Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Asuntolainan marginaali

Hermokimppu

Asunnon ostoa suunnitellaan ja omasta pankista saatu tarjous, marginaali 1,2 % ja nostokulut 500 euroa. Oltu pankissa jäseninä yli 10 vuotta. Muutama kuukausi sitten pankissa käyty puhumassa jolloin todenneet nykyisen 1,1 % vanhan lainan marginaalin olevan korkea ja että sitä voisi pudottaa. Nyt muutaman kuukauden jälkeen tilanne on tällainen.

Miten muilla millä marginaalilla olette lainaa saaneet, entä nostokulut ?

30

8800

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • korkeita ovat

      Kyllähän se asuntolainan marginaali nyt taas liikkuu siinä prosentin, jopa kahden tienoilla. Meidän asuntolaina on otettu syksyllä 2007 ja silloin marginaaliksi saatiin 0,3. Nuo nostokulut kyllä vaikuttavat todella kovilta. Me otettiin juuri kulutusluotto ja siinä nostokulut oli vajaat 200e.

    • marginaali

      Meillä marginaalitarjous 0,85 ja omassa pankissa 0,9. Lainannostokulut 120e ja 200e.

    • mmmmmrr

      0,6 neuvoteltu viime viikolla ...

    • neuvoteltu

      oman pankin kanssa marginaali 1 ja kulut 265.

    • tähtönen*

      pyytää lainatarjous useammasta pankista. Minä pyysin kolmesta pankista: Handelsbanken 1,35 % ja 300 euroa, Säästöpankki 1,15 % ja 200 euroa, Nordea 0,85 % ja 0 euroa nostokulut. Ei tarvinnut moneen kertaan miettiä mihin tarjoukseen tarttuu.

      • ----

        Nordea pari viikkoa sitten alustavasti 0,85% 150 perustamiskulut. Aikeissa olisi tinkiä tuota vielä. Omia säästöjä n. 30% asunnon hinnasta.


    • kaikissa pankeissa...

      Kävin kesällä kyselemässä lainatarjouksia eri pankeista ja nykyään ei voi enää edes haaveilla alle 0,8 marginaaleista kuten vielä keväällä olisi lainan saanut alle tuon. Mutta nyt siis syksyllä marginaalit ovat tulleet tuonne yhden pintaan ja huonoimmat lainatarjoukset olivat 1,2 marginaalilla. Eli vaikka euriborit on alhaalla, laina ei ole silti sen halvempaa uusissa asuntolainoissa. Vanhat asuntolainat ovat nyt ennätysalhaalla, koska esim. kaverin vanhassa asuntolainassa on marginaali 0,3.

      • kepa79.1

        Itse sain neuvoteltua 0,65 toukokuussa. Vanhassa lainassani oli 0,3


    • marginaali on asiakaskohtainen

      Meitä on op houkutellut asiakkaakseen ja alkuviikosta kävinkin pankin kanssa neuvottelun, josko lainat ja muut raha-asiat siirrettäisiin sinne. Tarjous oli 0,55 marginaali ja ei nostokuluja kun ollaan Pohjolan asiakkaita. Ei pankki kuitenkaan vaihtunut Handelsbanken on niin hyvä (marginaali helmikuussa 09 otetulle lainalle on sama kuin op:n lupaama).

      • kyösti

        Meille HB ei venynyt millään alle 1,2. Nordeasta olisi tarjolla 0,9 "neuvotteluvaralla", mutta kun sinne ei meinaa millään päästä ajoissa jutulle ja taitaa jäädä tällä erää hyödyntämättä tuo tarjous.


      • tuutikkeli
        kyösti kirjoitti:

        Meille HB ei venynyt millään alle 1,2. Nordeasta olisi tarjolla 0,9 "neuvotteluvaralla", mutta kun sinne ei meinaa millään päästä ajoissa jutulle ja taitaa jäädä tällä erää hyödyntämättä tuo tarjous.

        Huhtikuussa 2009 Hb:n marginaali tasan 1. Oli paras tarjous mikä saatiin, Nordeassa myös tasan 1, mutta muut kulut kalliimmat.


    • plus OP-Prime

      Asunnonvaihtomme venähti sattuneesta syystä vuoden mittaiseksi. Kysyin asuntolainan korkoa ensimmäisen kerran lokakuussa 2008 ja tuolloin mariginaali oli 0,50%. Seuraavan kerran kysyin helmikuussa 2009 ja tuolloin mariginaali oli 0,60%. Asunto vaihdettiin vasta elokuussa 2009 ja tässä vaiheessa mariginaaliksi tarjottiin noin yhtä prosenttia. Pienellä vänkäämisellä se asettui lukemaan 0,99%. En tyytynyt tähän, sillä tiesin että maaseutupankit pystyvät parempaankin. Sain entisestä kotikaupungistani kovan tarjouksen 0,80% ja kerroin tämän omalle pankilleni ja sain saman mariginaalin myös sieltä. Pankki on OP ja peruskorko on OP-Prime. Itse otin lainaa 45 tuhatta ja avovaimoni 53 tuhatta. Ostettu asunto maksoi 250 tuhatta ja muita vakuuksia olisi ollut käytettäväksi. Kokonaiskorko on tällä hetkellä 2,50%

      • Kilpailuttaja

        Neuvoteltu tänään 0,6% marginaali Nordeassa, nostokulut 150€. Huomenna menossa Osuuspankkiin...


      • Entinen Nordean asiakas
        Kilpailuttaja kirjoitti:

        Neuvoteltu tänään 0,6% marginaali Nordeassa, nostokulut 150€. Huomenna menossa Osuuspankkiin...

        Mulle Nordea tarjosi viime viikolla asuntolainan marginaaliksi 0,95% ja nostokuluiksi 350 euroa. Olen, tai siis olin, avainasiakas. Nyt on tarjouspyynnöt vetämässä jo muuallekin. Paikallinen op on ehtinyt jo tarjota 0,78% ja 150 euroa.


      • JJG77
        Entinen Nordean asiakas kirjoitti:

        Mulle Nordea tarjosi viime viikolla asuntolainan marginaaliksi 0,95% ja nostokuluiksi 350 euroa. Olen, tai siis olin, avainasiakas. Nyt on tarjouspyynnöt vetämässä jo muuallekin. Paikallinen op on ehtinyt jo tarjota 0,78% ja 150 euroa.

        Tällä hetkellä kai pitäisi saada marginaaliksi alle 0,7. 0,5 marginaaliin voi olla tyytyväinen.


      • Marginaalimies
        JJG77 kirjoitti:

        Tällä hetkellä kai pitäisi saada marginaaliksi alle 0,7. 0,5 marginaaliin voi olla tyytyväinen.

        Mulle tarjottiin 0.9 OP:stä. En ikinä maksa noin paljon marginaalista!!!


      • jaahasmikäperä
        Marginaalimies kirjoitti:

        Mulle tarjottiin 0.9 OP:stä. En ikinä maksa noin paljon marginaalista!!!

        mulle tarjottiin 0,8 OP:sta. Kaikkea sitä kuulee.


      • munatonta meininkiä
        jaahasmikäperä kirjoitti:

        mulle tarjottiin 0,8 OP:sta. Kaikkea sitä kuulee.

        op. Tais alottajat olla persaukisia, joilla ei mitään vakuuksia ,mitään säästöjä.


    • kaisa___

      Muutama viikko sitten kävin aktiassa ensiasunnon lainaa kyselemässä, tarjosi marginaaliksi 0.85.
      Varsinaista asunto ei ole vielä löytynyt joten en ole muista pankeista kysellytkään..

      • Lainat

        0,4 marginaali Nordea, lainan perustaminen 100e, lainamäärä >100 teur, laina-aika 15v, omaa rahaa 30%


      • EIEINONO
        Lainat kirjoitti:

        0,4 marginaali Nordea, lainan perustaminen 100e, lainamäärä >100 teur, laina-aika 15v, omaa rahaa 30%

        Ei todellakaan lähde mistään pankista nyt alle 0,8 !!!! Toi 0,4 oli 2v sitten mahdollista!!


      • kelju k.
        EIEINONO kirjoitti:

        Ei todellakaan lähde mistään pankista nyt alle 0,8 !!!! Toi 0,4 oli 2v sitten mahdollista!!

        Tarjoukset pyydetty viikoilla 4-5/2010 sampo, op, sp, nordea, tapiola. Marginaalia tarjottu väliltä 0,5 - 1. Parhaaseen tarjoukseen ei tarvinnut käydä edes paikan päällä. Kolme vuotta sitten 0,28. Luulen että toi 0,5 tippuu vielä alemmas. Eli 0,4 on täysin realistinen.....


      • neuvotteluasiaa
        EIEINONO kirjoitti:

        Ei todellakaan lähde mistään pankista nyt alle 0,8 !!!! Toi 0,4 oli 2v sitten mahdollista!!

        tiedän ihan faktana, että viime syksynä 0.3 marginaaleja vielä myönnettiin.

        Tällä hetkellä ei ihan tuota saa, mutta 0.5 on ihan mahdollinen. Ainakin jos osa rahoituksesta on säästetty. Pankin marginaali oli vuoden vaihteessa korkeammalla kuin nyt maaliskuussa.


    • :)
      • Ensiasuntoa..

        Nordeasta viime viikolla 0,7 marginaali..


      • :)
        Ensiasuntoa.. kirjoitti:

        Nordeasta viime viikolla 0,7 marginaali..

        Op:sta ensiasuntoon 0,7 marginaali


      • 3
        :) kirjoitti:

        Op:sta ensiasuntoon 0,7 marginaali

        0,6% aktiasta, omaisuutta enemmän kuin ostettavan asunnon arvo, eli ns "turvallisia asiakkaita". koitetaan vielä hakea op:lta vastatarjousta, edellinen 0.63...


      • 0,5%
        3 kirjoitti:

        0,6% aktiasta, omaisuutta enemmän kuin ostettavan asunnon arvo, eli ns "turvallisia asiakkaita". koitetaan vielä hakea op:lta vastatarjousta, edellinen 0.63...

        OP tarjosi 0,5 % marginaalia ISOON lainaan


      • zxdcfgju

        sain lainaa!


      • HYVÄ tarjous
        zxdcfgju kirjoitti:

        sain lainaa!

        yhdellä hakemuksella saat monta tarjousta ja valitset niistä parhaan. Niin minä tein.
        palvelu on ilmaista :)
        klikkaa tästä
        http://lainaa-heti.blogspot.com/


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      83
      2122
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1808
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      31
      1781
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1530
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      67
      1496
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1402
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1364
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1322
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1284
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1271
    Aihe