Mitäs me huru-ikäiset!

Alempana on aloitus: Miksi otit Ruune tuollaisen nikin. Noin nettiaddikti toimii.
Kirjoittaa muka puskasta, sitten vastaa omaan viestiin rekatulla; juttua on saatava aikaan pakkomielteenomaisesti.

Varsinainen palstavierittäjä, itsensä kaa keskustelija vaikutti myös rekatulla kirjoittava nuori mies presidenttipalstalla.

Tiedän näitä juttuja omakohtaisesti. Jos meitä addikti-persoonallisuuksia aletaan tutkia psykoanalyysin keinoin, kaikenlaista "lepakkoa" psyykestä lehahtaa ilmaan.

Nämä ihmiset eivät ole omasta syystään ahdistuneita ja onnettomia. Perimmäiset syyt löytyvät varhaislapsuudesta.
Meidän ikäluokilla, sotalapsilla ei ollut senssejä terapioihin.

Nyt kun katson 7v sisäiseen lapseeni, näen, että olisin ollut lapsipsykiatrisenhoidon akuutissa tarpeessa.

Loppukaneettina arvelen; joka noista mielenrisukoista, routaisen maan alta, ihmisten auttamana nousee, niillä saattaisi olla sanottavaa yhteiskunnallisessakin mitassa.

Hyvää kesän jatkoa nettisuomalaiset!

23

221

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ensin luulit ja väitit minun oleven nettiaddiktoitunut. Osin totta mutta m
      mikään rikos tuo ei ole.

Nyt väität minun kysyneen itseltäni nimimerkistäni.

Mitä seuraavaksi oletat tai luulet.

Kysyjä vaikutti aika järkevältä kysymyksestään huolimatta. Kestätkö mahdollisen oikaisun?

• capt.cöpenick*

Se sanoi: Ruune kirjoitti ensin puskista ja "oikaisi" olettajia vakinikillä. Minuu ihmetytti että lähes 'ammattikirjoittaja' tekisi noin helpon merkkausvirheen.

Kirjoitin jo avaukseen, ettei se mitään netinvastaista ole. Jäsentenväliset ylilyönnit eivät nettiä kaada!

• Vakinikki

Tunnustaudun netti-addiktion saaneeksi, mutta tämä on enempi kausiluonteista., oletan. Tulee sellaisia nettispurkuja vai mitä ne on. Nyt just on ollut tällaisen nettiroikkumisen vaihe jo jonkin aikaa. Vaan haitanneeko tuo mittään. Ei haittaa.

Jaa että sykiatrin tarpeessa oisit ollut. Mutta selvisit ja sepä on pääasia. On tässä melkoiset mutkat ja syöverit tulleet tutuiksi mullekin, vaan järjissäni oon selvinnyt. Eiku roikutaan. Aika aikaansa kutakin.

• Hintriika*

Oikeastaan tähän aikaan pitäisi olla nukkumassa, mutta satuin tänne vilkaisemaan. Minä olen kai aika usein tuon Ruuneperin kanssa ollut justiinsa päinvastaista mieltä kuin hän, mutta asiathan ne tappelevat eikä miehet (tai naiset).

Siksi otan nyt kantaa, että on kapitäänillä tainneet mennä vellit ja puurot vähän sekaisin. Sen verran uskon vuosien varrella oppineeni tuntemaan tuota Ruuneakin, että syytös menee väärään puuhun.

Varmuuden vuoksi ilmoitan, etten aio ryhtyä kenenkään ihailijakerhoon.

• Sinä syömmeni syvin kaivelija ja armahin ahdistelija! Nyt jätän sydämeni kaipuuseen riutumaan ja odottelemaan huomispäivää.

Pari kyyneltä a la crocodile ja sitten suu suppuun, pää tyynyyn ja asento horisontaaliseksi. Ethän sinäkään pystyasennossa nuku! Arvasinko oikein?!?!

• sefu*

eiköhän olisi jo "parasta ennen" sinultakin jo päivittää kaikki tämä. voit lopettaa härkkimisen jo. -ei sinusta ole siihen.
      vuosien saatossa olet menettäyt uskottavuutesi, -sinulla ei ole mitän annetavaa palstolle.

possaoloasi kunnioittaen.

se*

• sinuhe.

sinä olet kuin ripulipaska! tuottettuna et pysy sen isännässä hetkeäkän kaumpaa!
      paskaako sillä sitten on väliä! -eroteenhan joskus kumminkin!- sinä ja paska!

• se siellä

taas!

• pasgilde.

mitä sinä "kutvonen" täällä höperehtit.!
        -pysy "makkoomassa" -ja oo hiljaa!

• se*
        se siellä kirjoitti:

taas!

taas ! -sinä ja minä!

• sinuhe.

-lopullisesti.

• köpöttääkö?

eikö sun aikas ollutkaan ! -sopiiko ihan "isällisesti", että pysyt jo vaiti.
      sinua ei kukaan enää kaippaa. -hyvästi jää.

• Sotavammainen

Kuulun itse tuohon unohdettujen ryhmään. Olin hieman toisella kymmenellä, kun kotini pommitettiin yhtenä pakkasyönä tuusan nuuskaksi. Ei jäänyt mitään muuta, kuin päällä olleet vaatteet.
      Siinä sitä istuin kotini raunioilla aamulla kello kuusi, pakkasta oli yli 10 astetta. En tiennyt mitään äidistäni, veli oli lähetetty Ruotsiin sotalapseksi ja isä oli rintamalla.
      Ei näkynyt, ei kuulunut kriisiapua. Yksin oli tultava jotenkin toimeen.
      Se kokemus jätti pysyvän vamman sieluuni ja mieleeni sekä sammumattoman "ryssävihan" koko elämäni ajaksi.
      Nyttemmin se viha on muuttunut halveksunnaksi.
      Kaikki se on ollut terapiaa itsensä kanssa.
      Jotenkin tuntuu ylimitoitetulta kaikkinainen hössötys erilaisten onnettomuuksien ja välikohtausten jälkeinen kriisiapu.
      Ihminen on mielestäni luotu kestämään myös kriisejä, kuten läheisen omaisen kuoleman.
      Tällaisia pohdiskeli eräs huru-ukko, jonka lesken elämä on nykyään seesteistä, kiiretöntä ja melko mukavaa, pienine kremppoineen.

• hyvää ja

seesteistä päivää sinulle!

• *Kukkahame*
        hyvää ja kirjoitti:

seesteistä päivää sinulle!

Kyllä meidän ikäisillä on kokemuksia tuosta sodan kauhusta, sinulla on pysyvä vamma se on ikävää, vammaisia me jollakin tasolla ollaan kaikki.
        Olen evakko, ja nähnyt ja kokenut kovia edes ymmärtämättä miksi?
        Kotini on siellä jossain, päätyseinät pystyssä, sain ainakin valokuvan moisesta.
        Eipä ole rakkautta minullakaan itäiselle naapurille tarjottavana, olen kyllä käynyt Pietarissa ja Viipurissa, synnyinseudulleni ei ole halua mennä.

Viipurissa ja Pariisissa on paljon samaa tyyliä, arkkitehtuurissa ja taiteessa, upeita palatseja ja ne hevospatsaat.
        Olihan ne paljon tekemisissä keskenään näiden maiden hovit.
        Pääsi rönsyilemään, mutta näin pääsee ikävistä ajatuksista eroon.

• *Kukkahame*
        *Kukkahame* kirjoitti:

Kyllä meidän ikäisillä on kokemuksia tuosta sodan kauhusta, sinulla on pysyvä vamma se on ikävää, vammaisia me jollakin tasolla ollaan kaikki.
        Kotini on siellä jossain, päätyseinät pystyssä, sain ainakin valokuvan moisesta.
        Eipä ole rakkautta minullakaan itäiselle naapurille tarjottavana, olen kyllä käynyt Pietarissa ja Viipurissa, synnyinseudulleni ei ole halua mennä.

Viipurissa ja Pariisissa on paljon samaa tyyliä, arkkitehtuurissa ja taiteessa, upeita palatseja ja ne hevospatsaat.

Pietari ei Viipuri.

Siis Pietarissa tässä pohjolan Venetsiassa on paljon samaa kuin Pariisissa

Kesken kukkien kastelun piti tulla tarkastamaan, no elämä jatkuu ja hommat.

• capt.cöpenick*
        *Kukkahame* kirjoitti:

Nämä postraumaattiset häikät ovat siitä harmillisia, että pahat arjen takaiskut 'pompsauttavat' esiin kaunaisen känkkäkänkän.

Kuten Maalaismies tapaa sanoa; luonto hoitaa homman - tekee ongelmistamme tilapäisiä.

