Iveco

kokemuksia...?

Asiallisia mielipiteitä Iveco merkkisistä kuorma autoista. Etenkin 6x4 ja 8x4 sora/vaihtolava autona. Olen vaan ruvennu miettimään millainen auto tuo Iveco olisi kun pyynti hinnat aika kohtuullisia verrattuna moneen muun merkkiseen vastaavan ikäseen/varusteltuun/ajettuun vaihto autoon. Sisujen kans tullu pelattua vuosikaudet ilman mitään isoja moitteita. Noissa uudemmissa Sisuissa sitte kuulemma monenmoista murheen aihetta. Siksi ruvennu miettimään tutulle merkille vaihtoehtoja. Onko Iveco muita huonompi kun on halvempi? Yleensähän tahtoo olla jos haluaa hyvän ja halvan tarvitsee ostaa kaksi.

55

11234

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voin sanoa....

      En sanois että muita huonompi vaan parempi. Kokemusta on vain rekkavetureista, ja nykypäivänä Stralis Cursor moottorilla. Nämä Turbo-Starit ja Eurotechit oli testimalleja Stralikselle, nyt se on täydellinen. Meillä on useita kappaleita millä on päästetty reilusti yli miljoona km. Yhteenkään ei ole tehty mitään moottorille tai voimansiirrolle, vesipumput, kompurat ja kytkimet alkuperäisiä. Muutama laturi ja startti on vaihdettu. Jos hakee heikkoa kohtaa, niin sähköjohdot on pikkasen alimitoitettu pohjolan olosuhteisiin, kova pakkanen ja hankautuminen. Ei käyntiä haittaa mutta muutama valo voi olla sammuksissa. Ajellaan paljon Eurooppaa, siellä niin yleinen merkki että jos tulee avun tarvetta niin löytyy. Ennustan että muutaman vuoden kuluttua Iveco on Suomen myydyin.

      • sivusta´´

        Joko Iveco on saanut hydrauliletkunsa kestämään? Vuosituhannen vaihteessa työnantajalla oli useampi Iveco, ja alkuperäiset letkut tuppasivat paukahtelemaan melko tiuhaan. Liekö pakkaskestossa eroa Hiflexin letkuihin?


      • aloittaja

        Juu on Sisukin nähny yli 2miljoonaa km, mutta ei sekään viä loppu ole. Erona mainitsemaasi Ivecon vika listaan että kytkin on uusittu ja kardaani pariin kertaan. Onhan ne toki aika paljon kovemmilla maansiirto autossa kuin rekka veturissa (voi olla muutama kerta enempi painettu kytkintä kuin rekka veturissa samaan matkaan ja kardiina aika tiukoilla kovissa vedätyksissä) Onkos Ivecossa vieläkin sen mallin ZF:n laatikkoo missä alue vaihdetaan tökkäsemällä keppiä oikeelle isompaa aluetta haettaessa ja vasempaan reunaan pienemmälle alueelle? Sisukin käytti tuon mallin ZF lootaa joskus. Ajokokemus tuosta mallista peräsin valtion vehkeistä vain, mutta muuten ok systeemi jos synkro lootasta tykkää. Vanhemmissa vain oli vaihde vivusto sen verran väljä että vaihto helposti aluetta kun vaihto 2:lta 3:selle. Itsessään loota kyä pelasi. Sitä sitte mahdoton sanoo miten raskaassa käytössä kestäisi.


    • mänmän

      Alkaa Iveco saavuttamaan MAN:in kestävyydessä. Kehittynyt hurjasti. Suosittelen. Toki MAN myös mahtava vaihtoehto, nykyisellä D20 koneella.

      • rehellisyyden nimissä.

        Ikinä en ole ratista tienannut elantooni. Rippikolulun jälkeen pääsin Pitäjänmäen Scan-Autoon töihin 60: luvulla. Korjailtiin -66 ja -75 Super Scaniaa. Sitten tuli tuo surullinen V 8. Siihen vaihdettiin mäntä kerrallaan ja laakereita tarpeen vaatiessa.
        Jokainen pultti ja kiristysmomentti on unessakin tuttu.
        Nämä viimeiset vuodet ennen eläkettä työskentelen yksityisellä korjaamolla jolla on Ivecon valtuudet huoltoon. Täytyy sanoa, ikinä en ole näin helpolla pääsyt.
        Eihän Ivecossa vikoja olekaan.


      • Oikein urakalla
        rehellisyyden nimissä. kirjoitti:

        Ikinä en ole ratista tienannut elantooni. Rippikolulun jälkeen pääsin Pitäjänmäen Scan-Autoon töihin 60: luvulla. Korjailtiin -66 ja -75 Super Scaniaa. Sitten tuli tuo surullinen V 8. Siihen vaihdettiin mäntä kerrallaan ja laakereita tarpeen vaatiessa.
        Jokainen pultti ja kiristysmomentti on unessakin tuttu.
        Nämä viimeiset vuodet ennen eläkettä työskentelen yksityisellä korjaamolla jolla on Ivecon valtuudet huoltoon. Täytyy sanoa, ikinä en ole näin helpolla pääsyt.
        Eihän Ivecossa vikoja olekaan.

        Heh heh!


      • sitte jäädä
        rehellisyyden nimissä. kirjoitti:

        Ikinä en ole ratista tienannut elantooni. Rippikolulun jälkeen pääsin Pitäjänmäen Scan-Autoon töihin 60: luvulla. Korjailtiin -66 ja -75 Super Scaniaa. Sitten tuli tuo surullinen V 8. Siihen vaihdettiin mäntä kerrallaan ja laakereita tarpeen vaatiessa.
        Jokainen pultti ja kiristysmomentti on unessakin tuttu.
        Nämä viimeiset vuodet ennen eläkettä työskentelen yksityisellä korjaamolla jolla on Ivecon valtuudet huoltoon. Täytyy sanoa, ikinä en ole näin helpolla pääsyt.
        Eihän Ivecossa vikoja olekaan.

        jo eläkkeelle. Mietin vaan et jos Ivecossa ei oo vikoja, niin mistä se firma saa rahaa palkkojen maksuun kun eihän teillä ole sitte "töitä". Voi olla et tulee irtisanomis-ilmoitus. Tai kannataisko mennä Scanialle korjaamaan niitä surullisia V8-Scanioita niin voit saada kolminkertaisen palkan ku on niin paljo kanjoja korjattavana. Ihan vaan ehdotuksena...

