Laihtuminen ja keliakia

ymmälläänkökään

Osaisiko joku sanoa, että onko tuo laihtuminen/painon pysytteleminen alarajoilla mahdollista esim suolen muiden ongelmien kanssa vai onko se pelkästään keliakian tuoma ongelma eli tuo imeytymishäiriö? Koko ikäni olen ollut suht alipainoinen mutta nyt on joi vaikeuksia pitää painoa edes 50 kg:ssa. Pitänee varata lääkäriaika ja tutkituttaa asia:-)

3

838

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keliukko..

syitä voi olla vaikka kuinka monta,keliakia yksi tekiä.Sekään ei kaikilla.Tottakai kannattaa tutkituttaa kaikki mahdolliset keliaikiaa myöten että voidaan pois sulkea ainakin tuo imeytymishäiriö.Keliakiassa on yleensä oireita joiden takia lääkärin pakeille jossain vaiheessa joudutaan menemään.Jos olet muuten oireeton ja hyvävointinen ns.normaaliolo elikkä ulosteesi esim ei ole mitenkään poikkeavaa löysää väriltään vaaleaa sulamattoman näköistä etkä joudu monta kertaa päivässä ulostamaan tai kärsit jatkuvasta ummetuksesta tms veikkaan että selvität keliakia testit.

• ymmälläänkökään

On tässä viimeisen vuoden aikana tuntunut että on vuorotellen joko ummetusta tai löysää vatsaa eli tuntuu että suoli ei kokonaan tyhjene. Tämä on kyllä välillä helpottanut mutta kuitenkin kärsin aika paljon vielä ilmavaivoista ja hyvinkin pahanhajuisista joten kyllä siellä varmaan jotain ongelmaa on. Mietin vain että voiko tuo imeytymishäiriö olla vaikkapa ärtyneessä suolessa?

• keliukko
        ymmälläänkökään kirjoitti:

On tässä viimeisen vuoden aikana tuntunut että on vuorotellen joko ummetusta tai löysää vatsaa eli tuntuu että suoli ei kokonaan tyhjene. Tämä on kyllä välillä helpottanut mutta kuitenkin kärsin aika paljon vielä ilmavaivoista ja hyvinkin pahanhajuisista joten kyllä siellä varmaan jotain ongelmaa on. Mietin vain että voiko tuo imeytymishäiriö olla vaikkapa ärtyneessä suolessa?

paksusuoli sopii hyvin oireisiisi,se mullakin ollu ja aina ajoittain vaivaakin.Pitäis ekana jättää nuo pullat sun muut roskaruuat veks ärtynyt suoli ei kyllä niistä tykkää yhtään.Velli linjalle väh'äks aikaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      720
      2970
    2. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      361
      2653
    3. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      48
      2410
    4. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      30
      2390
    5. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1948
    6. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      1479
    7. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      12
      1472
    8. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      72
      1393
    9. Teit asiat lopulta niin

Ettei meillä ole ikinä mitään mahdollisuuksia toisiimme.
      Ikävä
      57
      1349
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      14
      1321
    Aihe