Milloin aika lopettaa?

Mistä tietää

Minulla on vanha kissa, 20 vuotta.

On ollut kaksi kertaa epilepsia-kohtaus, mutta muuten köpsii ihan hyvin. Nukkuu paljon, syö ja kehrää.

Jotain sillä on kuulemma maksassa. Milloin pitäisi lopettaa? Kun ei tiedä kissoista jos ne kärsii.

22

5310

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Täyttää ensi viikolla

      Täyttää siis 20 ensi viikolla.

      • sorry kauheesti

        Huomasin, että olinkin jo kysynyt aikaisemmin... (noloa)


      • herranjumala!!!
        sorry kauheesti kirjoitti:

        Huomasin, että olinkin jo kysynyt aikaisemmin... (noloa)

        Joo-o, voi vattu mikä kysymys!!! >:( "milloin kissa pitäisi lopettaa" Ssiiiisss!!!! Ei kissaa oo järkee pelkän vanhuuden vuoksi lopettaa, hullu!!! "joo, kissa on vanha, taidanpa viedä tapettavals" ei järkee!! Jos ei ole järkevää syytä kuinvanhuus, joka ei edes taida sitä hirveästi häiritä, miksi lopettaa, ellei se maksa juttu liity siihen jotenkin, mutta muuten kyllä.. HOHHOIJAA TEITÄ EPÄKISSARAKKAITA JOKKA EI VITTU TIEDÄ KISSOISTA MITÄÄN!! KYSY TOLLO ELÄINLÄÄKÄRILTÄ!!!!!


      • napakasti
        herranjumala!!! kirjoitti:

        Joo-o, voi vattu mikä kysymys!!! >:( "milloin kissa pitäisi lopettaa" Ssiiiisss!!!! Ei kissaa oo järkee pelkän vanhuuden vuoksi lopettaa, hullu!!! "joo, kissa on vanha, taidanpa viedä tapettavals" ei järkee!! Jos ei ole järkevää syytä kuinvanhuus, joka ei edes taida sitä hirveästi häiritä, miksi lopettaa, ellei se maksa juttu liity siihen jotenkin, mutta muuten kyllä.. HOHHOIJAA TEITÄ EPÄKISSARAKKAITA JOKKA EI VITTU TIEDÄ KISSOISTA MITÄÄN!! KYSY TOLLO ELÄINLÄÄKÄRILTÄ!!!!!

        sanottu, mutta onhan se toki niin että eläinlääkäri on juurikin oikea henkilö arvioimaan että onko kissalle parempi että se nukutetaan vai että sitä hoidetaan esim. lääkkeillä.
        Oma vanha kissani sairastui ja kuihtui lähes olemattomiin, ja eläinlääkärikeikalla olin jo henkisesti varustautunut siihen että piikin paikka se on (ja monta itkua itkenyt).
        Mutta eläinlääkäri sanoi että lääkkeillä kissa saadaan kuntoon ja kas, nyt on kissani lääkehoidon turvin pirteä ja pulska vaikka loppuelämänsä saakin tabletteja syödä. Ja näin onnellisesti on mennyt jo lähes 5 vuotta!


      • Ota rauhallisesti!
        herranjumala!!! kirjoitti:

        Joo-o, voi vattu mikä kysymys!!! >:( "milloin kissa pitäisi lopettaa" Ssiiiisss!!!! Ei kissaa oo järkee pelkän vanhuuden vuoksi lopettaa, hullu!!! "joo, kissa on vanha, taidanpa viedä tapettavals" ei järkee!! Jos ei ole järkevää syytä kuinvanhuus, joka ei edes taida sitä hirveästi häiritä, miksi lopettaa, ellei se maksa juttu liity siihen jotenkin, mutta muuten kyllä.. HOHHOIJAA TEITÄ EPÄKISSARAKKAITA JOKKA EI VITTU TIEDÄ KISSOISTA MITÄÄN!! KYSY TOLLO ELÄINLÄÄKÄRILTÄ!!!!!

