Mille oikein olen allerginen?

sörmeli

Olen maaliskuusta asti aivastellut tosi paljon. En tunne oloani nuhaiseksi, mutta nenä on öisin tukkoinen ja välillä saan rajuja aivastelu kohtauksia. Alkoi maaliskuussa ja sitten loppui yhtäkkiä joskus ennen toukokuuta, ja nyt heinäkuussa on taas ollut voimakkaita aivastelu kohtauksia. Minulla on kaksi kania, mutta oireet tulevat esiin muuallakin, ulkona,kaverin luona, koulussakin tuli. Voisiko olla joku heinäallergia tai vastaava? Kertokaa ihmeessä joku jos tiedätte tällaisesta jotain !:)

6

505

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Jos olisit esim. heinänuhainen, olisi kanienkin pito hankalaa, ainakaan niitä ei suositella heinänuhaisille, kanithan tarvitsevat heinää, eli oireilisit kotonakin. Oliskohan kuitenkin homeesta johtuvaa ? Keväällä ulkona on paljon homeitiöitä, kouluissakin voi olla, ja kulkeutuu vaatteiden mukana. Tai sitten vaan flunssaa, nythän kesäflunssaa liikkeellä, keväällä on myös flunssia liikkeellä.

• fafasfsfassfa

Kannattaa varmaan käydä lääkärissä mikäli et itse keksi allergian aiheuttajaa, se kun voi olla joku ihan pienikin asia mitä et tule edes ajatelleeksi.. Jos olet jollekin kotona olevalle allerginen, niin vaatteissa, hiuksissa ym ym kuitenkin aina sitä allergian aiheuttajaa viet mukana kotoasi, sen vuoksi saat oireita muuallakin :)

• sörmeli

Kiitoksia näistä. Yritämpä saada ajan lääkärille. Toivon vain hartaasti ettei asia johtuisi kaneistani, en millään raaskisi luopua niistä kun niin rakkaita ovat.

• mkkmkmmkk
        sörmeli kirjoitti:

Kiitoksia näistä. Yritämpä saada ajan lääkärille. Toivon vain hartaasti ettei asia johtuisi kaneistani, en millään raaskisi luopua niistä kun niin rakkaita ovat.

Niistä en ikinä luopuisi, vaikka olen allerginen kissoille ja aiheuttavat jonkin verran astmaoireita. Mikäli sinulla todetaan allergia lemmikeistäsi etkä halua niistä luopua niin voit viimeisenä vaihtoehtona hommata ilmanpuhdistimen. Itselläni oireet lähes kokonaan hävisivät sellaisen hankinnan myötä. Bionaire BAP830 ainakin hyvä hinta-laatusuhteeltaan eikä n. 180 € kovin paha ollut hinnaksi, kun saan kuitenkin pitää rakkaat lemmikkini täällä.

• siitepölylle

Veikkaan, että joillekin siitepölyile, ehkä jollekin muullekin.

• leene

Mieki veikkaan siitepölyallergiaa, alkukeväällä kukkivien puiden ja sitten nyt kesällä esim. heinät. Apteekista saa antihistamiinejä, jotka auttavat. Itsekkin olen koirille allerginen ja syön Heinixiä, koska minulla on koiria, enkä aio luopua niistä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      128
      5349
    2. Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin

Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss
      Ihastuminen
      107
      2042
    3. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      141
      1484
    4. Mitä sä haluat?

Kerro nyt. Sano suoraan.
      Ikävä
      104
      1316
    5. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      108
      1308
    6. Priden osallistujamäärä suuri pettymys!

Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate
      Luterilaisuus
      187
      1121
    7. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      49
      1087
    8. Huono grilli kokemus

Menimme grillille ostamaan ruokaa. Myyjät nauroivat meille, ja saimme todella asiatonta palvelua. Odotimme ruokaa innoll
      Puolanka
      27
      1079
    9. Joku kysyy

Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g
      Perussuomalaiset
      65
      1010
    10. IS Viikonloppu 28.-29.6.2025

3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit
      Sanaristikot
      57
      861
    Aihe