Kysymys "konkareille".

diabeteksen ensioire? Minulla on aivan mahdottomia hikoilupuuskia - ei johdu vaihdevuosista. Eikä edes helteestä.
Ilman mitään syytä yht`äkkiä olen litimärkä, vesi valuu noroina pitkin kasvoja.
Kohtaus kestää n. 10 min - ja tulee muutaman tunnin päästä uudestaan.

Olen ylipainoinen, diabetestä ei ole vielä todettu, mutta jouduin juuri kuukausi sitten syömään 40 mg kortisonia viikon ja syön jatkuvasti pientä annosta (astma).
Ja kortisoni voi laukaista piilevän diabeteksen. Viimeksi verensokerin 3 kk:n arvo oli tasan 6.

Siis kysyn: onko voimakkaat hikoilupuuskat diabetekseen kuuluvia? Kiitos, jos joku vastaa!
4339
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 4

Vanhimmat

Ei välttämättä. Pelkkä kortisonikuurikin voi sössiä elimistön hormonitasapainon siten, että tulee kaikenlaisia outoja sivuoireita. Jotkut palaavat teini-ikään finnien ja punastelun palatessa, jotkut taas taantuvat vanhuksiksi elimistön heittäydyttyä veltoksi ja haluttomaksi.

Jos kerran kortisonin vuorokausiannoksesi on pieni, niin ota se _säännöllisesti_ kerralla aikaisin aamulla heti herättyäsi, niin luonnollisen kortisonituotantosi vuorokausirytmi sopeutuu parhaiten lääkkeen antamaan kortisonilisään. Tarkkaile verensokeriasi, hanki mittari ja noudata mittausohjeita.

Äänestä
  • vastauksesta. Hankin sen mittarin, kai niitä apteekista saa?

    Äänestä

  • Asiallisesta kirjoitti:

    vastauksesta. Hankin sen mittarin, kai niitä apteekista saa?

    Toki, ja muunmuassa ainakin niistä Instruista, joilla on TH-tuotteita valikoimissa optiikan lisäksi.

    Äänestä

  • Asiallisesta kirjoitti:

    vastauksesta. Hankin sen mittarin, kai niitä apteekista saa?

    helpommin saat mittarin ja pistolaitteen lähimmästä diebetes myymälästä sopuhintaan vielä

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


Onko hikoilu kirjoitti:

diabeteksen ensioire? Minulla on aivan mahdottomia hikoilupuuskia - ei johdu vaihdevuosista. Eikä edes helteestä.
Ilman mitään syytä yht`äkkiä olen litimärkä, vesi valuu noroina pitkin kasvoja.
Kohtaus kestää n. 10 min - ja tulee muutaman tunnin päästä uudestaan.

Olen ylipainoinen, diabetestä ei ole vielä todettu, mutta jouduin juuri kuukausi sitten syömään 40 mg kortisonia viikon ja syön jatkuvasti pientä annosta (astma).
Ja kortisoni voi laukaista piilevän diabeteksen. Viimeksi verensokerin 3 kk:n arvo oli tasan 6.

Siis kysyn: onko voimakkaat hikoilupuuskat diabetekseen kuuluvia? Kiitos, jos joku vastaa!

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu