Ensi-viikon Tiistaina minulla on aika ko. toimenpiteeseen.
Pelkään kipua ja minulla on varmasti niitä kiinnikkeitä haittana 5:n leikkauksen vuoksi.
Sitten vielä se suolenpuhdistus-aineen määrä hirvittää,miten pystyy 4:n tunnin aikana juomaan sen 4 litraa kun se lisäksi on pahan makuista.
Jos jollakin on kokemusta asiasta,olisin kiitollinen tiedoista!
Kolonoskopia
22
4854
Vastaukset
- .....
Its kävin kolonoskopiassa muutama vuosi sitten ja täytyy sanoa, että pelotti myös aika lailla. Oma lääkäri, jokö myös kirjoitti lähetteen tutkimukseen, kirjoitti myös reseptillä rauhoittavaa, jonka olisi voinut ottaa enen tutkimusta. En sitten koskaan kuitenkaan hakenut sitä. Sairaanhoitajalta sain vinkin, että jos suolentyhjennysnesteitä ei saa millään alas ne voi sekoittaa esim.omenamehuun. Ja uskon myös, että antavat kipulääkettä, jos on tarpeen.
Tsemppiä, hyvin se menee:)- kamalan
Kivulias toimenpide? Kauanko se kestää? Kun niissä ohjeissa sanottiin että voi kestää tunninkin!
Pakoonhan sitä ei pääse... - Pömppömassu
kamalan kirjoitti:
Kivulias toimenpide? Kauanko se kestää? Kun niissä ohjeissa sanottiin että voi kestää tunninkin!
Pakoonhan sitä ei pääse...itse tähystystä, ammattilaiset kyllä osaavat. Kesto vaihtelee tapauskohtaisesti; itse köllöttelin peräti puolitoista tuntia. Tyhjennysliuoskin menee hyvin mehulla maustettuna pienemmissä erissä.
Ei kuin rentona ja mukavin mielikuvin varustettuna tutkimuksiin tietoisena siitä, että syy selviää ja mahdollista sairautta voidaan sitten hoitaa. Onnea matkaan!! - kivulias?
Pömppömassu kirjoitti:
itse tähystystä, ammattilaiset kyllä osaavat. Kesto vaihtelee tapauskohtaisesti; itse köllöttelin peräti puolitoista tuntia. Tyhjennysliuoskin menee hyvin mehulla maustettuna pienemmissä erissä.
Ei kuin rentona ja mukavin mielikuvin varustettuna tutkimuksiin tietoisena siitä, että syy selviää ja mahdollista sairautta voidaan sitten hoitaa. Onnea matkaan!!Kun "köllöttelit"?:)
Miten jälkeenpäin,onnistuuko syöminen ja ne ilmavaivat jos siinä pumpataan sitä massuun,tuleeko "ilmapallomainen" olo?
Miksi sitä paksusuolta pitää ollakin niin pitkästi ja mutkilla!(suora suoli ois helpompi tutkia). - Pömppömassu
kivulias? kirjoitti:
Kun "köllöttelit"?:)
Miten jälkeenpäin,onnistuuko syöminen ja ne ilmavaivat jos siinä pumpataan sitä massuun,tuleeko "ilmapallomainen" olo?
Miksi sitä paksusuolta pitää ollakin niin pitkästi ja mutkilla!(suora suoli ois helpompi tutkia).kivulias, hiukka oli "paineen" tunnetta pelissä. Eikä tullut vappupallomaista oloa, kotiin tultua kyljillä (vaihtaen) maaten lähteepi ilma liikkeelle ja poistuu. Syöminen onnistuu ja kannatta aloittaa useammin nautituin pienin annoksin.
Itsellä on harvinaisen pitkä suolisto ja siksi kestoakin tutkimukselle tuli enemmälti. Samana iltana kuitenkin hyvillä mielin teatteriin ja komediasta nauttimaan. - toipuminen
Pömppömassu kirjoitti:
kivulias, hiukka oli "paineen" tunnetta pelissä. Eikä tullut vappupallomaista oloa, kotiin tultua kyljillä (vaihtaen) maaten lähteepi ilma liikkeelle ja poistuu. Syöminen onnistuu ja kannatta aloittaa useammin nautituin pienin annoksin.
Itsellä on harvinaisen pitkä suolisto ja siksi kestoakin tutkimukselle tuli enemmälti. Samana iltana kuitenkin hyvillä mielin teatteriin ja komediasta nauttimaan.Sinulla ollut jos illalla jo normaali olo! Kyllä huojentaa oloa,tieto ei suinkaan lisää tuskaa vaan helpottaa:)
Minulla on vaan hirveän kipeä vatsa että tuntuu painaminenkin tuskalliselta mutta toivottavasti siihen löytyy nyt syy! Sekin vielä jos siellä on kiinnikkeitä paljon että miten ne sitten vaikuttaa.
Viikko ilman hedelmiä ja banaani-jugurtti oli myös kiellettyä vaikka eihän siinä ole siemeniä! - kokenut...
toipuminen kirjoitti:
Sinulla ollut jos illalla jo normaali olo! Kyllä huojentaa oloa,tieto ei suinkaan lisää tuskaa vaan helpottaa:)
Minulla on vaan hirveän kipeä vatsa että tuntuu painaminenkin tuskalliselta mutta toivottavasti siihen löytyy nyt syy! Sekin vielä jos siellä on kiinnikkeitä paljon että miten ne sitten vaikuttaa.
Viikko ilman hedelmiä ja banaani-jugurtti oli myös kiellettyä vaikka eihän siinä ole siemeniä!Olen jo hiukan vanhempi ihminen, ainakin luulen niin....olin jokin aika sitten myöskin samaisessa tähyssä, ei ongelmia, sanoin sille lääkärille (hekin kun ovat myöskin ihmisiä) että tehään tämä homma sitten varovasti, lääkäri sanoi että niin tehään, ja niin teki, ei sattunut kuin kerran se ilman pumppaaminen, noin 5 sek, että voin mennä uudestaan vaikka huomenna.
- helpottavista!
kokenut... kirjoitti:
Olen jo hiukan vanhempi ihminen, ainakin luulen niin....olin jokin aika sitten myöskin samaisessa tähyssä, ei ongelmia, sanoin sille lääkärille (hekin kun ovat myöskin ihmisiä) että tehään tämä homma sitten varovasti, lääkäri sanoi että niin tehään, ja niin teki, ei sattunut kuin kerran se ilman pumppaaminen, noin 5 sek, että voin mennä uudestaan vaikka huomenna.
Kokemuksista:) Tuntuu vaan oudolta kun sitä letkuahan työnnetään kauhian pitkästi sisuksiin jotka muutenkin on kipeät.
Kaipa sieltä hengissä selviää ja voihan olla että siinä tilanteessa en enää kerkiä pelätä!
Minkälaista ruokaa "nautitte " ennen tutkimusta? Edeltävän viikon aikana ja sen kaksi päivää ennen koitosta! - kolonoskopiaa
helpottavista! kirjoitti:
Kokemuksista:) Tuntuu vaan oudolta kun sitä letkuahan työnnetään kauhian pitkästi sisuksiin jotka muutenkin on kipeät.
Kaipa sieltä hengissä selviää ja voihan olla että siinä tilanteessa en enää kerkiä pelätä!
Minkälaista ruokaa "nautitte " ennen tutkimusta? Edeltävän viikon aikana ja sen kaksi päivää ennen koitosta!Kannattaa muutama päivä ennen tyhjennystä olla kevyemmillä ruuilla niin tyhjennys käypi helpommin. Kukas se sanoi että 4 tunnin aikana pitää 4 litraa juoda! Minä aloitan aina jo puolilta päivin niin saan tehdä sen rauhassa ja omaan tahtiin eikä sit tarvii koko seuraavaa yötä ruikulla juosta.