        Sinä voisit myös mennä lääkärille ja pyytää vähän rauhoittavia tabletteja, kun noin kauheesti tarttee vaahdota.


      • viherpiiperöt hoi
        herranjumala!!! kirjoitti:

        Joo-o, voi vattu mikä kysymys!!! >:( "milloin kissa pitäisi lopettaa" Ssiiiisss!!!! Ei kissaa oo järkee pelkän vanhuuden vuoksi lopettaa, hullu!!! "joo, kissa on vanha, taidanpa viedä tapettavals" ei järkee!! Jos ei ole järkevää syytä kuinvanhuus, joka ei edes taida sitä hirveästi häiritä, miksi lopettaa, ellei se maksa juttu liity siihen jotenkin, mutta muuten kyllä.. HOHHOIJAA TEITÄ EPÄKISSARAKKAITA JOKKA EI VITTU TIEDÄ KISSOISTA MITÄÄN!! KYSY TOLLO ELÄINLÄÄKÄRILTÄ!!!!!

        eläinaktivistit tykkää keskustelun aiheesta :D Mutta jos "kissa kärsii" vie eläinlääkärille joka arvioi tilanteen :)!


    • milloinsilloin

      "Milloin aika lopettaa?"
      Silloin kun yleinen elämänlaatu alkaa kärsimään. Iällä ei oikeastaan ole asian kanssa pahemmin tekemistä. Epilepsiaan kai löytyy lääkitystä, mutta jos alkaa useammin tulemaan kohtauksia, niin.. Itse päätät.

      Kun kissalta menee kuulo, näkö, hampaat tai jalat alta, ei ole mitään järkeä pitää eläintä enää elossa. Jos ette pysty viemään kissaanne piikille, ei kannattaisi ottaa enää ikinä uutta. Vanhalle kissalleni kasautui kovasti vaivoja, ja eläinlääkärikin vielä sanoi että lääkeillä voidaan hoitaa, mutta se on vaivalloista mulle ja hankalaa kissalle. Totesin sitten että parasta piikittää. Vieläkin kaipailen kovasti kissaa, mutta pahemmalta tuntuis jos joutuisin lääkitsemään sitä kokoajan ja pitämään silmällä.

      • vanha kissa

        Huomenna on tilattu aika, mennään vanhuustarkastukseen lääkärille.
        Minä en haluaisi lopettaa, kun onhan se hauska kissa ja onhan siitä seuraa.
        Minun mielestä se on ihan pirteä ukkeli. Miten vanha muuten 20 vuotias kissa on ihmisen iässä? Luulisin että pitkälti yli 100 vuotta.

        Oikeastaan yksi lapsista on sitä jankannut, että ei vain olisi tuskia.
        Huomenna nähdään mitä lääkäri sanoo!


      • kissojen kans
        vanha kissa kirjoitti:

        Huomenna on tilattu aika, mennään vanhuustarkastukseen lääkärille.
        Minä en haluaisi lopettaa, kun onhan se hauska kissa ja onhan siitä seuraa.
        Minun mielestä se on ihan pirteä ukkeli. Miten vanha muuten 20 vuotias kissa on ihmisen iässä? Luulisin että pitkälti yli 100 vuotta.

        Oikeastaan yksi lapsista on sitä jankannut, että ei vain olisi tuskia.
        Huomenna nähdään mitä lääkäri sanoo!

        Oikein. Eläinlääkäri on alan ammattilainen, ei kissaa kannata lopettaa mielipiteiden ja musta nyt vaan tuntuu- fiilisten pohjalta. Elämänlaatu ja kipujen määrä varmaan parhaat mittarit. Ja tietysti se, pystyykö omistaja hoitamaan esimerkiksi loppuelämän vaativat lääkityksen, jos sellainen tulee eteen. Ellei pysty, ei noin vanhaa ja mahdollisesti sairastakin kissaa enää voi mihinkään sysätä muiden armoille.

