Ikiliekit

Tuuli saatteli säveleet
nuotteihin soimaan

sanat riveille loihtimaan

lausutut sanat
kasvot kohtasivat

saavuin sisähuoneisiisi

salvattuihin lukkoihin
tiemme avasimme

ja moottoritiemme on kuuma
kuin sydäntemme huuma
yhteisillä poluillamme huutaa

- mutta miksi näin
sattuu -

katuun
kun sade ropisee

näin seireenien laulut
meille soivat

loivat
loimuavat liekit
toistaan nuollen

satuttaen

polttaa jäljet
ikimuistoiksi roihuamaan.

12

252

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiiger-66

      "Tuuli saatteli säveleet
      nuotteihin soimaan

      sanat riveille loihtimaan"

      kerrassaan mahtava aloitus
      runollesi

      ja sitten nää vastustamattomat
      seireenien laulut
      ja ne kaikki

      ikiliekkien loimut
      saa runosi liekehtimään

      mutta sitten taas
      kysymyksiä?

      satuttaahan se rakkaus
      ei se ois rakkautta
      jos ei satuttais
      mut on se sen väärti~~

      • Tämä tuli kuin yllättäin mutta kuitenkin
        jotenkin tuttuun tyyliinsä ja enhän sitten
        vastaan laittanut.
        Muutamia yksittäisiä sanoja runkona tavallaan
        tai nuo sanat tähän runooni iskostin ja siitä
        kokonaisuus...joka kuitenkin ehkä teknisesti
        hiven horjuu mutta latausta sitten enemmänkin.

        Kiitos Sinulle tsriipp..


    • lindalinda1

      kipua, ihmisen avuttomuutta
      mielen syövereissä ja kysymys
      ' miksi näin '

      Näköisesi, melko vahvasisältöinen runo jälleen.

      • Niin monin tavoin voi sattua niin hyvä
        kuin pahakin ja niistä palasista koottu
        tämä runo - jota hyvyys ruokkii.

        Kiitos linda sanoistasi ja virkeää
        viikkoa Sinulle.


    • ...loivat loimuavat liekit toistaan nuollen satuttaen polttaa jäljet
      ikimuistoiksi roihuamaan...

      Aika hienoa sanailua sinulta dolan =)

      • Kiitos sanoistasi Krisse ja hyvältä tuntuu
        nähdä kommenttisi runostani.

        Hyvää Suvenlämpöä Sinulle.


    • Kauris-62

      Hienosti runon sävel kulki eteenpäin.
      Liekeissä ihan mentiin..
      Kiitos dolan sinulle!

      • Hei - tähän päivään jota aurinkokin yrittää
        lämmittää hivenen nihkeällä tavallaan.

        Jos vaikka roihuksi asti vielä.

        Kiitos Sinulle sanoistasi.


    • tomppa2006

      ...otat luonnonvoimia vertauskuvallisesti mukaan runoosi...

      Vahvasti kirjoitit. Pidin paljon rakkausrunostasi.

      • Yritän olla unohtamatta luontoa runojen lomasta,
        koska se niin läheisesti liittyy tähän olemassa oloomme.

        Kiitos - ja vauhdilla suven kiemuroihin.


    • Tuuli sävelsi rakkauden nuotit
      nuo suloiset sanat soinnutti
      päästäen rakkauden sisään
      kuin avaten, salvat, lukot ikään

      sydämet samaan tahtiin sykkii
      mutta
      mikä tunnelman kuitenkin rikkoo
      liekkejä niellen, satuttaen
      polttomerkin jättäen?

      Kipeän koskettava on runosi, vahvaa tekstiä ja tunnelmaa, hienoa!

      • Jotain tuollaista mitä tuossa kerrot
        yritinkin saada itsestäni,joskus tuntee
        enemmän mihin sanat eivät yllä ja niitä
        vain täytyy jotenkin sopivasti mahduttaa
        runon kertomaan edes osan siitä tunnelmasta.

        Kiitos harras Ystäväni sanoistasi...kuin
        Tervehdykseni ikuisesta Ikuiseen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1125
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      115
      926
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      685
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      658
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      621
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      566
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      549
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe