Yksin äidiksi

M-I-A-M

Haluaisin tutustua toiseen itsenäiseen naiseen, joka suunnittelee keinohedelmöityksellä raskautta ja äidiksi tulemista. Olen itse niissä aikeissa lähitulevaisuudessa ja haluaisin tutustua toiseen samassa tilanteessa olevaan sähköpostitse ja myöhemmin kaverustua toki muutenkin :) Olen kolmikymppinen nainen Helsingistä, kranttu miehien suhteen ja olen päättänyt siis hankkia lapsen yksin, kun en ole oikeaa miestäkään kohdannut. Asia on kypsynyt mielessäni jo pitkään. Ilmoitelkaa itsestänne tähän ketjuun, niin kirjoittelen teille sähköpostia. Olen kyllä nähnyt Kaks Plussan pitkän viestketjun aiheesta, mutta haluaisin nyt tutustua kunnolla johonkin tiettyyn henkilöön, jonka kanssa voisi jakaa ajatuksia asiasta ja siten ystävystyäkin.

39

2549

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • täällä kans...

      Mä olen myös kolmekymppinen sinkkunainen ja aatellu jo pitkään et tekisin yksin lapsen, kun en oo löytäny sitä miestäkään ja vauvakuume on kova..

      • M-I-A-M

        Kiva tietää, että muitakin rohkean päätöksen tehneitä löytyy. Jos joku haluaa vaihtaa ajatuksia, niin laittakaa meiliosotteitanne :)


      • pera..

        Hei.Olen nelikymppinen mies.Ajattelin että voisin auttaa tälläisessa asiassa.Olen kivanäköinen,terve,monitaitoinen jopa älykkääksi mainittu.Ainut kriteeri on se että odotan että nainen on terve.Spermaa olisi siis luovutuksessa.Kirjoita numeroon 0449524312.Ehdoton vaitiolo


    • Eräs lukija

      Että kun TE haluatte lapsen, niin pitäähän TEIDÄN sellainen saada hetinytpaikalla? Voiko itsekkyydellä olla mitään rajaa. Sitten vielä ihaillaan joukolla rohkeana päätöksenä, tsiisus. Älyvapaa se on lähinnä, pidätte siitä tai ette. Jokaisella lapsella on oikeus kahteen vanhempaan, ideaalitapauksessa vieläpä biologisiin sellaisiin. Joskus tietysti tapahtuu olosuhteiden pakosta asioita jotka estävät tämän (toisen vanhemman kuolema, avioero tms.) mutta on eri asia joutua tilanteeseen kuin suorastaan pyrkiä siihen. Olet kranttu miesten suhteen (missä ei sinänsä mitään vikaa, niin olen itsekin), mutta sinua ei silti näemmä tunnu kiinnostavan se seikka että lapsesi tulee kantamaan täysin random miehen geenejä 50%? Logiikan riemuvoitto.

      • l

        eikös kukaan ajattele lapsen tunteita??? lapsi raukka joutuu elämään ilman isäänsä, isällisiä neuvoja ja isän turvaa!! miltähän lapsesta tuntuu kun koulussa tai päiväkodissa askarrellaan isänpäiväkortteja ja hänet suljetaan ulkopuolelle touhusta(itselleni käynyt niin).entäs kun lapsi murroiässä etsii itseään, eikä tiedä edes lähtökohtiaan!! miettii että mitähän piirteitä sitä on peritty isältä, millainenkohan isä olisi ollut ja mistä pitänyt!? jokainen lapsi tarvitsee sekä isän että äidin!!!itse olen pakosta joutunut elämään ilman isää ja kivannut moista monesti, varsinkin nyt kun on omia lapsia. onneksi nuorimmaiseni on perinyt isältäni ulkonäköpiirteitä, luonteesta kun en tiedä...


      • ihmettelevä...

