Nettipokeri

huuhaata........

Unohtakaa koko juttu. Pitkällä tähtäimellä (lähes) kaikki jäävät häviölle. Sen voi perustella maalaisjärjellä. Kaikki bisneksessä liikkuva raha tulee häviäviltä pelaajilta. Siitä rahasta pokerihuone ottaa ylivoimaisesti suurimman osan jokaisessa potissa kertautuvana "rakena". Siinä jää olemattoman ohut rako voittavalle pelaajalle. Jos talo ottaa 75% (oikeasti enemmän), niin jotta yksi voittaa kuukaudessa tonnin, 40 pelaajan (!) pitää hävitä satanen. Häviäjiä on siis 97.5%. Ja yhä puhutaan pikku rahoista niiden voittajienkin kohdalla.

Pitkällä tähtäimellä nettipokerissa jää voitolle äärimmäisen harva, ja nekin voittavat vain marginaalisia summia, jotka eivät ole missään suhteessa vaivannäköön.

Isorikkaat starat ovat jannuja jotka vähän aikaa lensivät onnekkaasti, tulivat kuuluisiksi ja pääsivät pelaamaan sponsorirahoilla. Lyhyellähän tähtäimellä nettipokerissa voi voittaa kuka tahansa, jos on onnea - ihan niin kuin pokerikoneista. Nettipokerin markkinointi pokeritähtien tarinoilla on melkoisen härskiä.

15

680

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • plussalla

      Ja vaikka kuuluisitkin tuon jäljelle jäävän 2,5 % joukkoon vaikka jopa vuositasollakin niin katkeamisvaara tilttauksen, bad beattien, liian isojen pelien pelaaminen suhteessa kassaan, yms tms vuoksi vaanii jatkuvasti.
      Tuurilla, hullun tai aloittelijanrohkeudella hankittu kassa katoaa sopivassa pyörityksessä ihan yhtä nopeasti kuin pitkään ja hartaasti grindattu kassakin.

      Voin kertoa että tuolloin hieman vituttaa.

      Rakensin 13 kuukautta kassaa ja nousin 0,1% parhaan joukoon eräässä suurimmista verkoista. Pelasin ammatikseni tuon reippaan vuoden ja nostelin samalla työkkärikorvauksia.

      Sitten kolmessa viikossa kaikki meni tasojen noston myötä lupaavan alun jälkeen.

      Ammattipokeri vaatii muulin rauhallisuutta ja jääräpäisyyttä, psykologin taitoa, insinöörin kärsivällisyyttä, matemaattista päättelykykyä ja perstuntumaa, apinan raivoa ja hannu hanhen tuuria!

      Minulta puuttui tuo insinöörin kärsivällisyys.

      • harrastepelaaja

        Minä ainakin nautin satunnaisista 5-10 taalan SNG -turnauksista ja 2-5 taalan MTT -turnauksista, koska näissä huomaa parhaiten, miten taidot ovat kehittyneet ajan saatossa. Pelitililläni on noin 350$ ja olen palkkatyössä, joten luuletko että minua kovin kummoisesti kiinnosta talon rake tms. sonta, kun tämä pokeri on todellakin vain mukavaa ajanvietettä, josta saan pienten voittojen/tappioiden lisäksi älyllistä haastetta ja mielekästä tekemistä pariksi-kolmeksi tunniksi kerrallaan.. En kuvittele olevani seuraava Sahamies, vaan pelailen hyvää pokeria aina silloin kun aikaa on ja muu elämä ei häiritse harrastustani.

        Olen lueskellut muutaman pokerikirjan ja käytän softaa apuna pelatessani, ja on todella hienoa huomata miten ammattilaisten vinkit vievät korttien osuessa finaalipöytään asti. Rahallinen palkkio ei tosin ole kuin joitain kymppejä, mutta fiilis on tärkein, kun huomaa tehneensä koko turnauksen vain oikeita ratkaisuja.

        Minun puolesta voit vinkua noista prosenteista vaikka lopun ikäsi, mutta minä ainakin harjoittelen pokeria ja varmasti kehityn vuosi vuodelta paremmaksi. Arvaatko miksi? Minulla on tuo insinöörin kärsivällisyys.


      • hehheh....
        harrastepelaaja kirjoitti:

        Minä ainakin nautin satunnaisista 5-10 taalan SNG -turnauksista ja 2-5 taalan MTT -turnauksista, koska näissä huomaa parhaiten, miten taidot ovat kehittyneet ajan saatossa. Pelitililläni on noin 350$ ja olen palkkatyössä, joten luuletko että minua kovin kummoisesti kiinnosta talon rake tms. sonta, kun tämä pokeri on todellakin vain mukavaa ajanvietettä, josta saan pienten voittojen/tappioiden lisäksi älyllistä haastetta ja mielekästä tekemistä pariksi-kolmeksi tunniksi kerrallaan.. En kuvittele olevani seuraava Sahamies, vaan pelailen hyvää pokeria aina silloin kun aikaa on ja muu elämä ei häiritse harrastustani.

        Olen lueskellut muutaman pokerikirjan ja käytän softaa apuna pelatessani, ja on todella hienoa huomata miten ammattilaisten vinkit vievät korttien osuessa finaalipöytään asti. Rahallinen palkkio ei tosin ole kuin joitain kymppejä, mutta fiilis on tärkein, kun huomaa tehneensä koko turnauksen vain oikeita ratkaisuja.

        Minun puolesta voit vinkua noista prosenteista vaikka lopun ikäsi, mutta minä ainakin harjoittelen pokeria ja varmasti kehityn vuosi vuodelta paremmaksi. Arvaatko miksi? Minulla on tuo insinöörin kärsivällisyys.

        Olet "tienannut" 350$ ja elvistelet pokeritaidoillasi...

        Nyt takaisin nukkumaan ja kun heräät niin nosta ne 350 pois ja osta vaikka käytetty polkupyörä.


      • edellinen
        hehheh.... kirjoitti:

        Olet "tienannut" 350$ ja elvistelet pokeritaidoillasi...

        Nyt takaisin nukkumaan ja kun heräät niin nosta ne 350 pois ja osta vaikka käytetty polkupyörä.

        Jos Jani-Petteri 16v ei vielä ymmärtänyt, niin pokeri on minulle pelkkä harrastus. Ja tuo 350$ siksi, että se on niin mitätön summa, ettei sillä ole minulle mitään merkitystä.


      • ajanvietettä
        harrastepelaaja kirjoitti:

        Minä ainakin nautin satunnaisista 5-10 taalan SNG -turnauksista ja 2-5 taalan MTT -turnauksista, koska näissä huomaa parhaiten, miten taidot ovat kehittyneet ajan saatossa. Pelitililläni on noin 350$ ja olen palkkatyössä, joten luuletko että minua kovin kummoisesti kiinnosta talon rake tms. sonta, kun tämä pokeri on todellakin vain mukavaa ajanvietettä, josta saan pienten voittojen/tappioiden lisäksi älyllistä haastetta ja mielekästä tekemistä pariksi-kolmeksi tunniksi kerrallaan.. En kuvittele olevani seuraava Sahamies, vaan pelailen hyvää pokeria aina silloin kun aikaa on ja muu elämä ei häiritse harrastustani.

        Olen lueskellut muutaman pokerikirjan ja käytän softaa apuna pelatessani, ja on todella hienoa huomata miten ammattilaisten vinkit vievät korttien osuessa finaalipöytään asti. Rahallinen palkkio ei tosin ole kuin joitain kymppejä, mutta fiilis on tärkein, kun huomaa tehneensä koko turnauksen vain oikeita ratkaisuja.

        Minun puolesta voit vinkua noista prosenteista vaikka lopun ikäsi, mutta minä ainakin harjoittelen pokeria ja varmasti kehityn vuosi vuodelta paremmaksi. Arvaatko miksi? Minulla on tuo insinöörin kärsivällisyys.

        Jos pokeri on ajanvietettä, niin ei siinä ole mitään pahaa. Mutta jos kuvittelee joskus pääsevänsä sillä rahalliselle voitolle ... no chance. Muutaman kympin voi tienata silloin tällöin, mutta pitkässä juoksussa jää tappiolle. Ikävä asia pokeri-ilmössä on sen markkinointi mielikuvilla, että tienaaminen tai jopa rikastuminen on realistista. Puolet pelaajista hukkaa aikaa pokerin opiskeluun tavoitteena joskus tienata - samalla pelin taso kasvaa kohisten, ja tienaamisen saumat pienevät pienenemistään.

        Suomalainen media lisäksi esittelee tähtipelaajia (mainoskasvoja) täysin kritiikittömästi sankareina. Nettipokerin pelaamista ei tarvitse rajoittaa, mutta sen harhaanjohtavaan markkinointiin voisi puuttua. Urheiluvedonlyöntiin jengi suhtautuu paljon terveemmin, koska sitä ei ole markkinoitu niillä harvoilla menestyneillä vuoksenmailla.


