Moi. Onko teidän tyttöjen mielestä raittiissa miehen aluissa jotain vikaa? Olen raitis, enkä pidä alkoholista. Tekeekö se minusta luuserin? Vetoaako jätkät jotka juo teihin enemmän?
Ja todella moni kiinnostava tyttö käyttää tai pyörii piireissä joissa käytetään alkoholia. Enkä siis voi mitenkään lähestyä heitä, koska välillämme on se suuri kuilu. Kannattaako siis unohtaa alkoholia käyttävät tytöt heti jos itse ei käytä?
Vastatkaa pliide.
Tytöt: raittiit jätkät luusereita?
49
2198
Vastaukset
- Sukkis00
Mun mielestä on hienoo että on vielä niitäki nuorii miehii jokka ei käytä sitä alkoholia! Se ei oo mitenkää nyhveröö jos kieltäytyy alkoholista ja muista päihteistä.. Itekään en suuremmalti käytä, mut kaikki kaverit juo melko säännöllisesti ja olen heidän kanssaan aina ulkopuolinen viikonloppuisin..
Mutta vaikka likka käyttäis ni ei sekä välttämättä suo vieroksu siks että sä et käytä, eli kannattaa silit lähestyä heitäkin kiinnostavia tyttöjä jotka joskus käyttää.. en usko et heitä ainaka haittaa jos jätkä ei käytä? Tai en tiedä, näin olettaisin :D - :P
Raittius on idioottimaist.... miks joku haluu olla aina selvään?! en tajuu. joten joo kyllä.
- raitis_92
Mitä idioottimaista siinä on, jos ei halua kuolla nuorena?! Kyllä ihmiset sitte on älyttömän tyhmiä nykyään.
- viinmaistuu_91
raitis_92 kirjoitti:
Mitä idioottimaista siinä on, jos ei halua kuolla nuorena?! Kyllä ihmiset sitte on älyttömän tyhmiä nykyään.
ei se ole mies eikä mikään jos ei viinaa juo. on sitä ihmiset viinalla lätränneet jo hyvin paljon ennen tätä päivää, ei se mikään uusi keksintö ole.
viinmaistuu_91 kirjoitti:
ei se ole mies eikä mikään jos ei viinaa juo. on sitä ihmiset viinalla lätränneet jo hyvin paljon ennen tätä päivää, ei se mikään uusi keksintö ole.
onhan paljon rohkeampaa olla erilainen kuin ne kaikki viinaa juovat miehet?
- C8megaXD
no joo on se joskus kiva vetää kännit mut sanosin että monet juo sen takii että kaikki muutki juo ja pelkää jäävänsä ulkopuolelle..mut toisaalta se on kivaki rellestää välillä kamujen kans ja bilettää kunnolla. jos joku on erilainen ni antaa olla, miks kaikkien pitäskään juoda ja olla kaikes samanlaisii..?
- ...
jos sua ite ei haittaa et muijas jois, ni mikäs siinä. ei raittiit jätkät oo luusereita, mut usein jos ne ei juo ni ne nyrpistelee ku sanon meneväni juomaan, ja koska mä juon ni sen kans pitää sopia jätkälle. iha sama mulle onko raitis vai ei, enemmänki riippuu siit sopiiko jätkälle mun tyyli.
- mmmmmm
Voi että mä haluaisin täysraittiin pojan... Tai sekin olisi todella hienoa, jos käyttäisi alkoholia korkeintaan vaan "keskustelujuomana" illallisella, tms.
Mä en huoli dokaavaa poikaa, en edes "normidokaajaa," koska suomalaisilla se "normaali" on minun makuuni hitosti liikaa. Ajattelen omaa ja yhteistä tulevaisuutta, eikä siihen kuulu lauantaisin örmyilevä 47vee doku-ukko (ha, tsemppiä vaan kaikille tytöille joita ((ja joiden lapsia)) sellainen tulevaisuus odottaa).
En käytä alkoholia ollenkaan, koska en vaan tarvitse. Syitä on kyllä muitakin. Ikää löytyisi.
Valitettavasti näytän (kai?) kaikkea muuta kuin päihteettömältä. Minua on siis vaikea löytää. :D Ja vielä vaikeampaa on minun löytää raitista seuraa, joka olisi kuitenkin "samanhenkistä," eikä mitään plaaah... Kirjakerholaisia... En ole löytänyt. :(- ...
ite taidat olla luuseri.
"Mä en huoli dokaavaa poikaa, en edes "normidokaajaa," koska suomalaisilla se "normaali" on minun makuuni hitosti liikaa. Ajattelen omaa ja yhteistä tulevaisuutta, eikä siihen kuulu lauantaisin örmyilevä 47vee doku-ukko (ha, tsemppiä vaan kaikille tytöille joita ((ja joiden lapsia)) sellainen tulevaisuus odottaa)."
luuletko et ne muijat päättää sne et haa otampa tuolta kadulta tollasen miehen joka hakkaa ja juo mun rahat ja panee muita muijia. vittuku oot pihal. ei se et ujuo ni tarkota et jätkäst tulee sellanen. voi ne raittiitki olla iha sekopäitä, jos alkaa miettimään. kui idiootti sä oot?:D "hihihihi, en juo ja mun tuleva poikkiskaa ei juo, ovivoivoi kaikkii muita ku ne juo ja sit niist tulee iha luusereit niiku ku ne on 47 weee !!!!" oot joku nurks istuva ernu, jol ei oo frendei mut sil on onneks netti - mmmmmm
... kirjoitti:
ite taidat olla luuseri.
"Mä en huoli dokaavaa poikaa, en edes "normidokaajaa," koska suomalaisilla se "normaali" on minun makuuni hitosti liikaa. Ajattelen omaa ja yhteistä tulevaisuutta, eikä siihen kuulu lauantaisin örmyilevä 47vee doku-ukko (ha, tsemppiä vaan kaikille tytöille joita ((ja joiden lapsia)) sellainen tulevaisuus odottaa)."
luuletko et ne muijat päättää sne et haa otampa tuolta kadulta tollasen miehen joka hakkaa ja juo mun rahat ja panee muita muijia. vittuku oot pihal. ei se et ujuo ni tarkota et jätkäst tulee sellanen. voi ne raittiitki olla iha sekopäitä, jos alkaa miettimään. kui idiootti sä oot?:D "hihihihi, en juo ja mun tuleva poikkiskaa ei juo, ovivoivoi kaikkii muita ku ne juo ja sit niist tulee iha luusereit niiku ku ne on 47 weee !!!!" oot joku nurks istuva ernu, jol ei oo frendei mut sil on onneks nettiAaah, kaivoit esiin "yksinäinen ernu" -kortin. :) Okei, pelaa sillä jos et parempaa keksi.
En tietenkään väitä, että tytöt hakemalla hakevat tulevaisuutta doku-ukon kanssa. Ei sentään. Mutta kai sitä vähän osataan ennustajaa leikkiä?
Tiedän, että "lauantaikännit" on "perusjuttu" ja useimpien mielestä tosi normaalia ja hyväksyttävää, olipa mies sitten pappi tai raksamies, MUTTA minulla on oikeus olla toista mieltä. Mielestäni ei vaan ole mielekästä viettää viikonloppua sillä tavalla ja siinä tilassa. Kokemusta löytyy, kivojen perheiden kasvatit ei varmaan tajuu, mä vaan joskus unohdan sen. Niiden isi tai äiti ottaa saunakaljaa ja on vähän hassuja, ei muuta.
En mä ole noin "radikaali" in real life... En rupea valistamaan ketään, tai muutakaan sellaista. Minulla on kavereita jotka dokaa. En pidä siitä, mutta en näytä sitä näyttämällä nyrpeää naamaa. Hoidan vaan tilanteen oman mieleni mukaan, eikä sen pitäisi häiritä muita.
Omasta absolutismista (en periaatteessa ole, mutta käytännössä kyllä) puhuminen taitaa olla samanlaista kuin omasta uskonnosta puhuminen. Yhtä toivotonta kun kaikki vaan käsittää väärin.... - raitis_92
Että ku oon ilonen että joku sanoo noin. Mä oon vahvasti alkoholia vastaan ja sallin ainoastaan jonkun viinin ruoka/keskustelujuomana. Oon myös muita päihteitä vastaan, mua ei mikään tupakanpoltto yms. kiinnosta. Päin vastoin ihmetyttää sellaset idiootit jotka juo ittensä lähes hengiltä ja siitä huolimatta jatkaa ja jatkaa vaan. Mihin tää maailma on menossa? Eli kyllä niitä raittiitakin poikia löytyy, vaikka ei niitä kovin paljon oo, mutta aina löytyy muutama täysjärkinen näitten hullujen "perussuomalaisten" joukosta. Ite en onneks kuulu näihin perussuomalaisiin, ja oon ylpee siitä.