        Itse vanhan kissan elämää läheltä seuranneena voin todeta että elämästä tuli loppua kohti hyvin rauhallista, vaivoja oli, mutta ei ilmeisesti kipuja. Saman kissan olen nähnyt aiempina vuosina myös tuskissaan, mutta tuolloin oli nuori ja hoidettavissa. Vanhuus ja vaivat ei vielä tarkoita sitä, että kissa tulis lopettaa.

        Itsellä ainakin eläinlääkärin tutkimus ja suositus painavat vaakakupissa paljon. Toinen on se, että jos kissa on todella kipeänä, kyllä sen huomaa, on armollisempaa päästää se noin vanhana tuskistaan kuin väkisin pitää. Kissa ei ole helppo lääkittävä, eikä se ymmärrä, miksi rakas omistaja "hyökkää" sen kimppuun pahimmillaan monta ketaa päivässä antaakseen pahan makuisen lääkkeen, mihin kissa vaisto sanoo, ettei se ole syötävää. Toisaalta, persooniahan ne ovat lääkitsemisenkin suhteen.

        Toisaalta, olen nähnyt nuoren, kroonisesti sairaan kissan, jolla oli jatkuvasti kipuja, se tuntui murisevan kun siihen edes katsoi, eikä voinut nukkua kunnolla missään asennossa. Tämän omistaja ei kunnolla pystynyt lääkitsemään kissaa, pakenikin välillä tilannetta ja yritti sulkea silmänsä. Suuttui kun kysyin, olisiko armollisempaa lopettaa kissa kun sairaus ei parane eikä lääkitseminen näytä onnistuvan, päivittäiset kivut kuitenkin olivat ja kävi sääliksi kissaparkaa. Se oli kuitenkin kuulemma niin nuori ja rakas, ettei sitä voinut edes harkita. (Kissa sai uuden, ihanan kodin ja voi paljon paremmin, erinäisten juonenkäänteiden jälkeen) Joten, ehkä me molemmat oltiin väärässä, kissasta oli eläjäksi kun uudesta omistajasta oli huolehtijaksi.


      • outoa on
        vanha kissa kirjoitti:

        Huomenna on tilattu aika, mennään vanhuustarkastukseen lääkärille.
        Minä en haluaisi lopettaa, kun onhan se hauska kissa ja onhan siitä seuraa.
        Minun mielestä se on ihan pirteä ukkeli. Miten vanha muuten 20 vuotias kissa on ihmisen iässä? Luulisin että pitkälti yli 100 vuotta.

        Oikeastaan yksi lapsista on sitä jankannut, että ei vain olisi tuskia.
        Huomenna nähdään mitä lääkäri sanoo!

        "Oikeastaan yksi lapsista on sitä jankannut, että ei vain olisi tuskia."
        Miksi lapsesi haluaa että kissa tapetaan? Etkö itse päätä omasta lemmikistäsi mitä sille tehdään ja milloin?


      • emäntä98
        outoa on kirjoitti:

        "Oikeastaan yksi lapsista on sitä jankannut, että ei vain olisi tuskia."
        Miksi lapsesi haluaa että kissa tapetaan? Etkö itse päätä omasta lemmikistäsi mitä sille tehdään ja milloin?

        Killilläni todettiin juomisen lisääntymisen ja kutinan (laihtunutkin oli huomaamatta ilmeisesti jo pitkän aikaa vähitellen) taustalta vakava munuaisten vajaatoiminta kesäkuun alussa. Verenpainelääkityksen ja ruokavalion muuttaminen munuaispotilaan ruuaksi piristi sitä, pyydysti jopa muutaman hiiren (ei tosin niitä voinut syödä). Munuiaspotilaan ruokien syönti ollut kuitenkin sen verran vähäistä, että luut törröttää. Muutaman päivän ollut lähes syömättä vakituisten hoitajien lähdettyä lomalle, oli jo eilen surkean kyyristeleväinen, mutta eilen iltapäivällä aloitin kissatahnan ja viime yönä söi lopulta hyvällä ruokahalulla kuudesti puolentoista tunnin välein ja nuoli itseään ja kehräsi sitten tyytyväisenä; liekö tahnan vai sen ansiota että otin töikseni syöttää sitä yölläkin, pissii ja kakkaa normaalisti (pissi ehkä pidempi kuin terveellä kissalla).Tänään jonkin verran parempana kuin eilen, mutta selvästi sairas, kävi hieman ulkona, muuten pysyttelee yhdessä "sairas"huoneessa jossa kaikki tarpeellinen lähellä, lähinnä kököttelee, vain välillä ottaa rennomman asennon ja rupeaa köllöttelemään kerälle.
        Vieläköhän kannattaa yrittää, vai olisiko killirukka jo päästettävä paremmille metsästysmaille; onko kellään kokemusta vastaavasta?


      • se onkin vakavaa
        emäntä98 kirjoitti:

        Killilläni todettiin juomisen lisääntymisen ja kutinan (laihtunutkin oli huomaamatta ilmeisesti jo pitkän aikaa vähitellen) taustalta vakava munuaisten vajaatoiminta kesäkuun alussa. Verenpainelääkityksen ja ruokavalion muuttaminen munuaispotilaan ruuaksi piristi sitä, pyydysti jopa muutaman hiiren (ei tosin niitä voinut syödä). Munuiaspotilaan ruokien syönti ollut kuitenkin sen verran vähäistä, että luut törröttää. Muutaman päivän ollut lähes syömättä vakituisten hoitajien lähdettyä lomalle, oli jo eilen surkean kyyristeleväinen, mutta eilen iltapäivällä aloitin kissatahnan ja viime yönä söi lopulta hyvällä ruokahalulla kuudesti puolentoista tunnin välein ja nuoli itseään ja kehräsi sitten tyytyväisenä; liekö tahnan vai sen ansiota että otin töikseni syöttää sitä yölläkin, pissii ja kakkaa normaalisti (pissi ehkä pidempi kuin terveellä kissalla).Tänään jonkin verran parempana kuin eilen, mutta selvästi sairas, kävi hieman ulkona, muuten pysyttelee yhdessä "sairas"huoneessa jossa kaikki tarpeellinen lähellä, lähinnä kököttelee, vain välillä ottaa rennomman asennon ja rupeaa köllöttelemään kerälle.
        Vieläköhän kannattaa yrittää, vai olisiko killirukka jo päästettävä paremmille metsästysmaille; onko kellään kokemusta vastaavasta?

        Mun kissalla meni munuaiset ja "osaavan" eläinlääkärin takia todettiin niin myöhään että kissa melkeinpä kuoli käsiin. Siinä vaihtui asiointi äkkiä kunnon eläinlääkäriasemalle. Kysy lääkäriltäsi mitä mieltä hän on. Lemmikin kuolema on aina surullista varsinkin jos se johtuu sairaudesta.


      • Tiistaina
        se onkin vakavaa kirjoitti:

        Mun kissalla meni munuaiset ja "osaavan" eläinlääkärin takia todettiin niin myöhään että kissa melkeinpä kuoli käsiin. Siinä vaihtui asiointi äkkiä kunnon eläinlääkäriasemalle. Kysy lääkäriltäsi mitä mieltä hän on. Lemmikin kuolema on aina surullista varsinkin jos se johtuu sairaudesta.

        Olin eläinlääkärissä ja hän sanoi että olisi aika. Päätettiin, että viikonlopun yli. Tiistaina on aika klo 17.
        Tuntuu kauhealta. Nyt sitä hellitään ja syötetään herkkukalaa ja kiertää sylistä syliin. Mielessä on kuitenkin, että jospa ei sittenkään. On niin charmikas vanha kissa, on ollut 20 vuotta talossa. On koko kylän suosikki.


      • menettänyt
        vanha kissa kirjoitti:

        Huomenna on tilattu aika, mennään vanhuustarkastukseen lääkärille.
        Minä en haluaisi lopettaa, kun onhan se hauska kissa ja onhan siitä seuraa.
        Minun mielestä se on ihan pirteä ukkeli. Miten vanha muuten 20 vuotias kissa on ihmisen iässä? Luulisin että pitkälti yli 100 vuotta.

        Oikeastaan yksi lapsista on sitä jankannut, että ei vain olisi tuskia.
        Huomenna nähdään mitä lääkäri sanoo!

        Anna killin elää ja kuolla omaan tahtiin. Niin taitavia nämä laumaeläimet peittämään sairauksiaan, että välttämättä et edes huomaa, että olisi asiat pahasti vinossa. Minä löysin kissani kotoa kuolleena. Asian kokeneet tietävät, että tässä on käyty kaikki asiat läpi olisiko pitänyt huomata jne..Ystäväni lohdutti, että eläimet ovat viisaampia kuin me ihmiset. Uskon, että kissani halusi varjella minua tietäen, että en olisi pystynyt tekemään sellaista päätöstä jos vaikka kissani olisi pitänyt päästää tuskistaan. Uskon, että hän tiesi mikä on parhaaksi. On aivan hirvee ikävä ja kaipuu.


      • menettänyt
        Tiistaina kirjoitti:

        Olin eläinlääkärissä ja hän sanoi että olisi aika. Päätettiin, että viikonlopun yli. Tiistaina on aika klo 17.
        Tuntuu kauhealta. Nyt sitä hellitään ja syötetään herkkukalaa ja kiertää sylistä syliin. Mielessä on kuitenkin, että jospa ei sittenkään. On niin charmikas vanha kissa, on ollut 20 vuotta talossa. On koko kylän suosikki.

        Hei! olitkin kirjoitellut samoihin aikoihin kuin minä. mitä kissallasi todettiin lääkärissä? jos ei mitään älyttömän dramaattista niin miksi kissa ei voisi elää niin kauan kuin elää ja nukkuu sitten luonnollisesti pois, kun on sen aika. minua itseäni harmittaa se, että en ehtinyt viedä killiäni lääkäriin, jotta olisin tiennyt jos jokin on vialla. olisin sitten osannut varautua tulevaan kuolemaan, nyt se tuli niin yllättäen. hemmotelkaa ja hellikää ihanaa kissaanne. jos kissa ei kärsi, niin nauttikoon eläkepäivistä. nyt kun olette valmistautuneet asiaan, niin on helpompi suhtautua siihen, että kuolema on osa elämää. sitten esimerkiksi kuolleen kissan löytäminenkään ei ole niin kamalaa.


      • kissakulta
        menettänyt kirjoitti:

        Anna killin elää ja kuolla omaan tahtiin. Niin taitavia nämä laumaeläimet peittämään sairauksiaan, että välttämättä et edes huomaa, että olisi asiat pahasti vinossa. Minä löysin kissani kotoa kuolleena. Asian kokeneet tietävät, että tässä on käyty kaikki asiat läpi olisiko pitänyt huomata jne..Ystäväni lohdutti, että eläimet ovat viisaampia kuin me ihmiset. Uskon, että kissani halusi varjella minua tietäen, että en olisi pystynyt tekemään sellaista päätöstä jos vaikka kissani olisi pitänyt päästää tuskistaan. Uskon, että hän tiesi mikä on parhaaksi. On aivan hirvee ikävä ja kaipuu.

        Minulla on vanha 20 vuotias kissa, joka on sinnitellyt monissa asioissa. Viimeksi talvella luulin, että se on lopetettava ja olin jo ajatellut lopettamista. Täällä maaseudulla kun asuu niin on aika hankalaa lähteä viemään kissaa eläinlääkärille, sinne on sen verran pitkä matka. En siis vienyt kissaani eläinlääkärille ja se parani viikossa. Totesin, että sillä oli ollut vain flunssaa. Nyt kun tuli helle niin kissa makaa ulkona varjossa, mutta ei voi hyvin. Taas ajattelin että pitäisi viedä se eläinlääkärille, että katsoisivat onko kaikki sillä ihan ok, esim. näkö on huono samoin kuulokin. Mutta en ole lähtenyt eläinlääkärile, koska kuulin että samanikäinen kaverini kissa oli loukkaantunut ja hän oli vienyt sen eläinlääkärille. Hänelle oli sanottu että se on niin vanha että ei sille mitään tehdä, pitäisi lopettaa. Nyt kissa on aivan terve ja elää onnellista elämää. Aina ei kannata uskoa eläinlääkäreihin, joten olen samaa mieltä, että kissan pitäisi kuolla luonnolisesti.


