Haluavatko 50+ ihmiset enää kumppania?

maria+

Ovatko yli viisikymppiset jo niin urautuneita oman elämänsä suhteen että kaipuu vastakkaisesta sukupuolesta on jo haudattu? Osa on pettyneitä johtuen epäonnistuneista, eroon päättyneistä liitoistaan, eivät halua enää lisää pettymyksiä. Osalta puuttuu itsetuntoa, elämä on kolhinut ja se näkyy. Arvelevat ettei kukaan enää huoli. Pieni joukko on niitä (myös allekirjoittanut) jotka ovat havaitsevinaan että kaikki hyvät, tässä tapauksessa miehet, ovat varattuja ja vapaina on vaan sellaisia jotka eivät itselle kelpaa. Toivoisin että löytyisi joku joka kumoaisi käsitykseni.
Minulle kelpaisi mies, mielellään pääkaupunkiseudulta, joka olisi kunnollinen ja tasapainoinen, jolle alkoholi ei ole ongelma, ei myöskään tupakanpoltto. Voisi harrastaa liikuntaa, vähintäänkin kävelyä, voisi myös pitää eläimistä, esim. koirista. Olisi niin fiksu että myöskään kulttuuriharrastukset eivät olisi kauhistus, saisi tykätä kotihommista, ainakin imuroinnista. Toivoisin myös omillaan toimeentulevaa, mielellään ei rahasotkuja. Ulkonäkötoiveita ei ole, sisäinen kauneus ratkaisee.
Palatakseni kirjoituksen alkuosaan, miehen PITÄISI HALUTA olla parisuhteessa ja olla myöntyväinen pieniin kompromisseihin joita parisuhteessa aina tulee eteen.
Jos sinulla on em. ominaisuuksia niin laita meiliä tulemaan:
[email protected]. Motto: Elämässä täytyy uskaltaa.

67

1119

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta sittenkin

treffipalstat ovat toisaalla.

• voi veljet

miehet ovat niitä,jotka ajattelevat vain alapäällään.
        Onnea matkaan aloittajalle.

• mutta sittenkin
        voi veljet kirjoitti:

miehet ovat niitä,jotka ajattelevat vain alapäällään.
        Onnea matkaan aloittajalle.

ei täälläkään ole tykätty yhteydenottopyynnöistä.
        Onnea toivotan minäkin.

• voit siirtyä
        mutta sittenkin kirjoitti:

ei täälläkään ole tykätty yhteydenottopyynnöistä.
        Onnea toivotan minäkin.

toiseen ketjuun.

• mutta sittenkin,
        voit siirtyä kirjoitti:

toiseen ketjuun.

ehkä siirrynkin, mutta minun puolestani saatte keskustella
        kuinka paljon haluatte, ei häiritse ollenkaan.

• homma haisee

vedätykseltä. Toivottavasti joku ei ole jo rahojaan hävinnyt noilla naimalupauksilla...

• mielenkiintoinen

aihe.Olen samaa miettinyt kohdallani jo pitkään.Treffipalstoilla on kertakaikkisen onnettomia "miehiä".Tuntuu,että heidän elämänsä perustuu pelkästään siihen,että ottaako "eteen" ja kuinka usein.Se on miehen mitta.Huh,huh.Eikö korvien välissäkin pitäisi olla jotain?

• maria+

Mielestäni seksi kuuluu vakiintuneeseen, vielä ainakin yli viisikymppisillä, toivottavasti myöhemminkin. Mutta suhteen siis pitää lähteä molemminpuolisesta kiinnostuksesta joka myöhemmin muuttuu ystävyydestä rakkaudeksi. Seksi pelkästään seksin vuoksi ei jaksa pidemmän päälle kiinnostaa, ainakaan naista.

• "himppu"
        maria+ kirjoitti:

Mielestäni seksi kuuluu vakiintuneeseen, vielä ainakin yli viisikymppisillä, toivottavasti myöhemminkin. Mutta suhteen siis pitää lähteä molemminpuolisesta kiinnostuksesta joka myöhemmin muuttuu ystävyydestä rakkaudeksi. Seksi pelkästään seksin vuoksi ei jaksa pidemmän päälle kiinnostaa, ainakaan naista.

samaa mieltä kanssasi.Siksi en voikaan ymmärtää,miksi miehet,noin yleisesti ottaen, ottavat seksin ensimmäisenä puheeksi.
        Olen itsekin jo pidempään todella etsinyt vielä seuralaista.Mutta kovin on hankalan tuntuista löytää ,vaikkei kriteerini ole sen kummoisemmat,kuin sinullakaan.

• on niillä

jalkoväli.Samaa allekirjoitan,ihan kuin pitäis testata "se"ensiksi,sitten toinen on ulkonäkö,pituus,paino jne.

Itse kohta kuuskyppisenä jokin aika sitten eronneena toivoisin myös löytäväni mukavan tavallisen miehen,jossa on sitä jotain.
        Ollaan niin varovaisia,epäluuloisia,mut rohkeimmat paukauttaa heti tosiaan että seksiä pitäis saada,ihan kuin S-masketin kassalta!

Seksi kuuluu asiaan,mutta naiselle se tunnetila,ei pelkkä suoritus.Miehille valitettavasti päinvastoin,miksi miehet??

• on näillä
        on niillä kirjoitti:

jalkoväli.Samaa allekirjoitan,ihan kuin pitäis testata "se"ensiksi,sitten toinen on ulkonäkö,pituus,paino jne.

Itse kohta kuuskyppisenä jokin aika sitten eronneena toivoisin myös löytäväni mukavan tavallisen miehen,jossa on sitä jotain.
        Ollaan niin varovaisia,epäluuloisia,mut rohkeimmat paukauttaa heti tosiaan että seksiä pitäis saada,ihan kuin S-masketin kassalta!

Seksi kuuluu asiaan,mutta naiselle se tunnetila,ei pelkkä suoritus.Miehille valitettavasti päinvastoin,miksi miehet??