• Maalaismies*

Kaikki tämän ikäiset ovat kokeneet lapsuutensa sodan jaloissa. Jokaiselle on jäänyt tieten tai tietämättään traumoja, kenelle enemmän kenelle vähemmän. Kummasti jotenkin asiat ovat tulleet hoidetuksi ja tullevat edelleen. Minä en kuule kapu usko psykiatreihin enkä psykoanalyysiin muuna kuin varakkaiden lohdutuksena ja ajankuluna. Tunsin kaksi sen alan ihmistä (psykiatria). Toinen teki itsarin, toinen joi virkansa. Rauha heidän sieluilleen.

Mitä huoleesi meistä ahkerista palstakirjoittajista tulee, niin se se vasta turhaa on. Tässähän voi antaa lepakkojen lennellä. Minä ainakin tunnen syvää tyydytystä voidessani tehdä muutakin kun hoitaa kuntoani ja lukea kaiken maailman kirjallisuutta. On mukava olla addiktoitunut monista hyvistä asioista. Palsta on yksi niistä.

Sitten huolesi Ruuneperistä. Se on turhista turhinta. Ruunehan on pullon henki palstalla. Saat olla tarkkana kun luet hänen tekstejään (niin tunnut tekevänkin). Olisiko elämäsi parempi ilman lapsuuden kokemuksiasi, ilman palstakirjoittelua, ilman Ruuneperiä? En usko.

Hyvää kesää itsellesi!

• istunnot paikallaan

Mielestäni tämä palsta on hyvä ja ilmainen psykiatri monelle meistä. Sehän on vaan hyvä, kun avaa mielensä lukkoja ja tuo niitä pois. Eihän mikään auta niin kuin hyvä ystävä tai kirjoittelu päiväkirjaan. Tällä palstallakin voi ongelma-asia ratketa kuin itsestään kirjoitettuna ja jonkun toisenkin otettua siihen kantaa. Tulee uusia näkökulmia ja asia ei enää näytäkään tai tunnu niin kamalan mutkikkaalta tai syömen sopukoita ahdistavalta. Joten kirjoitetaan vaan edelleen. Meillä kaikilla on oma näkökanta ja suotakoon niin.

• capt.cöpenick*

Kuin rypsiöljyä laineille sanoivat Raisiossa.

• capt.cöpenick*
        istunnot paikallaan kirjoitti:

Mielestäni tämä palsta on hyvä ja ilmainen psykiatri monelle meistä. Sehän on vaan hyvä, kun avaa mielensä lukkoja ja tuo niitä pois. Eihän mikään auta niin kuin hyvä ystävä tai kirjoittelu päiväkirjaan. Tällä palstallakin voi ongelma-asia ratketa kuin itsestään kirjoitettuna ja jonkun toisenkin otettua siihen kantaa. Tulee uusia näkökulmia ja asia ei enää näytäkään tai tunnu niin kamalan mutkikkaalta tai syömen sopukoita ahdistavalta. Joten kirjoitetaan vaan edelleen. Meillä kaikilla on oma näkökanta ja suotakoon niin.

Lasten monet eläimet olivat käpylehmiä. Niin sitä omatekoisen terapeutin virkaa minulla murrosiästä alkaen hoiti lyijykynä ja tiskipaperi.

Olen tuolla nuorille ahdistuneille ihmisille ehdottanut, että kirjoittaisivat kipeimmiltä tuntuvat asiansa vaikka omiin blogeihin.
        Eräs kirjanoppinut ammatti terapeutti kehoitti tekemään niin.

• oli huijari

kiva lyhennys tuo köpö!

• capt.cöpenick*

Hesari pisti cöpenickin kapteenista kerran ison artikkelin. Sotamies sai sodan jälkeen jostain kapteenin uniformun.
        Hän keekoili aikansa sotasankarina kunnes jäi kiinni perättömistä puheistaan. Mainitsemassaan joukko-osastossa ei tunnettu sellaista kapua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      44
      3898
    2. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      35
      1879
    3. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      153
      1326
    4. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      154
      1202
    5. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      41
      980
    6. Miten suhtautuisit

jos saisit tietää, että kaivatullasi on kokkeliriippuvuus?
      Ikävä
      190
      975
    7. Sari Multala teki "riikkapurrat"

Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.
      Maailman menoa
      228
      954
    8. Sinut mies vain haluan

Olet kohtaloni. Kaikessa riipaisevassa rakkaudessa, sinä se olet. ❤️
      Ikävä
      80
      927
    9. Mitähän sä näit siinä akassa?

Älä nyt vain sen kanssa ala mitään.
      Ikävä
      55
      800
    10. Jälkiviisauttako

Kun katsot taaksepäin, tekisitkö jotain asioita toisin kaivattusi suhteen? Vai onko kaikki mennyt, niin kuin piti?
      Ikävä
      79
      799
    Aihe