puoli vuotta kestänyt yskä

ärsyttävää yskää

Joo eli tossa helmikuussa iski joku virustauti, jonka seurauksena tässä on sitten yskitty siitä lähtien. Pari antibioottikuuria olen syönyt, minulla on allergialääkitys, symbicort keuhkoihin, singulair sisäinenä lääkityksenä ja yskä senkun jatkuu. Tietäskö kukaan mikä mahtaa olla vikana. Aamulla aina limaa kerääntyy kurkkuun, kun mulla tuppaa olemaan jatkuvasti vuotava nenä ja myös toistuvia poskiontelotulehduksia. Aamulla joudun köhiä pirusti. Myös suihkussa käydessä ja saunassa. Limsat kanssa tekevät limaa helkutisti. Mutta eikait noi pitäisi tehdä koko päiväksi ärsyttävää kurkkua? Olen kuitenkin limasta kärsinyt pitkään. Kaksi kertaa on nyt keuhkot kuunneltu sieltä ei kuulunut kuulemma mitään. Yskä on tollaista ärsyttävää kaivaa kurkkua joskus enemmän joskus vähemmän. Heinillehän olen kyllä allerginen, mutta luulis noitten allergialääkkeitten sitten tehoavan. Koirallekin saatan olla, mutta olen kyllä nyt ollut erossa koirastakin, eikä mitään näkyvää muutosta ole ainakaan tapahtunut. Menen tiistaina sisätautilääkärille kun en pääsyt keuhkolääkärille jos tästä sais vaikka lähetteen johonkin tutkimuksiin. Alkaa kyllä mennä jo usko jo toivo pikkuhiljaa...

11

2200

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • homeoireita

      aika paljon muistuttavat ongelmasi. voi olla muutakin, mutta sisäilmassa voi olla jotakin mikä ärsyttää. itse yskin jatkuvasti työpaikallani.

      • TsunamiDream

        Itselläni on ollut jatkuvaa yskää ja köhimistä yms. jo yli puoli vuotta. Kävin verikokeissa, röntkenissä ja vaikka missä, mutta mitään ei löydetty. Lopulta alkoivat epäilemään, että minulla olisi astma. Sain käyttööni mittarin, jolla 2 viikon aikana puhaltelen tuloksia ja kirjaan ylös. Sain myös lääkityksen. Saa nyt nähä miten onnistuu tää yskän loppuminen. Tuskin ennen kesää loppuu xd ...


    • ja flunssa

      kesti viisi viikkoa, kun mies tuli viikossa terveeksi. Auttaa kuitenkin, jos laitan vanutikkuihin desinfioivaa ja puhdistan nenän sillä aamuin illoin.

      • astma

        Tänään kävin lekurissa. Hengitys kuulemma vinkui ja nenäkin oli täysin tulehtunut. Nyt sain sisäiset kortisonipillerit ja antibioottikuurin lisäksi. Virhe oli lopettaa symbicort kun oireet kävivät helpottaa. Nyt kuulemma kestää taas jonkun aikaa ennenkuin alkaa purra toi lääke. Jos viikossa ei kuulemma auta noi kortisonipillerit niin laajat verikokeet. Ihmettelin kuitenkin, ettei röntgen kuvaan ollut tarvetta vaikka siitä itse kävin puhumaankin.


    • sama mulla

      Ruokavalio vaikuttaa suorasti paljonko limaa tulee, kannattaa varoa sokeri tuotteita, maitotuotteita ja ehkäpä myös viljatuotteita.

      • astma

        Joo no siis tauti oli tässä jo parempi, yskäkin alkoi hellittää, mutta toi tukkosuus on vain jäänyt. Nyt tuli sitten taas kurkkukin kipeäksi ja hetihän iski myös sinuiitti eli paksua keltaista, vihreää limaa tulee. Voiko minulla olla tuo keuhkoklamydia tai mykoplasma, kun näitä tulehduksia tulee näin helposti, eikä missään vaiheessa ole ihan täysin terve. Sairaalassa otettiin testejä ja tulehdusarvo oli ainakin 1. Silloin oli päällä kortisonikuuri ja antibiootti. Ratinaa tai mitään ihmeellistä keuhkokuvassa ei havaittu.


