P12 hyytyy

_Jussi_87_

-05 2.2 dci ajettu 160000.
80-120 km nopeuksissa n. 3500 rpm kohdilla meno tyssää totaalisesti. Tuntuu siltä kun rajoitin pistäis vastaan. Kaasupolkimen nostaminen kokonaan ylös poistaa ongelman ja kiihtyy taas normaalisti. Korjaamolla tuli vikakoodit ahtimen paineentunnistimesta ja solenoidiventtiililistä ja ne vaihdettiin. Vika ei poistunu ja korjaamolla levitellään käsiä... kaiken pitäis olla kunnossa mutta silti ei toimi.

Ostin auton käytettynä autoliikkeestä ja sain korjauksen takuun piirissä puoleen hintaan. Sekään ei tosin auta jos ei löydy vikaa.

Onko kellään ollut samanlaista vikaa tai tietää että missä vika vois olla?

9

5369

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • korjattu

      on 05 2.2 kans mulla kiihdyttäessä hävis veto lähes kokonaan. piti sammuttaa ni alko toimii mutta uusi satunnaisesti. etsivät kauan vikaa kunnes x- trailin korjaus ohjeista hoksasivat katsoa.
      Vaihtoivat polttoainepumpuun jonkun venttiilin on 2vuotta toiminut senjälkeen.
      eli jos sama vika pitäis mekkiliikkees olla ohjeet mutta x-trailin tiedois.
      autollani tosin vähempi ajettu pian 100000km.
      aiheesta ennenkin kirjoteltu tääl eli taitaa olla merkkivika.
      mutta paljon lisää kilometrejä.
      ps.oli muuten osa hankalas paikassa joutuvat paljon purkaan. onneks viel oli takuu.

    • Turbo vaihdettu

      Vaihdata turbo niin saat autosi kuntoon

    • DieselMann

      Ei tuon 2.2 dCi kuulukkaan enää 3500 rpm jälkeen ahtaa, muuten alkaa meneen paikkoja rikki. Ja mihin niitä kierroksia enempi tarvitsee, dieseliä ajetaan väännöllä ei kierroksilla. Oma kyllä kiertää kyllä enemmänkin, mutta ei sinne tehoja enää voi laittaa.

    • 150tkm

      3500 ja nopeutta 120km/h? Jos ajat 6-vaihteella ja kierroksia on nuo 3500, niin nopeus on melkoisesti suurempi. Tuo ongelmasi ilmenee kiihdyttäessäsi ja siis pienemmällä vaihteella. Mitä tapahtuu, jos pidät sen nopeuden 120:ssä ja vaihdat 6-vaihteen päälle ja sen jälkeen kaasutat? Itselläni on ko. autolla takana 150tkm enkä ole vastaavaan ongelmaan törmännyt.

      • Pyydä uusi korjaus

        Kuluttajasuoja kattaa korjauksen käytetylläkin autolla ainakin puolenvuotta ja ylikin, pitäisi toimia liikkeestä ostettaessa. Ota yhteys kuluttajaneuvojaan ja kysy, ettei liike vaan ota maksua. Tarkoittaa sitä, että et maksa mitään, koska liike on korvausvelvollinen.


    • MFvm56

      Moi meillä bansa primera saman oloinen hyytyminen vika tosin enemmän lähdössä vaikutti ja vikakoodeja ei koneella ollut mitään.. ilmamäärä mittarin puhdistamisen jälkeen kun oli likainen rupesi toimimaan kunnolla ja kulutus laski! meinasin jo uuden ostaa mutta onneksi älysin kokeilla puhdistamista muistaakseni jarrujen puhdistus spräillä ja rätillä sekä pumpuli puikolla / paine ilmalla.. irti ottaessa näkyi selvä lika kerros tunnistin piikeissä! kannattaa kokeilla jos auttaa yhtään..

    • RikiMax

      Hei.
      Vanha ketju mutta sama ongelma. Eli vm 04 2.2 dci Primera kyseessä. Autossa oli puoli vuotta takaperin ongelma, jossa auto meni ajoittain vikatilaan, ongelma korjaantui surullisen kuuluisan svc-venttiilin vaihdolla ja auto toimikin hetken hyvin.
      Nyt Primera temppuilee taas. Autosta häviää vedot ajoittain, joskus heti kun auton käynnistää, joskus kestää ajaa pitkäänkin ennen vian ilmestymistä. Ongelma häviää hetkeksi kun virtoja käyttää pois. En kuitenkaan usko että kyseessä on vikatila koska kierrokset eivät rajoitu ollenkaan ja auto kuitenkin jotenkin kiihtyy toisin kuin aiemmin. Ikäänkuin turbo jäisi pelistä pois. Vikakoodia ei anna. Mistä vikaa voisi lähteä etsimään

    • Anonyymi

      Toyotalla!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      182
      1981
    2. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      274
      1499
    3. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1305
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      36
      1097
    5. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      72
      1082
    6. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      77
      1017
    7. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      180
      1010
    8. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      3
      848
    9. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      40
      838
    10. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      63
      825
    Aihe