeintaan siihen ekaan lääkärintarkistukseen asti.
        Valitan psykosomaattisia oireita, jotka ovat vaivanneet kouluajoillakin kuudennelta alkaen.
        Lisäksi on hengenahdistuskohtauksia ollut kolmen vuoden aikana (paniikkihäiriö?).

        Katsoin vain tuolta
        http://www.mil.fi/laitokset/laaketiede/terveysohje.pdf

        että ei ole kun huoltotehtäviä, missä ei vaadita A:n papereita.
        Ja kaikki huoltotehtävät ovat puolen vuoden pituisia.

        Mutta ei ole välii, koska aion palata sieltä tosiaan aika äkkiä ja jatkaa loppuun kesken jääneitä opintojani.
        Ammattikoulun tutkinto jäi kesken. Opintosuoriteotteessa, minkä sain keväällä, luki että pitäisi ottaa yhteyttä 10.8. jos haluan suorittaa tutkintoni loppuun.
        Minusta kuitenkin on tärkeämpää ammattitutkinnon loppuun suorittaminen kun armeija tässä vaiheessa.

        En tiedä vaan kelle tuon seikan esitän koska lääkärille tuskin koulutuksen keskenjääminen kuuluu.


      • Opettaja362
        dfg238 kirjoitti:

        Minä en aiokaan siellä olla kun korkeintaan siihen ekaan lääkärintarkistukseen asti.
        Valitan psykosomaattisia oireita, jotka ovat vaivanneet kouluajoillakin kuudennelta alkaen.
        Lisäksi on hengenahdistuskohtauksia ollut kolmen vuoden aikana (paniikkihäiriö?).

        Katsoin vain tuolta
        http://www.mil.fi/laitokset/laaketiede/terveysohje.pdf

        että ei ole kun huoltotehtäviä, missä ei vaadita A:n papereita.
        Ja kaikki huoltotehtävät ovat puolen vuoden pituisia.

        Mutta ei ole välii, koska aion palata sieltä tosiaan aika äkkiä ja jatkaa loppuun kesken jääneitä opintojani.
        Ammattikoulun tutkinto jäi kesken. Opintosuoriteotteessa, minkä sain keväällä, luki että pitäisi ottaa yhteyttä 10.8. jos haluan suorittaa tutkintoni loppuun.
        Minusta kuitenkin on tärkeämpää ammattitutkinnon loppuun suorittaminen kun armeija tässä vaiheessa.

        En tiedä vaan kelle tuon seikan esitän koska lääkärille tuskin koulutuksen keskenjääminen kuuluu.

        Opintosuoriteotteessa, minkä sait keväällä, luki että PITÄISI OTTAA YHTEYTTÄ 10.8. jos haluat suorittaa tutkintoni loppuun. Siinä EI lukenut, että sinun pitää palata kouluun syksyllä. Voit ehkä mahdollisesti pitää intin takia välivuoden koulusta TAI hakea intille lykkäystä vaikka ½-vuotta tai vuoden - ilman, että menet lässyttämään lääkärille mitään. Voit myös hakea henkilökohtaistasyylomaa 180 vuorokautta heti huomisesta lähtien koulun takia ja palata tammikuussa palvelukseen.


      • B1 paperit,mutta
        Opettaja362 kirjoitti:

        Opintosuoriteotteessa, minkä sait keväällä, luki että PITÄISI OTTAA YHTEYTTÄ 10.8. jos haluat suorittaa tutkintoni loppuun. Siinä EI lukenut, että sinun pitää palata kouluun syksyllä. Voit ehkä mahdollisesti pitää intin takia välivuoden koulusta TAI hakea intille lykkäystä vaikka ½-vuotta tai vuoden - ilman, että menet lässyttämään lääkärille mitään. Voit myös hakea henkilökohtaistasyylomaa 180 vuorokautta heti huomisesta lähtien koulun takia ja palata tammikuussa palvelukseen.

        pääsin armeijasta kersanttina ja nyt olen reservin ylikersantti.


      • uuomg
        B1 paperit,mutta kirjoitti:

        pääsin armeijasta kersanttina ja nyt olen reservin ylikersantti.

        Onnea sulle... OOTKO NYT IHAN SAATANAN KOVA JÄTKÄ?


      • TAIDAT OLLA KATEELLI
        uuomg kirjoitti:

        Onnea sulle... OOTKO NYT IHAN SAATANAN KOVA JÄTKÄ?

        TAIDAT OLLA KATEELLINEN ...HEI MIKÄ SUSTA TULI ARMEIJASSA TAI TUSKIN EDES PÄÄSIT SINNE


    • Sotamiehestä proffa

      Kersantit ja vänskät on kovia jätkiä. Muistakaa mainita joka kuppilassa, kioskilla ja työpaikkahaastattelussa se ensimmäisenä. Leikatkaa kanelipurkista pellinpalat kaulukseen, jotta kaikki sen tietävät!

    • Anonyymi

      Minä olin 1971 syksyllä armeijaan A1 luokassa jakesällä reserviin 1972 B2luokassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      197
      4901
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      123
      3037
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      140
      2363
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      342
      2344
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1982
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1556
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      115
      1482
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1393
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1210
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1091
    Aihe