"Marlboro"miehillä.Ikää on 50-60:n kieppeillä,pituutta 170-175 ja painoa noin 100 ja profiilissa ollaan niiiiiin urheilullisia.Kumppaniksi etsitään itseään mieluimmin 10v nuorempaa.Millä rahkeilla? Kysyn vaan.
        Ei niitä kunnon miehiä enää löydä näköjään mistään.

• Deitti****
        on niillä kirjoitti:

sen ilmoittavat että pitäis saada seksiä? Tapaatteko livenä vai netissäkö ilmoittavat halunsa vai mitä?
        Muutama vuosi sitten laitoin Sinkut.net:iin profiilin itsestäni ja pelkästään fiksuja yhteydenottoja oli.
        Kävin livenäkin treffeillä parin kanssa eikä mitään sekopäisiä seksijuttuja ollut. Onkohan teissä itsessä jotain vikaa kun aina saatte niitä viirapäisiä ehdotuksia?
        Tapaamiset hoidin molemmilla treffikerroilla päivällä ja ruokailuravintollassa, eikä alkoholia nautittu lainkaan, ja molemmat miehet olivat akateemisia miehiä niin että enpä lähde haukkumaan.
        Halusin itse ehdottomasti maksaa oman laskuni vaikka miehet kohteliaasti tarjoutuivatkin maksamaan.
        Olivat kuitenkin jotenkin ukkomallisia kun itse olen sporttisempaa ja nuorekkaampaa sorttia. Toinen olisi halunnut alkaa heti seurustelemaan kanssani ja joku nainen varmaa sai hyvän miehen hänestä jos hän on löytänyt naisen itselleen.

• sillä silmällä
        on näillä kirjoitti:

"Marlboro"miehillä.Ikää on 50-60:n kieppeillä,pituutta 170-175 ja painoa noin 100 ja profiilissa ollaan niiiiiin urheilullisia.Kumppaniksi etsitään itseään mieluimmin 10v nuorempaa.Millä rahkeilla? Kysyn vaan.
        Ei niitä kunnon miehiä enää löydä näköjään mistään.

On maailmassa muutakin kuin se seksi, mutta kun se kuitenkin on varsin voimakas vietti. Ikävä kyllä monella naisella vaihdevuosien jälkeen kiinnostus alkaa hiipumaan ja miespolo ;) joutuu kärvistelemään tuskissaan. Eihän sitä vaimoa viitsi aina ruikuttaa toimitukseen, josta ei selvästikään enää nauti.

Kun sitten eroaa, karkaa tms. niin onhan se selvää, että uutta etsiessä osaa arvostaa varsin paljon lihallistakin puolta, miehelle hellyys ja läheisyys sisältää muutakin kuin kadenhypistelyä. Ja vielä kun muistaa, millainen säpinä kävi makkarin puolella plus-miinus nelikymppisenä, alkaa nuorempien metsästys. Vaikkei enää olisikaan teinien seinälle kuranttia kamaa, pitää olla terve itsetunto mukana jahdissa; ei se ole hölmö, joka pyytää, vaan... joten, en minä ainakaan vilkaise henkisten arvojen perään haikailevaa kypsää rouvashenkilöa kahta kertaa, jos vahvin signaali on:" voimme kyllä käydä yhdessä siellä/täällä/tuolla, mutta seksiä on turha vongata!" Ja voin kyllä kertoa, ettei viiskytplus-mies ole täysin markkina-arvoaan menettänyt kymmenen vuotta nuorempienkaan silmissä...

Provohan tämä on, mutta on tässä totuuden siemen mukana.

• siemenhän
        sillä silmällä kirjoitti:

On maailmassa muutakin kuin se seksi, mutta kun se kuitenkin on varsin voimakas vietti. Ikävä kyllä monella naisella vaihdevuosien jälkeen kiinnostus alkaa hiipumaan ja miespolo ;) joutuu kärvistelemään tuskissaan. Eihän sitä vaimoa viitsi aina ruikuttaa toimitukseen, josta ei selvästikään enää nauti.

Kun sitten eroaa, karkaa tms. niin onhan se selvää, että uutta etsiessä osaa arvostaa varsin paljon lihallistakin puolta, miehelle hellyys ja läheisyys sisältää muutakin kuin kadenhypistelyä. Ja vielä kun muistaa, millainen säpinä kävi makkarin puolella plus-miinus nelikymppisenä, alkaa nuorempien metsästys. Vaikkei enää olisikaan teinien seinälle kuranttia kamaa, pitää olla terve itsetunto mukana jahdissa; ei se ole hölmö, joka pyytää, vaan... joten, en minä ainakaan vilkaise henkisten arvojen perään haikailevaa kypsää rouvashenkilöa kahta kertaa, jos vahvin signaali on:" voimme kyllä käydä yhdessä siellä/täällä/tuolla, mutta seksiä on turha vongata!" Ja voin kyllä kertoa, ettei viiskytplus-mies ole täysin markkina-arvoaan menettänyt kymmenen vuotta nuorempienkaan silmissä...

Provohan tämä on, mutta on tässä totuuden siemen mukana.

"provossasi"on ,muttei tässä olekkaan siitä kysymys,etteikö nainenkin halua seksiä.Siihen kun pitäisi myös sisältyä sitä lämpöä ja läheisyyttä,eikä pelkkää hinkkaamista.Ei nainenkaan pelkkään käsien hypistelyyn tyydy.
        Juuri näitä miehiä tässä on kyselty,jotka ovat vielä "elämässä mukana",muunkin,kuin sänkyhommien kautta.

• Kelpaako kuka kellekin ja miksi ei kelpaa. Haluaako sitoutua vai ei halua.

Sanon suoraan, että väärä asenne. Ihmisiä me kaikki ollaan ja jokainen omanlaisensa.

Ja vaikka ikää on 50 seurusteltava se ensin on, ennenkuin voi yhtään mitään päättää, ja hih hih, vähän kait tartteis kokeillakin...en minä ainakaan sikaa säkissä ostais.

Kyllä se ihan elävästä elämästä löytyy, kun ei ole liian kriittinen. Komennusmiehen minäkin rohkeasti vaan mukaani otin ja en kyllä mitään takuulappua nähnyt missään. Nyt on seitsemäs vuosi menossa ja vasta maaliskuussa muutettiin virallisesti hynttyyt yhteen, kun työtilanne muuttui.

Se on sellaista ihan samanlaista seurustelua alkuun kuin nuorenakin, ei sitä ole mitään pikaohjeita ja virallisia sopimuksia vaan rohkeasti kokeilemaan...

• oli vähäiset

vaatimukset maria miehen suhteen.Ei hän varmaankaan tarkoittanut sitoutumisella sitä,että heti pitäisi hynttyyt tuoda samaan huusholliin.Ja takuulapuista hän ei maininnut mitään.
        Miehet eivät näköjään uskalla ottaa mitään kantaa tässä ketjussa.Minkähän takia?

• oli vähäiset kirjoitti:

vaatimukset maria miehen suhteen.Ei hän varmaankaan tarkoittanut sitoutumisella sitä,että heti pitäisi hynttyyt tuoda samaan huusholliin.Ja takuulapuista hän ei maininnut mitään.
        Miehet eivät näköjään uskalla ottaa mitään kantaa tässä ketjussa.Minkähän takia?

Niin ne väittää, että taitavat ne miehet olla muutenkin vähäpuheisempia näissä tunneasioissa. Itse tykkään kyllä vähäpuheisista.

• Laitan saman ilmoituksen ja hakukriteerit (tosin pituutta saisi olla min.180). Jos sattuisi löytymään semmoinen mies. Eikä missään tapauksessa liikaa rahaa, kunhan omat kulunsa hoitaa.

Eronnut parempi kuin leski. Leski on niin tottunut elämään naisen passattavana koko aikuiselämän, että odottaa kaikilta naisilta samaa.

Ja sitten viestia tulemaan.

• rattopojan/ukin

joka tulis aina kun kutsun: elokuviin, tanssehin, matkoille, syömään,ym. seurakseni Hänen täytys vain ymmärtää että hänen hammasharjansa ei kuulu minun asuntooni. Eikä koskaan arvostella tekemisiäni eikä ulkonäköäni, eikä pukeutumistani.

• juuri näin

Kuinka helppoa se heinänteko onkaan, tietäähän siinä täsmälleen , mistä on kysymys.

Kunpa vaan jokainen treffihakija puhuisi totta, niin johan syntyisi tekoja turhien puheiden sijaan.

Itse en ole treffillä ollut, ts. en vielä seuranhaussa, lukuunottamatta kohtaamisia galleriassa, näköjään sieläkin voi syntyä mitä vaan, jos on mieli avoin.
        Mielipahaakin, juuri valheiden vuoksi.

• juuri näin

Kuinka helppoa se heinänteko onkaan, tietäähän siinä täsmälleen , mistä on kysymys.

Kunpa vaan jokainen treffihakija puhuisi totta, niin johan syntyisi tekoja turhien puheiden sijaan.

Itse en ole treffillä ollut, ts. en vielä seuranhaussa, lukuunottamatta kohtaamisia galleriassa, näköjään sieläkin voi syntyä mitä vaan, jos on mieli avoin.
        Mielipahaakin, juuri valheiden vuoksi.

• löytyy kyllä

vaikka täältäkin, mutta sillä pienellä varaumalla etten minä ainakaan lähde tekemään kompromisseja omista tavoitteistani tietämättä lainkaan mitä lopulta olen saamassa. Sen verran mukavaa tämä yksinelo on etten sen rauhaa halua huonoon seuraan vaihtaa. En halua aloittaa uutta elämää vaan jatkaa tätä nykyistä, ja siihen ei ihan ketä tahansa päälliköksi tarvita.

• maria+

Minustakin yksinolo on mukavaa enkä myöskään halua ketään päälliköksi. En ole koskaan ollut parisuhteessa se pomo, aina olen löytänyt itseni tossun alta. Mutta enää ei tossun alus kelpaa vaan tasa-arvoinen suhde. Sitä tarkoitin kompromisseilla, että minullakin olisi jotain sanottavaa asioihin. Olen kiltti luonteeltani, siksi minut on nuorempana "jyrätty".
        Kirjoita minulle, osoite ketjun alussa.
        En ole saanut vielä yhtään vastausta.

• vielä niitä lapsena

vain pyssyillä leikkineitä. Puheenaiheina ovat autot, työ ja seksi. Kaikki muu on sitten vierasta.
        Nainen on vain äidin korvike. Laittaa ruokaa, siivoaa, pesee- ja pukee vaatteet. Miehen tehtävä tässä yhtälössä on haista kuselle ja paskalle!

• vielä niitä lapsena kirjoitti:

vain pyssyillä leikkineitä. Puheenaiheina ovat autot, työ ja seksi. Kaikki muu on sitten vierasta.
        Nainen on vain äidin korvike. Laittaa ruokaa, siivoaa, pesee- ja pukee vaatteet. Miehen tehtävä tässä yhtälössä on haista kuselle ja paskalle!

hih hih... hauskat naurut heti aamusta. Mutta et kai vaan unohtanut yhtä hajua siis ku..ja pa...ja kaljalle ja viinalle.

• EronN50
        maria+ kirjoitti:

Minustakin yksinolo on mukavaa enkä myöskään halua ketään päälliköksi. En ole koskaan ollut parisuhteessa se pomo, aina olen löytänyt itseni tossun alta. Mutta enää ei tossun alus kelpaa vaan tasa-arvoinen suhde. Sitä tarkoitin kompromisseilla, että minullakin olisi jotain sanottavaa asioihin. Olen kiltti luonteeltani, siksi minut on nuorempana "jyrätty".
        Kirjoita minulle, osoite ketjun alussa.
        En ole saanut vielä yhtään vastausta.

mulla on ollut vuoden Treffit-sivulla profiili. Kiinnostavat miehet eivät ole mulle vastanneet,, jos olen laittanut viestiä. Sen sijaan joitakin viestejä on tullut miehiltä, jotka eivät harrasta samoja asioita kuin minä: tanssi, retkeily ym. tai eivät ole työelämässä kuten itse olen. Näyttäs seuran etsintä netin kautta vievän vuosikausia. Niinpä suuntaan tänä kesänä tanssilavoille - voi ainakin päästä tanssimaan pari kertaa ja voi tuntea miehen läheisyyttä.