      • sdfsghyuykj

        'pelasin ammatikseni reilun vuoden ja tasojen noston myötä kaikki meni'

        Hahhahhahhahhahhaaa.....!!!!


      • repro
        sdfsghyuykj kirjoitti:

        'pelasin ammatikseni reilun vuoden ja tasojen noston myötä kaikki meni'

        Hahhahhahhahhahhaaa.....!!!!

        Kaikilla ei ole back uppia, rahanlainaajia ja hullunrohkeutta pelata toisten rahoilla hyvää pokeria kuten esim. Ziigmundilla. Tässä pitää pärjätä ihan omillaan ja mamikaan ei enää anna viikkorahaa peleihin niinkuin tämän palstan kirjoittajien äidit keskimäärin tekevät. Varsinkin nämä sfsdgvfwdv nikit ja muut lolllollloll-vittu tekstejä tuhertavat räkäpallot ovat freeroll kokemuksiensa jälkeen niin vitun viisaita että sen perusteella tässä maassa pitäisi olla satoja pokerimiljonäärejä.

        Puhuin pelikassan menettämisestä joka oli grindattu keskimäärin 45 tuntisilla viikoilla 13kk. Rahaa oli nostettu ihan mukavasti pitkin vuotta ja tasainen nousu jatkui. Sitten meni tuo kuusinumeroinen luku dollareita muutamassa viikossa.
        Jos kyseisen ajanjakson liikevaihto oli lähempänä miljoonaa kuin puolta miljoonaa niin ihan mielestäni voidaan puhua ammattilaisuudesta.

        Tässä sitä taas grindataan ja ihan hyvältä näyttää.


      • se sfsddkkdjfjjfs
        repro kirjoitti:

        Kaikilla ei ole back uppia, rahanlainaajia ja hullunrohkeutta pelata toisten rahoilla hyvää pokeria kuten esim. Ziigmundilla. Tässä pitää pärjätä ihan omillaan ja mamikaan ei enää anna viikkorahaa peleihin niinkuin tämän palstan kirjoittajien äidit keskimäärin tekevät. Varsinkin nämä sfsdgvfwdv nikit ja muut lolllollloll-vittu tekstejä tuhertavat räkäpallot ovat freeroll kokemuksiensa jälkeen niin vitun viisaita että sen perusteella tässä maassa pitäisi olla satoja pokerimiljonäärejä.

        Puhuin pelikassan menettämisestä joka oli grindattu keskimäärin 45 tuntisilla viikoilla 13kk. Rahaa oli nostettu ihan mukavasti pitkin vuotta ja tasainen nousu jatkui. Sitten meni tuo kuusinumeroinen luku dollareita muutamassa viikossa.
        Jos kyseisen ajanjakson liikevaihto oli lähempänä miljoonaa kuin puolta miljoonaa niin ihan mielestäni voidaan puhua ammattilaisuudesta.

        Tässä sitä taas grindataan ja ihan hyvältä näyttää.

        Moro,

        Ok, jos väänsit tuollaisia summia, niin totta, voidaan puhua silloin ammattimaisesta pelaamisesta. Vaikka kirjoitin tuon naurettavan, tarpeettoman hahahaa kommentin (en ehkä täysissa järjissäni), niin en ole räkäpallo tai pentu, vaan normaali työtä tekevä, ja iältäni jo pelottavan ei-nuori..

        Itse pelaan ajankulukseni ja siten että perheen elämän häiriintyy mahdollisimman vähän, ja oikeastaan pelkästään turneita maltillisilla sisäänostoilla. Viimeisen puolen vuoden aikana käyrät on kääntynyt plussalle, mutta ei tässä suuria harhaluuloja ole isojen voittojen suhteen.

        Naurun simulointi perustui tuohon rahojen menettämiseen. Myönnät varmaan itsekin että kassan- tai hermojenhallinta on kyrvähtänyt aika pahasti jos kuusinumeroisen summan dollareita saat poltettua muutamassa viikossa!!