      • voi peeeee
        Tiistaina kirjoitti:

        Olin eläinlääkärissä ja hän sanoi että olisi aika. Päätettiin, että viikonlopun yli. Tiistaina on aika klo 17.
        Tuntuu kauhealta. Nyt sitä hellitään ja syötetään herkkukalaa ja kiertää sylistä syliin. Mielessä on kuitenkin, että jospa ei sittenkään. On niin charmikas vanha kissa, on ollut 20 vuotta talossa. On koko kylän suosikki.

        Noh, sinun ensimmäisestä kirjoituksesta päätellen kissa ei kärsi siis miksi eläinlääkärin mielestä kissa piti tappaa???????????????
        menikö jalat alta? makasiko kissa omassa kakassa? eikö syönyt enää itsestään? ei juonut vettä jne jne


      • Anonyymi

        Teit väärän päätöksen, jos kissalla on mahdollisuus selvitä murha ei ole ratkaisu.


      • Anonyymi
        vanha kissa kirjoitti:

        Huomenna on tilattu aika, mennään vanhuustarkastukseen lääkärille.
        Minä en haluaisi lopettaa, kun onhan se hauska kissa ja onhan siitä seuraa.
        Minun mielestä se on ihan pirteä ukkeli. Miten vanha muuten 20 vuotias kissa on ihmisen iässä? Luulisin että pitkälti yli 100 vuotta.

        Oikeastaan yksi lapsista on sitä jankannut, että ei vain olisi tuskia.
        Huomenna nähdään mitä lääkäri sanoo!

        Ei lopetukseen ellei aihetta. Ikähän on numeroita, jos on pirteä. epilepsiaan lääke ja tassua toisen eteen kotiin mars, ja tottapahan sitten joku yö tai päivä vaan ei herää, kun on aika.
        Ja ymmärrän. Kauan olette olleet.
        Mutta ikää tulee. Väistämättä muuttuu-


    • AA

      "Jotain sillä on maksassa"

      Kannattaa sitten käydä tutkituttamassa veriarvot. Niistä selviää missä päin mennään, ja eläinlääkäri osanee neuvoa mitä jatkossa kannattaa tehdä.

    • eläinkodin kasvatti

      Ei eläinlääkäri diagnoosia tee pelkästään omaan arviointiin nojaten. Omistajan havainnot ovat tärkeää informaatiota, jota lääkäri käyttää oman diagnoosin tukena. Vanhat kissat kannattaa käyttää lääkärissä puolen vuoden välein, jotta sairaudet, jota ei muutoin näe, huomataan ajoissa. Itselläni on kaksikymppinen kissa, joka on käynyt viimeisien vuosien aikan ko.tarkastuksissa ja hänellä ei ole muuta kuin nivelrikko, johon saa lääkettä. On hyvä, että omistaja itse tarkkailee kissaansa ja kissan persoonallisuuden parhaimpana asiantuntijana osaa kertoa lääkärille asiat, joita lääkäri voi käyttää diagnoosinsa tukena. Ei siis niin, että lääkäri yksin tietää ja päättää milloin on hyvä lähteä taivaaseen, vaan yhdessä siten, että faktat kivusta ja särystä ovat tiedossa. Ei se ikä, vaan elämän laatu, merkitsee. Näin minä olen asian ajatellut, vaikka monta kertaa juuri iän vuoksi olen miettinyt, että milloin on aika..

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1445
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      154
      1137
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      103
      1020
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      877
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      82
      850
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      64
      760
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      747
    8. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      733
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      728
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      44
      692
    Aihe