Tupakka antaa nautintoa

N22

En kestä ilman tupakkaa, yritin olla tupakkalakossa viime viikolla, mutta 6 tuntia se kesti. Että sen mittainen se. Olen polttanut jo 13-vuotiaasta ja varmaan päivääkään ei ole koskaan jäänyt polttamatta. En voi elää ilman tupakkaa! Annetaan meille se nautinto. Mikään ei voita sitä tunnetta, kun aamulla herättyäni menen parveekkeelle, sytytän savukkeen ja nautin sen antamasta tunteesta. Ja töissä, kun tupakkatauko koettaa niin porukalla mennään tupakalle ja rupatellaan. Ja kun työpäivän jälkeen menen autooni, sytytän tupakan ja ajan kotiin. Ja illalla ennen nukkumaanmenoa poltan päivän viimeiset savukkeet (2 putkeen, joka ilta) ja nautin niistä täysin siemauksin.

Entäpä kun hieman masentaa tai ärsyttää. Silloin on ihanaa pistää savuke palamaan, antaa ajatuksen lentää ja huolet unohtuvat. Rentouttaa kummasti. Ja kun jokin juttu jännittää, ei kun tupakkaa ja jo hermostuneisuus häviää. Sydänsuruihin kunnon annos savukkeita on parasta lääkettä. Että tuli aikoinaan vedettyä joskus tosi monta tupakkaa yhteen kyytiin kun maailma murjoi. Ja helpotti!

Samoin voisin kertoa päivän jokaisesta savukkeesta jotka poltan eli 20-25 yhteensä. En aio lopettaa lähitulevaisuudessa!

Kertokaa muutkin tupakan koukussa olijat ja tupakannauttijat omia hienoja hetkiänne, kun tupakka antaa nautintoa.

19

3481

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RaahenTiikeri

      Itse en ole koukussa tupakkaan.Olen vuosia polttanut tupakkaa nautintoaineena,ainoastaan nautintoaineena.Nautinnon ei mielestäni olekaan tarkoitus orjuuttaa ihmistä.Joskus olen lopettanut polttamisen kuin seinään vaikkapa pari vuotta kestäneen 10-15 tupakkaa/päivä polttamisen jälkeen,eikä minulle ole tullut mitään ns.tupakan tuskaa.Se on nautinto aine joka on nautintoa,ei orjuuttamista varten.
      Mutta tohon aiheeseen,tupakka on todella hyvää,se on nautinto.Nautinto siinä missä kahvi,viini suklaa tai mikä muukin,mutta elämääni se ei rajoita,tai määrää aikataulujani.

    • nautti

      Äitini nautti tupakoinnista samoin kuin sinä - ei aikonutkaan lopettaa. Aloitti polttamisen 15-vuotiaana, poltti askin päivässä.

      Sitten hän ei enää nauttinut kun keuhkosyöpä iski 50-vuotiaana. Hän tukehtui pikkuhiljaa kuoliaaksi. Kipupumpusta, morfiinipumpusta, oli apua, morfiini vei pahimman tukehtumisentunteen, mutta voin sanoa että silti hän haukkoi henkeään ja taisteli viimeiseen hengenvetoon! Hän kuoli 4 kk:n kuluttua keuhkosyövän toteamisesta, minun ollessa todistamassa tapahtumaa.

      Kun näin äitini ensimmäiset syöpäisten keuhkojen kuvat röntgentaululla, loppui minun 10 vuotta jatkunut tupakointini siihen. Eipä tee mielikään enää.

      Äitini kuoleman jälkeen isänisäni, joka poltti 45 vuotta askin tai puolentoista päivävauhtia, kuoli keuhkonlaajentumaan (emphysema). Hän oli kaksi vuotta happipulloineen kotona, kykenemättä liikkumaan. Hänkin tukehtui keuhkojen toimintakyvyn lakattua lopulta kokonaan.

      Jokainen tekee valintansa, minä luulen tehneeni oikean valinnan lopettaessani tupakoinnin.