Itse kolonoskopia on täysin tapaus-/henkilökohtainen. Mulla ollu tosi vaikeet, viimeinen tehtiin nukutuksessa ja jatkossa myös. Mutta tunnen monta ihmistä, joilla se on sujunut "kuin vettä vaan". Eli lähes ilman kipuja tai melko vähillä kivuilla. Monilla auttaa ennakkoon annettu kipu-/ja tai rauhoittava lääke. Semmoisesta on hyvä neuvotella etukäteen että sen varmasti saa niin ei tarvii sen takia turhaa jännätä. Kyll se siitä. - monta!
kolonoskopiaa kirjoitti:
Kannattaa muutama päivä ennen tyhjennystä olla kevyemmillä ruuilla niin tyhjennys käypi helpommin. Kukas se sanoi että 4 tunnin aikana pitää 4 litraa juoda! Minä aloitan aina jo puolilta päivin niin saan tehdä sen rauhassa ja omaan tahtiin eikä sit tarvii koko seuraavaa yötä ruikulla juosta.
Itse kolonoskopia on täysin tapaus-/henkilökohtainen. Mulla ollu tosi vaikeet, viimeinen tehtiin nukutuksessa ja jatkossa myös. Mutta tunnen monta ihmistä, joilla se on sujunut "kuin vettä vaan". Eli lähes ilman kipuja tai melko vähillä kivuilla. Monilla auttaa ennakkoon annettu kipu-/ja tai rauhoittava lääke. Semmoisesta on hyvä neuvotella etukäteen että sen varmasti saa niin ei tarvii sen takia turhaa jännätä. Kyll se siitä.Sain hoitajalta ohjeen siitä nestemäärästä. Parempi olisi että ehtisi vatsa yöksi tyhjetä tyystin!
Itse pyysin "nuijanukutusta" mutta sitä en tule saamaan. Terveyskeskuksessa ei ole muutenkaan mahdollisuutta nukutus-vaihtoehtoon. Täytyy vaan toivoa että se olisi mahdollisimman nopeasti ohi ja uskaltaisi hengittää! - kolonoskopiaa
monta! kirjoitti:
Sain hoitajalta ohjeen siitä nestemäärästä. Parempi olisi että ehtisi vatsa yöksi tyhjetä tyystin!
Itse pyysin "nuijanukutusta" mutta sitä en tule saamaan. Terveyskeskuksessa ei ole muutenkaan mahdollisuutta nukutus-vaihtoehtoon. Täytyy vaan toivoa että se olisi mahdollisimman nopeasti ohi ja uskaltaisi hengittää!Juu, tyhjennysaineen määrä varmaan pitää paikkansa mutta jos sulla on mahdollisuus aloittaa puolilta päivin se juonti niin aloita ihmeessä. Voit tehdä rauhallisempaan tahtiin. Alkuun saattaa olla tukala olo ennenkuin aine alkaa vaikuttaa ja tavara tulla toisesta päästä ulos. Mulla on tosiaan tuo kevyemmillä syönneillä olo auttanut tyhjennystä helpottavasti. Ja nyt kun on kokemusta takana ja tiedän milloin lopputulos on sopiva, olen selvinnyt 3 litralla kun ei ole sisuskalut olleet hyvin täynnä. Mut ehkä eka kerralla (ja toivottavasti viimeisellä) on uskottava hoitajan ohjeita ja juotava hänen neuvomansa määrä ainetta.
Nukutusta ei yleensäkään helposti aikuisille anneta kolonoskopiassa, ei varsinkaan ensimmäisellä kerralla. Pelkkä pelko ei riitä syyksi. Ei edes yliopistollisessa sairaalassa. Mut luulis niiden ainakin kipulääkkeen sulle antavan.
Tunnen pari kaveria joilla ko. toimenpide on kestänyt n. 15 minuuttia! Että ei se kaikilla ole vaikeeta. Yleensä en kerrokaan omia kokemuksia koska en halua pelotella ketään, minun tähystykseni ja kipuni ovat olleet sieltä toisesta ääripäästä. Ja niinkuin sanoin aiemmin, tunnen aika monta tähystettyä ja kaikilla on ollut helpohko tai vähintäänkin keskihelppo. Eihän se täysin vailla tuntemuksia oleva toimenpide toki kenelläkään voi olla mutta ihan siedettävä. Mahdollisimman rennosti kun vaan yrität ottaa niin aina helpompi.
- kolonoskopiaan
Kolonoskopia on mahdollista tehdä "Dormicum-tainnutuksessa" (unilääke). Kanyyli kämmenselkään ja siitä lääke sisään, niin et tiedä koko tutkimuksesta yhtään mitään. On asiasta oma kokemus parin vuoden takaa. Ainakin keskussairaalan polilla tuo lääkkeen saanti onnistui. Ainoa huono puoli on se, että joutuu jäämään polille pariksi tunniksi tarkkailuun. Senkään jälkeen ei omalla autolla saa lähteä ajelemaan. Loppupäivä töistä saikkua. Olo on kyllä aika pöhnäinen koko illan.
Tyhjennyslitkun juontikin menee, vaikkei herkkua olekaan. Itse join kaikkiaan 5 litraa, joista viimeinen oli aamulla - aikaisen herätyksen jälkeen.- systeemi.
Ei TK:ssa onnistu mutta saan jotain rauhottavaa,pitää vaan mennä sitten jo aikaisemmin sinne "jännittämään"! Sitten vielä lisänä kun minulta Ultrassa löytyi kasvaimia kohdusta ja munasarjakysta,senkin takia on maha tuskilla. Painon tunnetta ja ruokaa pystyn syömään vain pieniä annoksia kerrallaan.
Olisi hyvä jos osan vois jättää aamun tai aloittaa aiemmin sen juonnin. Aika on vasta ilta-päivällä!
Kanyylin laittokaan ei onnistu kämmenselkään kun ei löydy suonta vaan se on laitettu aina kyynärtaipeeseen. - help.
systeemi. kirjoitti:
Ei TK:ssa onnistu mutta saan jotain rauhottavaa,pitää vaan mennä sitten jo aikaisemmin sinne "jännittämään"! Sitten vielä lisänä kun minulta Ultrassa löytyi kasvaimia kohdusta ja munasarjakysta,senkin takia on maha tuskilla. Painon tunnetta ja ruokaa pystyn syömään vain pieniä annoksia kerrallaan.
Olisi hyvä jos osan vois jättää aamun tai aloittaa aiemmin sen juonnin. Aika on vasta ilta-päivällä!
Kanyylin laittokaan ei onnistu kämmenselkään kun ei löydy suonta vaan se on laitettu aina kyynärtaipeeseen.Huomenna se sitten on! Mitä ihmettä laitan tänään mahaan?
Ostin Vanilja-jogurttia ja viiliä,ne on varmaan sallittua.
Pystyspä puuduttamaan koko maha systeemin!
Saako mansikka-rahkaa syödä tai kasvis-keittoa?
Maha karjuu ja vaatii LIHAA... - olo.
help. kirjoitti:
Huomenna se sitten on! Mitä ihmettä laitan tänään mahaan?
Ostin Vanilja-jogurttia ja viiliä,ne on varmaan sallittua.
Pystyspä puuduttamaan koko maha systeemin!
Saako mansikka-rahkaa syödä tai kasvis-keittoa?
Maha karjuu ja vaatii LIHAA...Toista litraa olen saanut juoduksi sitä tyhjennys-ainetta! Uh!
Soitin TK:hon ja sain luvan käyttää 6 tuntia juomiseen mutta tänä iltana kaikki.
Olo tukala ja "täyteläinen" sekä palelee... - se helpottaa
olo. kirjoitti:
Toista litraa olen saanut juoduksi sitä tyhjennys-ainetta! Uh!