        Ei se isä-äiti-lapsi -ydinperhe ole mikään onnen tae. Parisuhteet kun ovat usein täynnä komplekseja. Uskon, että lapsi voi kasvaa täysin tasapainoiseksi ja onnelliseksi yh-perheessä. Kyllä niitä miehen malleja saa äidin sukulaisista ja kavereista harrastuksista. Toisilla on isä, toisilla ei. Joidenkin isä on jopa pilannut lapsensa tulevaisuuden tavalla tai toisella


      • .................
        l kirjoitti:

        eikös kukaan ajattele lapsen tunteita??? lapsi raukka joutuu elämään ilman isäänsä, isällisiä neuvoja ja isän turvaa!! miltähän lapsesta tuntuu kun koulussa tai päiväkodissa askarrellaan isänpäiväkortteja ja hänet suljetaan ulkopuolelle touhusta(itselleni käynyt niin).entäs kun lapsi murroiässä etsii itseään, eikä tiedä edes lähtökohtiaan!! miettii että mitähän piirteitä sitä on peritty isältä, millainenkohan isä olisi ollut ja mistä pitänyt!? jokainen lapsi tarvitsee sekä isän että äidin!!!itse olen pakosta joutunut elämään ilman isää ja kivannut moista monesti, varsinkin nyt kun on omia lapsia. onneksi nuorimmaiseni on perinyt isältäni ulkonäköpiirteitä, luonteesta kun en tiedä...

        "lapsi raukka joutuu elämään ilman isäänsä, isällisiä neuvoja ja isän turvaa!"
        Niin joutuu moni sellainenkin, jolla on biologinen isä lähellä.


      • ei oikeutta niillekään

        Ei siis lesboille/homoillekaan lapsia, koska oletan, että tarkoitat äitiä ja isää sillä, että lapsella on oikeus kahteen vanhempaan.

        Eiköhän maailmassa ole vaikka kuinka paljon yhden illan suhteesta koituneita lapsia, joiden äideillä ei ole tietoakaan, että onko lapsen isä maanantain vai tiistain pano.. Eletään kuitenkin 2000 -luvulla!


      • Vailla isää
        l kirjoitti:

        eikös kukaan ajattele lapsen tunteita??? lapsi raukka joutuu elämään ilman isäänsä, isällisiä neuvoja ja isän turvaa!! miltähän lapsesta tuntuu kun koulussa tai päiväkodissa askarrellaan isänpäiväkortteja ja hänet suljetaan ulkopuolelle touhusta(itselleni käynyt niin).entäs kun lapsi murroiässä etsii itseään, eikä tiedä edes lähtökohtiaan!! miettii että mitähän piirteitä sitä on peritty isältä, millainenkohan isä olisi ollut ja mistä pitänyt!? jokainen lapsi tarvitsee sekä isän että äidin!!!itse olen pakosta joutunut elämään ilman isää ja kivannut moista monesti, varsinkin nyt kun on omia lapsia. onneksi nuorimmaiseni on perinyt isältäni ulkonäköpiirteitä, luonteesta kun en tiedä...

        Älä ole lapsellinen. Jos ap on fiksu, aikuinen nainen, joka osaa todellakin ottaa vastuun lapsesta ja osaa rakastaa tätä koko sydämestään, niin en näe mitään syytä, miksi hän ei voisi yksin kasvattaa lasta.

        Itse olen elänyt koko elämäni vailla isää. Äitini on maailman paras äiti (kuten monet muutkin yh-äidin lapset voivat sanoa omastaan, tietenkään yleistämättä!), ja hän on kasvattanut minusta ja pikkusiskostani fiksut, tasapainoiset ja onnelliset naiset. Minä en ole koskaan kärsinyt isättömyydestäni. Ala-asteella koulussa isänpäiväksi teimme joka vuosi kortit ja minä osoitin ne tuolloin enolleni. En ole koskaan siitä mitenkään kärsinyt, enkä edes tuolloin ajatellut asiaa sen tarkemmin... Eno oli iloinen korteista :)


      • mitä eroo yksin vai erik
        Vailla isää kirjoitti:

        Älä ole lapsellinen. Jos ap on fiksu, aikuinen nainen, joka osaa todellakin ottaa vastuun lapsesta ja osaa rakastaa tätä koko sydämestään, niin en näe mitään syytä, miksi hän ei voisi yksin kasvattaa lasta.