        Sitä kans mietin et jos kerta Iveco on viaton auto, niin miksi se ei myynti tilastoissa näy selkeänä markkinajohtajana. Kaikkienhan pitäis Ivecoilla ajaa. Mun ymmärtääkseni Ivecohan on vähiten myydyimpien autojen joukossa. Ollaan me suomalaiset tyhmiä ku ei Ivecoilla ajeta.

        Sitte toisaalta jos Scania ja VARSINKI tuo "surullinen" V8-moottori on niin romu ja surkea, miksi niitä sitten myydään ja aikas paljon. On se mun mielestä todella outoa ostaa tuote joka on valmiiksi romu. Mut kaipa se sitä talvisodan "kaveria ei jätetä"-henkeä. Kun ostetaan surullisen romu V8-Scania, niin on töitä sitte Scania-korjaajille kun ne autot on jatkuvasti pajalla niin saa ne korjaajatki palkan.


      • molopää
        sitte jäädä kirjoitti:

        jo eläkkeelle. Mietin vaan et jos Ivecossa ei oo vikoja, niin mistä se firma saa rahaa palkkojen maksuun kun eihän teillä ole sitte "töitä". Voi olla et tulee irtisanomis-ilmoitus. Tai kannataisko mennä Scanialle korjaamaan niitä surullisia V8-Scanioita niin voit saada kolminkertaisen palkan ku on niin paljo kanjoja korjattavana. Ihan vaan ehdotuksena...

        Sitä kans mietin et jos kerta Iveco on viaton auto, niin miksi se ei myynti tilastoissa näy selkeänä markkinajohtajana. Kaikkienhan pitäis Ivecoilla ajaa. Mun ymmärtääkseni Ivecohan on vähiten myydyimpien autojen joukossa. Ollaan me suomalaiset tyhmiä ku ei Ivecoilla ajeta.

        Sitte toisaalta jos Scania ja VARSINKI tuo "surullinen" V8-moottori on niin romu ja surkea, miksi niitä sitten myydään ja aikas paljon. On se mun mielestä todella outoa ostaa tuote joka on valmiiksi romu. Mut kaipa se sitä talvisodan "kaveria ei jätetä"-henkeä. Kun ostetaan surullisen romu V8-Scania, niin on töitä sitte Scania-korjaajille kun ne autot on jatkuvasti pajalla niin saa ne korjaajatki palkan.

        pajalla kuin aikoinaan scanian 113 edc.,sitten se täytyy olla todella huono!


      • kyllä sitte

        Ivecoo osta jos alkaa olla MAN:in "kestävyys". Et oo ollu missään tekemisissä MANnen kans ku et tunnu tietävän siitä mitään. Aikanaa taloon tuli MAN-TGA ku sen sai hyvällä tehdastakuulla. Muuta hyvää siinä ei todellakaan ollu ja se takuu oli paikallaan. Talvea se auto ei sietäny yhtään, kardaanin kannatinlaakereita vaihdettiin vai kuin helvetisti, oli tuurissaan et milloin auto aamuisin käynnistyi, öljyä se söi, kone oli 600 000km:n asti auki kolme kertaa(männät meni soikeiksi, kampiakseli vääntyi, ym,ym). Ja eikä olla todellakaan ainoa talo jossa MAN on ollu murheenkryyni. Tiedän monia muita taloja joissa on MAN ostettu halvan hinnan/hyvän takuun takia ja toista ei oo enää tullu. On se niin paska ja romu että hyi helvetti. Samanlainen paska se o se toinenki sakemanni...


      • Älä vertaa
        kyllä sitte kirjoitti:

        Ivecoo osta jos alkaa olla MAN:in "kestävyys". Et oo ollu missään tekemisissä MANnen kans ku et tunnu tietävän siitä mitään. Aikanaa taloon tuli MAN-TGA ku sen sai hyvällä tehdastakuulla. Muuta hyvää siinä ei todellakaan ollu ja se takuu oli paikallaan. Talvea se auto ei sietäny yhtään, kardaanin kannatinlaakereita vaihdettiin vai kuin helvetisti, oli tuurissaan et milloin auto aamuisin käynnistyi, öljyä se söi, kone oli 600 000km:n asti auki kolme kertaa(männät meni soikeiksi, kampiakseli vääntyi, ym,ym). Ja eikä olla todellakaan ainoa talo jossa MAN on ollu murheenkryyni. Tiedän monia muita taloja joissa on MAN ostettu halvan hinnan/hyvän takuun takia ja toista ei oo enää tullu. On se niin paska ja romu että hyi helvetti. Samanlainen paska se o se toinenki sakemanni...

        Mannin moottoria Ivecoon. Voin suoraan sanoa että se on maailman kestävin motti tällä hetkellä, nimenomaa Cursori. Pillarikin jää kakkoseksi, se nimittäin kuluu. Olen ollut paikalla kun testimielessä on avattu konetta millä on soranajossa vedetty 1.400.000 km. Mulla oli entisessä koneessa kuvia minkänäköiset oli putket ja laakerit. Sääli ettei voi näyttää. Iveco on tällä hetkellä paras veturi, sitten kun vahvistavat johdot, toiset ovat valovuosien päässä.