Soitin TK:hon ja sain luvan käyttää 6 tuntia juomiseen mutta tänä iltana kaikki.
Olo tukala ja "täyteläinen" sekä palelee...Älä hermoile, kaikki menee hyvin, ei siellä kukaan sinua kiusaa, se on tutkimus tutkimusten joukossa, minä voisin mennä sinun edestä siihen, on joutilasta aikaakin....helpottiko:))
- vasta,
se helpottaa kirjoitti:
Älä hermoile, kaikki menee hyvin, ei siellä kukaan sinua kiusaa, se on tutkimus tutkimusten joukossa, minä voisin mennä sinun edestä siihen, on joutilasta aikaakin....helpottiko:))
Luin kirjoituksesi ja kyllä helpotti:) jos sinä menisitkin minun puolesta! Sain juotua sitä ainetta n.2.5 litraa ja illalla tuli jo pää kipiäksi ja jatkuu edelleen,oli pakko ottaa särkylääke nyt aamulla mutta ei tulehduskipulääkettä,sehän oli kielletty! Toivottavasti en "mokannut" mutta en enää kestänyt sitä särkyä:(
Saanko juoda kahvia mihin aikaan kun TK:ssa täytyy olla 12.30 jossa saan jotain lääkitystä? Janottaa ja kahvihammasta kolottaa!
Pikainen vastaus,kiitos,kun on kiire! Saako laittaa vähän maitoa kahviin? - Haloooo
vasta, kirjoitti:
Luin kirjoituksesi ja kyllä helpotti:) jos sinä menisitkin minun puolesta! Sain juotua sitä ainetta n.2.5 litraa ja illalla tuli jo pää kipiäksi ja jatkuu edelleen,oli pakko ottaa särkylääke nyt aamulla mutta ei tulehduskipulääkettä,sehän oli kielletty! Toivottavasti en "mokannut" mutta en enää kestänyt sitä särkyä:(
Saanko juoda kahvia mihin aikaan kun TK:ssa täytyy olla 12.30 jossa saan jotain lääkitystä? Janottaa ja kahvihammasta kolottaa!
Pikainen vastaus,kiitos,kun on kiire! Saako laittaa vähän maitoa kahviin?Ootko selvinnyt hengissä tähystyksestä...saisko pikku infoa näin jälkikäteen kuinka homma hoitui.;)
- uskallanko,
Haloooo kirjoitti:
Ootko selvinnyt hengissä tähystyksestä...saisko pikku infoa näin jälkikäteen kuinka homma hoitui.;)
Kertoa! Ennen säikäytä muita joilla se on vielä edessä. Minun kohdalla se oli sieltä pahimmasta päästä! Itku tuli kun se kävi niin kipiää,monessa toimenpiteessä olen elämäni aikana kerennyt olla mutta tämä oli pahin jopa minun hammaslääkäri-kauhu jää toiseksi! En ikinä enää mene,esi-lääkitys ei auttanut yhtään!
Mitään hälyyttävää ei löytynyt vaan ärtynyt paksusuoli ja lääkäri sanoi sen johtuvan niistä 5 antibiootti/penisilliini kuureista ja 6:s oli tarkoitettu parantamaan masu,mitä se ei tehnyt. Näytepaloja otettiin niistä tulee vastaukset 3-4 viikon päästä! Keliakia ja laktoosi-intoleranssi testit tehdään myös.
Samalla tutkittiin myös ohut-suoli,kyllä siinä monta metriä tuli letkulle pituutta.Mutta saattahan olla että vaikutti sekin kun pystyin juomaan vain 2.5litraa sitä liuosta mutta se tuli kyllä samanlaisena poiskin,se oli lääkärin näkemys että helpolla olisin päässyt jos olisin juonut kaikki 4litraa mutta en pystynyt kun päätä alkoi särkemääm ja rupesi tekemää pahaa!