      • Hyvin sä vedät

        Niin eli et sitten ollut voittava pelaaja joten kukaan muukaan ei voi olla, ikinä, koska SINÄ hävisit ? Kukaan ei myöskään voita lotossa koska SINÄ et voita. Lotto mainonta ei luo vääriä mielikuvia miljoonista ? Pokeri luo koska SINÄ hävisit siihen et lottoon. Miksi monet ihmiset valittavat ettei pokerista voi voittaa mutta harva valittaa, ainakaan julkisesti, ettei taaskaan tullut lotossa päävoittoa? Koska ihmiset tietävät että lotto on tuuria, pokeri taitoa (ainakin jotkut) ja häviävän pokerinpelaajan katkeruutta ja huononmuuden myöntäminen muihin pelaajin nähden on ylivoimaisen vaikeata, vähän sama kun sanoisi että on impotentti se käy miehisyyden päälle vaikka totuus olisikin ettei perkele seisoja olisi yksinkertaisesti huonompi kuin muut pelaamaan pokeria.


      • voittaa
        Hyvin sä vedät kirjoitti:

        Niin eli et sitten ollut voittava pelaaja joten kukaan muukaan ei voi olla, ikinä, koska SINÄ hävisit ? Kukaan ei myöskään voita lotossa koska SINÄ et voita. Lotto mainonta ei luo vääriä mielikuvia miljoonista ? Pokeri luo koska SINÄ hävisit siihen et lottoon. Miksi monet ihmiset valittavat ettei pokerista voi voittaa mutta harva valittaa, ainakaan julkisesti, ettei taaskaan tullut lotossa päävoittoa? Koska ihmiset tietävät että lotto on tuuria, pokeri taitoa (ainakin jotkut) ja häviävän pokerinpelaajan katkeruutta ja huononmuuden myöntäminen muihin pelaajin nähden on ylivoimaisen vaikeata, vähän sama kun sanoisi että on impotentti se käy miehisyyden päälle vaikka totuus olisikin ettei perkele seisoja olisi yksinkertaisesti huonompi kuin muut pelaamaan pokeria.

        pitkällä tähtäimellä äärimmäisen harva, ja niistäkin suuri osa vain pikkurahoja. Lotosta sentään voi voittaa miljoonia, joskin se on äärimmäisen epätodennäköistä. Kuitenkaan porukka ei haaskaa aikaa ja rahaa lottoon samalla tavalla kuin nettipokeriin.


      • plussalla
        se sfsddkkdjfjjfs kirjoitti:

        Moro,

        Ok, jos väänsit tuollaisia summia, niin totta, voidaan puhua silloin ammattimaisesta pelaamisesta. Vaikka kirjoitin tuon naurettavan, tarpeettoman hahahaa kommentin (en ehkä täysissa järjissäni), niin en ole räkäpallo tai pentu, vaan normaali työtä tekevä, ja iältäni jo pelottavan ei-nuori..

        Itse pelaan ajankulukseni ja siten että perheen elämän häiriintyy mahdollisimman vähän, ja oikeastaan pelkästään turneita maltillisilla sisäänostoilla. Viimeisen puolen vuoden aikana käyrät on kääntynyt plussalle, mutta ei tässä suuria harhaluuloja ole isojen voittojen suhteen.

        Naurun simulointi perustui tuohon rahojen menettämiseen. Myönnät varmaan itsekin että kassan- tai hermojenhallinta on kyrvähtänyt aika pahasti jos kuusinumeroisen summan dollareita saat poltettua muutamassa viikossa!!

        Opetukseksi kerroin oman tarinani. 97,5% ei riitä.
        Minulle ei riittänyt 99,90% vaan romahdin nollaan.

        Nyt uudessa nousussa (edelleen ammattilaisena) taas oppineena paljon tuosta tapahtuneesta ja halusin kertoa että Mikään ei riitä jos ÄÄRIMMÄINEN kurinalaisuus pettää. Mitä teet miljoonalla jos häviät vähän myöhemmin kaksi?

        Kun downswingi alkaa, se hyvin harvoin on mikään bad beatien summa vaan se on omia luuloja ylivoimaisuudestaan ja voittamattomuudestaan.
        Kyse ei ole todellakaan isoista asioista tuossa pisteessä vaan hiuksen hienoista virhearvioinneista joita tiedostamattominaan heikkoina hetkinä tekee. Isoilla tasoilla pienet virhearvioinnit maksavat maltaita, ja tuon mahdollisen/todennäköisen virhearvioinnin jälkeinen mahdollinen/todennäköinen ylikuumeneminen se vasta kallista onkin!

        Kassan/hermojen hallinnasta olet täysin oikeassa.

