Hei,
Haluasin hieman oppia lisää purjehduksesta ja ajattelin kohdemaana Kroatiaa. Mistä löytyisi viikon kursseja naisille?
Kuka järjestää? Voi olla myös ulkomainen järjestäjä.
Kiitos.
Purjehduskurssi Kroatiassa
19
2064
Vastaukset
- järjestää
Itse olin muutama vuosi sitten Turkissa Aurinkomatkojen SunSailin järjestämällä viikon mittaisella purjehduskurssilla. Tämä ei ollut mitenkään erityisesti naisille suunnattu kurssi, mutta meidän veneessä oli kipparia lukuun ottamatta pelkkä naisia :-) Todella hieno viikko oli, suosittelen! Ainakin silloin kursseja oli tiedossa myös Kroatiaan.
- HR...
www.sailingissues.com sivuston ylläpitäjällä on paljon tietoa venevuoraamoista ja niiden toiminnasta. Kysyppä neuvoa rohkeasti kyseiseltä hemmolta sp osoitteen löyttää pienen kirjekuorilinkin takaa etusivun alalaidasta. Ainakin Sailionian(.com) Lefkaksella järjestää erilaisia purjehduskursseja, meille (perheelle) järjestivät räätälöitynä kahden päivän tutustumisen purjehdukseen nyt kesäkuussa. Hommaan sisältyi tilava uudehko vene ja kippari joka neuvoi samalla perusasioita. Huvi tuli paljon edullisemmaksi kuin voisi kuvitella. Ehdoittivat vielä että seuraavalla kerralla ottaisimme veneen koko viikoksi jolloin voisivat antaa muutaman päivän itensiivikurssin alkuun. Ainakin jos kokoat oman muutaman tutun porukkasi löytynee vuokraamo jolla on yhteyksiä kouluttajiin. Koulutusta säännöllisesti harjoittavilla vuokraamoilla sopiva porukka löytynee heidän taholta.
- Kroatian kurssi
Myös Baltic Cruisingilla näyttäisi olevan Kroatian kurssi ohjelmassa.
http://www.balticcruising.fi/lampimat_vedet/etkurssitretket.html
Suurin osa kotimaisista purjehduskouluista taitaa järjestää kursseja myös ulkoimailla. Etuna on tietysti suomenkielinen kouluttaja. Ulkoimaisen kouluttajan saattaa saada edullisemmin (ei matkakuluja) ja etuna on myös paikallistuntemus, mutta haittapuolena koulutuskieli on todennäköisesti bäd inglis ja etukäteen voi olla vaikea varmistua koulutuksen laadusta. Harva suomalainen on käynyt ulkoimaisen koulun opissa, joten kokemuksia ja suosittelijoita voi olla vaikea löytää.- HR...
No en itse asiassa niinkään pelkäisi tuota bäd inglis asiaa, kouluttajilla näyttäisi olevan yleensä varsin kansainvälinen tausta ja jonkinlainen alan tutkinto takana. Sen sijaan oma purjehdusalan termistö joutuu koetukselle ja vaikka aiempaa kokemusta purjeveneistä olisikin joutuu opettelemaan asioita uudestaan englannin kielellä.
- me
Baltic Cruisingin kurssi Kroatiassa oli hyvä ja mukava, suosittelen. Asiallista opetusta hienossa (erilaisessa) ympäristössä.
Mitä ulkomaisen koulun oppiin tulee, niiin maailmalla rulettaa RYA, jos papruista välittää (ICL....) joten miksei? Itse sunnittelen STCW95 kurssia 'jossain' ........(vain koska tarjontaa enemmän muualla kuin Suomessa). - matkassa ollut
Olen ollut niin Baltic Cruisingin (purjehtiakurssi Kroatiassa) kuin Kesäpurjeen (perämieskurssi Kreikassa) matkassa ja uskallan suositella molempia. Purjehduspäivät olivat pitkiä, mutta kurssillehan olin juuri ilmoittautunut. Toki myös maissaoloaikaakin järjestyi. Kesäpurjeen kurssiin kuului vielä yksi harjoittelupäivä suomessa pienemmällä veneellä :-)
- senn
tällainen kuin www.amadeapurjehdus.fi
purjehtii kroatiassa, lähiviikoille näytti olevan tilaa.- jaaso
Tuo amadeapurjehdus vaikuttaa mielenkiintoiselle, vaikkakaan se ei ole varsinainen "kurssi".
Kipparina suomalainen purjehtija. - Me
Tunnen veneen sekä kipparin. EN suosittele!!
Vene on hyvä, mutta.... - joujouu
Me kirjoitti:
Vene on hyvä, mutta....voitko hieman tarkentaa mikset voi suositella - onko henkilökysymys, yhteistyökysymys vai purjehdusosaamisen puolella??
- Joku taas
joujouu kirjoitti:
voitko hieman tarkentaa mikset voi suositella - onko henkilökysymys, yhteistyökysymys vai purjehdusosaamisen puolella??
Veneessä ja kipparissa ei ole mitään huomautettava! Kateellisten turhaa panettelua.
- Croatian Sailor
Me kirjoitti:
Vene on hyvä, mutta....Olin Amadea-veneessä ja se oli elämäni hienoin loma...mitä oikein tarkoitat Mediterranean Sailor -?
- Ensi vuonna uudelleen
jaaso kirjoitti:
Tuo amadeapurjehdus vaikuttaa mielenkiintoiselle, vaikkakaan se ei ole varsinainen "kurssi".
Kipparina suomalainen purjehtija.Suosittelen. Upeaa purjehdusta hienolla turvallisella veneellä ilman takuumaksuja, jotka jotkut yhtiöt ottavat. Ei mitään loppusiivousmaksuja eikä jollamaksuja. Kaikki pelaa, osaava miehistö ! Olen täysin tyytyväinen.
- Purjehdusoppilas
jaaso kirjoitti:
Kipparina suomalainen purjehtija.Suosittelen lämpimästi purjehdusta Amadea-veneessä. Suomalainen mukava miehistö ja hieno vene !!!! Tässä veneessä opit purjehtimaan taatusti !!!!
- ex-prj.opettaja
Croatian Sailor kirjoitti:
Olin Amadea-veneessä ja se oli elämäni hienoin loma...mitä oikein tarkoitat Mediterranean Sailor -?
, että kun joku kritisoi niin heti pyydetään perusteluja, että miksi. Kehua saa älyttömästi ilman perusteluja. Nimimerkki "Ensi vuonna uudelleen" kehuu, että ei takuumaksuja, ei loppusiivousmaksuja eikä jollamaksuja. Oliko spinnumaksu, sellainenkin on, kun ei maininnut.
Takuumaksu. Kaikki yhtiöt perivät sellaisen, kun antavat veneen käyttöön ilman miehistöä. Maksu palautetaan, kun vene tulee ehjänä takaisin.
Loppusiivousmaksu. Täytyyhän vene siivota ennen kuin se annetaan seuraavalle asiakkaalle. Olen ollut useita kertoja siivoamassa venettä silloin, kun sen sai vielä tehdä itse ja se on hitonmoinen homma, että pääsee samaan tasoon kuin ammattiporukka.
Jollamaksu? Jollan perämoottori maksaa, ei jolla.
Amadean hinnassa näkyy olevan kaikki maksut sisään leivottuina ja syyslomaviikolla vielä korotettuna. Eihän Amadean kustannukset siitä kasva, että Suomessa on syysloma. Ruoka, juomat, polttoaine eivätkä mahdolliset satamamaksut sisälly hintaan. Polttoaine ja satamamaksut ehkä pitäisi näillä hinnoilla. Amadean "pojat" haluaa purjehtia Välimerellä ja haluavat maksattaa sen muilla.
"Tässä veneessä opit purjehtimaan taatusti." Tuskin. Amadean nettisivujen mukaan kyseessä on veneeseen siirretty rantaloma. Nuo oikeat purjehduskurssit ei ole mitään rantalomia. Ei ehdi.
Kun eräällä purjehduskurssilla kymmenkunta vuotta sitten Kosin ja Rhodoksen välillä tehtiin "mies yli laidan" harjoituksia niin eräs mukana olija sanoi " ei kuunari Helenalla tällaista. Mereen ei saa pudota, sanottiin." Suomen Purjehtijaliitto (SPL) auktorisoi purjehduskoulut, joissa noudatetaan vahvistetun koulutusjärjestelmän mukaista kurssiohjelmaa. MOB-harjoitukset kuuluvat kurssiohjelmaan.
Ei siinä ole mitään väärää, että ihmiset nauttivat tällaisista Amadea-lomista. Aurinkoa, lämmintä, snorklausta, mukavaa seuraa. Viihtyisin varmaan itsekin. Mutta hiukan kriittisyyttä.
Niin ja alkuperäinen kysyjä kyseli kurssia. - dayskipper
ex-prj.opettaja kirjoitti:
, että kun joku kritisoi niin heti pyydetään perusteluja, että miksi. Kehua saa älyttömästi ilman perusteluja. Nimimerkki "Ensi vuonna uudelleen" kehuu, että ei takuumaksuja, ei loppusiivousmaksuja eikä jollamaksuja. Oliko spinnumaksu, sellainenkin on, kun ei maininnut.
Takuumaksu. Kaikki yhtiöt perivät sellaisen, kun antavat veneen käyttöön ilman miehistöä. Maksu palautetaan, kun vene tulee ehjänä takaisin.
Loppusiivousmaksu. Täytyyhän vene siivota ennen kuin se annetaan seuraavalle asiakkaalle. Olen ollut useita kertoja siivoamassa venettä silloin, kun sen sai vielä tehdä itse ja se on hitonmoinen homma, että pääsee samaan tasoon kuin ammattiporukka.
Amadean hinnassa näkyy olevan kaikki maksut sisään leivottuina ja syyslomaviikolla vielä korotettuna. Eihän Amadean kustannukset siitä kasva, että Suomessa on syysloma. Ruoka, juomat, polttoaine eivätkä mahdolliset satamamaksut sisälly hintaan. Polttoaine ja satamamaksut ehkä pitäisi näillä hinnoilla. Amadean "pojat" haluaa purjehtia Välimerellä ja haluavat maksattaa sen muilla.
"Tässä veneessä opit purjehtimaan taatusti." Tuskin. Amadean nettisivujen mukaan kyseessä on veneeseen siirretty rantaloma. Nuo oikeat purjehduskurssit ei ole mitään rantalomia. Ei ehdi.
Kun eräällä purjehduskurssilla kymmenkunta vuotta sitten Kosin ja Rhodoksen välillä tehtiin "mies yli laidan" harjoituksia niin eräs mukana olija sanoi " ei kuunari Helenalla tällaista. Mereen ei saa pudota, sanottiin." Suomen Purjehtijaliitto (SPL) auktorisoi purjehduskoulut, joissa noudatetaan vahvistetun koulutusjärjestelmän mukaista kurssiohjelmaa. MOB-harjoitukset kuuluvat kurssiohjelmaan.
Ei siinä ole mitään väärää, että ihmiset nauttivat tällaisista Amadea-lomista. Aurinkoa, lämmintä, snorklausta, mukavaa seuraa. Viihtyisin varmaan itsekin. Mutta hiukan kriittisyyttä.
Niin ja alkuperäinen kysyjä kyseli kurssia.Minä taas kävin kesällä 2005 RYA:n kurssin (day skipper, non tidal), kiireettä neljässä päivässä ja uimaankin ehdittiin. Kurssi antoi silti aivan riittävät valmiudet vuokraveneilyyn.
- ex
ex-prj.opettaja kirjoitti:
Niin ja alkuperäinen kysyjä kyseli kurssia.Amadea venettä ei vuokrattu, vaan siinä oli kapteeni mukana. Ja oli todella tilava ! Oma hytti ja oma vc/suihku. Ei stressiä loppuhommista, ei tarvi kuin pakata laukku ja se siinä reissussa olikin ikävintä. Pakata ja lähteä kotimaahan onnistuneelta reissulta. Ja muuten ko. venettä et niin vain käsittele...
- NöJö
Varmaan kurssejakin yrittää tarjota tämä onnenonkija, joka ylläpitää verkkosivustoa pureyacht tai sinne päin. Oltiin kavereiden kanssa syksyllä reissussa ja meidän piti vuokrata sen kautta vene. Jäi haaveeksi, kun ei saatu mitään varmuutta siitä, onko vene olemassa oikeasti. Kippariltamme jäi tietoni mukaan puolet vuokrasta sisään, kun piti ottaa varman päälle ja valita paikallinen toimija. Muuten hienoa vesialuetta. Kroatia nousee kohisten veneilyturismikohteena.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e2085995Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä492705- 1562252
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne412042Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161769- 821414
Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1621387Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241321Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https351271Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.109997