Äitiyspakkauksen

kestot

Moikka,

Sain äitiyspakkauksen ja siellä oli niitä kestovaippoja. Siellä ei vaan kerrottu miten niitä käytetään joten voisiko joku selkeästi kertoa ummikolle mitä kerroksia vaippaan tulee ja miten ne kukin kerros taitellaan/kiinnitetään?

Olis mukava päästä kokeilemaan kun esikoisen aikana ei äp ollut vielä kestoja, eikä niitä sitten tullut hankittua.

5

631

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokeiltu on
    • esikoista odottava

      Siis tarvitseeko niihin jotain ohjeita? Siinähän on sisävaippa ja kuorivaippa joka tulee siihen sisävaipan päälle... mikä siinä voi olla monimutkaista? Vai olenko itse hölmö kun kuvittelen ettei niitä voi laittaa väärin?

      • kyllä se

        hölmö olen minä :) Siis joskus aikanaan ainakin käytettiin niitä harsoja imukkeena tai jotain. Siks kyselen, että vieläkö sekin täytyy saada sinne mahdutettua jotenkin.
        Ja kuten sanottua, esikoisen aikana ei tullu kokeiltua noita kestoja ja nyt olis mielenkiintoa kestoilla. Haluan vaan tehdä sen oikein...


      • tyhmiä kysymyksiä...
        kyllä se kirjoitti:

        hölmö olen minä :) Siis joskus aikanaan ainakin käytettiin niitä harsoja imukkeena tai jotain. Siks kyselen, että vieläkö sekin täytyy saada sinne mahdutettua jotenkin.
        Ja kuten sanottua, esikoisen aikana ei tullu kokeiltua noita kestoja ja nyt olis mielenkiintoa kestoilla. Haluan vaan tehdä sen oikein...

        Mulla oli ainakin välillä raskaana ollessa "aivot narikassa". Välillä on kai vieläkin. Tulee oikein tunne ettei kehtaa ees kysyä kaikkea, mitä päässä liikkuu...

        Mun piti sellaista vielä niistä ÄP:n Imse Vimse kestoista sanoo, että pese ne tyyliin 5 kertaa (pesuaineessa saippua alle 5%, ei huuhteluainetta), niin niiden imuteho paranee huomattavasti. Itse pesin ne 2 kertaa ennen käyttöä ja ihmettelin, että ne kastuu heti läpimäriksi. Vasta kun niitä oli pessyt sen tyyliin 5 kertaa, niin se imuteho parani niin paljon, että ne oikeesti alkoi toimia ja oli käyttömukavat.

        Toki voithan laittaa siihen vauvan ihon ja sen Ime Vimse flanelli vaipan väliin kuivaliinan (esim.coolmax), niin iho ei tunnu kostealta. Mä itse laitoin vanhasta froteepyyhkeestä leikatun lisäimun sen ÄP:n flanellivaipan lisäksi ja se toimi hyvin. Toiset käyttävät Imse Vimse kuoren sisällä pelkästään taiteltua harsoa. 80x80cm harso on ehkä hieman liian iso vastasyntyneelle, 70x70cm harso on paremman kokoinen. Kuori on ihan huippuhyvä ja ei vuoda (ei ainakaan meillä vuotanut), tai mä oon kuullu vain hyvää siitä.

        Mä innostuin kanssa aloittamaan lapsellani kestoilun, juuri ÄP:n kestovaippakokeilun kautta. Sain niitä lisää tuttavieni äitiyspakkauksista, kun he eivät ollet innostuneet kestoilusta. Ensin käytin niitä ja sen jälkeen siirryin käyttämään lapsellani Fuzzi Bunz taskuvaippaa, johon imut laitetaan vaipan sisään ns. taskuun.

        Mua innosti kokeilemaan kestovaippailua ajatus, että edes1 kestovaippa päivässä, säästää 365 kertakäyttövaippaa vuodessa. Eli jos vaippapaketissa on vaikka 40 kerakäyttövaippaa, niin säästöhän on jo 8 pakettia vuodessa.

        Tsemppiä kokeiluun! Muista kysyä, jos jokin mietityttää ( se hölmökin kysymys) :)
        Aurinkoista kesää!


      • viestistäsi!
        tyhmiä kysymyksiä... kirjoitti:

        Mulla oli ainakin välillä raskaana ollessa "aivot narikassa". Välillä on kai vieläkin. Tulee oikein tunne ettei kehtaa ees kysyä kaikkea, mitä päässä liikkuu...

        Mun piti sellaista vielä niistä ÄP:n Imse Vimse kestoista sanoo, että pese ne tyyliin 5 kertaa (pesuaineessa saippua alle 5%, ei huuhteluainetta), niin niiden imuteho paranee huomattavasti. Itse pesin ne 2 kertaa ennen käyttöä ja ihmettelin, että ne kastuu heti läpimäriksi. Vasta kun niitä oli pessyt sen tyyliin 5 kertaa, niin se imuteho parani niin paljon, että ne oikeesti alkoi toimia ja oli käyttömukavat.

        Toki voithan laittaa siihen vauvan ihon ja sen Ime Vimse flanelli vaipan väliin kuivaliinan (esim.coolmax), niin iho ei tunnu kostealta. Mä itse laitoin vanhasta froteepyyhkeestä leikatun lisäimun sen ÄP:n flanellivaipan lisäksi ja se toimi hyvin. Toiset käyttävät Imse Vimse kuoren sisällä pelkästään taiteltua harsoa. 80x80cm harso on ehkä hieman liian iso vastasyntyneelle, 70x70cm harso on paremman kokoinen. Kuori on ihan huippuhyvä ja ei vuoda (ei ainakaan meillä vuotanut), tai mä oon kuullu vain hyvää siitä.

        Mä innostuin kanssa aloittamaan lapsellani kestoilun, juuri ÄP:n kestovaippakokeilun kautta. Sain niitä lisää tuttavieni äitiyspakkauksista, kun he eivät ollet innostuneet kestoilusta. Ensin käytin niitä ja sen jälkeen siirryin käyttämään lapsellani Fuzzi Bunz taskuvaippaa, johon imut laitetaan vaipan sisään ns. taskuun.

        Mua innosti kokeilemaan kestovaippailua ajatus, että edes1 kestovaippa päivässä, säästää 365 kertakäyttövaippaa vuodessa. Eli jos vaippapaketissa on vaikka 40 kerakäyttövaippaa, niin säästöhän on jo 8 pakettia vuodessa.

        Tsemppiä kokeiluun! Muista kysyä, jos jokin mietityttää ( se hölmökin kysymys) :)
        Aurinkoista kesää!

        Mukavaa, että joku viitsii vastata kunnolla ja asiallisesti kysymykseeni! Ei se kysyvä tieltä eksy, siksi kysyin neuvoa, enkä alkanut itse miettiin, että mitä kaikkea vaipan sisään tukitaan. Olisi kiva kokeilla nyt kun on mahdollisuus ja intoakin. Josko se kestoilukärpänen sitten vaikka purisi minuakin :)


    Ketjusta on poistettu 22 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4759
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      125
      4333
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2821
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1911
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1689
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1680
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      95
      1641
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1593
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1541
    Aihe