rinkan koosta

apuva tarvitaan

Heei miten iso rinkka kannattaa varata mukaan n.kuukauden reilille? Siis tottakai mitä isompi, sen parempi koska rinkka on täydempi takastullessa mutta en ole ihan varma minkä kokoisen olen saamassa mukaan, minulla on kaksi vaihtoehtoa joista toinen oli jok 50-70l en muista tark. ja toinen taisi olla 70--> mutta se pitäisi erikseen hakea luxenburgista asti..
tietysti voisi ostaa mutta ne ovat niin kalliita, siis hyvät sellaiset ja budjettini on muutenkin aika tiukilla..

meitä on lähdössä 3 ihmistä eli osan tavaroista varmasti jaamme keskenämme (esim. teltta yhdellä, retki astiat toisella jne...)

Jollain sivustolla sanottiin että vähintään 60l

3

2588

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Koollaonväliä

Olen tehnyt maailmanympärysmatkan ja lukuisan lyhyemmän retken ja kyllä se standardi kannattaa olla 80L, mikä on tuon ison rinkan yleisin koko. Nykyaikainen rinkka on niin hyvin muotoiltu, että sitä jaksaa kantaa huoletta.

Pienemmillä rinkoilla pärjäät kyllä mutta siten roikotat kässäsi kankenlaisia nyssäköitä ja se ei ole kivaa. Jos sinulla ei ole rahaa sen ostamiseen, niin lainaa. Ainoastaan jos tiedät että olet vain 30 lämmössä koko ajan ja et ole tuliaisten rohmuajaja niin voit pärjätä jopa 60L rinkalla.

Pesujauhetta vaan mukaan niin pärjää kolmella vaatekerralla ja hyvä idea on ostaa tuliaisiksi itselleen suoraan käyttöön vaatteita tai kenkiä ja heittää vanhat rähjäiset roskiin.

hauskaa matkaa

• hemo

Itselläni oli kahden kuukauden reissulla 45 10L rinkka, ja se riitti mainiosti! Jos ostaa liian ison rinkan, vaarana on että sen sitten tunkee täyteen turhaa tavaraa. Itse onnistuin siinä jo tuon omani kanssa..Sitten kun se rinkka painaa tuhottomasti niin ei ole kovin mukavaa raahata sitä ympäri kaupunkia, varsinkin jos on kiire..Paitsi jos olet iso ja raavas mies.

Ei siellä reissun päällä oikeasti tarvitse niin paljon kamaa että joku 80l rinkka olisi tarpeellinen, ellei sitten ole samalla reissulla menossa sekä antartikselle että trooppiseen sademetsään..

• Strix Aluco

On aika yksilöllistä, mitä tarvitset mukaan. Aika vähälläkin pärjää. Todennäkäisesti matkalta tulee ostettua vaatteita, joten montaa paitaa en ota mukaan. Eikä minulla lähtiessä esimerkiksi ei koskaan ole mukana kuin kahdet kengät: hyvät siistit peruskengät, joilla voi kävellä ja joilla pääsen ravintolaan sandaalit.
      En yövy interreilillä teltassa, vaan viihdyn kaupungeissa. Dormeissa nukkuminen on edullista. Silloin matkasta jäävät teltat, trangiat, makuualustat ja makuupussit (koska mukanani on vain sadan gramman painoinen silkkilakana).
      En miettisi niinkään rinkan litrakokoa kuin sen painoa. Itse viihdyn kevyen rinkan kanssa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Petteri Orpo on satusetä

Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi
      Maailman menoa
      68
      3297
    2. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      90
      3076
    3. SDP pelastaa uppoavan Suomen

2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis
      Maailman menoa
      177
      3025
    4. Minkä ikäinen

on kaipaamasi ihminen? Minä vuonna syntynyt?
      Ikävä
      137
      2406
    5. Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta

Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä
      Maailman menoa
      41
      2376
    6. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      205
      2221
    7. Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle

Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi
      Maailman menoa
      52
      1918
    8. Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!

Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li
      Euroviisut
      37
      1735
    9. Raiskaukset loppumaan?

Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön
      Sinkut
      400
      1690
    10. Ruotsi laskee jälleen bensaveroa, Riikka irvailee tumput suorana

Euron bensa oli persujen vaalilupaus, mutta kohta alkaa olla kolmosella alkavia litrahintoja. Meanwhile in Sverige: "
      Maailman menoa
      5
      1598
    Aihe