      • Mikke

        Itse olen ollut nyt viikon polttamatta. Aika vaikeaa se tuntuu olevan irroittautua nikotiinin otteesta. Tai enhän minä edes sitä yritä, sillä käytän nikotiinia kuitenkin, nyt vain en enää kisko sisuksiini savua. Inhalaattori on aika hyvä. Ainoa millä itse olen kyennyt olemaan polttamatta.

        Alkaa olla ikää jo sen verran, että jokainen vuosi tuntuu yhä arvokkaammalta ja samalla myös lyhyemmältä.


      • Äitini nautti
        Mikke kirjoitti:

        Itse olen ollut nyt viikon polttamatta. Aika vaikeaa se tuntuu olevan irroittautua nikotiinin otteesta. Tai enhän minä edes sitä yritä, sillä käytän nikotiinia kuitenkin, nyt vain en enää kisko sisuksiini savua. Inhalaattori on aika hyvä. Ainoa millä itse olen kyennyt olemaan polttamatta.

        Alkaa olla ikää jo sen verran, että jokainen vuosi tuntuu yhä arvokkaammalta ja samalla myös lyhyemmältä.

        Tzemppivä yritykseen! Vaikka tulisi takapakkeja, periksi ei kannata antaa! Hyvää ja savutonta jatkoa!


    • Homer

      ...on luonteen heikkoutta jos lakko ei pidä! Itte lopetin laakista kaksi vuotta sitten eikä tunnu missään. Mielestäni tupakoitsijat voitaisiin velvoittaa maksamaan jotakin ylimääräistä haittaveroa vaikkapa pari sataa euroa vuodessa ilman pilaamisesta!

      • Edi

        Homer, olet oikeassa.

        Itselläni viitisen vuotta sitten lopettaminen kyllä "tuntui missään", mutta katsoin lopettamisen etujen olevan siinä määrin suuremmat kuin polttamisen jatkamisen, että olen pysytellyt savuttomana.

        Tämän ketjun aloittaja on joko harvinaisen lapsellinen tai yksinkertaisesti provoiluun taipuvainen. Asia on kuitenkin nostettu pöydälle.
        Tupakointi ei tästä maailmasta lopu niin kauan kuin sitä on helposti saatavilla. Lisäksi aina on olemassa Raahen Tiikeri-nimimerkin kaltaisia nautintoaineiden käyttäjiä, tai ainakin niitä, jotka väittävät olevansa sellaisia. Tämänkaltaiset ovat juuri ne tupakoitsijat, joiden askin pitäisi maksaa kolme kertaa enemmän ja joiden pitäisi ruveta maksamaan ehdottamaasi ylimääräistä haittaveroa valtiolle. Harvassa ovat ne aikuiset koukussaolevat tupakoitsijat jotka eivät mieluummin valitsisi savuttomuutta mikäli lopettaminen olisi yhtä helppoa kuin kenkien jalkaan pukeminen.

        Muistelkaa tätä kirjoitusta sitten kun odottelette kusi sukassa viidentoista vuoden kuluttua testituloksia.


      • pink10speed

        jos alotettais kuitenki ekana autoista


      • Homer
        pink10speed kirjoitti:

        jos alotettais kuitenki ekana autoista

        ...on suurimmalle osalle meistä välttämätöntä, tupakointi ei!
        Toisekseen autiolijat maksavat jo aivan tarpeeksi veroa autojen hinnoissa, polttoaineessa, kayttömaksuissa, dieselveroissa jne...


    • Anonyymi

      nautintoaine, siinä kuin kahvikin, ei sen kummempaa

      • Anonyymi

        Myöskin hyvä lääkekasvi. Polttakaa sitä ilman paperia,joka on kuitupuusta tehtyä ja josta terva on peräisin. Piippu tai sikari niin ei tule tervaa keuhkoihin vaan pelkkää lehtikasvista peräisin olevaa lääkekasvia.


      • Anonyymi

        Todella tunkkiasen makuinen ja laittaa yökkäysrefleksit päälle.
        Ei siis mitään nautinnollista makua ja olla koukussa palavaan paperiin, nikotiinihän se ei ole koukuttaja vaan palamisen tuottavat muut aineet.


    • Anonyymi

      Omapahan on elämänne.

      Lievästi harmittaa se, kun nämä täällä kirjoittelevat kakaratkin, tupakoimaan opettelevat, eivät lue eivätkä ymmärrä näitä teidän juttujanne. He kun nimittäin ovat Oman Elämänsä Jumalia, jotka eivät kuole koskaan, eivät tupakkaan eivätkä mihinkään muuhunkaan. Heillä on varaa leikkiä tulevaisuudellaan.

      Vielä.

      • Anonyymi

        Mistä sinä niin päättelet että olisi kakaroita?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä sinä niin päättelet että olisi kakaroita?

        Kakaran tuntee kakaraksi vaikka aiheen valinnasta, kirjoitustyylistä, kertomistaan asioista ja kokemuksistaan tai kokemattomuuksistaan. Sinun suhteesi, sanomasi lyhykäisyydestä huolimatta olen _melko_ varma laskiessani sinutkin kakararyhmään.

        Pääasiallinen syy olettamuukseni on vanha tieto: " Se koira älähtää, kehen kalikka kalahtaa."


    • Anonyymi

      Jos poltat autossa olet melkoinen hajuherne liikkuessasi muiden ihmisten joukossa Toivottavasti sinulla on joku, joka käy puolestasi esim. kaupassa, apteekissa yms. liiketiloissa. Älä myös koskaan mene leikkaamaan hiuksiasi, sillä se on suuri koettelemus parturi-kampaajalle

    • itte vedin 20 v römssää ja ihan loppuaikoina täysin ketjussa. lisäksi tein omia vsop-sätkiä, jotka olivat reilusti vahvempia kun kaupan valmiit. 2016 syksyllä kaveri ehdotti sähkörölliä. tilasi sopivat vehkeet ja rahasti. en uskonut, mutta aattelin kokeilla, kun sätkiä meni yli kaksi askia vuorokaudessa ja keuhkot meinasi tulla limaa rykiessä ylös. nyt oon sähköilly jo viidettä vuotta, haju- ja makuaisti tullu takasin, alun 18 mg niksaannostus nykyään noin 2 mg, rykimiset vähentyny 80 % ja rahaa säästyny satoja jollei jopa tuhansia euguja. riippuvuus lähinnä enää tuo imuosasto, jotain on imettävä... niksoja ei juurikaan enää. jos haluaisin kokonaan eroon pömppäilystä, kävisi varmasti aika helposti. suosittelen todellakin tupakoitsijoille, jotka eivät laastareilla tms pääse syöpäkääryleistä eroon.

      • Anonyymi

        Sulla jo sen verran kauan aikaa ollut totutella pelkkään höyryttimeen ja niksat jo nuin alhaallaa niin suosittelen vähentämään entisestään ja lopulta jätät kokonaan pois niksan.
        Itse edelleen höyryttelen mutta ihan ilman niksaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sulla jo sen verran kauan aikaa ollut totutella pelkkään höyryttimeen ja niksat jo nuin alhaallaa niin suosittelen vähentämään entisestään ja lopulta jätät kokonaan pois niksan.
        Itse edelleen höyryttelen mutta ihan ilman niksaa.

        juu, se tarkoituskin. mutta niin olematon tuo 2mg, että kestää kevyesti pari-kolme tuntia ja tarvittaessa pidempäänkin ilman höyryjä. aamullakaan ei heti ekana tartte imutella. niinkuin sanoin, lähinnä tuo imutteluriippuvuus vielä olemassa. ja ei kaikki vaatteet ja henki haise tuhkakupilta, puhumattakaan kodista. pelkkää plussaa siis.


    • Anonyymi

      Erinomainen vaitoehto voisi olla Acetium imeskelytabletti ja tupakka. Niitä käytetään yhtäaikaa. Tupakka jopa maistuu paremmalta. Mutta ei tee mieli läheskään niin usein tupakoida. Nikotiini purkat ovat vihovimeisisä. Tuhoavat hampaat siinä samassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      414
      4550
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      246
      2259
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      70
      1690
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      161
      1452
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      298
      1356
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1137
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      137
      1114
    8. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1075
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      72
      1074
    10. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      119
      977
    Aihe