        Matemaattinen kaavani voittavasta pokerista:
        -Pelaamallasi saitilla sinun tulee olla voittava pelaaja ja 95% parhaan joukossa.
        -Et saa nostaa tai et joudu nostamaan pelikassaasi pois
        -Pelikassasi tulee olla vähintään 40 bin (oli kyseessä turneet tai cash)
        -Pääsi pysyy kasassa jos voitat lisää ja lisää. Valmistaudu voittoihin etukäteen.
        -Jos et ole voittoisa tasoilla, saiteilla, peleissä tai pöydissä joissa pelaat kahden vuoden jälkeen pokerin aloittamisesta, :Lopeta, vaihda, analysoi, kokeile uudelleen uudella taktiikalla. Jos ei toimi, lopeta.
        -Pidä huolta yöunista, ihmissuhteista, ravinnosta ja liikunnasta.
        -Osaat foldata myös voittoputken jälkeen.
        -Osaat pitää breikkiä tappioputken jälkeen ja analysoida tilanteen uudelleen.
        -Älä koskaan unohda että pokeri on ehkä kaikkein raskain ja vaativin duuni koko maailmassa jos sen ammatiksi onnistut kaiken tämä jälkeen kehittämään.

        Hyviä pelejä!


    • taitopelit2

      Kaikista ei ole voittaviksi pelaajiksi se on totta!
      Pitää olla hyvin lahjakas jotta voi pärjätä.

      Pokerissa on silti suurempi mahdollisuus voittaa kuin RAY:n pelikoneissa.
      Pokerihuoneet eivät ota 75% voitoista.

      • TorkkuPertti

        Ei täydy olla edes lahjakas, jotta voi pokerilla tehdä rahaa. Tietysti siitä on apua.

        Täytyy olla vain halu oppia, kyky valita oikeat(huonommat) vastustajat, kärsivällisyyttä ja kurinalaisuutta noudattaa omalle pelityylilleen sopivaa kassanhallintaa. Paraskin pelaaja häviää rahansa jos on liian vähän sisäänostoja takana.

        Turha kritisoida jos ei ole edes koko lajiin tutustunut Iltalehden lööppien lisäksi.


    • ei saa

      Turnaus käsi historiaa?
      En ymmärrä miksi.

      Ja siis koko netti pokeri on verkostomarkkinointia,uudenlaista semmoista.
      Talleta 20e saat 20e?
      99,9% tuosta 20e sijoituksesta häviää tuon toisenkin 20e.

      Itse pelaan huvikseni kun muutaman bissen otan.
      Siis missään ei ole niin hyviä käsiä kuin pokerihuoneella,turnauksista puhun.
      AA,KK,QQ holdemissa pimeänä aika usein.
      A pöydässä 8/10 jaossa.(turnaus)

      Kotiuttunutkin olen kun on sattunut lotto käymään AA:lla 2 4 vastaan.

      Olvin kanssa,ei liian vakavasti.

    • semiprox

      Kuten myös huippu-urheilussa niin myös huippupokerissa täytyy menestyäkseen olla puupää.

      Tuuppaat kaiken energiasi, tarmosi ja määrätietoisuutesi yhteen ainoaan asiaan ja lopulta päähäsi ei enää mitään muuta mahdukaan.

      Montako aidosti fiksua huippu-urheilijaa tiedät tai tunnet?
      Pokerissakaan ei tule mieleen juurikaan yhtään älykköä. Negreanu ehkä, mutta hänen narsistinen hinttimäisyys pilaa vaikutelmaa.

      Antonius on saavuttanut asemansa uskomattoman neuroottisella kurinalaisuudella mutta puupää hänkin on. Sen kuulee hänen lausunnoistaan ja haastatteluistaan. Jutut ovat Patella kuin orimattilalaisella mopopojalla parin keppanan jälkeen.

      Sahamies on ehkä älykäs, mutta hullu, ja ei missään nimessä fiksu. Luepas hänen blogiaan vaikka pokerisivut.com ista.

      Älykkäällä on se ongelma että hän ajattelee liian monimutkaisesti yksinkertaisiakin asioita ja se häiritsee suoritusta. Älykäs ei pidä rahaa kaikkein tärkeimpänä asiana vaan keskittyy mielenkiintoisempiin asioihin.

      Suurin osa huippujohtajistakin on täydellisiä puupäitä ja sosiaalisesti täysin kyvyttömiä dorkia. Järkyttävä jääräpäisyys ja itsensä tehostaminen ajaa heitä kuitenkin vääjäämättä eteenpäin.

      Tämä lohdutukseksi ja selitykseksi miksi ehkä et pärjää pokerissa.)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      337
      3357
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      226
      2063
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1652
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1487
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      83
      1356
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      286
      1257
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      83
      1101
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1091
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      85
      1064
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      149
      925
    Aihe