Mille oikein olen allerginen?

sörmeli

Olen maaliskuusta asti aivastellut tosi paljon. En tunne oloani nuhaiseksi, mutta nenä on öisin tukkoinen ja välillä saan rajuja aivastelu kohtauksia. Alkoi maaliskuussa ja sitten loppui yhtäkkiä joskus ennen toukokuuta, ja nyt heinäkuussa on taas ollut voimakkaita aivastelu kohtauksia. Minulla on kaksi kania, mutta oireet tulevat esiin muuallakin, ulkona,kaverin luona, koulussakin tuli. Voisiko olla joku heinäallergia tai vastaava? Kertokaa ihmeessä joku jos tiedätte tällaisesta jotain !:)

6

473

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Jos olisit esim. heinänuhainen, olisi kanienkin pito hankalaa, ainakaan niitä ei suositella heinänuhaisille, kanithan tarvitsevat heinää, eli oireilisit kotonakin. Oliskohan kuitenkin homeesta johtuvaa ? Keväällä ulkona on paljon homeitiöitä, kouluissakin voi olla, ja kulkeutuu vaatteiden mukana. Tai sitten vaan flunssaa, nythän kesäflunssaa liikkeellä, keväällä on myös flunssia liikkeellä.

• fafasfsfassfa

Kannattaa varmaan käydä lääkärissä mikäli et itse keksi allergian aiheuttajaa, se kun voi olla joku ihan pienikin asia mitä et tule edes ajatelleeksi.. Jos olet jollekin kotona olevalle allerginen, niin vaatteissa, hiuksissa ym ym kuitenkin aina sitä allergian aiheuttajaa viet mukana kotoasi, sen vuoksi saat oireita muuallakin :)

• sörmeli

Kiitoksia näistä. Yritämpä saada ajan lääkärille. Toivon vain hartaasti ettei asia johtuisi kaneistani, en millään raaskisi luopua niistä kun niin rakkaita ovat.

• mkkmkmmkk
        sörmeli kirjoitti:

Kiitoksia näistä. Yritämpä saada ajan lääkärille. Toivon vain hartaasti ettei asia johtuisi kaneistani, en millään raaskisi luopua niistä kun niin rakkaita ovat.

Niistä en ikinä luopuisi, vaikka olen allerginen kissoille ja aiheuttavat jonkin verran astmaoireita. Mikäli sinulla todetaan allergia lemmikeistäsi etkä halua niistä luopua niin voit viimeisenä vaihtoehtona hommata ilmanpuhdistimen. Itselläni oireet lähes kokonaan hävisivät sellaisen hankinnan myötä. Bionaire BAP830 ainakin hyvä hinta-laatusuhteeltaan eikä n. 180 € kovin paha ollut hinnaksi, kun saan kuitenkin pitää rakkaat lemmikkini täällä.

• siitepölylle

Veikkaan, että joillekin siitepölyile, ehkä jollekin muullekin.

• leene

Mieki veikkaan siitepölyallergiaa, alkukeväällä kukkivien puiden ja sitten nyt kesällä esim. heinät. Apteekista saa antihistamiinejä, jotka auttavat. Itsekkin olen koirille allerginen ja syön Heinixiä, koska minulla on koiria, enkä aio luopua niistä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 528
      8328
    2. Mitä sanoisit kolmella sanalla

kaivatullesi ja tunteidesi kohteelle? 🙎💝💝
      Ikävä
      234
      2798
    3. Kun katsoin häntä

Niin ajattelin että hän on niin rakas ❤️
      Ikävä
      26
      2641
    4. Aamuseuraa/rehevää naista

uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo
      Keuruu
      4
      2378
    5. Miksi Pekkaa ei hyväksytä maailmalla julkisiin virkoihin?

On mennyt jo monta hommaa ohitse.
      80 plus
      178
      2090
    6. Haluisin niin

Selvittää sun kanssa asiat. Kumpa uskaltaisin. Haluatko sinä?
      Ikävä
      121
      1941
    7. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      6
      1765
    8. Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata

Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p
      Uusikaupunki
      2
      1646
    9. Minkälainen koti

kaivatullasi on?
      Ikävä
      81
      1275
    10. Nyt mielipiteitä kehiin?

Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu
      Kuhmo
      62
      1218
    Aihe