harmaantuminen, missä iässä?

Mirandabelle

Hei,

sain vinttikoiran 9 kk ikäisenä. Koira alkoi kuitenkin harmaantua kuonosta ja kaulan karvoituksesta jo kaksivuotiaana. Ihmettelen asiaa hieman ... olisiko mahdollista että minulle valehdeltiin koiran ikä? Koira oli kouluttamaton kun se tuli minulle joten luonteen ja käytöksen perusteella se vaikutti varsin pentumaiselta. Mutta eikö ole vähän epätavallista että jo 2 vuotias koira harmaantuisi? Toinen koirani (isoa rotua) alkoi harmaantumaan 4 - vuotiaana.

Muuten asialla ei ole minulle mitään merkitystä kuitenkaan, mutta kertoisitteko mihin aikaan suunnilleen vinttikoiranne alkoivat harmaantumaan?

5

2625

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -----------------!

      ole iästä kiinni vaan perimästä, suvusta, toinen harmaantuu jo hyvin nuorena, toinen ei välttämättä koskaan. Ei ole myöskään rotusidonnaista.

    • tikrun emo

      meidän pojulla (espanjan galgo/kanarian podenco risteytys) on tullut hieman harmaata kuonoon jo nyt 1,5 vuotiaana. No sehän vain lisää charmia ;)

    • muuten sellaisen

      että vinttikoira ei ole rotu vaan roturyhmä, joten yleensä asioita tiedustellessa voisi kertoa rodun. Rodun sisälläkin on jo yksilöitä saati että eri rodut (vaikka sitten kuuluvatkin samaan roturyhmään) on vielä enemmän eroavaisuuksia.

      • g8o7to8

        Mikset mene sanomaan tuota samaa vaikka lapinkoirista kyseliville, kun on kaksi lapinkoiraa: suomenlapinkoira ja ruotsinlapinkoira. Tai pystykorvat-palstalle, jossa lukee usein pelkkä >>pystykorva>>, vaikka minusta pystykorviakin on eri makuun. Samoin kuin collieita.


    • Nimella

      Mun whippetillä oli syntyjään ihan pikimusta kuono mutta jo 2v. se oli ihan harmaa. Olen huomnnut tummien värien haalistuvan koirillani nopeammin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1805
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1514
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1203
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1194
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1182
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1146
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1114
    Aihe