      • berseloskoni
        Älä vertaa kirjoitti:

        Mannin moottoria Ivecoon. Voin suoraan sanoa että se on maailman kestävin motti tällä hetkellä, nimenomaa Cursori. Pillarikin jää kakkoseksi, se nimittäin kuluu. Olen ollut paikalla kun testimielessä on avattu konetta millä on soranajossa vedetty 1.400.000 km. Mulla oli entisessä koneessa kuvia minkänäköiset oli putket ja laakerit. Sääli ettei voi näyttää. Iveco on tällä hetkellä paras veturi, sitten kun vahvistavat johdot, toiset ovat valovuosien päässä.

        Ivecokosta,olis varmaan laadun esikuva!Ivecolla on ollut monta teknillistä
        patenttia,,esim moottoriin,Fiatin tyhjätaskut ovat myyneet ne pois raha pulassa.
        (varmaan sen Ferrarin kuljettajan palkkojen vuoksi)


      • Maanantaina töihin
        berseloskoni kirjoitti:

        Ivecokosta,olis varmaan laadun esikuva!Ivecolla on ollut monta teknillistä
        patenttia,,esim moottoriin,Fiatin tyhjätaskut ovat myyneet ne pois raha pulassa.
        (varmaan sen Ferrarin kuljettajan palkkojen vuoksi)

        Ainut hyvä puoli, isäntä sanoi lomaan lähtiessäni että kun palaat niin odottaa uusi Iveco Stralis, 13 ltr. 560 hp. Ja eka huolto 100.000km jälkeen. Sanoin paskat. Siihen tokas, totta on, ajattele mitä säästetään. On se maailma mennyt eteenpäin.


      • aloittaja...
        Maanantaina töihin kirjoitti:

        Ainut hyvä puoli, isäntä sanoi lomaan lähtiessäni että kun palaat niin odottaa uusi Iveco Stralis, 13 ltr. 560 hp. Ja eka huolto 100.000km jälkeen. Sanoin paskat. Siihen tokas, totta on, ajattele mitä säästetään. On se maailma mennyt eteenpäin.

        jonkin sortin yhteen vetona vois vissiin tän keskustelun perusteella sanoo että sähkö puoli(johdotukset) on Ivecon heikko kohta. Mitä tulee tuohon Scania keskusteluun niin on se kalliimmassa hintaluokassa kuin Iveco oli sitten hyvä tai huono. Itse olen tykännyt Sisusta sen erinäisten ominaisuuksien takia, eikä omalle kohdalle ole mitää erityisiä heikkouksia sattunu. Korjailtu tosin on joka puolelta kun auto on maansiirto ajossa/lavetin vedossa ei se ikuisesti ilman remonttia mene merkistä riippumatta. Alunalkaen halusin selvittää olisiko edullinen Iveco hyvä vaihtoehto Sisulle kun seuraavan kerran vaihto tulee eteen ja uudemmissa (pillari) Sisuissa kuulemma ollu vikaa aika paljon. Onkohan Sisu miehet käymässä vähiin kun tähän keskusteluun ei ole yhtään eksyny? Turha muuten tulla moittimaan Sisua Lokomoksi... Siitä asti kun olen kuorma-autoa ajanu on autossa ollu Fullerin loota ja teli joka joka nostaa kuorman kans. Niitä kun on oppinu hyödyntään niin on niistä iso apu, vaikka on muunlaisiakin hyviä autoja olemassa.


      • siitä Ivecosta
        aloittaja... kirjoitti:

        jonkin sortin yhteen vetona vois vissiin tän keskustelun perusteella sanoo että sähkö puoli(johdotukset) on Ivecon heikko kohta. Mitä tulee tuohon Scania keskusteluun niin on se kalliimmassa hintaluokassa kuin Iveco oli sitten hyvä tai huono. Itse olen tykännyt Sisusta sen erinäisten ominaisuuksien takia, eikä omalle kohdalle ole mitää erityisiä heikkouksia sattunu. Korjailtu tosin on joka puolelta kun auto on maansiirto ajossa/lavetin vedossa ei se ikuisesti ilman remonttia mene merkistä riippumatta. Alunalkaen halusin selvittää olisiko edullinen Iveco hyvä vaihtoehto Sisulle kun seuraavan kerran vaihto tulee eteen ja uudemmissa (pillari) Sisuissa kuulemma ollu vikaa aika paljon. Onkohan Sisu miehet käymässä vähiin kun tähän keskusteluun ei ole yhtään eksyny? Turha muuten tulla moittimaan Sisua Lokomoksi... Siitä asti kun olen kuorma-autoa ajanu on autossa ollu Fullerin loota ja teli joka joka nostaa kuorman kans. Niitä kun on oppinu hyödyntään niin on niistä iso apu, vaikka on muunlaisiakin hyviä autoja olemassa.

        Ei kai se mikään paska ole. Containerships on ajanut sillä jo 90: luvulta ja kuulemma on ostanut 30 kpl.Straliksia venäjän liikenteseen.


      • korjaus
        Maanantaina töihin kirjoitti:

        Ainut hyvä puoli, isäntä sanoi lomaan lähtiessäni että kun palaat niin odottaa uusi Iveco Stralis, 13 ltr. 560 hp. Ja eka huolto 100.000km jälkeen. Sanoin paskat. Siihen tokas, totta on, ajattele mitä säästetään. On se maailma mennyt eteenpäin.

        100.000km:n jälkeen on Ivecossa eka koneremontti, koko paskan saa käyttää levällään. Kyllähän se Iveco tosiaan halvaksi tulee, ei sitä tarte huoltaa ainostaan tarvii korjata. JA VITUN PALJON!!!!


      • kännikala....
        korjaus kirjoitti:

        100.000km:n jälkeen on Ivecossa eka koneremontti, koko paskan saa käyttää levällään. Kyllähän se Iveco tosiaan halvaksi tulee, ei sitä tarte huoltaa ainostaan tarvii korjata. JA VITUN PALJON!!!!

        joka ei ymmärrä autoista mitään.


      • Pekka Pee
        kännikala.... kirjoitti:

        joka ei ymmärrä autoista mitään.

