Merisuolahengitys

köh.

Kysyisin suolahoidosta. Käytän allergiaani lievää lääkitystä. Lisäksi olen kokeillut omaaloitteisesti suolahoitoa. Kysyisinkin liekö haittaa kun käytän sitä. Olen käyttänyt merisuolaa siten että laitan kattilaan puolisen litraa vettä johon lisään merisuolaa noin 2-3 rkl. Kun vesi kiehuu niin hengitän -ei likeltä vaan ylempää niitä suolahöyryjä. Käytän hoitoa 2-3 kertaa viikossa ja tuntuu kuin siitä olisi apua. On jotenkin parempi hengittää. Kysyisinkin liekö tuosta merisuolahengityksestä haittaakaan.

19

12681

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se vain on

      Voit hengitellä suolavettä ihan huoletta. Suola ei höyrysty lainkaan, vain pelkkä vesi. Sama asia kuin hengittelisit ihan pelkää vettä - tulee edullisemmaksi. Kyllähän höyryn hengittäminen aukaisee hengitysteitä hetkellisesti, mutta minkäänlaista apua siitä ei ole varsinaisesti allergiaan. Parantava vaikutus jota tunnet on plasebovaikutus, eli lume-vaikutus. Kun ajattelet ja luulet jonkin auttavan, niin tunnet muka parannusta. Kyse on kuitenkin vain avojesi tuottamasta harhasta.

      Jos oikeasti allergiaasi haluat parantaa ja lääkkeiden käyttöä vähentää, niin ota selvää siedätyshoidoista. Niissä on taas tänä vuonna tullut uudistuksia lääketieteen piirissä.

      • joissain

        keuhkoyksiköissä käytetään 3%;sta nacl liuosta limanirrotukseen siis spiran kautta höyrynä hengittäen jos vaikka yskösnäytteitä on vaikea saada?


      • hoitoako

        Entäpä sitten nuo suolahuonehoidot. Onko nekin plaseboa vai mitä. Eikoös suolahuonehoidot perustu suolan haihtumiseen jota sitten hengitetään.


      • Suosittelen
        hoitoako kirjoitti:

        Entäpä sitten nuo suolahuonehoidot. Onko nekin plaseboa vai mitä. Eikoös suolahuonehoidot perustu suolan haihtumiseen jota sitten hengitetään.

        Aikoinaan kävin Saksanmaalla Bayerissa, kaivoksessa, jossa oli kaivoksen sisään tehty isohko huone, jonne vietiin keuhkosairauksista kärsiviä ihmisiä. Tämä oli suolakaivos. tämä suolan parantava vaikutus huomattiin jo vuossata sitten. Syynä oli suolakaivoksessa työskentelevien ihmisten terveys keuhkosairauksien suhteen.
        Olin itse tässä muutama vuosi sitten Viron Laulasmaan kylpylässä, kun se avattiin käyttöön. Itse otin 6:rran suolahuonehoidon ja todella se auttaa. Mutta minulla on myös keuhkoahtautuma tauti, jonka vuoksi en ole mennyt enää suolahuone hoitoon, kun en ole tietoinen suolan vaikutuksesta keuhkoa tuhoavaan ilmiöön.
        Suosittelen kyllä astmasta kärsiville ko. hoitoa.


      • puhdistaa
        hoitoako kirjoitti:

        Entäpä sitten nuo suolahuonehoidot. Onko nekin plaseboa vai mitä. Eikoös suolahuonehoidot perustu suolan haihtumiseen jota sitten hengitetään.

        keuhkot ja poskiontelot räästä tai limasta (ihan miten haluaa kutsua), se sitoo sen liman, eli ei ole plaseboa. Entis aikaan ja vieläkin vanhimmat ihmiset käyttävät sitä kurkkukipuun ja flunssassa, nuhaan käyttävät sitä vetämällä suolavettä nenän kautta (pikkuisen ja on ei keuhkoihin asti) ja heittävät kurkkuun suolaa kun on kipeä. Auttaa ja tehoaa.


      • Suolahuoneet
        hoitoako kirjoitti:

        Entäpä sitten nuo suolahuonehoidot. Onko nekin plaseboa vai mitä. Eikoös suolahuonehoidot perustu suolan haihtumiseen jota sitten hengitetään.

        Jos keität vettä niin suolahan jää pohjalle. Et ole ilmeisesti edes käynyt suolahoidossa sillä se perustuu ihan toiseen asiaan eli ei vedelle ollenkaan. Kyllä suolahoito auttaa mutta ei ihan omakeksimälläsi tavalla. Suolahoitoa on tutkittu ja kelakin korvaa hoidosta osan. Mutta jos siitä omasta hoidostasi on ollut apua niin jokainen on autuas uskossaan :))


      • tosiaan tutkittiin,
        Suolahuoneet kirjoitti:

        Jos keität vettä niin suolahan jää pohjalle. Et ole ilmeisesti edes käynyt suolahoidossa sillä se perustuu ihan toiseen asiaan eli ei vedelle ollenkaan. Kyllä suolahoito auttaa mutta ei ihan omakeksimälläsi tavalla. Suolahoitoa on tutkittu ja kelakin korvaa hoidosta osan. Mutta jos siitä omasta hoidostasi on ollut apua niin jokainen on autuas uskossaan :))

        mutta ei siinä tutkimuksessa tullut esiin sen kummempaa. Atoopikot ihottumineen taisivat siitä eniten hyötyä ja toisaalta, jos oli käytössä oikeanlainen kosteuttava voide pääsi samoihin tuloksiin. Uskossaan voi olla autuas myös keuhkosairas, joka uskoo suolahuonehoidon auttavan. Usko auttaa muuten moniin juttuihin...


      • Astmaatikko

        Minulla on ollut astma 50 vuotta, nyt ensimmäistä kertaa määrättiin spiralla merisuolahöyryä kerran päivässä. Olen kuin eri ihminen, ei ahdista, ei paineen tunnetta keuhkoissa ja jatkuva yskä lähti jo viikossa. Mitkään lääkkeet ( Innovair, Ventoline, Histec, Montelucast, Prednisolon ) eivät ole auttaneet näin hyvin. Suosittelen!


      • Astmaatikko
        Astmaatikko kirjoitti:

        Minulla on ollut astma 50 vuotta, nyt ensimmäistä kertaa määrättiin spiralla merisuolahöyryä kerran päivässä. Olen kuin eri ihminen, ei ahdista, ei paineen tunnetta keuhkoissa ja jatkuva yskä lähti jo viikossa. Mitkään lääkkeet ( Innovair, Ventoline, Histec, Montelucast, Prednisolon ) eivät ole auttaneet näin hyvin. Suosittelen!

        Mikä suhde suolalla vesi määrään.Sairastan itsekkin vaikeaa astmaa ja infulenssa jätti jälkitaudiksi hengenadistuksen.Minulla spiira kotona ja olen käyttänyt siinä avaavaa lääkettä ilman tulosta.Nyt kokeilen tätä suolaliuosta.Vastatkaa pian.


      • Anonyymi

        no tässäpä taas asiantuntija eikös se suola liukene siihen veteen ja sitä kautta höyrynä tule ulos en ymmärrä mitä koulua olet käynyt visiin jotain navetantakus koulua ja sitäkin väärin päin ja sitte suolahuone hoidot perustuu juurikin kosteuteen ja höryyn jossa on mukana suolaa ei pitäisi idoottien puha mitään ennenkuin ottaa asioista selvää ja siellä virossa olevat suolahuoneet on esim.keuhkoliiton uosittelemia


      • Anonyymi
        Astmaatikko kirjoitti:

        Minulla on ollut astma 50 vuotta, nyt ensimmäistä kertaa määrättiin spiralla merisuolahöyryä kerran päivässä. Olen kuin eri ihminen, ei ahdista, ei paineen tunnetta keuhkoissa ja jatkuva yskä lähti jo viikossa. Mitkään lääkkeet ( Innovair, Ventoline, Histec, Montelucast, Prednisolon ) eivät ole auttaneet näin hyvin. Suosittelen!

        Merisuolaa vai natriumcloridia?


    • suolahengityksestä

      Eräs lääkäri kehoitti minua hankkimaan apteekista nenänhuuhtelukannun ja ns. vesipiipun. Niissä käytetään merisuolaliuosta. Ne ovat helppoja käyttää. Käytän niitä joka ilta nukkumaan mennessä. Hoito on helpottanut hengitystäni oleellisesti.

    • haitoista

      Itsehän sinä sen parhaiten tiedät, jos tuntuu, niin pidä taukoa. Merisuola on juuri oikea, hieno varsinkin, ei mitään jodioitua ruokasuolaa.

      Olen käyttänyt sitä nenä- ja poskiontelohuuhteluihin "sarvikuono"-kannulla.

    • oon ihan

      oikeeta merivettä sankoruiskulla pruutannu kärsääni, isommin ei oo nuha vaivannu, eikä muukaan köhä, pikkukalat, kuten kolmipiikit, on syytä siivilöidä pois vedestä, samoin kuin muukin sinne kuulumaton.

    • autoimmuuni

      yksi joka on hyvä keksintö ja auttaa on suolapiippu, ja höyryhengityksessä, se suola muuten imeytyy siihen veteen ja sitä kautta auttaa kyllä hengitettynäkin joten voi hyvin käyttää sitä, itsekin astmaatikkona voin paremmin etelässä meren äärellä kun saa hengitettyä suolan hyviä vaikutuksia

      • Anonyymi

        Voinko käyttää merisuolaa siis myös suolapiipussa, jonka mukana on myyty kritalli-/vuori-/ruususuolaa? En haluaisi käytää piipun mukana tullutta ruususuolaa, sillä siinähän on usein alumiinia, lyijyä jne. Piipun ostin valittujenpalojen nettikaupasta. Eikai siiitä haittaakaan voi olla jos piipussa käytää merisuolaa. Olen havahtunut astmaattisuuteeni.

        N-from-here


    • Nojaan_tutkimuksiin
    • Anonyymi

      mazug anthonius on homo.

      t,
      marko päivä.

    • Anonyymi

      Välimeren alueella tai valtameren alueella asuvat hengittävät voimakas suola ilmaa jonka tunnet huulissasi vaikka et ole edes mennyt veteen, joten suola toki pitää sekoittaa veteen joka liukenee hitaasti ja siotä saa ns. Merivettä jota voi heittää kiukaalle vaikka joku nyt väittääkin eträ suola ei höyrysty niin en pidä paikkaansa. Itse käytän suolahoitoa saunassa vaikka tosin kiuas ja sen metalliosat eivät tykkää mitta terveys ensin ! Myös uinti auttaa puhdistaman keuhkoja niin että eintarvi ostaa jotain kalliitta Welloja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14861
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    6. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3054
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    8. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    9. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe