Joo eli tossa helmikuussa iski joku virustauti, jonka seurauksena tässä on sitten yskitty siitä lähtien. Pari antibioottikuuria olen syönyt, minulla on allergialääkitys, symbicort keuhkoihin, singulair sisäinenä lääkityksenä ja yskä senkun jatkuu. Tietäskö kukaan mikä mahtaa olla vikana. Aamulla aina limaa kerääntyy kurkkuun, kun mulla tuppaa olemaan jatkuvasti vuotava nenä ja myös toistuvia poskiontelotulehduksia. Aamulla joudun köhiä pirusti. Myös suihkussa käydessä ja saunassa. Limsat kanssa tekevät limaa helkutisti. Mutta eikait noi pitäisi tehdä koko päiväksi ärsyttävää kurkkua? Olen kuitenkin limasta kärsinyt pitkään. Kaksi kertaa on nyt keuhkot kuunneltu sieltä ei kuulunut kuulemma mitään. Yskä on tollaista ärsyttävää kaivaa kurkkua joskus enemmän joskus vähemmän. Heinillehän olen kyllä allerginen, mutta luulis noitten allergialääkkeitten sitten tehoavan. Koirallekin saatan olla, mutta olen kyllä nyt ollut erossa koirastakin, eikä mitään näkyvää muutosta ole ainakaan tapahtunut. Menen tiistaina sisätautilääkärille kun en pääsyt keuhkolääkärille jos tästä sais vaikka lähetteen johonkin tutkimuksiin. Alkaa kyllä mennä jo usko jo toivo pikkuhiljaa...
puoli vuotta kestänyt yskä
11
2285
Vastaukset
- homeoireita
aika paljon muistuttavat ongelmasi. voi olla muutakin, mutta sisäilmassa voi olla jotakin mikä ärsyttää. itse yskin jatkuvasti työpaikallani.
- TsunamiDream
Itselläni on ollut jatkuvaa yskää ja köhimistä yms. jo yli puoli vuotta. Kävin verikokeissa, röntkenissä ja vaikka missä, mutta mitään ei löydetty. Lopulta alkoivat epäilemään, että minulla olisi astma. Sain käyttööni mittarin, jolla 2 viikon aikana puhaltelen tuloksia ja kirjaan ylös. Sain myös lääkityksen. Saa nyt nähä miten onnistuu tää yskän loppuminen. Tuskin ennen kesää loppuu xd ...
- ja flunssa
kesti viisi viikkoa, kun mies tuli viikossa terveeksi. Auttaa kuitenkin, jos laitan vanutikkuihin desinfioivaa ja puhdistan nenän sillä aamuin illoin.
- astma
Tänään kävin lekurissa. Hengitys kuulemma vinkui ja nenäkin oli täysin tulehtunut. Nyt sain sisäiset kortisonipillerit ja antibioottikuurin lisäksi. Virhe oli lopettaa symbicort kun oireet kävivät helpottaa. Nyt kuulemma kestää taas jonkun aikaa ennenkuin alkaa purra toi lääke. Jos viikossa ei kuulemma auta noi kortisonipillerit niin laajat verikokeet. Ihmettelin kuitenkin, ettei röntgen kuvaan ollut tarvetta vaikka siitä itse kävin puhumaankin.
- sama mulla
Ruokavalio vaikuttaa suorasti paljonko limaa tulee, kannattaa varoa sokeri tuotteita, maitotuotteita ja ehkäpä myös viljatuotteita.
- astma
Joo no siis tauti oli tässä jo parempi, yskäkin alkoi hellittää, mutta toi tukkosuus on vain jäänyt. Nyt tuli sitten taas kurkkukin kipeäksi ja hetihän iski myös sinuiitti eli paksua keltaista, vihreää limaa tulee. Voiko minulla olla tuo keuhkoklamydia tai mykoplasma, kun näitä tulehduksia tulee näin helposti, eikä missään vaiheessa ole ihan täysin terve. Sairaalassa otettiin testejä ja tulehdusarvo oli ainakin 1. Silloin oli päällä kortisonikuuri ja antibiootti. Ratinaa tai mitään ihmeellistä keuhkokuvassa ei havaittu.