- no voi että
joo sä sit tiiät varman kaikesta kaikennnn, vooi että. varmaan kaikista tuleeki semmosia "47vee doku-ukkoja"... lool, oikeen tsempaatki vielä niinku säälisit muita.. luuletko että täällä ei kukaan osaa itselleen miestä valita..?? :X niiiiin että tsemppiä sulle miehen haussa ;OO voi kunpa löytäisitkin "tasoistasi" seuraa :DDDDDDDDDD
- mmmmmm
no voi että kirjoitti:
joo sä sit tiiät varman kaikesta kaikennnn, vooi että. varmaan kaikista tuleeki semmosia "47vee doku-ukkoja"... lool, oikeen tsempaatki vielä niinku säälisit muita.. luuletko että täällä ei kukaan osaa itselleen miestä valita..?? :X niiiiin että tsemppiä sulle miehen haussa ;OO voi kunpa löytäisitkin "tasoistasi" seuraa :DDDDDDDDDD
Jos yhtään silmiä käytät, voit varmaan huomata, että olen vastannut sinun viestin kaltaiseen viestiin jo aikaisemmin. Lue se, wnb-sarkasmisi on vitun turhaa
- ...
mmmmmm kirjoitti:
Aaah, kaivoit esiin "yksinäinen ernu" -kortin. :) Okei, pelaa sillä jos et parempaa keksi.
En tietenkään väitä, että tytöt hakemalla hakevat tulevaisuutta doku-ukon kanssa. Ei sentään. Mutta kai sitä vähän osataan ennustajaa leikkiä?
Tiedän, että "lauantaikännit" on "perusjuttu" ja useimpien mielestä tosi normaalia ja hyväksyttävää, olipa mies sitten pappi tai raksamies, MUTTA minulla on oikeus olla toista mieltä. Mielestäni ei vaan ole mielekästä viettää viikonloppua sillä tavalla ja siinä tilassa. Kokemusta löytyy, kivojen perheiden kasvatit ei varmaan tajuu, mä vaan joskus unohdan sen. Niiden isi tai äiti ottaa saunakaljaa ja on vähän hassuja, ei muuta.
En mä ole noin "radikaali" in real life... En rupea valistamaan ketään, tai muutakaan sellaista. Minulla on kavereita jotka dokaa. En pidä siitä, mutta en näytä sitä näyttämällä nyrpeää naamaa. Hoidan vaan tilanteen oman mieleni mukaan, eikä sen pitäisi häiritä muita.
Omasta absolutismista (en periaatteessa ole, mutta käytännössä kyllä) puhuminen taitaa olla samanlaista kuin omasta uskonnosta puhuminen. Yhtä toivotonta kun kaikki vaan käsittää väärin....tajusin juu. kelasin vaa just et kaikki jotka juo on luusereita sun mielestä jnejnejene. ja taidan kelaa oikeestaa samal taval ku sä, mut ite vaa otan joskus:D pikkase vaa aina käsittää väärin ku ei tunne ihmist joka kirjottaa netis ym.
- -
Itse juomattomuus ei niinkään haittaa mutta tulee mieleen kysymys että onko tämmösellä henkilöllä muitakin yhtä jyrkkiä "vakaumuksia". Suhteessa jossa toinen käyttää alkoholia ja toinen on absolutisti kummankin pitää antaa toisen mielipiteille ja mielihaluille tilaa. Jos se oikea sattuu eteen niin en usko että suhde estyy alkoholin takia, joustamista se toki vaatii.
- tyttö vm.91
Emmä mitään wannabe-dokua haluaisi... Sitä paitsi, monilla vk-loppu-bilettäjillä on PASKA itsetunto. Ja ovat muutenkin säälittäviä, ajattelu ihan lapsellisella tasolla :D Jos joku neito haluaa sellaisen poikaystävän, niin halutkoon ihan rauhassa. Sellaista tyttöö ei voi vakavissaan ottaa.
Ole ihan rennosti sitä mitä olet. Jos juominen ei tunnu kiinnostavan, ei pidä juoda. - sano EI tylsimyksille
Yleensä raittiit on just näitä koneen ääressä istuvia läskipossuja jotka tahkoaa WOWia aamusta iltaan ja ainoa sosiaalinen elämä rajoittuu irkkailuun. Kyllä nuoren pitää rakentaa minäkuvansa kavereiden kanssa dokaamalla niinkuin nuoruuteen kuuluu eikä yksin homehtumalla neljän seinän sisällä, muuten varmasti kasvaa pahasti kieroon ja minäkuva vääristyy (mm. kouluammuskelijat, jotka hakee hyväksyntää aseilla)!
Raittius on nyky-yhteiskunnassa iso EI enkä ite missään nimessä ottais yhtäkään raitista jätkää itelleni!! Olen siis 16v.- ---------
Nuorelle tyypillistä mustavalkoista ajattelua, vähänpä sinä asioista tiedät...
On myös olemassa ihmisryhmä, joka ei kuulu noihin läskipossu-wowittajiin, ja joka osaa rakentaa minäkuvansa ilman nuorille pakollisia dokailuja. Näillä ihmisillä on siitä huolimatta myös kavereita ja sosiaalista elämää, ehkä jopa oikea kunnon ystäväkin.
Ehkäpä olet kuitenkin pelkkä trolli. omapa on mielipitees, mutta älä puhu asioista joista et tiedä mitään, se saa sinut vaikuttamaan tyhmältä.
- ,,,
Olen itsekin 16-v. en juo en polta, enkä ymmärrä niitä ketkä HALUAVAT mennä joka viikonloppu vetämään kännit kaveriporukassa. Sori nyt vaan mutta itse pelaan wowia välillä ja olen kylläkin ihan normipainoinen, ajelen myös kevarilla, näen kavereita muutenkin ja minulla on tyttöystävä..
- Lue minut
Näissä vastauksissa näkee todella paljon stereotypiaa:yhden mielestä dokaajista tulee aina väkivaltaisia kaljamahoja, toisen mielestä raittiit on tylsimyksiä joilla ei ole minkäänlaisia sosiaalisia suhteita. Väärin, väärin ja väärin!
Se juominen ei oikeasti VAIKUTA. Joistain tulee sosiaalisempia kännissä, ja he löytävät sen oman yhteisönsä kännipiireistä. Mutta että jos ei juo ei muka ole sosiaalinen? Ne jotka ei juo löytää sosiaalista toimintaa muilta elämän osa-alueilta. Ja lisäksi huomautus sille paskantäyteiselle vastaajalle jonka mielestä raittiista henkilöistä tulee kouluammuskelijoita... siinä on kuule ihan muut syyt taustalla, joten otapa tarkka katsaus itseesi ja mieti mitä kirjoitat. Samoin dokaajasta ei automaattisesti tule väkivaltaista hullua, vaikka se käyttö voikin karata kädestä joiltakin.
Eikä "raitis" aina tarkoita sitä että on joku absolutisti friikki, vaan raittiit on kuulkaa ihan normaaleja siinä missä sinä dokaajakin olet normaali (jos olet). Elämäntyylejä on monenlaisia. - hohhhoh
itse olen samaa ikäluokkaa oleva tyttö ja mielestäni raittius on pikemminkin hyve kuin pahe :)
Itse olen raitis ja luultavasti aina tulen olemaankin. Tahdon vain olla, ei se minusta nörttiä tai huonompaa ihmistä tee.
Pidä omasta mielipiteestäsi kiinni. Varmasti lähipiirissäsikin on raittiita tyttöjä jotka arvostavat raittiutta. Eikä sinun tarvitse muuttua, vaikka tuleva tyttöystäväsi käyttäisikin, jokainen ihminenhän päättää itse omista toimistaan.
Omassa ystäväpiirissäni on suurimmalti osalti ihmisiä, jotka eivät polta tai käytä alkoholia. Pidämme hauskaa muuten kuin istumme yömyöhään k-kaupan/nuorisotalon edessä polttelemassa ja vetämässä alkoholijuomia (vähän stereotyyppinen, mutta täällä päin (hyvin) monet täkäläiset nuoret pörräävät ilta myöhään samoille kokoontumispaikoilleen).
Itse en välittäisi yhtään humaltuneen ihmisen seurasta :/ Mieluummin hakisin kumppania jostakusta 24/7 selväpäisestä, josta ei tarvitsisi olla pitämässä huolta.- Tytttö18
...vaan ihania :) se on oikeesti ihailtava piirre ihmisessä, että uskaltaa olla jotakin muuta kun kaikki muut.
Itse kyllä käytän alkoholia.Siltiretkahdan aina niihin joiden mielestä raittius on hyvä juttu. Mutta kai se on mun mielestä vaan jokin vahvuuden ja selkärankaisuuden merkki.
Tsemppiä :)
- . . .
näytät vielä olevan alaikäinen, joten mielipiteet voivat vielä muuttua mm. alkoholin käytöstä. ei se juominen tai juomattomuus vaikuta
- tt491
Kerrankin jätkä joka EI käytä alkoholia. Ja hyvä niin. :) Mun mielestä vaan parempi jos ei käytä alkoholia.
En ole ikinä käynyt bileissä, tai missään, kohta 17, en juonut, enkä polttanut... En taida olla oikea tyttö vastaamaan tähän, mutta minusta raittiit pojat eivät ole luusereita.
- Loner18
Sama homma täällä. En käytä päihteitä, mutta en ole tyytyväinen valintaani. Ei mua juominen kiinnosta yhtään, mutta tällä valinnalla saa kyllä heittää hyvästit kavereille. Ylä-asteen alusta lähtien on noin 6 todella hyvän silloisen kaverin kanssa ajauduttu siihen pisteeseen, ettei enää edes tervehditä kaupungilla. Tällä hetkellä vaan muutama "kaveri" kenen kanssa ollaan väh. 5krt viikossa tekemisissä, koska käydään samaan aikaan salilla ja muuten urheilemassa, mutta siihen se sitten jääkin. On todella ahdistavaa olla kaikki juhannukset, vaput, koulujen päättäjäiset mukaanlukien omat yo-juhlat yksin miettimässä miten voisi olla muiden mukana pitämässä hauskaa, muttakun nyt jostain syystä ei juo eikä jaksa katsella kännisiä juntteja niin minkäs teet.
Toki vosin mennä mukaan, mutta koko ajan saa selitellä miksi ei juo ja sitten alkaa se valitus ja ilonpilaajaksi leimaaminen ja yleinen paheksunta. Sitten pitää olla kun mitään ongelmaa ei oliskaan vaikka tekis vaan mieli sanoa suorat sanat ja olla mieluimmin yksin kun tällänen kuski/salikaveri. Sen vaan sanon, ettei tää valinta ole todellakaan tämän arvoinen ja nuorempana kannattaa vaan mennä muiden mukana niin säästyy monelta murheelta. Ja vaikka kaverit olis vaan "ryyppykavereita" niin parempi monta huonoa kaveria kun ei yhtään hyvää!!! Itse nyt olen muutenkin niin katkeroitunut, että elämäntapamuutos ei jaksa enää kiinnostaa ja urheilu on ainut asia mihin jaksaa vielä panostaa. Sen verran pitää vielä ponnistaa, että jaksaa käydä intin ja rakentaa jonkun oravanpyörän, missä voi rullata yksinäiseen ja armollisen vapauttavaan kuolemaan asti!- Ar|es
Tai sitten voisit yksinkertaisesti hankkia raittiita kavereita.
- nigggga
mooi, ei ainakaan musta siinä oo mitään vikaa että jätkä ei juo, siis mäki tunnen yhen aivan ihanan tyypin joka ei juo ja se on tosi mukava ja hauska ja silleen.. vaikka mä ite juon, no en silleen paljon kerralla tai ees kovin usein, niin kyllä mä voisin ihan hyvin semmosen jätkän ottaa jos se ei ite veä hernettä nenään jos joskus vähän ottaa.. siis ei mulla ainakaan tuu pahemmin törttöiltyä känniss :D
- tytttöööööö
Musta raittiudessa ei todellakaan oo mitään vikaa, eikä se missään nimessä luuseriksi tee.
Ite oon 16v enkä ikinä oo juonu eikä tuo juomine innosta muutenkaan. Siksi esim. poikaystävältä toivoisin sitä, että hän ei joisi juuri ollenkaan (ei ainakaan ryyppäis joka viikonloppu).
En estäis, jos joskus haluais irrotella, mutta aina parempi jos ilman alkoholia pärjää.- hyvävaaaan
Ei todellakaan ole mitään pahaa :) Itse olen 16 vuotias tyttö ja en ymmärrä ryyppäämistä. Liikun suht "suosituissa" piireissä ja monet kaverit juo. Onneks ne on hyväksyny etten ite haluu mukaan ja pitää musta silti just tällasena :) Ei muakaan nyt toi kavereitten juominen silleen haittaa mutta en mä kyllä niitä ymmärrä. Pitää esittä niin kovaa ja terveys vaaras. Oon iki-onnellinen et mun poikaystävä ei juo. Mun kriteereis on just se et ei saa polttaa/ryypätä.
- jussipetteri6
hyvävaaaan kirjoitti:
Ei todellakaan ole mitään pahaa :) Itse olen 16 vuotias tyttö ja en ymmärrä ryyppäämistä. Liikun suht "suosituissa" piireissä ja monet kaverit juo. Onneks ne on hyväksyny etten ite haluu mukaan ja pitää musta silti just tällasena :) Ei muakaan nyt toi kavereitten juominen silleen haittaa mutta en mä kyllä niitä ymmärrä. Pitää esittä niin kovaa ja terveys vaaras. Oon iki-onnellinen et mun poikaystävä ei juo. Mun kriteereis on just se et ei saa polttaa/ryypätä.
Määrittele suosittu piiri?
- Ar|es
Pidän miehistä, jotka eivät joka dokaa joka vitun perjantai ja sammu jonnekkin pusikkoon.
- anzquu
Ei se oo musta. En ite ainakaa pitäs jätkäst, joka vaa kännis örveltää ja riehuu. :S Eikä se oo musta mitenkää "coolia" et juo ja on kännis. Mut nykyäähän toi kännääminen on aika monen harrastus.
- ...
Kyl mä luulen et muijat tykkää enemmän raittiista kun omassa tilanteessani ainakin tyttöystäväni valittaa kun juon ja poltan ja sitä sunt tätä, siis voi vittu siihe menee hermot
- et oo!
Hei! et oo luuseri, se on tosi kiva et tollasiikin poikii on, koska itekkään en käytä alkoholii :) muhun vetoo ainakin enemmän jätkät jotka ei käytä.
- ^^
Raittiit on just parempia, kuka sellasia rokuja viitti kattoa? ._.
Itsekkään en käytä alkoholia, kaverit kyllä. Ite en oo sortunu niin alas.
En usko että niitä sun mielestä kiinnostavia tyttöjä haittaa se että et käytä alkoholia, mun kaveri käyttää joskus ja on yhdessä pojan kanssa joka ei juo eikä polta.
Toki se riippuu ihmisestä ^^
Pidä lippu korkialla äläkä rupea juomaan :) - nappi.90
Siis et juo?
Tälläisessä viinan täyteisessä maailmassa se ettei juo ja ole kuin muut on vahvuus.
Siis OLET VAHVA!
On helppo ottaa aimo annos viinaa, kuin kieltäytyä ja joutua pilkan kohteeksi, mutta se on vahvuus. Heikko ottaa sen pullon vastaan ja vahva kieltäytyy ellei itse sitä halua D:
Itsekkään en juo, join ennen. Nyt uskallan sanoa ei, mutta se ei ole helppoa. Nyt minulla ei ole ystäviä tämän takia, mutta se ei minua haittaa. Minulla on vielä muutama kaveri joille olen näyttänyt että hauskaa voi pitää ilman viinaakin ja he joskus tulevat varta vasten luokseni, kun eivät halua perjantai iltana juoda muiden kavereiden tavoin, vaan olla selvänä ja muistaa kaikki mukavat hetket vielä seuraavana päivänä :)
Sellaisia kavereita minä haluan, jotka eivät arvostele minua "Koska en juo ja ole kuten muut"
Tuo on vahvuutta! Ihailen suuresti sinua. olet veljeni ikäinen ja hän ei omaa hyvää itsetuntoa ja siksi haluaa olla kuten muut ja siksi juo. Minusta se on väärin. Hän on heikko!
Jatka samaan malliin :) - tytttttttö
Känniapinat ei ole minun mieleeni. Olen saanut ihan tarpeekseni vanhempien juomisesta ja örvenlyksestä. Saahan sitä jonkin verranjuoda, muttei niin että barissa asutaan.
- kkkakkkakkajsjjs
Näitä keskusteluita on miljoona ja joka ikiseen on vastattu ettei niissä raittiissa ole mitään vikaa.
- 22v mies
Kunhan te nappulat pari vuotta aikuistutte niin ymmärrätte ettei tällaisilla asioilla ole mitään väliä.
Itsekin pohdin tuota siinä 15 vuoden iässä. Mutta tässä raittiina olen huomannut, että kyllä niitä naisia löytyy. Jos joku teinityttö tulee sinulle valittamaan raittiudestasi niin älä hyvä mies ota kossupulloa ja juo alas kurkusta ainakaan!
Antaa tytön viisastua muutama vuosi, jos koskaan viisastuu.
Nuorena kaikki mietityttää, mutta asioihin löytyy kyllä vastaukset. Ehkä asiat nyt vaikuttavat hämäriltä, mutta kun muutama vuosi hurahtaa ohi, huomaat että oli hyvä ettet siihen viinaan tarttunut naisten takia.
Kyllä niitä raittiita tyttöjä löytyy, kauniitakin. ;)- aattori
yksi raitis naisenalku. Koskaan ei ole alkoholituotteet maistuneet eikä ole tehny mieli kokeilla. Sama koskee kaikkia päihteitä.
Toivoisin todella kovasti, että joskus törmäisin toiseen ihmiseen, johon voisi kiintyä ja joka jakaisi samantapaisen ajatusmaailman. En voi kuvitella itseäni paljon alkoholia kuluttavan ihmisen kanssa parusuhteeseen.
Musta on hienoa, että pystyy ite tekemään omia valintoja tämmöisistä asioista, kun yleinen normi on viikonloppudokaus. Jos joku mulle tulee kehumaan kuinka monta kaljaa on tullut jo vedettyä ja kuinka monta pystyisi vielä kumoamaan, niin aika nopeasti poistuisin paikalta. Ei saa yleistää, että kaikki juovat ovat kännääviä idiootteja, mutta valitettavan moni vastaantullut on tämmöinen ollut. En tuomitse juomista, kaikilla on oikeus tehdä mitä haluaa niin kauan kun ei vahingoita muita. Jättäisivät vain väliin sen tarjoamisen kun oma ajatusmaailmani on heille jo tuttu. (Pitkäaikaiset ystävätkin yrittävät sinnikkäästi tarjota juotavaa aina. En minä mistään jää paitsi vaikka kieltäydynkin. Jos mieli muuttuu niin osaan minä itsekin ostaa.)
(Ylläolevaa kompaten, kyllä kauniita tyttöjä täältä raittiittenkin puolelta löytyy. ;) )
- hirveetä??
Just hyvä vaan, mut raittiudessa voi olla huonotkin puolensa: se et jää ulkopuolelle. Oon sitä mieltä et kyllä raitis saa olla, mut kyllä silti pitäis osata elämästä nauttii - enkä väitä et se vaateis alkoholia. Voihan silti lähtee bilettää, vaikkei ite ryyppäiskää. Ite ihastun helposti just sellasiin, joita näkee joka bileissä, mut jotka ei juo ainakaan paljon. Kyllä pari kaljaa saa aina ottaa, mut sitte ku menee yli, niin menee yli. Ja tietty voi joskus mennä yli millon kenelläkin, mut jos se yhteen kertaan jää, ni ei haittaa.
Ite oon 18, käyn bilettämässä kavereiden kanssa, koska se on hyvä tapa viettää aikaa yhessä. En siks et haluisin vetää perseet, vaikka pari drinksua voin illan mittaan juodakin. Ihan vaan seuraks juon. Eikä se, et käy vkl juhlimassa, meinaa et ois huono itsetunto, niin ku joku julkesi väittäää tuolla aikasemmin. Mulle se on tapa pitää hauskaa hyvässä seurassa ja tavata uusia ihmisiä.
Oonko nyt iha hirvee ku käyn baarissa tanssimassa ja otan välillä siiderin tai lasin viiniä? Mitäs pojat tällasesta tytöstä meinaa? Onko täällä samanhenkisiä nuoria? - JÄRKI HOI
ettei naiset sano sulle päin naamaa " Joo, luuseri oot. " Ehkä peelot ja teiniXit joita ei voi edes naisiksi sanoa.
Mies vois sanoa muttei perus likka, naiset puhuu ennemmin selän takana paskaa. Tämän jos jonku oon oppinu
Ei kannata edes mainita sitä että et halua kuolla nuorena, jos nyt tätä menoa eläisit sellaset 5-15 vuotta vanhemmaksi niin olisko se niin paljon mukavempaa? Mitä elämää se tuollanen on kun joutuu netissä kyselemään ja vähä maristakkin että mikä sussa on vikana?
Niin se on, missä alkoholia siellä myös naisia. Joo jos on suuri kuilu niin vähä hankala lähestyä. Joko alat ryyppäämään ja kuilu kapenee tai jatkat samaan malliin suurella kuilulla. Kannattaa ainakin rimaa madaltaa.
Ei se oo sun vikas, nykyaika on mitä on. Oot selvästi syntyny väärään aikaan.- H.H.
Itse en käytä alkoholia (olen nainen) kuin maksimissaan muutamia kertoja vuodessa ja täytyy sanoa, että haluaisin raittiin miehen. Eli pidä vain tiukasti kiinni asenteestasi!!! :) Maailmassa - Suomessakin - on paljon naisia jotka arvostavat sitä.
- raitis likka :)
On hienoa jos et kaytä alkoholia!! raittiit pojat on paljon parempia kun sellaset jotka ryyppää, joten et ole mikään luuseri vaan just kivan olonen poika!! :) muhum vetoaa raittiit jätkät. ite oon siis tyttö enkä käytä alkoholia, ja sen takia en liiku sellasissa porukoissakaan jotka sitä käyttäs :)
- pikku--neiti
Kerrankin jätkä joka EI käytä alkoholia. Parempi vaa :) Musta on vaan parempi jos ei käytä alkoholia
- Almost20
Itse en huolisi ryypiskelevää ukkoa, tosin siitäkään ei ole enää huolta, kun semmoisen löysin. Itse nimittäin käytän alkoholia harvoin ja hyvin vähän, enkä näe mitään ideaa ryypätä itseäni humalaan. Joskus kyllä pieni hiprakka on kiva, mutta sen enempää en kaipaa. En vain kykene näkemään mitä ihmeellisen hienoa siinä pitäisi olla :)
Mielummin elän 'raittiina', ja käytän ne rahat johonkin järkevämpään. Sama juttu tupakan kanssa. En ymmärrä, enkä kyllä haluakaan. Tyytyväinen olen että en ole langennut ryypiskelemään ja tupakoimaan, sama mieheni suhteen.
Eniten minua ihmetyttää nuorten, etenkin alaikäisten ryypiskely. Eikö sitä voi odottaa että on edes täysi-ikäinen? Nojaa, ei ole minun elämäni joten ei ole varaa saarnata, mutta en haluaisi laskea suomen (jo turmeltua) tulevaisuutta nykynuorten käsiin. Onneksi tiedän että on edes muutama joista luultavasti tuleekin jotain.
Karmean novellinkin kerkesin tähän räveltää, ja kukaan tuskin lukee tätä hyvillä mielin, nuoret luultavasti naureskelevat. Ei voi mitään, onneksi oma elämäni on kunnossa :)
Ja hyvä kun olet raitis, kunnioitusta sinulle siitä :) Älä missään nimessä ala dokata vain jos joku muukin juo. Raittius on hyve. Jos verrataan esimerkiksi tyyppiä ,joka juhlii joka viikonloppu alkoholin kanssa, ja tyyppiä joka on raitis ja osaa pitää hauskaa ilman alkoholiakin; itseeni ainakin tekee suuremman vaikutuksen tämä jälkimmäinen. Niin myös ystäväpiiriini.
"Todella moni kiinnostava tyttö käyttää tai pyörii piireissä joissa käytetään alkoholia."
Voin sanoa, että kiinnostavia tyttöjä löytyy myös toisenlaisista piireistä. Jos elämäntavat ovat liian erilaiset, suhde tuskin tulee kestämään tai ainakin se vaatii paljon työtä. Jos löydät vaikka vain yhdenkin raittiin tytön, hänen kaveripiiristään löytyy varmasti paljon muita raittiita tyttöjä joihin tutustua.
Raittiissa miehissä ja miehenaluissa ei ole mitään vikaa, päinvastoin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?1022146- 991537
- 1211273
- 791255
- 1161220
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘571034Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis591002- 51997
- 36912
- 33804