        Itse olen elänyt koko elämäni vailla isää. Äitini on maailman paras äiti (kuten monet muutkin yh-äidin lapset voivat sanoa omastaan, tietenkään yleistämättä!), ja hän on kasvattanut minusta ja pikkusiskostani fiksut, tasapainoiset ja onnelliset naiset. Minä en ole koskaan kärsinyt isättömyydestäni. Ala-asteella koulussa isänpäiväksi teimme joka vuosi kortit ja minä osoitin ne tuolloin enolleni. En ole koskaan siitä mitenkään kärsinyt, enkä edes tuolloin ajatellut asiaa sen tarkemmin... Eno oli iloinen korteista :)

        Halua sen lapsen nyt ja heti kun muillakin on:)? sairaita ämmiä!


      • teistä on moneksi

        Valitettavasti yhä useammin nykyään vanhempien yhteiselämä vaikuttaa vain negatiivisesti ja aiheuttaa murheita lapselle. Miksei siis nainen voisi kasvattaa lapsen yksin, niin että ei tarvi tapella toisen huoltajan kanssa lapseen liittyvistä asioista? Tosiasia on, ettei naisen turvallinen hedelmöittymisaika ole elinikäinen, toisinaan kannattaa turvautua keinohedelmöitykseen.


      • erilaista elämää

        se nyt vaan voi olla sillä tavalla,että sitä kunnon isää ei löydy vaikka miten haluais,kiertelis ja näkis maailmaa..ei löydy ei...joku on sitoutumiskammoinen,toinen ei rakasta samalla tavalla(=yksipuolinen rakkaus),yks ei halua lasta ollenkaan jne.jne. ei se vaan ole kaikille helppoa löytää sitä oikeaa. Ja sitten naisella on rajallinen aikansa tehdä niitä lapsia. Ja se ei kans aina takaa että isä olis hyvä vaikka sellainen ois perheessä.


    • mies ihmettelee

      Ensin on kranttu, mikään ei kelpaa.

      Sitten mikä tahansa kelpaa lapsen perintötekijöiksi, kunhan tohtorisetä laittaa siittiöt ruiskulla. Ehkä ne paranevat siitä että niistä joutuu maksamaan tuhat euroa per laaki.

      No en minä ole ennenkään naisten järjenjuoksua ymmärtänyt.

      • ajatelepa vielä

        Tohtorin laittamat siittiöt ovat varmasti "puhtaita".
        En todellakaan suosittele kenellekään (nykyaikana) randomisti tapahtuvaa hedelmöitymistä ties minkä taudin kantajan avulla.
        Lapsikin ansaitsee sukupuolitautivapaan äidin.


      • mies jatkaa
        ajatelepa vielä kirjoitti:

        Tohtorin laittamat siittiöt ovat varmasti "puhtaita".
        En todellakaan suosittele kenellekään (nykyaikana) randomisti tapahtuvaa hedelmöitymistä ties minkä taudin kantajan avulla.
        Lapsikin ansaitsee sukupuolitautivapaan äidin.

        Kuka käskee ottamaan riskejä jonkun kapakasta löydetyn vakioasiakkaan kanssa, näillä taudit taitavat olla yleisimpiä.

        Voi tehdä saman kuin lääkärit spermanluovuttajia kalpuuttaesssaan.
        Valikoidaan pysyvässä parisuhteessa eläviä miehiä, joilla on pari lasta ennestään.


    • blababballala

      Minä olen sitä mieltä että jokainen lapsi ON PÄÄTTÄNYT SYNTYÄ TÄHÄN MAAILMAAN kukaan ei tule VAHINGOSSA tänne.
      Ja eihän siitä tule ongelmaa jos ei ole isää ja koulussa askarrellaan isänpäiväkortteja. Voihan sen askarrella vaarille / enolle / sedälle, kenelle vain miespuoliselle sukulaiselle tai kaverin iskälle tms.

    • kirjottele.....

      Kirjottele mulle os: missukka300(at)suomi24.fi . Olen toi joka kirjotti sulle ihan ekaks tohon sun viestin perään..

    • 40

      Olen neljäkymppinen (!), vielä ihan vakavissani yksin raskautumisen YRITTÄMISEN suhteen. Syli auki lapselle, ei miehelle. (Ei siis myöskään baarispermalle! Sitä paitsi spermapankissa vieraileminen on lapsenkin kannalta kotuullisempi vaihtoehto, järkevämmin selitettävissäkin.)

      Jos kaipaat rakentavaa ajatustenvaihtoa, mailata saa:

      [email protected]

    • messissä!

      Kolmekymmentä,sinkku ja kaikki muu elämäs kohdallaan,mutta perhe ja vilpitön rakkaus uupuu.Jos en voi saada miestä,sitä "unelmieni prinssiä" tai edes sitä "ihan ok,ilman rakkautta",niin miksi en voisi saada lasta?

      Luulin jo olevani ainut tällä planeetalla,joka ajattelee ratkaista asian yksin,muuta onneksi teitä on muitakin!

      Ihana päästä purkamaan tuntoja ja ajatuksia aiheesta!

      • Pera..

        Moikka.Omistan hyvälaatuisen sperman .Voisin auttaa jos joku nainen tarvitsee apua .Ei velvollisuuksia puolin tai toisin eikä hoitokuluja.Kirjoita.. Levotonprinssi(at)yahoo.com


      • pera perverssi
        Pera.. kirjoitti:

        Moikka.Omistan hyvälaatuisen sperman .Voisin auttaa jos joku nainen tarvitsee apua .Ei velvollisuuksia puolin tai toisin eikä hoitokuluja.Kirjoita.. Levotonprinssi(at)yahoo.com

        Ja lisää mluusereita ilmaantuu joukkoon. Pera, vittu oon pässi ja se sun keltainen kusiklönttis ei todellakaan oo hyvää spermaa, vaan paskaa!


      • ehkä pankista kuitenkin!
        pera perverssi kirjoitti:

        Ja lisää mluusereita ilmaantuu joukkoon. Pera, vittu oon pässi ja se sun keltainen kusiklönttis ei todellakaan oo hyvää spermaa, vaan paskaa!

        Ootteko joku menneet noihin sperman tarjoajien mainoksiin? Ymmärrän toki, jos olette, mutta kertokaa nyt ainakin kokemuksia, pliis! Meinasin nimittäin itsekin, enkä ihan poissulkenut ole vieläkään......


      • Ulla,,
        ehkä pankista kuitenkin! kirjoitti:

        Ootteko joku menneet noihin sperman tarjoajien mainoksiin? Ymmärrän toki, jos olette, mutta kertokaa nyt ainakin kokemuksia, pliis! Meinasin nimittäin itsekin, enkä ihan poissulkenut ole vieläkään......

        Ensin oli ennakkoluuloja..mutta sieltä paljastui kiva mies...Kaikki kävi miten oli suunniteltu.


    • HumaaniMies

      Täälä vain bioloogiseksi isäksi haluava
      Ja minusta on jokaisellä naiselle OIKEUS kokea myös äitiys
      sekä saada se ilo vauvvasta ja omasta lapsesta

      vastauksesi tulee mailipostiini
      odottelen ....

    • yksin myös

      Olen itsekkin lähes kolmikymppinen sinkkunainen, jonka kohdalle ei vain ole tullut sitä oikeaa miestä, mutta vauva-kuumetta olen potenut useiden vuosien ajan, milloin enemmän ja milloin hieman lievemmin. Minulla on vakituinen työsuhde, oma asunto ja elämän kaikki muutkin osa-alueet ovat kunnossa, vain lapsi puuttuu. Olen pitkään pohtinut yksin äidiksi tulemisen eri puolia. Olen aina toivonut, että lapsellani olisi molemmat vanhemmat, mutta aikaa kuluu enkä vain ole kohdannut oikeaa miestä. En ole "kaikki-minulle-heti-ihmisiä" ja olen ajatellut asiaa liki 10 vuotta. Kuinka kauan minun pitäisi odottaa ? Mitä jos oikeaa miestä ei koskaan tule ? Itse en harrasta yhdenyön-juttuja, tai muita säätöjä vain tullakseni raskaaksi. Haluan pystyä kertomaan lapselleni (kun aika on sopiva) miten hän sai alkunsa ja kuinka paljon häntä odotettiin ja rakastettiin jo ennen hänen syntymäänsä. Minulla on perheen ja ystävien tuki taustalla, ja tiedän että lapsi olisi erittäin odotettu, toivottu ja rakastettu, ja saisi miehen mallia itselleen, vaikkei varsinaista isää olisikaan. Sitä paitsi on mahdollista että juuri oikea mies tulee elämääni myöhemmin ja lapsi saa yhden rakastavan miehen mallin lisää. Kaveripiirissäni on ihmisiä jotka ovat kasvaneet ydinperheissä, ero-perheissä ja perheissä ilman isää. Myös perheessä, jossa oma isä on jatkuvasti terrorisoinut lapsiaan väkivallalla ja alkoholilla. Kaikista eniten on yleensä satuttanut se että oma isä satuttaa, henkisesti tai jopa fyysisesti tai se että on joutunut olemaan vanhempien riitojen välissä riitakapulana. Isättömänä kasvanut on kertonut, ettei kokenut asiaa vaikeana, kun hänellä oli "maailman paras äiti" ihanat isovanhemmat, eno ja muita sukulaisia ympärillään. Isänpäiväkortit annettiin ukille, ja asia oli tiedossa päiväkodissakin.Häntä ei myöskään kiusattu asian takia. Toki eri ihmisillä on erilaisia kokemuksia, ja asiat tuntuvat erilaisilta kaikille. En halua vähätellä kenenkään tunteita isättömyydestä tai kasvamisesta isättä. Toisaalta haluaisin kysyä eikä minulla kuitenkin saisi olla sitä onnea, jonka äitiyden kokeminen minulle tuottaisi ? Eikö lapsella ole oikeus kahteen vanhempaan ? Kyllä on, mutta meneekö tämä oikeus sen yli että lapsella on turvallinen, kannustava ja ennen kaikkea rakastava koti ja perhe. Kommenttia odotellessa..Voin myöhemmin myös vaihtaa sähköpostia..

      • 10

        Olisin kysynyt onko kellään tietoa/kokemuksia siitä, miten lapsettomuusklinikat suhtautuvat yksin äidiksi haluaviin ? Siis onko edessä samantien tyrmäys, kun mies ei ole kuvioissa ja kysymys ei varsinaisesti ole "lapsettomuushoidosta "jotka johtuisivat joistakin elimiellisistä syitä ? Adoptio-asioissa ainakin yksinäisen hakijan on tällä hetkellä lähestulkoon mahdotonta saada adoptio-lupaa ja mietin miten toimia asiassa eteenpäin. Baarista kun en ainakaan lähde "siemeniä" hakemaan, kun on mahdollista saada paljon muutakin kuin se raskaus säätäessään ympäriinsä. Ja toki olisi mukavaa, että lapselle voisi joskus myöhemmin saada sisaruksen samalla perimällä. Iso kiitos jos joku suostuu kertomaan kokemuksistaan !


      • mies ihmettelee
        10 kirjoitti:

        Olisin kysynyt onko kellään tietoa/kokemuksia siitä, miten lapsettomuusklinikat suhtautuvat yksin äidiksi haluaviin ? Siis onko edessä samantien tyrmäys, kun mies ei ole kuvioissa ja kysymys ei varsinaisesti ole "lapsettomuushoidosta "jotka johtuisivat joistakin elimiellisistä syitä ? Adoptio-asioissa ainakin yksinäisen hakijan on tällä hetkellä lähestulkoon mahdotonta saada adoptio-lupaa ja mietin miten toimia asiassa eteenpäin. Baarista kun en ainakaan lähde "siemeniä" hakemaan, kun on mahdollista saada paljon muutakin kuin se raskaus säätäessään ympäriinsä. Ja toki olisi mukavaa, että lapselle voisi joskus myöhemmin saada sisaruksen samalla perimällä. Iso kiitos jos joku suostuu kertomaan kokemuksistaan !

        Olet varmaan ollut miesten kanssa ennenkin, miksi et tekisi sitä lapsensaantitarkoityuksella vielä muutamaa kertaa?

        Sovit vaan asiasta jonkun miehen kanssa ja kutsut kerran kuussa kylään.

        Ei siinä tarvita psykologin haastatteluja, hormonikuureja tai lääkärissäkäyntejä.


    • xcxczxc

      Etkö kuitenkaan voisi odottaa esim, neljää vuotta jos sittenkin elämään sisältyisi mukavia yllätyksiÄ ja se oikea tulisi kohdalle. ;mielestäni oot kuitenkin suht. nuori ja on niitä myöhemminkin vaihtoehtoja vaikkei heti lasten suhteen tärppäisikään. Itse asettaisin mieluummin jonkun takarajan.

    • yksin äidiksi
      • yksin myös

        Halusin vain tulla kertomaan, että oma tilanteeni on hieman nytkähtänyt eteenpäin. Lapsettomuusklinikat ottavat nykyisin myös yksin äidiksi haluavia asiakkaikseen, kun tuo "10" tuossa asiaa kysyi, eikä syyn hoitoon hakeutumiseen tarvitse olla elimellinen. Oltuani nyt itse yhteydessä yhteen klinikkaan sain huomata ainakin omalla kohdalla miten lämpimän kannustavaa ja erittäin asiallista suhtautuminen oli.
        Jos ketjun aloittaja tai joku muu samassa tilanteessa oleva/tilannetta ajatteleva haluaa jakaa ajatuksia, niin postia saa lähettää [email protected] "Lapsettomuuden Uhka" paljon lämpöisiä ajatuksia sinulle !


    • LapsettomuudenUhka

      Oih onnea tulevaisuuteen! :) Itse olen vasta parikymppinen mutta on tuo sama ajatus käynyt mielessä. Itselläni kuitenkin ajatuksen herääminen tuli kun toukokuussa varmistui epäilys eli sairastan endometrioosia vieläpä kivuliasta sellaista. Lääkäri kehotti ryhtymään lapsen hankinta puuhiin mahdollisimman nopeasti, mutta miten sitä ryhtyy kun miestä ei ole mailla halmeilla. Lapsen hankkiminen toisen kanssa on muutenkin pelottavampaa mielestäni kuin yksin. Toiseen kun pitäisi luottaa 100% kaikin tavoin. Mm. oman tapaukseni takia olen ällistynyt joidenkin ihmisten kommenteista joita tähän ketjuun on tullut.
      Itselläni ajatus on kuitenkin vielä sillä tasolla etten ole koko asiasta oikein ottanut selvääkään että miten se toimii ja minkä ikäisellä sellaiseen on mahdollisuus.
      Halusin vain sanoa että turhaan nuista kommenteista välittämään. Ja onnea yritykselle :)

    • M-I-A-M

      Kylläpäs tässä vastaamisessani kului aikaa.

      Totta, että olen kyllä ajatellut sitä, että voisi vielä parisen vuotta katsella josko vaikka tapaisi sen oikean miehenkin, mutta luonteelleni ei todellakaan sovi se, että etsisin miestä vain lisääntymistarkoituksessa. Enkä millään pystyisi ja suostuisi ketään huijaamaan isäksi! Olen asiaa kypsytellyt mielessäni ja nyt luulen, että vielä vuoden odotan ja säästelen rahaa toimenpiteisiin.

      • mies kommentoi

        Ei miehiä tuollaiseen tarvitse huijata, useimat suostuvat vapaaehtoisesti.

        Riittää että kutsut vieraisille, sovit asiasta ja riisuudut. Loppu sujuu ihan itsestään.

        Jos haluat (tai joku muu asiaa harkitseva nainen haluaa) vaihtaa mielipiteitä asiasta niin osoitteeni on [email protected]


    • drte

      Täällä on paljon asiallisia viestejä, mutta käsittämätön määrä myös syyllistäviä ja epäasiallisia ja sävyltään loukkaavia vietsejä. Joillekin elämä tuntuu vaan olevan niin hellä, että kokevat asiakseen olle muita arvostelemassa. Kenellekään en pahaa toivo, mutta riittävästi mutkia elämään kuitenkin niin, että halu osoitella sormella toisten valinnoille, niille ei ihan tavanomaisillekin, edes vähän vähenisi.
      Toivotan onnea kaikille teille, joiden elämäntilanne on sellainen, että joudutte lähtemään hoitoihin yksin. Itsekin yritin, mutta valitettavasti monienkaan hoitokertojen jälkeen en ole tullut raskaaksi. Voin kuitenkin jatkaa elämääni vähän huojentuneemmalla mielellä, sillä tiedän ainakin todella yrittäneeni. Takanani on monta pettymystä ja valtavasti rahanmenoa. Yksin hedelmöityshoitoihin lähteminen on todella kova juttu. Taloudellisesti ja henkisesti. Mutta hetkeäkään en ole katunut. Siis tsemppiä ja parempaa onnnea teille muille!

    • Haluan saattaa naisen raskaaksi, joka haluaa lapsen yksin.

    • Tahtoo kaiken

      Isättömyys ei muka haittaa, kirjoittaa täällä joku yksinhuoltajan kasvatti. Olisiko se sittenkin syynä ainakin siihen, ettei jostain syystä kykene parisuhteeseen miehen kanssa itsekään vaan päättää hankkia lapsen yksin???? Lapsi ei ole lelu! Ottaakaapa ensin selvää yksinhuoltajilta, millaista se arkitodellisuus on.

    • jdöei

      Keinohedelmöityksen kautta yksin äidiksi haluava nainen on oikea itsekkyyden huippu, varsinainen Monut Everest.

      Mutku mää haluun...mutku mulla on oikeus, ja.samalla lapsen oikeus isään tallautuu jalkoihin.

      Kun lapsi kaipaa isää, tai ihmettelee miksi hänellä ei ole isää mutta muilla on, tai miksi isä on joku koeputkesta koitoisin oleva siittiö, niin saatte tuntea miltä syyllisyys tuntuu.

      Kun lapsi on masentuntut, syömishäiriönen tai itsetuhoinen, saatte taas tuntea sen saman syyllisyyden, johtuuko tämä siitä, että lapsella ei ole isää.

      Saatte elää sen syyllisyyden taakan kanssa koko elämänne, ja se on totta vie teille ihan oikein. Ette ole koskaan pystyneet asettumaan lapsen asemaan. Oma itsekäs tarpeenne on ajanut edelle. Myötätuntoni on lapsen puolella, joten älkää ihmetelkö jos kaikki eivät hyväksy ratkaisuanne.

      • Elämä on lyhyt, elä!

        Yksi elämä meillä vaan on täällä kaikilla. Ei tästä saa moraalista palkintoa, ei näillä perustein jaeta taivaspaikkoja. Ei elämästä saa suorituspisteitä. Ei elämää voi mitata sen mukaan kuinka tasapainoinen lapsi on. Ihan siinä ydinperheessäkin lapset voivat sairastua. Voin omakohtaisesta kokemuksesta näin vakuuttaaa. Kaikki me tiedetään että hyvän elämän tae ei ole se ydinperhe ja velvollisuus ja vastuu. Kyllä se on että on edes yksi rakastava ihminen lähellä. Nämä naiset eivät ole tehneet helppoja ratkaisuja. Varmaankin on surua siitä jos kumppania ei ole löytynyt halusta huolimatta. Syyllistäminen on helppo tapa mutta kertoo enempi omasta itsestäsi kuin yhdestäkään näistä naisista. Kaikki tekomme ovat itsekkäitä jos niitä katsoo yhdestä suunnasta. Linkolan mukaan jokainen ihminen kuluttaessaan maailman varoja ja saastuttaessaan luontoa on itsekäs. Toisesta suunnasta voi nähdä jo eri näkökulmia. Onnea kaikille tuleville äideille. Toivottavasti olen yksin heistä lähitulevaisuudessa. Vasta nyt on uskoa että elämä kantaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      71
      3279
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      553
      3091
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      38
      2503
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2022
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1835
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      310
      1832
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1672
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      119
      1365
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1228
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      23
      1225
    Aihe