      • astma
        astma kirjoitti:

        Joo no siis tauti oli tässä jo parempi, yskäkin alkoi hellittää, mutta toi tukkosuus on vain jäänyt. Nyt tuli sitten taas kurkkukin kipeäksi ja hetihän iski myös sinuiitti eli paksua keltaista, vihreää limaa tulee. Voiko minulla olla tuo keuhkoklamydia tai mykoplasma, kun näitä tulehduksia tulee näin helposti, eikä missään vaiheessa ole ihan täysin terve. Sairaalassa otettiin testejä ja tulehdusarvo oli ainakin 1. Silloin oli päällä kortisonikuuri ja antibiootti. Ratinaa tai mitään ihmeellistä keuhkokuvassa ei havaittu.

        Joo no siis mulla on finnejä tai niitä muistuttuvia tullut vielä ihoon aivan pirusti nyt viime aikoina selkään, rintaan, mahaan ja käsivarsiin. Myös reidessä ilmenee samanlaisia täpliä. Mistäköhän nämä johtuu ja ovatko tosiaan vain finnejä. Siltä ne kyllä näyttää.


      • ruusutkin kuvassa myös
        astma kirjoitti:

        Joo no siis mulla on finnejä tai niitä muistuttuvia tullut vielä ihoon aivan pirusti nyt viime aikoina selkään, rintaan, mahaan ja käsivarsiin. Myös reidessä ilmenee samanlaisia täpliä. Mistäköhän nämä johtuu ja ovatko tosiaan vain finnejä. Siltä ne kyllä näyttää.

        Näiden oireilujen mukaan yhteistä näille olisi ainakin astmaan viittaavaa ja jos symbicort tehoaa niin voi olla pitkäkin lääkekuuri edessänne. Huoneilman puhtaus pitäisi tarkastaa ja jos tupakoit niin tupakointi lopettaa kokonaan. Liman erittyminen nieluun voi helpottua kun symbicort alkaa vaikuttaa tulehtukseen.

        Keuhkoahtautumassa oireilu paranee ja ainakin tauti hidastuu.


      • astma
        ruusutkin kuvassa myös kirjoitti:

        Näiden oireilujen mukaan yhteistä näille olisi ainakin astmaan viittaavaa ja jos symbicort tehoaa niin voi olla pitkäkin lääkekuuri edessänne. Huoneilman puhtaus pitäisi tarkastaa ja jos tupakoit niin tupakointi lopettaa kokonaan. Liman erittyminen nieluun voi helpottua kun symbicort alkaa vaikuttaa tulehtukseen.

        Keuhkoahtautumassa oireilu paranee ja ainakin tauti hidastuu.

        Kävin tänään erikoislääkärillä ja huuhteli posket välittömästi. Kunnon märkäähän sieltä oikealta puolelta tuli ja vasemmaltakin hieman. Otti tosiaan bakteerinäytteen, kun tota pitkittynyttä sinuiitti on ollut ja vasta oli vahvat kuuritkin. Nyt odotellaan sitten, mikä bakteeri on kyseessä, että millasta antibioottia saan. Sanoi että oireiden jatkuessa lähete sairaalaan, jossa kai tekevät noita huuhteluita sitten useamman. Ihmetteli kyllä kovasti noita näppylöitä ja tuli siihen tulokseen, että Avelox antibiootin sivuvaikutuksia.


      • mulla sama
        astma kirjoitti:

        Kävin tänään erikoislääkärillä ja huuhteli posket välittömästi. Kunnon märkäähän sieltä oikealta puolelta tuli ja vasemmaltakin hieman. Otti tosiaan bakteerinäytteen, kun tota pitkittynyttä sinuiitti on ollut ja vasta oli vahvat kuuritkin. Nyt odotellaan sitten, mikä bakteeri on kyseessä, että millasta antibioottia saan. Sanoi että oireiden jatkuessa lähete sairaalaan, jossa kai tekevät noita huuhteluita sitten useamman. Ihmetteli kyllä kovasti noita näppylöitä ja tuli siihen tulokseen, että Avelox antibiootin sivuvaikutuksia.

        Voi ärsyttää ihoa.


      • astma
        mulla sama kirjoitti:

        Voi ärsyttää ihoa.

        Joo tosiaan olen ollut mökillä paljon ilman paitaa eli aurinkoa olen saanut. Pesulla käydessäni en eilen enää pessyt saippualla noita "finnejä", kun vähän näytti että ärsyttää enemmän. Vain vedelle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1600
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1285
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1279
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1267
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1210
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe