Laihtuminen ja keliakia

ymmälläänkökään

Osaisiko joku sanoa, että onko tuo laihtuminen/painon pysytteleminen alarajoilla mahdollista esim suolen muiden ongelmien kanssa vai onko se pelkästään keliakian tuoma ongelma eli tuo imeytymishäiriö? Koko ikäni olen ollut suht alipainoinen mutta nyt on joi vaikeuksia pitää painoa edes 50 kg:ssa. Pitänee varata lääkäriaika ja tutkituttaa asia:-)

3

787

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keliukko..

syitä voi olla vaikka kuinka monta,keliakia yksi tekiä.Sekään ei kaikilla.Tottakai kannattaa tutkituttaa kaikki mahdolliset keliaikiaa myöten että voidaan pois sulkea ainakin tuo imeytymishäiriö.Keliakiassa on yleensä oireita joiden takia lääkärin pakeille jossain vaiheessa joudutaan menemään.Jos olet muuten oireeton ja hyvävointinen ns.normaaliolo elikkä ulosteesi esim ei ole mitenkään poikkeavaa löysää väriltään vaaleaa sulamattoman näköistä etkä joudu monta kertaa päivässä ulostamaan tai kärsit jatkuvasta ummetuksesta tms veikkaan että selvität keliakia testit.

• ymmälläänkökään

On tässä viimeisen vuoden aikana tuntunut että on vuorotellen joko ummetusta tai löysää vatsaa eli tuntuu että suoli ei kokonaan tyhjene. Tämä on kyllä välillä helpottanut mutta kuitenkin kärsin aika paljon vielä ilmavaivoista ja hyvinkin pahanhajuisista joten kyllä siellä varmaan jotain ongelmaa on. Mietin vain että voiko tuo imeytymishäiriö olla vaikkapa ärtyneessä suolessa?

• keliukko
        ymmälläänkökään kirjoitti:

On tässä viimeisen vuoden aikana tuntunut että on vuorotellen joko ummetusta tai löysää vatsaa eli tuntuu että suoli ei kokonaan tyhjene. Tämä on kyllä välillä helpottanut mutta kuitenkin kärsin aika paljon vielä ilmavaivoista ja hyvinkin pahanhajuisista joten kyllä siellä varmaan jotain ongelmaa on. Mietin vain että voiko tuo imeytymishäiriö olla vaikkapa ärtyneessä suolessa?

paksusuoli sopii hyvin oireisiisi,se mullakin ollu ja aina ajoittain vaivaakin.Pitäis ekana jättää nuo pullat sun muut roskaruuat veks ärtynyt suoli ei kyllä niistä tykkää yhtään.Velli linjalle väh'äks aikaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      65
      1443
    2. Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu

Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia
      Apua aloittelijalle
      110
      900
    3. No ei sun asunto eikä mikään

muukaan sussa ole erikoista. 🤣 köyhä 🤣
      Ikävä
      58
      741
    4. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      47
      734
    5. Mitä mietit Honey?

Kulta nainen ❤️❤️
      Ikävä
      57
      710
    6. Missä kaikessa olet erilainen

Kuin kaivattusi? Voin itse aloittaa: en ole vegaani kuten hän. Enkä harrasta tietokonepelejä lainkaan.
      Ikävä
      39
      697
    7. Linnasuolla poliisi operaatio

Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/8646060
      Imatra
      25
      665
    8. Hyvin. Ikävää nainen,

Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan
      Ikävä
      70
      653
    9. Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta

Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli
      Pyhäjärvi
      67
      650
    10. Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin

Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.
      Ikävä
      41
      647
    Aihe