- astma
astma kirjoitti:
Joo no siis tauti oli tässä jo parempi, yskäkin alkoi hellittää, mutta toi tukkosuus on vain jäänyt. Nyt tuli sitten taas kurkkukin kipeäksi ja hetihän iski myös sinuiitti eli paksua keltaista, vihreää limaa tulee. Voiko minulla olla tuo keuhkoklamydia tai mykoplasma, kun näitä tulehduksia tulee näin helposti, eikä missään vaiheessa ole ihan täysin terve. Sairaalassa otettiin testejä ja tulehdusarvo oli ainakin 1. Silloin oli päällä kortisonikuuri ja antibiootti. Ratinaa tai mitään ihmeellistä keuhkokuvassa ei havaittu.
Joo no siis mulla on finnejä tai niitä muistuttuvia tullut vielä ihoon aivan pirusti nyt viime aikoina selkään, rintaan, mahaan ja käsivarsiin. Myös reidessä ilmenee samanlaisia täpliä. Mistäköhän nämä johtuu ja ovatko tosiaan vain finnejä. Siltä ne kyllä näyttää.
- ruusutkin kuvassa myös
astma kirjoitti:
Joo no siis mulla on finnejä tai niitä muistuttuvia tullut vielä ihoon aivan pirusti nyt viime aikoina selkään, rintaan, mahaan ja käsivarsiin. Myös reidessä ilmenee samanlaisia täpliä. Mistäköhän nämä johtuu ja ovatko tosiaan vain finnejä. Siltä ne kyllä näyttää.
Näiden oireilujen mukaan yhteistä näille olisi ainakin astmaan viittaavaa ja jos symbicort tehoaa niin voi olla pitkäkin lääkekuuri edessänne. Huoneilman puhtaus pitäisi tarkastaa ja jos tupakoit niin tupakointi lopettaa kokonaan. Liman erittyminen nieluun voi helpottua kun symbicort alkaa vaikuttaa tulehtukseen.
Keuhkoahtautumassa oireilu paranee ja ainakin tauti hidastuu. - astma
ruusutkin kuvassa myös kirjoitti:
Näiden oireilujen mukaan yhteistä näille olisi ainakin astmaan viittaavaa ja jos symbicort tehoaa niin voi olla pitkäkin lääkekuuri edessänne. Huoneilman puhtaus pitäisi tarkastaa ja jos tupakoit niin tupakointi lopettaa kokonaan. Liman erittyminen nieluun voi helpottua kun symbicort alkaa vaikuttaa tulehtukseen.
Keuhkoahtautumassa oireilu paranee ja ainakin tauti hidastuu.Kävin tänään erikoislääkärillä ja huuhteli posket välittömästi. Kunnon märkäähän sieltä oikealta puolelta tuli ja vasemmaltakin hieman. Otti tosiaan bakteerinäytteen, kun tota pitkittynyttä sinuiitti on ollut ja vasta oli vahvat kuuritkin. Nyt odotellaan sitten, mikä bakteeri on kyseessä, että millasta antibioottia saan. Sanoi että oireiden jatkuessa lähete sairaalaan, jossa kai tekevät noita huuhteluita sitten useamman. Ihmetteli kyllä kovasti noita näppylöitä ja tuli siihen tulokseen, että Avelox antibiootin sivuvaikutuksia.
- mulla sama
astma kirjoitti:
Kävin tänään erikoislääkärillä ja huuhteli posket välittömästi. Kunnon märkäähän sieltä oikealta puolelta tuli ja vasemmaltakin hieman. Otti tosiaan bakteerinäytteen, kun tota pitkittynyttä sinuiitti on ollut ja vasta oli vahvat kuuritkin. Nyt odotellaan sitten, mikä bakteeri on kyseessä, että millasta antibioottia saan. Sanoi että oireiden jatkuessa lähete sairaalaan, jossa kai tekevät noita huuhteluita sitten useamman. Ihmetteli kyllä kovasti noita näppylöitä ja tuli siihen tulokseen, että Avelox antibiootin sivuvaikutuksia.
Voi ärsyttää ihoa.
- astma
mulla sama kirjoitti:
Voi ärsyttää ihoa.
Joo tosiaan olen ollut mökillä paljon ilman paitaa eli aurinkoa olen saanut. Pesulla käydessäni en eilen enää pessyt saippualla noita "finnejä", kun vähän näytti että ärsyttää enemmän. Vain vedelle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418