        Kaikkihan rikki saadaan, se on taito pitää ehjänä. Monta kertaa vika eniten ratin ja penkin välissä...

        Oikeat automiehet alkavatkin olla tänä päivänä harvassa. Tullaan suoraan koulunpenkiltä. Kaikki tiedetään ja juuri mitään ei osata. Sitten yleensä sattuu ja tapahtuu.

        Ivecolla ajaa ilman suurempia huolia kunhan muistaa akilleen kantapäät joista yksi on hiukka liian ohuella karvalla tehty johdotus. Sähköongelmat voi välttää pitämällä rungonvälit puhtaana. Sama pätee ZF:n laatikon hunajakennokuvioiseen kanteen joka siis alumiinia ja syöpyy puhki muutamassa Suomen oloissa muutamassa vuodessa jos antaa paskakakun kasaantua päälle.

        Jos ei vehkeitä pidetä puhtaana ja huolleta niin kyllähän niihin vikoja tulee. Puhtaasta autosta viatkin on helpompi (halvempi) paikallistaa ja korjata.

        -Ja kyllä sinne Cursoriinkin ne öljyt kannattaa vaihtaa keväällä ja syksyllä. Vaikka huolto-ohjelman mukaan voisi 80-100 tkm. ajellakin. Tuona aikana joutuu lisäilemään kuitenkin. Se on yksi Cursor koneen hyvistä ominaisuuksista että se syö vähän öljyä.

        Itellä nyt AS260S56TZ/P Tronicilla josta otettu koneesta ulos 750hp ja ajettu nyt 380tkm ilman mitään ongelmia. -Mitä nyt kerran bodycomputer kyrvähti mutta se oli oma vika kun kytkettiin ohjelmoitava boxi väärin. Nyt tre-moden takana suoraan napista valittavissa kolme eri ohjelmaa ja on systeemi pelannut moitteetta.

        p.s. Tänä päivänä ei huonoja kuorma-autoja valmistetakaan. Vaati vain tarkkuutta hankkia tehtäväänsä oikea kampe ;)


      • pahalla
        kännikala.... kirjoitti:

        joka ei ymmärrä autoista mitään.

        mutta kokemusta on, Ivecosta jolla 100.000km ajettu ja kone auki. Tiedän tusinan verran muita samanlaisia tapauksia Ivecoista joilla 100.000km ajettu ja koneet levällään. Sähköjen toimivuudesta ei tämän merkin kans toina puhua, pikku pakkanen ja autot hyytyy. Siinäpä meillä auto Suomen talveen.


      • Puhut paskaa
        pahalla kirjoitti:

        mutta kokemusta on, Ivecosta jolla 100.000km ajettu ja kone auki. Tiedän tusinan verran muita samanlaisia tapauksia Ivecoista joilla 100.000km ajettu ja koneet levällään. Sähköjen toimivuudesta ei tämän merkin kans toina puhua, pikku pakkanen ja autot hyytyy. Siinäpä meillä auto Suomen talveen.

        Tästä asiasta sulla ei ole minkäännäköistä faktaa!!
        Mun aikana on tasan tarkkaan avattu 1 kpl konetta jolla oli ajettu alle 800.000km.
        Syynä öljypumpun rattaan viottuminen, ja tämä -90 luvulla.


      • vois kanss.
        Puhut paskaa kirjoitti:

        Tästä asiasta sulla ei ole minkäännäköistä faktaa!!
        Mun aikana on tasan tarkkaan avattu 1 kpl konetta jolla oli ajettu alle 800.000km.
        Syynä öljypumpun rattaan viottuminen, ja tämä -90 luvulla.

        tilata ivecot ns Nordic varustuksella,hiukan kalliimpi,ja vaatii kielitaitoa tilatessa.
        Polttoaine,ilma,sähkö,ja nesteet mitoitettu pohjolaan.


      • Reijo Salminen
        Puhut paskaa kirjoitti:

        Tästä asiasta sulla ei ole minkäännäköistä faktaa!!
        Mun aikana on tasan tarkkaan avattu 1 kpl konetta jolla oli ajettu alle 800.000km.
        Syynä öljypumpun rattaan viottuminen, ja tämä -90 luvulla.

        Sinäkö se saatana tiedät kaikista Ivecoista kaiken. Ootko sä joku Suomen ainoa Ivecon korjaaja jolla tieto joka ikisestä Suomessa liikkuvasta Ivecosta. NO EPÄILEN... Ja sulleko ne kaikki Ivecot tuodaan "huollettavaksi". No, anteeksi sitte, en tienny et Iveco on niin hyvä ettei Suomen maahan tarvita ku yksi ainoa huoltomies. Mut aivan sama, se pitää taatusti kutinsa mitä sanoin. Ei niistä viosta ja vaivoista muualle huudeta, se voi kato pelottaa asiakkaat pois. Jututas kuule rekkamiehiä(joka minä en ole koska en Ivecoa kehu) niin alkaa tulla kuule kovaa kerrottavaa Ivecosta. Ivecolla, kuten muillaki merkeillä on maanantai kappaleensa.


      • PALKAT
        berseloskoni kirjoitti:

        Ivecokosta,olis varmaan laadun esikuva!Ivecolla on ollut monta teknillistä
        patenttia,,esim moottoriin,Fiatin tyhjätaskut ovat myyneet ne pois raha pulassa.
        (varmaan sen Ferrarin kuljettajan palkkojen vuoksi)

        On kyllä jo Shumin ajoista maksanu Shell.


      • Pekka Pee
        vois kanss. kirjoitti:

        tilata ivecot ns Nordic varustuksella,hiukan kalliimpi,ja vaatii kielitaitoa tilatessa.
        Polttoaine,ilma,sähkö,ja nesteet mitoitettu pohjolaan.

        Ei ole olemassa mitään "Nordic" varustelua... Jokaisessa maassa on omat maakohtaiset varusteet jotka maahantuoja tilaa ns. vakiovarusteena. Raskaissa Ivecoissa maakohtaisiin varusteisiin kuuluu mm. Eberi, lämmitettävät peilit, penkinlämmitin ja lämmitettävä ilmankuivain.

        Esim. lämmityslaitteessa ei ole mitään eroja maiden välillä.

        Toinen asia on sitten maahantulotarkastus / huolto eli PDI (Pre Delivery Inspection) jossa tarkistetaan kaikki varusteet, mahdolliset kuljetusvauriot ja mm. kaikki nesteet sekä tehdään maakohtaisia muutoksia joihin Suomessa kuuluu mm. polttoaineen imuputken muutos sellaiseksi että putki ei ime tankin pohjasta vaan pari senttiä ylempää.

        Että semmoista. Ei kannata kommentoida liikaa vasten parempaa tietoa asiasta...


      • daily vs sprinter
        Reijo Salminen kirjoitti:

        Sinäkö se saatana tiedät kaikista Ivecoista kaiken. Ootko sä joku Suomen ainoa Ivecon korjaaja jolla tieto joka ikisestä Suomessa liikkuvasta Ivecosta. NO EPÄILEN... Ja sulleko ne kaikki Ivecot tuodaan "huollettavaksi". No, anteeksi sitte, en tienny et Iveco on niin hyvä ettei Suomen maahan tarvita ku yksi ainoa huoltomies. Mut aivan sama, se pitää taatusti kutinsa mitä sanoin. Ei niistä viosta ja vaivoista muualle huudeta, se voi kato pelottaa asiakkaat pois. Jututas kuule rekkamiehiä(joka minä en ole koska en Ivecoa kehu) niin alkaa tulla kuule kovaa kerrottavaa Ivecosta. Ivecolla, kuten muillaki merkeillä on maanantai kappaleensa.

        kokemuksia on ivecosta hyviä ja huonoja auto ei ole ihan vielä valmis koska paljon on tuotevikoja joita maahantuoja ei myönnä

        -vanteet halkeilee ja vuotaa ilmaa 8kpl 100000km peltivanne 1300euroa 4kpl
        -vilkkuviiksiä 3kpl 2vuotta 100000km valot sammuu kesken ajon 100euro/kpl

        -koriliima valkoista mustamaali päällä pakkanen halkaisee maalia liimanpäältä näyttää kivalta musta auto valkoiset saumat.

        -ohjauksesta kuuluu lonksuntaa 2kpl hammastankoja 2kpl ratin niveliä 100000km 1500euro/kpl hammastanko

        -25kpl 24kk takavalon polttimoita kuskinpuolelle 1kpl/kk jännite häiriöitä polttaa lamppuja

        -perä /vaihteisto kondensoi vettä jos ei öljyjä vaihda 10tkm välein laakerivika vuodessa

        -polttoaineletkun pikaliitin suodattimeen hajoaa ei kestä pakkasta ja painetta 3kpl 2/talvea 80euroa/kpl

        -jarrupalojen sensorien johdot ainakatki

        -kardaanin laakerit kestää 80tkm 200euroa

        -etu iskarit ihan onnettomat pitää heti vaihtaa suomivaimentimen valmistamiin 300euroa

        -maalipinta ei kestä

        -etupuskurit alkaa roikkumaan 20tkm jälkeen kuulema huonot kiinnikkeet

        -turbo kestää 150tkm 800euroa

        -webastossa ei kierrä vesi letkuja pitää muuttaa väärin asennettu tehtaalla

        -jos vetokoukun pistorasiaan pääsee vesi ja jatkuva sähkö on päällä sekoittaa koko auton huolto voi tulla todella kalliiksi

        -raskone ryöstää kaikki rahat joten auto pitää heti vaihtaa kun takuu loppuu!

        meillä iveco on erikoisen kovalla koetuksella mersua on koitettu se kesti 1kk sen jälkeen sillä ajettiin huoltamoiden kautta töihin


      • kossu-koskinen
        PALKAT kirjoitti:

        On kyllä jo Shumin ajoista maksanu Shell.

        ennenkuin Volvo-Scania höyryjänne tänne huonosti kirjoittelette.
        Isommat Ivecot ovat ollet jo muutamia vuosia maailman vanhimman kuorma-autotehtaan Seddon-Atkinsonin peruja, en siis puhu vanhemmista "FIAT-ruostekasoista"...
        Ja mersunhan voitaa mikä hyvänsä pyörillä kulkeva nykyään!


      • Turpa kiinni
        kossu-koskinen kirjoitti:

        ennenkuin Volvo-Scania höyryjänne tänne huonosti kirjoittelette.
        Isommat Ivecot ovat ollet jo muutamia vuosia maailman vanhimman kuorma-autotehtaan Seddon-Atkinsonin peruja, en siis puhu vanhemmista "FIAT-ruostekasoista"...
        Ja mersunhan voitaa mikä hyvänsä pyörillä kulkeva nykyään!

        Puhutaan raskaasta kalustosta. Vuosia sitten väitin että tulevaisuuden merkki on Iveco. Näin se on nähtävä. Siinä hiipuu scaniat ja volvot, vanhalla tekniikalla ei myydä. Kattokkaa montako Stralista tule vastaan. Sääli että mahantuojan huolto on Raskoneella, siellä ei toimi mikään. Luultavasti tehdas perustaa oman huoltoverkoston pian, niin homma toimii.
        Seddon-Atkinsonista tiedän sen verran että Englanin puolustusvoimille rakennettiin kuljetuskalustoa, moottori Cummins ja vaihteisto Fuller, jäykkäjousitteinen runko Ivecon hytillä. Englannin entisissä siirtomaissa yleinen, mm. Malta ja Intia.
        Morjestakaa pojat kun Iveco tulee vastaan, se on teidän seuraava veturi.


      • Stralis 500
        Turpa kiinni kirjoitti:

        Puhutaan raskaasta kalustosta. Vuosia sitten väitin että tulevaisuuden merkki on Iveco. Näin se on nähtävä. Siinä hiipuu scaniat ja volvot, vanhalla tekniikalla ei myydä. Kattokkaa montako Stralista tule vastaan. Sääli että mahantuojan huolto on Raskoneella, siellä ei toimi mikään. Luultavasti tehdas perustaa oman huoltoverkoston pian, niin homma toimii.
        Seddon-Atkinsonista tiedän sen verran että Englanin puolustusvoimille rakennettiin kuljetuskalustoa, moottori Cummins ja vaihteisto Fuller, jäykkäjousitteinen runko Ivecon hytillä. Englannin entisissä siirtomaissa yleinen, mm. Malta ja Intia.
        Morjestakaa pojat kun Iveco tulee vastaan, se on teidän seuraava veturi.

        Onko yhtään Cursorin konetta avattu ennen 1.300.000km? Jos niin minkä takia? Ei kavereitten kuulopuhetta, vaan faktaa.


    • sora julli

      500 trakker 8kertaa4.Pientä sähkö vikaa.Uus auto vanha kärry,tarkkana kytkennöissä.Ja heti vietävä lastutettavaksi.Vääntöä saatava lisää,haistaa mäet.Muuten sora-autoksi hyvä.Ja perään kevennin.Laatikko sais olla suorahampainen.Eipähän märkä korvat ajelis.Eihän nyky jätkistä oo soran tai puun ajoon:Ottakaa nainen ajamaan kuten mä tein.Auto on aina siisti ja kunnossa.

    • Iveco kuski

      trakker 500 ajettu 200tuh. Vain laturin hihna ja ahtopalneen säädin vaihdettu.Muuten tehty normaalit huolto toimenpiteet.Sisun jälkeen olin epäileväinen mut yllätti kyllä positiivisesti.Sähköissä sanomista,johdot sais olla vahvempaa tekoa.Ja lastutettava heti,vääntöä 300nyyttonia lisää:Paljon mukavempi ajaa.Ja kulkee paljon vähemällä kuin uusi Mersu.Ja ostakaa auto aina uutena,vanhassa on vanhan vaivat.

    • Maalaisjärkeä,kiitos

      Miksi heti pitää Lastuttaa Ivecoa? Eikö kulje Iveco vakisäädöillä? Ostakaa kerralla tehokkaampi Iveco. Tai Ruotsalaismerkeistä Scania ja Volvo. Ei lopu tehot ja väännöt kesken.

      • niin no!!

        Minä en nyt ainakaan menisi kehuskelemaan skanikan alavääntöjä yhtään mteinkään ainakaan missään yleisillä netin keskustelupalstoilla
        .
        Itellä ei kyllä ole muuta kokemusta kuin 29 vuoden kokemus pöllinajosta.
        Ja tuohon pöllinajohommaan on maailmassa todellakin olemassa paljon parempia laitteita kuin jokin skanikka.


      • mulpienon

        En tunne ensimäistäkään volvo tai kanikka pojua joka ei ois lastuttanu.Näistähän ei uskalla paareissa puhua.Ja lisä vääntöhän ei oo pahasta.Vai mitä poju.


      • hissukseen mennään

        Mukava saada vähän lisää.Liikahan ei oo pahasta.Tutut joilla on volvoo ja kanikkaa:Ne on kaikessa hiljaisuudessa lastutettu.Mut sellin baarissa on oltava hissukseen:Muutenhan ego kärsii.Tehdas säädöt on tehdas asetuksia.Näilla dieselin hinnoilla kannattaa katsoa miten voi säästää. Ja lastutuksella säästää aika mukavasti:Ja miten ajaa:Siinä moni vois katsoa peiliin.Mä itse ajan Ivekoo ja kaveri uutta mersuu.Kulutus ero 4litraa satasella mun hyväks.Sama reitti ja samoilla painoilla.Siitähän voit laittaa lasku koneen laulamaan.Mitähän vuoden ero on.100tuhatta per vuosi.


    • asiapuhetta

      no mut kuka haukkuu kanian vetoja ylhäällä, ja siellähä sitä voimaa tarvitaan. herra 29 vuotta puuta ajanu taitaa olla koko ikänsä ajanu jotai siirtoautoo!! alavääntöö tarvii isolla tiellä, mut sitku mennä mettää nii koneessa o oltava vetoja ylhäältä et jos alkoo potkii tyhjää nii saa vähä kevenneltyä kaasua!! saman tehonen kania menee saman mäen metässä vaihtamatta ku vastaavan tehosella volvolla pitää vaihtaa!! nimimerkillä saimaanranoilla o mäkiä!!

      • ivecolla

        Sinähän melko torvi olet, väitteestäsi päätellen, et ole puuta ajanut saimaanrannalla, etkä missään muuallakaan.
        Mitä sitten tarvitaan, kun se kunkkukaania alkaa potkimaan tyhjää kierrokset tapissa ja löysäät kaasua, vastaus on ALAVÄÄNTÖÄ:


      • pöllikuski 2

        kyllä scaniallakin pärjää edes jotenkuten pöllinajossa jos ei ole olemassa minkäänlaisia ylämäkiä,eikä upottavaa maastoa tai muuta vaikeasti kuljettavaa maastoa metsässä.Täällä itäsuomessa kumminkin on oltava sisu tai Iveco ajokkina pöllinajossa,noista löytyy sitä alavääntöä koneista aina tarvittaessa, muilla ei yksinkertaisesti kannata mennä tienaamaan pöllinajolla..


      • Naisten mies
        pöllikuski 2 kirjoitti:

        kyllä scaniallakin pärjää edes jotenkuten pöllinajossa jos ei ole olemassa minkäänlaisia ylämäkiä,eikä upottavaa maastoa tai muuta vaikeasti kuljettavaa maastoa metsässä.Täällä itäsuomessa kumminkin on oltava sisu tai Iveco ajokkina pöllinajossa,noista löytyy sitä alavääntöä koneista aina tarvittaessa, muilla ei yksinkertaisesti kannata mennä tienaamaan pöllinajolla..

        Scanian huoltokirjan viimeinen sivu.Siellähän lukee selvästi,asvaltti tie kun loppuu pysähdy.Sanooko mitään.Kanikka pojilla isot puheet ja pienet munat.Metsään ja pahoihin paikkoihin menee sisu miehet.painotan sanaa miehet.


      • matemaattinen

        joo,pitää volvoll vaihtaa,kun perävälitys 2,71.!! kanikassa
        4,21..varmaanpitää vaihtaa.


    • köyhääkö

      ivecolla ajaa ne ketkä ei muun merkkisiä autoja saa ostettua!! ja ketkä noita suseja kehuu nii ne ei oo tainnu huomata et yhtää oikeeta suomalista sisua ei oo ollu sm sisun jälkeen!! mitenköhän monta yli yhen auton ivejo tai sisu puuautoiliaa on suomessa jotka ajaa pelkästään em merkeillä!!

      • ivego rules

        ivecolla ajavilla on rahhaa lompakossa!Ovat todellisia automiehiä ja yrittäjiä,siksi ajavat ivekolla.Asuvat usein täystiili-ok talossa!Ja henkilö-autona uudenkarhea Ferrari.Vaimolla Fiat 500 abart sl.
        Lomamatkat suuntautuu välimerelle,,esim Roomaan ja Venetsiaan.


      • ivecolla

        Lamminen, Kananen, Jokelainen, jne. muutamia mainitakseni.


    • olivelife

      Ja Kreetalle.

    • Kuninkaat Ruotsista!

      Itse olen ajanut FH16 sella. Ja täytyy sanoa se Alavääntö on murhaava. Repii kaikki tukit metsästä jos pitoa löytyy. Scanian 16l V8 on tielle hyvä. Pärjää asfalttitiellä mäessä kuin Mäessä Isolohko Volvollekin. Molempia kannatan. En tunne Jotain Italian paskaa Ivecoo ja kotimaista Polar-sisua. Mulle tulee Polarista mieleen se Juusto. Ja sen "Juuston" syö Volvon Fh16 maantiellä, metsässä ja Scania tekee aivan saman tempun asfaltilla mäessä. Ruotsalaiset on merkit on parhaita!!!

      • Sisu nokkii kanikan

        Tässä nyt tullu puoli vuotta ajettua Scania R620 6x4 ja vois vähän jo verrata entiseen ajokkiin joka oli Sisu E18 6x4.

        Scania:
        Plussat:Miellyttävä ja tilava ohjaamo/hallintalaitteet,hyvät valot,ajettavuus ja kyyti muutenki.

        Miinukset:Moottorin alavääntö on paljon heikompi kuin pillarin,vaihteisto liian hidas ja kömpelö,paljon jäykempi metsässä kuin Sisu, siis kääntymään,muuten kyllä löysempi,ilma telinkevennin ei oo niin jämäkkä kuin Sisun nostin,huonompi lastata kun runko on löysempi,maastossa huonompi pito vaikka kumpiki on napavetoisia,en tiiä miksi?.


        Sisu:
        Plussat:Moottorin vääntö/teho,Fullerin laatikko,jäykkä runko,maasto-ominaisuudet,kääntyvyys,telinnostin.

        Miinukset:Ahdas ja vähän vanhanaikainen ohjaamo,polttoaineenkulutus,viimeistely.



        Kestävyydestä ei voi vielä paljoa sanoa,Sisu meni hyvin,myös moottorin osalta. Scaniassa on nyt alkuun ollu ehkä pikkuvikaa enempi,tai sitten tuntuu vaan siltä.


      • tukkirekka
        Sisu nokkii kanikan kirjoitti:

        Tässä nyt tullu puoli vuotta ajettua Scania R620 6x4 ja vois vähän jo verrata entiseen ajokkiin joka oli Sisu E18 6x4.

        Scania:
        Plussat:Miellyttävä ja tilava ohjaamo/hallintalaitteet,hyvät valot,ajettavuus ja kyyti muutenki.

        Miinukset:Moottorin alavääntö on paljon heikompi kuin pillarin,vaihteisto liian hidas ja kömpelö,paljon jäykempi metsässä kuin Sisu, siis kääntymään,muuten kyllä löysempi,ilma telinkevennin ei oo niin jämäkkä kuin Sisun nostin,huonompi lastata kun runko on löysempi,maastossa huonompi pito vaikka kumpiki on napavetoisia,en tiiä miksi?.


        Sisu:
        Plussat:Moottorin vääntö/teho,Fullerin laatikko,jäykkä runko,maasto-ominaisuudet,kääntyvyys,telinnostin.

        Miinukset:Ahdas ja vähän vanhanaikainen ohjaamo,polttoaineenkulutus,viimeistely.



        Kestävyydestä ei voi vielä paljoa sanoa,Sisu meni hyvin,myös moottorin osalta. Scaniassa on nyt alkuun ollu ehkä pikkuvikaa enempi,tai sitten tuntuu vaan siltä.

        Lukekaa kaania-miesten raamattu, Malmsted siellä kertoi, mitä eroa on autoissa ja autoissa.
        Metsäpäässä nimenomaan.


    • King of the road

      Täällä meillä päin 1miljoona ajetussa caterpillarissa 2 kertaa tehty Koneremontti ja perä laitettu kerran. Siinä teille todella luotettava Caterpillar Tukkiauto. Scanian V8 ei alhaalta niin vääntävä mutta eipä ole tarvinnut tehdä mitään perille. Pienemällä aineella menee Scanian V8 kuin Caterpillar. V8 ei ole juoppo. Yllättävän taloudellinen nähden siihen että on V8. Scanialla pärjää siinä missä muillakin.

      • Isoo-on

        Hei torvi pillarin kone on suora kutonen:ET tiedät kun meet miesten pöytään kehumaan tiedoilas.Taidat olla joku koulupoika.Eväs repus vaipat ja tutti pullo:Ja äiti käsipuolessa ettet eksyis.Kanikan kehujat on vähän no joo..eikä naisten päälle ymmäretä....mittään.Menette vessaan näpille mut varo ettei tule rakkula kämmenee.Menee sekin ilo


      • ivecolla

        Joo ja meilläpäin 1.1milliä ajettu Scania VEEKASI, perät auki parikertaa, kone kerran, vaihdeloova kerran tai kaksi.
        Perusvarma pölliauto siis.
        Ps.voi olla konekin kahdesti aukastu, en ihan varma, voin kyllä varmistaa.
        Sitten vielä vertailuna millin ajettu cat 18 litranen, navat laitettu, perään, vaihteistoon, moottoriin ei ole kurkittu vielä, kuka tietää minä päivänä joutuu.


    • vantaanpekka

      tuontikoneet.com tilasin juuri ivekoon kartaanin tuli seuraavana päivänä ja toimii superhyvin !!pekka vantaalta

    • Enska Pitkonen

      Näitä sivuja kun lukee niin tuntuu kun amishörhöt kinastelee.Kyllä olette lapsellista porukkaa.Lähtekää Marttakerhon pitsinnypläyskurssille.

    • Tero.Ala-Heijari

      Ivecot on hyvin tehty ...Ainakin omistamani kaltaiset dailyt. Tälläkin käytön määrällä melkein mikä tahansa muunmerkkinen pikkukuorma-auto olisi jo aikaa ollut romuttamolla ja levinneenä varaosiksi muihin yksilöihin. Huomasin kun irroitin kummatkin pultit starttimoottorista ja silti pysyy kiinni. eli en saa auki. Vedin täysillä tiellä isoon montuun, ainoa mikä tuli oli moottorin polttoainesyötön katkaisijan johdin osui runkoon ja katkaisi käynnin hetkeksi. Lavalla ollut corolla pomppasi ilmaan niin korkealle että kun tuli alas siitä hajosi kaikissa nurkissa pyörätuennat. Jos nyt pientä miinusta hakee niin se startti joka siellä kiinni vieläkin killuu ei toimi eli on siis mykkä. muuten auto pelais, paitsi toinen lisäpitkä jonka olen asentanut itse. Vuosimalli on jo 90 ja sillä on ajettu pitkälle toista miljoonaa. Ensimmäinen lava on jo aikaa ajettu loppuun ja viimeiset viitisen vuotta on ollut jo päällä itese tehty filmivaneerinen lava, joka kyllä kestää hyvin, puimakoneita, romua autoja traktoreita. Lavan kiinnikkeetkin on lahoja niiden lisäksi on asennettu uutta palkkia ettei lava notku. Nosturin vivut on muutama satatujhatta sitten vaihdettu kun venttiilit on kulunu. Nosturin pumppu on myös uusittu jokunen vuosi sitten. Väitän että autolla ajetaan vielä toiset 27 vuotta jos se pidetään kunnossa. Auto on lisäksi helvetin hyvä ajaa. Ajoin sillä yhteen putkeen Kappelskäristä Malmön laivaan ja vain 5min tankkaus-tauko jossakin jönköpingin ja linköpingin välillä. Siteen ajoin Travemundesta etelä saksaan suoraa vetoa. Olis voinu jollai tukkisisulla tulla paskat housuun. Olen ikäni ajanu kaikenlaisilla koneilla ja vain suihkuhävittäjällä tai sukellusveneellä en ole ajanu, mutta sellaisissakin olen käynyt istumassa kylmät tyypit. mm takatuuppari skodalla olen 80 ja 90 luvuilla ajanut 1,5milj kilometriä keikkamatkaa. Yhteensä olen ajanu Itävallan-Saksan rajan ja Jäämeren välillä n3,5 miljoonaa kilometriä niin on vähän mihin vertailla. Niin kyllä nyt tällä parinvuoden kokemuksella, pakko sanoa että kyllä ivecot ihan tosissaan autoiksi on tehty ja hyviä vehkeitä. Mutta jatkakaa vain ihmmeessä vittuiluja toisillenne, kun teidän elämät näyttää pyörivän yhden sora-auton ympärillä. Minä kun olen nähnyt muutakin kuin sen Viipurin pyöreän tornin niin tällaiselle vanhalle jäärälle teidän riitelynne on hiton hauskaa viihdettä. Kirjoittakaa pian lisää.

    • Hanoi_Trucks
      • Surgee

        Iveco on surkee kikostus.


    • Anonyymi

      Onko iveco pakussa kori muka loistava täh mäh ja kaamee mätäpaise. Päälleppäin näyttää siistiltä kori mutta jos viitsii kurkistaa alta autoa voi masentua kroonisesti.🤣

    • Anonyymi

      Olen nyt n. vuoden ajellut uudella X-Waylla. Kokonaisuus hyvä, muutamia pieniä takuujuttuja korjattu alkutaipaleella. Mielestäni viimeistely ja valmistuksentaso parantunut selvästi aikaisempiin malleihin verrattuna. Sähkövikoja ei omassa yksilössäni ole vielä ilmennyt. Polttoaineen kulutus hyvin kohtuullinen. Auto on hyvä ajaa, ohjaamon äänieristys kunnossa ja ennen kaikkea ulkopuolelta auto näyttää hyvältä ja modernilta. Lyhyesti siis koko paketin hinta/laatu -suhde on kunnossa. Tosin vasta vuosi ja n. 1000000 km. Aika näyttää, oliko hyvä valinta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1827
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      78
      1697
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1313
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      69
      1131
    5. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      819
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      785
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      767
    8. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      749
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      735
    10. Mikä tekee kaivatustasi

      haluttavan?
      Ikävä
      45
      707
    Aihe