Onneksi se on ohi ja hengissä selvisin:) Lisää voi kysyä jos tulee jotakin mieleen ja itseäkin kiinnostaa miten toiset ovat sen kokeneet,hyvin erillaista on jokaisen kohdalla! - Myöskin tähystetty
uskallanko, kirjoitti:
Kertoa! Ennen säikäytä muita joilla se on vielä edessä. Minun kohdalla se oli sieltä pahimmasta päästä! Itku tuli kun se kävi niin kipiää,monessa toimenpiteessä olen elämäni aikana kerennyt olla mutta tämä oli pahin jopa minun hammaslääkäri-kauhu jää toiseksi! En ikinä enää mene,esi-lääkitys ei auttanut yhtään!
Mitään hälyyttävää ei löytynyt vaan ärtynyt paksusuoli ja lääkäri sanoi sen johtuvan niistä 5 antibiootti/penisilliini kuureista ja 6:s oli tarkoitettu parantamaan masu,mitä se ei tehnyt. Näytepaloja otettiin niistä tulee vastaukset 3-4 viikon päästä! Keliakia ja laktoosi-intoleranssi testit tehdään myös.
Samalla tutkittiin myös ohut-suoli,kyllä siinä monta metriä tuli letkulle pituutta.Mutta saattahan olla että vaikutti sekin kun pystyin juomaan vain 2.5litraa sitä liuosta mutta se tuli kyllä samanlaisena poiskin,se oli lääkärin näkemys että helpolla olisin päässyt jos olisin juonut kaikki 4litraa mutta en pystynyt kun päätä alkoi särkemääm ja rupesi tekemää pahaa!
Onneksi se on ohi ja hengissä selvisin:) Lisää voi kysyä jos tulee jotakin mieleen ja itseäkin kiinnostaa miten toiset ovat sen kokeneet,hyvin erillaista on jokaisen kohdalla!Olipas harmi että sulla oli kipuja siinä hommassa, se ei näköjään ole kaikille yhtä kivuton, minulla ei sattunut kuin kerran, jonkin viisi sekuntia, muuten oli kivuton koko toimenpide, ei minullakaan ollut mitään apua siitä kipulääkkeestä, tuli vain iso mustelma kämmenselkään siitä lääkkeestä, ei tainnut mennä suoneen. Mutta nythän sinulla on hyvä mieli kun ei löytynyt mitään erikoista, eikös se olekkin pääasia;))
- sen!
Myöskin tähystetty kirjoitti:
Olipas harmi että sulla oli kipuja siinä hommassa, se ei näköjään ole kaikille yhtä kivuton, minulla ei sattunut kuin kerran, jonkin viisi sekuntia, muuten oli kivuton koko toimenpide, ei minullakaan ollut mitään apua siitä kipulääkkeestä, tuli vain iso mustelma kämmenselkään siitä lääkkeestä, ei tainnut mennä suoneen. Mutta nythän sinulla on hyvä mieli kun ei löytynyt mitään erikoista, eikös se olekkin pääasia;))
Esi-lääkityksen tabletteina,yksi rauhottava ja toinen kipulääke!Miten sinä sait sen suoneen? Oikeestaan se oli täyttä tuskaa alusta loppuun eikä kipua:( Se on hyvä ettei suoliston puolelta löytynyt kasvaimia kun minulla on niitä kohdussa ja munasarjoissa niin joudun kuitenkin avo-leikkaukseen. Syöpä alttius on suvun perintöä mutta sitä ei onneksi ollut vatsassa:)
Kipujen aiheuttajat ovat ne kasvannaiset ja varmasti nekin aiheutti sen tähystyksen tuskallisuuden!
Uskon että jotka nyt joutuvat vastaavaan toimenpiteeseen ja lukevat tämän minun kokemukseni,niin ei varmasti pidä luulla että heillä olisi samanlaista kun jokaisella on erilaisia kokemuksia!
Hengissä sieltä selviää ja Elämä Voittaa! :) - CD
sen! kirjoitti:
Esi-lääkityksen tabletteina,yksi rauhottava ja toinen kipulääke!Miten sinä sait sen suoneen? Oikeestaan se oli täyttä tuskaa alusta loppuun eikä kipua:( Se on hyvä ettei suoliston puolelta löytynyt kasvaimia kun minulla on niitä kohdussa ja munasarjoissa niin joudun kuitenkin avo-leikkaukseen. Syöpä alttius on suvun perintöä mutta sitä ei onneksi ollut vatsassa:)
Kipujen aiheuttajat ovat ne kasvannaiset ja varmasti nekin aiheutti sen tähystyksen tuskallisuuden!
Uskon että jotka nyt joutuvat vastaavaan toimenpiteeseen ja lukevat tämän minun kokemukseni,niin ei varmasti pidä luulla että heillä olisi samanlaista kun jokaisella on erilaisia kokemuksia!
Hengissä sieltä selviää ja Elämä Voittaa! :)Pakko laittaa oma kokemukseni tältä viikolta. En osannut pelätä tutkimusta ja juominenkin sujui kohtuuhyvin. En saanut esilääkitystä. Aluksi olin sen ottamassa, mutta hoitaja vakuutteli, ettei se auta ilmaongelmiin yms, joten en ottanut ja menin luottavaisin mielin. Paljon olen suht nuoren ikäni aikana sairastanut enkä ole tutkimuksia pelännyt. Tähän verrattuna kyllä gastroskopia oli lastenleikkiä, vaikken silloin pystynyt kertaakaan nielemistä tekemään vaan lääkäri sai laitettua sen silti paikoilleen.
En ole eläessäni kokenut sellaista kipua, huusin ja kirosin. Olin huutaa, että repikää kaikki laitteet pois. Tuntui, että joku teurastaisi ja olisin kidutuskeinona kertonut ihan kaiken, jos olisi kysytty. Olin aivan märkä ja kipu oli niin kova, että meinasi taju mennä. Minulle toimenpiteen piti tehdä kokeneen lääkärin, mutta olikin eri sukupuolta kuin piti, niin uskon "oikean lääkärin" istuneen penkissä ja toinen sen kuitenkin teki. Vielä 5 pv toimenpiteen jälkeen maha on kipeä ja siitä painaa. Lääkäri sanoi, että vatsan alueen leikkaukset voivat vaikuttaa (takana sektio) ja suoleni oli erittäin mutkainen alkupäästä. Ehkä myös tekijällä vaikutusta.
Jos itsellä menee mukavasti niin ei kannata ainakaan vähätellä, että toisen vaikea kokemus olisi liioiteltu. Monta toimenpidettä kestäneenä tämä oli yli sietokykyni. Lääkäri sanoi, että seuraavalla kerralla sitten lääkitys, jos vielä joudun sinne. Ystävälläni oli keskeytetty koko toimenpide lääkityksestä huolimatta, kun taas toisella kaverillani se meni ihan helpolla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomessa on meneillään boomereiden kosto
1990-luvun lamassa osumaa saaneet sukupolvet toivovat sen jälkeen syntyneille sukupolville kärsimystä porvareita äänestä1083078IPCC romahtaa
Mitenkäs tässä nyt näin kävi? Ilmastohourimoinnin tukijalka myöntää, ettei mitään ilmastokatastrofia olekaan. Eikös tääl642222Petteri Orpon kommentti persujen väkivaltaan?
Hiirenhiljaa taas on, kun Tampereella persulahkon ääriosasto pahoinpiteli kantasuomalaisen tytön. Missä on pääministeri1582148Toiko Helen laivalastillisen vieraslajeja Suomeen?
Loviisan satamaan tuotiin laivalastillinen pähkinänkuoria Norsunluurannikolta Loviisan satamaan kiinnittyi vapun al421822- 1471484
Pelolla pakottaminen
Kristinusko on tuovinaan valoa ja toivoa, mutta ensin pitää olla pimeyttä ja toivottomutta jotta joku valoa ja toivoa ha6241016- 100926
- 56808
- 89808
- 56749