• myös minulla
        EronN50 kirjoitti:

mulla on ollut vuoden Treffit-sivulla profiili. Kiinnostavat miehet eivät ole mulle vastanneet,, jos olen laittanut viestiä. Sen sijaan joitakin viestejä on tullut miehiltä, jotka eivät harrasta samoja asioita kuin minä: tanssi, retkeily ym. tai eivät ole työelämässä kuten itse olen. Näyttäs seuran etsintä netin kautta vievän vuosikausia. Niinpä suuntaan tänä kesänä tanssilavoille - voi ainakin päästä tanssimaan pari kertaa ja voi tuntea miehen läheisyyttä.

Vuosi sitten minullakin oli profiili treffipalstalla.Vastauksi kyllä tuli,mutta itseäni 20v nuoremmilta ja kaiken maailman seksihörhöiltä.Tapasinkin paria ikäistäni,mutta olivat niin ukkoontuneita,että ei kiitos.Vieläkin on samat naamat kuvioissa,joten ei ole heillekkään näköjään ole löytynyt kaveria.
        Itsekin olen alkanut käymään lavatansseissa ja siellä tuntuu olevan myös tervejärkisiä miehiä.

• ja ajankohtainen
        myös minulla kirjoitti:

Vuosi sitten minullakin oli profiili treffipalstalla.Vastauksi kyllä tuli,mutta itseäni 20v nuoremmilta ja kaiken maailman seksihörhöiltä.Tapasinkin paria ikäistäni,mutta olivat niin ukkoontuneita,että ei kiitos.Vieläkin on samat naamat kuvioissa,joten ei ole heillekkään näköjään ole löytynyt kaveria.
        Itsekin olen alkanut käymään lavatansseissa ja siellä tuntuu olevan myös tervejärkisiä miehiä.

vinkki toi lavatanssit. Taidan sittenkin lähteä sinne, olen jo jonkin aikaa sitä tässä miettinyt. Millaisia tanssittajia siellä mahtaisi olla.

• Hupijuttu
        vielä niitä lapsena kirjoitti:

ei kai kenestäkään ihmisestä voi ihan noin sanoa?

• vain tuollaisia

mieti miksi muut, se suuri enemmistö, sinua karttavat.

• tavata
        EronN50 kirjoitti:

Vanhanaikaisesti livenä kohtaaminen on varmasti parempi ja tanssilavat aivan ehdoton juttu, sinne vaan liikkumaan ja tutustumaan toiseen sukupuoleen.

• tänne . .

koskaan eksynyt yhtään onnellista ihmistä?

• Meriläinen
        tänne . . kirjoitti:

onnellinen ihminen.
        Kaikkine vikoineen ja elämän vaikeuksineen elämäni on hyvää.
        Ja luulenpa että täällä on muitakin onnellisia ihmisiä.
        Mitä sitten loppujen lopuksi sinä onnella tarkoitat.

• että tulen
        Meriläinen kirjoitti:

onnellinen ihminen.
        Kaikkine vikoineen ja elämän vaikeuksineen elämäni on hyvää.
        Ja luulenpa että täällä on muitakin onnellisia ihmisiä.
        Mitä sitten loppujen lopuksi sinä onnella tarkoitat.

hyvin toimeen, ensinnäkin itseni, toiseksi myös toisten ihmisten kanssa.
        Rauhaa ja tasapainoa sydämessäni, ja sielussani.

Sitä, että minulla on kaikkea sitä mitä tarvitsen, sen verran, että tulen toimeen.
        En himoitse kultaa, en kunniaa, tulen toimeen jokapäiväisellä leivälläkin.
        En tarvitste edes täydellistä terveyttä, selvitäkseni päivästä toiseen, onnellisena.

• Meriläinen
        että tulen kirjoitti:

Sitä, että minulla on kaikkea sitä mitä tarvitsen, sen verran, että tulen toimeen.
        En tarvitste edes täydellistä terveyttä, selvitäkseni päivästä toiseen, onnellisena.

minä koen elämässäni.
        Kaikki on kyseenalaista terveyskin, mutta näillä kuljen joskus särkevillä polvilla ja toisinaan kremppaavalla selällä. Joskus huimaa niin että meinaa pyörtyä mutta olen voimissani ja onnellinen.
        Minulla on kaikkea mitä tarvitsen tänään ehkä enemmänkin, ja huomisesta ei kukaan tiedä.
        Tulen toimeen itseni kanssa ja myös muiden.
        Ja ennenkaikkea uteliaisuus elämää kohtaan, odotan innolla mitä tulevaisuus tuo.
        Olen säilyttänyt koko ikäni lapsen uteliaisuuden ja kaiken ihmettelyn kyvyn.
        Joka päivä opin uutta. Ja tapaan uusia ihmisiä usein.
        Mitä enemmän kirjoitan sitä onnellisemmaksi tulen, kiitos kysymyksestäsi.

• kun ..
        Meriläinen kirjoitti:

minä koen elämässäni.
        Kaikki on kyseenalaista terveyskin, mutta näillä kuljen joskus särkevillä polvilla ja toisinaan kremppaavalla selällä. Joskus huimaa niin että meinaa pyörtyä mutta olen voimissani ja onnellinen.
        Minulla on kaikkea mitä tarvitsen tänään ehkä enemmänkin, ja huomisesta ei kukaan tiedä.
        Tulen toimeen itseni kanssa ja myös muiden.
        Ja ennenkaikkea uteliaisuus elämää kohtaan, odotan innolla mitä tulevaisuus tuo.
        Olen säilyttänyt koko ikäni lapsen uteliaisuuden ja kaiken ihmettelyn kyvyn.
        Joka päivä opin uutta. Ja tapaan uusia ihmisiä usein.
        Mitä enemmän kirjoitan sitä onnellisemmaksi tulen, kiitos kysymyksestäsi.

muistutit.
        Olen, kai, perinyt myös tuon uteliaisuuden kaikkea uutta kohtaan. Kai siksi aika ei ole tullut pitkäksi joskus silloinkaan, kun on ollut pakko olla vain paikoillaan.

• viisikymppiset ja yli
        miljoona kirjoitti:

hih hih... hauskat naurut heti aamusta. Mutta et kai vaan unohtanut yhtä hajua siis ku..ja pa...ja kaljalle ja viinalle.

tuoksahtavat treffipalstoilta löytyneinä juuri näille parfyymeille.
        Sitten on heitä jotka sanovat EI alkoholi ja ovat tasan tarkkaan entisiä alkkiksia tai nykyisiäkin. Seksiä toki halutaan, mutta tosipaikan tullen se on surkeaa ja ilmeinen ongelma monellekkin.... kun ei seisokkaan. Syynä toki sairaudt ja juuri nuo juomat varmaan. Mutta sitä tasapainoista ystävää, puolisoa ja rakasta on todella vaikea löytää yhtään mistään. Tosi on että miltei kaikki ongelmaisia noilla palstoilla...
        Ja jo yli nelikymppisetkin... Tansseja olen nyt myös kokeillut, mutta ylläriylläri teille, siellä käyvät juuri samat nettipalstojen ongelmapakkauksetkin.... että silleen...

• onnellinen nainen
        tänne . . kirjoitti:

Olen ollut jo pitempään leskenä ja voiko olla tämän parempaa olotilaa. Ei tarvitse passata ketään, saa päättää asioistaan ei olla aina myötymässä toisen tahtoon.

Yhtään miestä en ole tavannut, jonka kanssa olisin ollut valmis edes pitempään keskustelemaan. Kaikki ikäiseni miehet ovat rankasti ylipainoisia, epäsiistin näköisiä ja keskustelutaidottomia. Jos näkee siistin miehen on hän varmasti vakaasti naimisissa, eli nainen on huolta pitämässä. Kenenkään huoltajaksi en enää tässä iässä halua ryhtyä.

• tänne . . kirjoitti:

jokainen on kaiketi tawallaan onnellinen pienine murheineen :=)

• että tulen kirjoitti:

niin olen onnellinen tjn :=)

• se olisi

• - leskenlehti -

Kyllä kai useat haluaisivatkin vielä uuden kumppanin.

Meitä keski-ikäisiä, yksinäisiä naisia on paljon.
      Mutta, mutta ... ikäisemme miehet eivät taida enää olla
      kiinnostuneita. Pitää ainakin olla nuorekas ja " timmi ".
      Mieluiten he ottavat puolisoikseen nuoren ja hedelmällisen,
      kauniin ja ihanan jotta voivat kavereille näyttää kuinka
      " minäpoika " olen vaan aikapoika, kun vielä sain nuoren.
      Nykymiehethän ovat niiiiinnnnn urheilullisia ja nuorekkaita
      ainakin mitä treffipalstoihin on uskomista!

Yksin on hyvä. Saa rupsahtaa rauhassa, olla ja mennä
      mielensä mukaan. Elämä vain on 50 ikäisenä ihanaa,
      ilman miestäkin !! Jesss !!

• JekkuKonttori

Luin tässä muutamia vastauksia ja kun havaitsin niiden sisällön samankaltaisuuden niin ihmetyttää teidän tietoisa arviointi miehistä joita ette ole edes tavanneet. Treffipalsta miehet ovat käsityksenne mukaan niitä jotka eivät ole kelvanneet kenellekkään ja netti miehet vonkaa vain tussua ilman mitään aikomusta ketjun aloittajan vaatimiin vaatimuksiin miehen tehtävästä ja laadusta.

Itse en kaipaa tässä iässä enään pysyvää seurustelusuhdetta. En myöskään ole jätetty tai petetty joka ruikuttaa omaan kohtaloaan nettisokkeloissa. Jos tielle osuu miellyttävä nainen niin huomioin kiintymykseni niin ettei sen havainnointi naiselle ole vaikea ymmärtää. Jo katseesta tuntee kaipauksen ja kun hyväksyntä on molemminpuolinen sanavaihto käy kuin luonnostaan.

Suomi on tulvillaan paria etsiviä ja hakevia ihmisiä. Mahdotonta heitä on etsimällä löytää. On otettava yllättävästä tilaisuudesta vaarin ja käytettävä useat viikottaiset tilanteet molemminpuolisesti hyväksi.

• juuri näillä

ominaisuuksilla varustettuja miehiähän täällä perään kuulutetaan.

• Mies 55

Eikö teille volisijoille pälkähdä päähän, että etsitte jotakin harvinaisuutta, joita on Suomessa muutama kappale, niistäkin suurin osa jo varattu. Miehet nyt yksinkertaisesti ovat erilaisia kuin naiset. Ja päinvastoin. Noilla kriteereillä kannattaa etsiä itselleen toinen pettynyt yli viisikymppinen nainen kumppaniksi. Johan sujuu älyllinen keskustelu :!

Näinkö on tarkoitus, että nainen määrittelee, millainen parisuhteen pitää olla ja siihen sapluunaan sitten yritetään löytää miestä ja ajaa sisään kuin mitäkin mihinkin. Ja haukutaan suu vaahdossa, kun ei millään löydy omien mittojen mukaista miestä.

Itse elän onnellisessa avioliitossa, jossa molempien odotukset huomioidaan ja täytetään. Ei tulisi mieleenkään vaihtaa tuollaisiin känisijöihin.

• suuria vaatimuksia

miehestä.Jos noilla kriteereillä ,jonka aloittaja esitti,ei löydy ,kuin muutama mies Suomesta,niin kovin on huonoksi mennyt mieskanta.Hyvä,että sinä edes kuulut niihin harvinaisuuksiin ja kykenet ottamaan myös vaimosi toivomukset(ei siis vaatimukset)huomioon.

• Kyllikki ja Kullervo

ja se motto pitää toteuttaa, näin se vaan on.
      Kyllikki 70v nuorekas, Kullervo 75v hyvin nuorekas, löysimme toisemme pienessä kylässä, siis asumme pienellä kylällä.
      Emme olleet ennestään tuttuja, ensi tapaaminen oli viime syksynä, joulu vietettiin yhdessä.
      Nyt olemme alku kesän kulkeneet vuoroin toistemme mökeillä/asunnoissa.
      Viihdymme ja nautimme toistemme läheisyydestä, matkustelemme ja teemme kaikkea mitä mieleen juolahtaa.
      Uskalla sinäkin, nuori.

• hienoa

kun olette löytäneet toisenne.

• miksi?

50:nen on yksin?

Jos aikaisemmin ei ole ollut kiinteää parisuhdetta niin peilistä löytynee vastaus.

Jos taustalla on suhde tai suhteita niin mikä on ollut päättymisen syy?
      Sairaus ja leskeytyminen ovat luonnollisia ja ikäviä syitä mutta muu eron syy olisi syytä analysoida.

Jos aikaisempi kumppani on osoittautunut kelvottomaksi niin onko rima liian korkealla vai valinnassa tehty virhe?

Mikä estää saman virheen toistumisen?

Elän itse ensimmäisessä, pitkään kestäneessä avioliitossa ja olemme vaimon kanssa todenneet muovautuneemme niin yhteen että ajatus elämisestä jonkun toisen kanssa olisi todennäköisesti mahdotonta.

Profiilit tuskin sopisivat yhteen emmekä kumpikaan viitsisi lähteä muuntautumisleikkiin.

Joten 50 vaiheessa uuden, harmonisen, kiinteän ihmissuhteen löytäminen on epätodennäköistä.
      Tuttavapiirissämme on kaksi paria jotka kumpikin asuvat omissa asunnoissaan mutta muuten liikkuvat ja elävät varsin tasapainoisen ja tyytyväisen näköistä elämää.

Molempien parien naiset kieltäyvät harkitsemastakaan yhteen muuttoa.
      Ukoista en tiedä.

• vaikea löytää

Naisena, siis 50 , elän edelleen jo 30.vuosi,saman miehen kanssa ja realistina ymmärrän, että uuden suhteen löytäminen on varmasti vaikeaa tällä iällä. Suurta intohimoa tms. ei ehkä enää ole kuten nuorena mutta jaksaisiko sellaista eikä sitä uutta nuorutta vaihtamalla saa. Se aika on taaksejäänyttä elämää. Nauttikaa siis kesästä ja vaikkapa uudesta ihmissuhteesta,kunhan on sinkku eikä mun mies.

• Mies 55

Huono lähtökohta miehen etsimiselle on tarkkaan määritellä millainen miehen pitää olla. Ne tärkeimmät ominaisuudet voi mainita, mutta useita rivejä pitkä luettelo rajaa ehdokkaat tosi vähiin. Ja antaa etsijästä nirppanokkaisen vaikutelman. Kestävä parisuhde muodostuu vasta vuosien kuluessa, kun puolisot hiovat toistensa särmiä ja etsivät ITSESTÄÄN mahdollisuuksia täyttää toisen odotukset. Tarkan ostoslistan kanssa voi mennä rautakauppaan tai markettiin, mutta ihmissuhdemarkkinoilla on kyllä jo etukäteen tuomittu epäonnistumaan.

En ole miesten kanssa meilejä vaihdellut, mutta luulisin että seksistä kirjoittaminen ei välttämättä osoita miehen olevan ihan pilalla. Seksi kuuluu olevan naisillekin tärkeä asia, mutta he siitä kainosti vaikenevat tai korkeintaan vihjailevat kaikesta kivasta, jota mies ei välttämättä halua ymmärtää. Ehkä se sitten on tärkeämpää miehelle kuin naiselle. Jos jokin asia on mahdolliselle tulevalle kumppanillesi noin tärkeä, niin miksi et osoittaisi hänelle lempeyttäsi ja soisi sitä pientä iloa - kirjoittamalla. Ehkä sieltä sitten paljastuu seksikuoren takaa, millainen se mies muutoin on. Ovatko ne miehet edes rehellisiä, jotka eivät pidä seksiä mukana kirjoittelussa? Hehän todennäköisesti yrittävät salailla itselleen tärkeää asiaa päästäkseen eteenpäin suhteessa.

Kommenttini koskevat koko tätä keskustelua, eivät pelkästään aloittajaa, jolle toivotan onnea etsintään - sympaattisen kuuloinen nainen.

• seksi

ON naisellekkin tärkeää. Ainakin minulle 50 . En usko monenkaan hakevan erityisiä vaatimuksia täyttävää miestä, mutta mutta.... niitä normaaleja kriteereitäkin täyttäviä on hankala löytää. Monella on ongelmia ihan itsensä kanssa.
        Pitkän ja hyvän suhteen tunnistan siinä elettyäni ja se voi toki alkaa missä vaan ja vaikka seksinkin merkeissä, mutta pitää olla MUUTAKIN.
        Eli nyt kipinkapin kaikki te oikeasti naista etsivät treffipalstoille. Me sitten lueskelemme ja kirjoittelemisiin....

