Mille oikein olen allerginen?

sörmeli

Olen maaliskuusta asti aivastellut tosi paljon. En tunne oloani nuhaiseksi, mutta nenä on öisin tukkoinen ja välillä saan rajuja aivastelu kohtauksia. Alkoi maaliskuussa ja sitten loppui yhtäkkiä joskus ennen toukokuuta, ja nyt heinäkuussa on taas ollut voimakkaita aivastelu kohtauksia. Minulla on kaksi kania, mutta oireet tulevat esiin muuallakin, ulkona,kaverin luona, koulussakin tuli. Voisiko olla joku heinäallergia tai vastaava? Kertokaa ihmeessä joku jos tiedätte tällaisesta jotain !:)

6

448

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ****

      Jos olisit esim. heinänuhainen, olisi kanienkin pito hankalaa, ainakaan niitä ei suositella heinänuhaisille, kanithan tarvitsevat heinää, eli oireilisit kotonakin. Oliskohan kuitenkin homeesta johtuvaa ? Keväällä ulkona on paljon homeitiöitä, kouluissakin voi olla, ja kulkeutuu vaatteiden mukana. Tai sitten vaan flunssaa, nythän kesäflunssaa liikkeellä, keväällä on myös flunssia liikkeellä.

    • fafasfsfassfa

      Kannattaa varmaan käydä lääkärissä mikäli et itse keksi allergian aiheuttajaa, se kun voi olla joku ihan pienikin asia mitä et tule edes ajatelleeksi.. Jos olet jollekin kotona olevalle allerginen, niin vaatteissa, hiuksissa ym ym kuitenkin aina sitä allergian aiheuttajaa viet mukana kotoasi, sen vuoksi saat oireita muuallakin :)

      • sörmeli

        Kiitoksia näistä. Yritämpä saada ajan lääkärille. Toivon vain hartaasti ettei asia johtuisi kaneistani, en millään raaskisi luopua niistä kun niin rakkaita ovat.


      • mkkmkmmkk
        sörmeli kirjoitti:

        Kiitoksia näistä. Yritämpä saada ajan lääkärille. Toivon vain hartaasti ettei asia johtuisi kaneistani, en millään raaskisi luopua niistä kun niin rakkaita ovat.

        Niistä en ikinä luopuisi, vaikka olen allerginen kissoille ja aiheuttavat jonkin verran astmaoireita. Mikäli sinulla todetaan allergia lemmikeistäsi etkä halua niistä luopua niin voit viimeisenä vaihtoehtona hommata ilmanpuhdistimen. Itselläni oireet lähes kokonaan hävisivät sellaisen hankinnan myötä. Bionaire BAP830 ainakin hyvä hinta-laatusuhteeltaan eikä n. 180 € kovin paha ollut hinnaksi, kun saan kuitenkin pitää rakkaat lemmikkini täällä.


    • siitepölylle

      Veikkaan, että joillekin siitepölyile, ehkä jollekin muullekin.

      • leene

        Mieki veikkaan siitepölyallergiaa, alkukeväällä kukkivien puiden ja sitten nyt kesällä esim. heinät. Apteekista saa antihistamiinejä, jotka auttavat. Itsekkin olen koirille allerginen ja syön Heinixiä, koska minulla on koiria, enkä aio luopua niistä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      129
      3267
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      109
      1311
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1285
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1096
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1061
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      14
      1056
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      979
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      976
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      944
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      46
      854
    Aihe