• muuttuva maailma
        seksi kirjoitti:

ON naisellekkin tärkeää. Ainakin minulle 50 . En usko monenkaan hakevan erityisiä vaatimuksia täyttävää miestä, mutta mutta.... niitä normaaleja kriteereitäkin täyttäviä on hankala löytää. Monella on ongelmia ihan itsensä kanssa.
        Pitkän ja hyvän suhteen tunnistan siinä elettyäni ja se voi toki alkaa missä vaan ja vaikka seksinkin merkeissä, mutta pitää olla MUUTAKIN.
        Eli nyt kipinkapin kaikki te oikeasti naista etsivät treffipalstoille. Me sitten lueskelemme ja kirjoittelemisiin....

eihän sitä koskaan tiedä minkä merkeissä uusi ihmissuhde voisi alkaa...siis mistä voisi tietää...kuitenkin jos, sitä naamahappaneena siis suu pielet sillee alaspäin harpoo ja vain eteensä tuijottaa...niin tuskin on mitään mahiksia:))

Tuossa lomalla olessamme tutustuimme kahteen oikein mukavaan amerikkalaiseen herrasmieheen....halusivat ottaa meistä mieheni kanssa yhteiskuvan kundin kameralla...no, siinä sitä sitten vaihdeltiin pientä iloista keskustelua kauniista Tartosta...ilta päättyi siten että, yhdessä syötiin illallista ravintolassa. Vähän harmittaa tämä oma rajallinen englanninkielentaito...mutta rohkeasti kun vaan puhuin...niin kyllä siinä mukavaa keskustelua syntyi;)) Sitä minä vaan sinkkutytöille että, rohkeutta peliin...

Muuten nämä miehet jatkoivat lomaansa Pärnuun. Olivat tulosta Helsingissä. Kohdattiin Tartossa. Nyt syksyllä aloitan Vironkielen opiskelun että, voimme yhdessä vaihdella kokemuksia Viroksi. Kirjeet kulkevat. Atlantin yli. Baltia yhdistää..ja matkailu avartaa....

t.Pimu

• Palatakseni kirjoituksen alkuosaan, miehen PITÄISI HALUTA olla parisuhteessa ja olla myöntyväinen pieniin kompromisseihin joita parisuhteessa aina tulee eteen.

????????????

tuo olikin ainut mikä kiinitti huomioni :=)

• kompromisseihin

Toinen toistansa kunnioittaen

Toimivan parisuhteen resepti lienee se kysytyin paketti. Miten meidän tulisi olla ja elää, jotta voisimme olla tyytyväisiä toisiimme ja suhteeseemme? Mitä muuta siihen voisi sanoa, kuin että olkaa ihmisiksi. Kotonakin. Olkaa kuin kotonanne, mutta älkää eläkö kuin pellossa. Kaikkein tärkeimmäksi asiaksi listaisin kunnioituksen. Ja haastavimmaksi. Ihmisiä, joita kohtaamme vain erityistilanteissa on helpompi kunnioittaa ja arvostaa, kuin sellaista, jota näkee kaikkein raadollisimmillaankin.

Sellaista ihmistä, jota KUNNIOITETAAN, ei yleensä pilkata ja ivata. Kuten voit arvata, - ja olet kenties jo kokenutkin, - PILKKA JA IVA tuhoavat ja rikkovat paljon. Haukku tekee, päinvastoin kuin sananlaskussa sanotaan, syviä haavoja. Kunnioitus tuo mukanaan paljon hyvää; toisen kuuntelemista, tilan antamista, yhteisen ajan arvostamista sekä halua ilahduttaa ja ymmärtää toista.

Mitä sitten eteen, kun toisessa ei ole mitään kunnioitettavaa? Katsopa uudemman kerran. Eikö ihan oikeasti ole? Oletko valinnut kumppaniksesi sellaisen ihmisen, jota et kunnioita? Vai onko matkalla käynyt niin, että olet alkanut katsoa häntä toisella tavalla ja lakannut kuulemasta häntä? Oletko keskittynyt vain siihen, mitä hänestä puuttuu ja mikä ärsyttää? Tarttumapinta kasvaa kasvamistaan ja jos katsoo sillä silmällä, niin kyllähän meistä ihmistä puutteita löytyy. Minusta - ja sinustakin. Kunnioitusta voi tahtoessaan opetella ja oppia.

Ajattelen niin, että ihmisen pintaan ja tapoihin voi kyllästyä, mutta sisimpään ei. Mitä enemmän jaamme omaa sisintämme toinen toisillemme, sitä mahdottomampaa on kokea kyllästymistä edes viidenkymmenen yhteisen vuoden jälkeen. Ihmisessä riittää ihmettelemistä aina kunnioittamiseen saakka. Sitä mukaan kun uskaltaa kurkata oman mielensä salatuimpiin kellareihin, tulee tietoisemmaksi omista puutteistaan, eikä koe niin suurta tarvetta askaroida siinä, mitä tuo toinen ei ole.

Itse oman onnensa määrittäen

Olen lukenut listauksia siitä, mitä suhteessa tulisi olla, jotta se olisi toimiva. Ainakin läheisyyttä (niin fyysistä, kuin psyykkistäkin) ja intohimoa sekä sitoutumista. Allekirjoitankin nuo, mutta ajattelen, että toimiva parisuhde saattaa muodostua joistain muistakin komponenteista. Mikä toimii tänään, saattaa olla toimimatonta muutaman vuoden päästä. Tai päinvastoin. Oleellista lienee se, että kokee olevansa, ainakin ajoittain - ja rohkenisin jopa sanoa useimmiten - tyytyväinen suhteeseensa. Ja pyrkii olemaan sekoittamatta kaiken maailman asioita suhdeasioihin. Eli jos perheessä on raha-, lapsi- tai muita sellaisia huolia, muistaa sen, että vaikka ne heijastavat suhteeseen ja saavat siinä elävät ihmiset voimaan huonosti, ei se tarkoita sitä, että syy on suhteessa.

Yksi syy siihen, että kokee suhteensa toimimattomaksi, voi löytyä omista odotuksista. Millaisesta parisuhteesta haaveilet? Mistä olet tämän kuvasi muodostanut? Tarkistamalla omat piilotetut odotuksensa, voi kyetä päivittämään ne sellaisiksi, joita on edes mahdollista odottaa kahden ihmisen suhteelta. Ei ehkä olisi aivan hullu ajatus päivittää ne jopa sellaisiksi, joita voi saavuttaa juuri tässä suhteessa ja tämän ihmisen kanssa. Täydellisyys syntyy siitä, kun odotukset vastaavat sitä mitä saadaan.

http://katajary.fi/pariskunnille/artikkelit/parisuhde-kasvattaa-ihmista

• parisuhteen
        kompromisseihin kirjoitti:

Toinen toistansa kunnioittaen

Toimivan parisuhteen resepti lienee se kysytyin paketti. Miten meidän tulisi olla ja elää, jotta voisimme olla tyytyväisiä toisiimme ja suhteeseemme? Mitä muuta siihen voisi sanoa, kuin että olkaa ihmisiksi. Kotonakin. Olkaa kuin kotonanne, mutta älkää eläkö kuin pellossa. Kaikkein tärkeimmäksi asiaksi listaisin kunnioituksen. Ja haastavimmaksi. Ihmisiä, joita kohtaamme vain erityistilanteissa on helpompi kunnioittaa ja arvostaa, kuin sellaista, jota näkee kaikkein raadollisimmillaankin.

Sellaista ihmistä, jota KUNNIOITETAAN, ei yleensä pilkata ja ivata. Kuten voit arvata, - ja olet kenties jo kokenutkin, - PILKKA JA IVA tuhoavat ja rikkovat paljon. Haukku tekee, päinvastoin kuin sananlaskussa sanotaan, syviä haavoja. Kunnioitus tuo mukanaan paljon hyvää; toisen kuuntelemista, tilan antamista, yhteisen ajan arvostamista sekä halua ilahduttaa ja ymmärtää toista.

Mitä sitten eteen, kun toisessa ei ole mitään kunnioitettavaa? Katsopa uudemman kerran. Eikö ihan oikeasti ole? Oletko valinnut kumppaniksesi sellaisen ihmisen, jota et kunnioita? Vai onko matkalla käynyt niin, että olet alkanut katsoa häntä toisella tavalla ja lakannut kuulemasta häntä? Oletko keskittynyt vain siihen, mitä hänestä puuttuu ja mikä ärsyttää? Tarttumapinta kasvaa kasvamistaan ja jos katsoo sillä silmällä, niin kyllähän meistä ihmistä puutteita löytyy. Minusta - ja sinustakin. Kunnioitusta voi tahtoessaan opetella ja oppia.

Ajattelen niin, että ihmisen pintaan ja tapoihin voi kyllästyä, mutta sisimpään ei. Mitä enemmän jaamme omaa sisintämme toinen toisillemme, sitä mahdottomampaa on kokea kyllästymistä edes viidenkymmenen yhteisen vuoden jälkeen. Ihmisessä riittää ihmettelemistä aina kunnioittamiseen saakka. Sitä mukaan kun uskaltaa kurkata oman mielensä salatuimpiin kellareihin, tulee tietoisemmaksi omista puutteistaan, eikä koe niin suurta tarvetta askaroida siinä, mitä tuo toinen ei ole.

Itse oman onnensa määrittäen

Olen lukenut listauksia siitä, mitä suhteessa tulisi olla, jotta se olisi toimiva. Ainakin läheisyyttä (niin fyysistä, kuin psyykkistäkin) ja intohimoa sekä sitoutumista. Allekirjoitankin nuo, mutta ajattelen, että toimiva parisuhde saattaa muodostua joistain muistakin komponenteista. Mikä toimii tänään, saattaa olla toimimatonta muutaman vuoden päästä. Tai päinvastoin. Oleellista lienee se, että kokee olevansa, ainakin ajoittain - ja rohkenisin jopa sanoa useimmiten - tyytyväinen suhteeseensa. Ja pyrkii olemaan sekoittamatta kaiken maailman asioita suhdeasioihin. Eli jos perheessä on raha-, lapsi- tai muita sellaisia huolia, muistaa sen, että vaikka ne heijastavat suhteeseen ja saavat siinä elävät ihmiset voimaan huonosti, ei se tarkoita sitä, että syy on suhteessa.

Yksi syy siihen, että kokee suhteensa toimimattomaksi, voi löytyä omista odotuksista. Millaisesta parisuhteesta haaveilet? Mistä olet tämän kuvasi muodostanut? Tarkistamalla omat piilotetut odotuksensa, voi kyetä päivittämään ne sellaisiksi, joita on edes mahdollista odottaa kahden ihmisen suhteelta. Ei ehkä olisi aivan hullu ajatus päivittää ne jopa sellaisiksi, joita voi saavuttaa juuri tässä suhteessa ja tämän ihmisen kanssa. Täydellisyys syntyy siitä, kun odotukset vastaavat sitä mitä saadaan.

http://katajary.fi/pariskunnille/artikkelit/parisuhde-kasvattaa-ihmista

onnistumiseksi,mutta selitäpä tämä miehille.Ja paljon tiiviimpänä ja ns.selkokielellä,jota mieskin ymmärtää.

• miehetkin
        parisuhteen kirjoitti:

onnistumiseksi,mutta selitäpä tämä miehille.Ja paljon tiiviimpänä ja ns.selkokielellä,jota mieskin ymmärtää.

tuon ymmärtävät, ja monet naiset taas eivät ymmärrä.

Ei ymmärrys ole sukupuolesta kiinni.

• ymmärtää milläkin
        miehetkin kirjoitti:

tuon ymmärtävät, ja monet naiset taas eivät ymmärrä.

Ei ymmärrys ole sukupuolesta kiinni.

lailla.Ei tarvi,kuin lukea miesten vastauksia tässä ketjussa,niin saa hyvän käsityksen,miten he asian haluavat ymmärtää.

• kommentin voi
        ymmärtää milläkin kirjoitti:

lailla.Ei tarvi,kuin lukea miesten vastauksia tässä ketjussa,niin saa hyvän käsityksen,miten he asian haluavat ymmärtää.

ymmärtää vain yhdellä tavalla.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      102
      2226
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      104
      1664
    3. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      82
      1337
    4. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      128
      1333
    5. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      117
      1236
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      60
      1078
    7. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      60
      1054
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      51
      1027
    9. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      952
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      824
    Aihe