Cafe Creme (sininen)

OTSPADT

Tervehdys.

Minulle on tuossa pari päivää sitten syntynyt sellainen oudonlainen riippuvuus tai himo kokeilla sikaria, vaikka olen aikasemmin ollut kaikkia päihteitä vastaan. En tiedä mikä nyt on mennyt ja äsken menin kaupasta ostamaan sytkärin ja tuollaista Cafe Creme merkkistä sinikantista sikaria. Onko se sitä miedointa? Se nimittäin maksoi viitosen halvemmin, kuin se ruskeakantinen.

Sitten kysymys vielä, että kummasta päästä pitäisi sytyttää, jos haluaisi kokeilla? Toinen puoli on vähän paksumpi kuin toinen puoli. Huomasin tämmöisen eikä ole mitään merkkiä kumpaakaan puoleen laitettu.

21

17586

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • marlboroman...,

      Eipä noista pikkusikarit hääppösiä ole saatat pettyä, polta kuitenkin hitaasti harvakseltaan imien liian voimakkaasti imemättä ettei sikari mene kitkeräksi.
      Onko niissä filtteri jos niin sen filsupään kuuluu suuhun, yleensä sikareissa myös pienissä suuhun tuleva pää on kapeampi, leikattavissa isommissa sikareissa avonainen pää sytytetään ja se leikattava pää tulee suuhun.

      Jos mahdollisesti löydät isompia yksittäisinä kappaleina myytäviä sikareita kokeile niitä ne maistuu huomattavasti paremmalle kuin ne kioskien kuivat pikkusikarit eivätkä ole läheskää niin voimakkaan karvaan makuisia kuin pienet.

      Älä sitte missään nimessä vedä henkeen sitä sikarin savua vaan pölläyttele poskareita tai kierrätä savu nenän kautta ulos, makustele savulla suussa ja nenässä aivan kuin viiniä maistelisit, sikaria ja piipun savuja ei koskaan vedetä henkeen.

      Noi ostamasi sikarit on varmaan aika voimakkaan makuisia, kaikki kioskisikarit joita itse olen kokeillut on olleet pettymyksiä yhtään oikealle sikarille maistuvaa niissä ei ole ollut.

      • OTSPADT

        Olen tässä pari sikaria jo ehtinyt vetää. Juu, luin kanssa saman jutun, että ei pidä vetää sisälle niitä savuja, siksi puhalsin, mutta ei siitä mitään makua tullut. Tuli vain haisteltua sitä savua. En tiedä oliko se sitten se virhe, että sitä savua ei pitäisi vetää henkeen vai tarkoittiko se sitä, että imee sitä sisäpuolelle, niin... miten vain. Mutta mielenkiintoista olisi kokeilla sitä kympin maksavaa sikaria. Niitä isoja en viitsi lähteä koittamaan.

        Mites se on, että miten monta sellaista pientä sikaria joutuu vetämään, että syntyy riippuuvuus?


      • Captain Black
        OTSPADT kirjoitti:

        Olen tässä pari sikaria jo ehtinyt vetää. Juu, luin kanssa saman jutun, että ei pidä vetää sisälle niitä savuja, siksi puhalsin, mutta ei siitä mitään makua tullut. Tuli vain haisteltua sitä savua. En tiedä oliko se sitten se virhe, että sitä savua ei pitäisi vetää henkeen vai tarkoittiko se sitä, että imee sitä sisäpuolelle, niin... miten vain. Mutta mielenkiintoista olisi kokeilla sitä kympin maksavaa sikaria. Niitä isoja en viitsi lähteä koittamaan.

        Mites se on, että miten monta sellaista pientä sikaria joutuu vetämään, että syntyy riippuuvuus?

        Äijä, äijä... riippuvuus voi syntyä jo ihan muutamasta pikkusikarista, jos huomaat tykkääväsi siitä huimauksen tunteesta, joka iskee kun istut yksin metsässä kannon nokalla ja katselet lentäviä lintuja ja teet ympäristöstäsi jänniä havaintoja välillä puuhkutellen ilmaan kauniita savukiekuroita. Riippuvuus ei katso ikää eikä älynlahjoja, se tulee aivan varmasti jos et heti alusta asti ymmärrä pitää savuttelussa tarpeeksi pitkiä taukoja. Etkä sitten vedä henkeen. Nikotiini imeytyy suusta rauhallisemmin ja pystyt välttämään sen ihanan nopean nousun, joka lähtee keuhkoon vedettäessä.

        Cafe Creme on mielestäni ylivoimaisesti miellyttävin noista markettisikareista. Itse suosin sitä filtterillä varustettua oranssinpunaista Aromé-laatua. Ah, että se tuoksuukin niin hyvältä... vasta-avatussa paketissa, poltteluhetkinä metsässä ja jälkihehkuna vaatteissa.

        Mutta ihanuudella on vaaransa. Itse poltin viime kesänä elämäni ensimmäisen sikarin. Nyt sitten polttelen päivittäin tupakkia. Ikää 27 vuotta.


      • sikari12345

        eikö noita pieniäkään saa vetää henkeen olen vetänyt monesti välillä kyllä melkein oksennus tullu suuhu ja koko aja pitää niellä ja vaikee puhua luulin että vain isoja vedetään puolhenkeen


      • sikari123456
        Captain Black kirjoitti:

        Äijä, äijä... riippuvuus voi syntyä jo ihan muutamasta pikkusikarista, jos huomaat tykkääväsi siitä huimauksen tunteesta, joka iskee kun istut yksin metsässä kannon nokalla ja katselet lentäviä lintuja ja teet ympäristöstäsi jänniä havaintoja välillä puuhkutellen ilmaan kauniita savukiekuroita. Riippuvuus ei katso ikää eikä älynlahjoja, se tulee aivan varmasti jos et heti alusta asti ymmärrä pitää savuttelussa tarpeeksi pitkiä taukoja. Etkä sitten vedä henkeen. Nikotiini imeytyy suusta rauhallisemmin ja pystyt välttämään sen ihanan nopean nousun, joka lähtee keuhkoon vedettäessä.

        Cafe Creme on mielestäni ylivoimaisesti miellyttävin noista markettisikareista. Itse suosin sitä filtterillä varustettua oranssinpunaista Aromé-laatua. Ah, että se tuoksuukin niin hyvältä... vasta-avatussa paketissa, poltteluhetkinä metsässä ja jälkihehkuna vaatteissa.

        Mutta ihanuudella on vaaransa. Itse poltin viime kesänä elämäni ensimmäisen sikarin. Nyt sitten polttelen päivittäin tupakkia. Ikää 27 vuotta.

        ei sitä riippuvuutta kaikille tule esim mulle tykään siitä huimauksen tunteesta päässä ja polttelnekin joka päivä monia ja vedän henkeen aina välillä ohuita sikareitakin en ymmärrä niitä jotka jää koukkuun kai se on suurin osa aikuisista suurin osa jota tunnen ei myöskään ole koukussa vaikka jotkut polttaa minuakin enemmän välillä kyllä vähän tekee mieli taas hyvää oloa


      • kröhöm-99
        sikari123456 kirjoitti:

        ei sitä riippuvuutta kaikille tule esim mulle tykään siitä huimauksen tunteesta päässä ja polttelnekin joka päivä monia ja vedän henkeen aina välillä ohuita sikareitakin en ymmärrä niitä jotka jää koukkuun kai se on suurin osa aikuisista suurin osa jota tunnen ei myöskään ole koukussa vaikka jotkut polttaa minuakin enemmän välillä kyllä vähän tekee mieli taas hyvää oloa

        aistin puheestasi nikotiiniriippuvuuden.


      • Anonyymi
        kröhöm-99 kirjoitti:

        aistin puheestasi nikotiiniriippuvuuden.

        Ei se riippuvuus vaan se tapa. Ite en oikee enää muuten polta ku aamulla kahvin kans jokasen ruokailun jälkee ja illalla saunan päälle. Siitä on tullu tapa ja sitä on jatkettu monta vuotta


    • OTSPADT

      Tuli vielä sellainen mieleen, että onko noilla Cafe Creme pikkusikareilla niin suuria makueroja, että kannattaa maksaa enemmän. Se ruskeakantinen kun maksaa 10e ja sininen 5e.

      Ja olisiko mitään suosituksia, mitä käyttäisi?

      • lukea...

        Mä en osaa vastata, mutta mene lukemaan sivuja www.sikaritalo.fi Siellä on keskustelupalstoja ja tavaraa tilattavana.
        Sikarien savuja ei siis vedetä keuhkoihin.


      • marlboroman...,
        lukea... kirjoitti:

        Mä en osaa vastata, mutta mene lukemaan sivuja www.sikaritalo.fi Siellä on keskustelupalstoja ja tavaraa tilattavana.
        Sikarien savuja ei siis vedetä keuhkoihin.

        Itse ne pitää maistella ei kukaan sivullinen voi tietää mikä toisen suussa hyvälle maistuu, tuolta sikaritalosta saa tilattua vaikka yhden kappaleen jokaista sikarilaatua tai käytyä liikkeessä jos lähellä asuu.
        Mutta noi sikaritalon myymät kalliimmat oikeat sikarit hakkaa nää kioskien kuivasikarit 100-0.


      • xg2gp8ub

        Sininen Café Crème on mun ymmärtääkseni entinen Light, eli nikotiinia on vähemmän. Hintaero johtuu siitä, että perus-Crèmeä myydään 20 sikarin lootassa, eli hinta/pölli on ~ sama.


    • SikariSakke

      Itse suosittelisin hankkimaan tuota ruskeakantista Cafe Cremeä, mikäli nyt markettisikareita haluaa poltella. Itse nautin siitä selkeästi eniten. Ja mitä tuohon riippuvuuteen tulee, niin entisenä tupakoitsijana sanoisin että ei näiden sikarien kanssa sellaista ainakaan itselleni ole päässyt syntymään. Sitä paitsi itselleni kyllä annan anteeksi tuon pari sikaria per viikko, koska pitäähän elämässä nyt olla hyvänen aika nautintoja. Ja jos tuota riippuvuutta mietit sikarien kohdalla, niin sääntö numero yksi : Älä missään nimessä ainakaan mene lukemaan mitään ihme tupakkalakko-foorumeiden kirjoituksia pähkäillessäsi sikariesi polttoa tai hieno ja maukas harrastuksesi saattaa loppua syyttä jo alkuunsa. Olen huomannut että nuo tuollaiset foorumit ovat vaan täynnä katkerien, itsehillintää omaamattomien ihmisten tilitystä. Kyllä terveellä itsekurilla varustettu ihminen pystyy pitämään sikariensa polton erossa korsteenikeuhkoilusta. Onnea mieleisesi sikarin etsintään!

      • drtyhdtydydtydtyd

        Itse en oikein tykkää cafe cremestä, mutta hofnar aroma menee. (se on vaniljan makuinen). Joo vähän kitkeriä ja kuivia ne kaikki pienet on et isompia kehiin jos ei tykkää. Mites muuten miltä ne menthol sikarit maistuu? Vihree rööki maistuu hyvälle mut menthol sikari kuulostaa aika härskiltä.


      • jebaman...
        drtyhdtydydtydtyd kirjoitti:

        Itse en oikein tykkää cafe cremestä, mutta hofnar aroma menee. (se on vaniljan makuinen). Joo vähän kitkeriä ja kuivia ne kaikki pienet on et isompia kehiin jos ei tykkää. Mites muuten miltä ne menthol sikarit maistuu? Vihree rööki maistuu hyvälle mut menthol sikari kuulostaa aika härskiltä.

        kyllä ne menthol sikarit ihan samalta maistuu vähän voimakkaampii. nii eikö pikku-sikarii saa vetää henkee?? tai voiko siit olla jotain haittaa ku aina ite vetelen sillee joka toisen imun henkee.


      • hhghgjh
        jebaman... kirjoitti:

        kyllä ne menthol sikarit ihan samalta maistuu vähän voimakkaampii. nii eikö pikku-sikarii saa vetää henkee?? tai voiko siit olla jotain haittaa ku aina ite vetelen sillee joka toisen imun henkee.

        Kukin poltelkoon miten lystää, mutta sikarin savua ei vain ole tarkoitus vetää henkeen. Sikarin savu on paljon vahvempaa kuin tavallisten savukkeiden, ja nikotiini imeytyy suun limakalvojen kautta. Café Crèmen rasioissakin neuvotaan polttamaan poskareita, jotta sikarista saa enemmän makua irti. Niin ja on siitä henkeen vetämisestä tietysti keuhkoille haittaa.


    • CigarMan

      Jotkut kyllä vetävät henkeen pikkusikareita, joissa on filtteri. Ei filtterillisissä sikareissa paljoa eroa ole savukkeisiin, vähän vain vahvemman makuista.

      • assaddsfa

        Mutta niistä ei saa nikotiinia. Melko turhia nuo sikarit.


      • Cafe creme
        assaddsfa kirjoitti:

        Mutta niistä ei saa nikotiinia. Melko turhia nuo sikarit.

        Taidat ola hieman tyhmä? Totta kai sikareista saa nikotiinia, koska ne tehdään tupakan lehdistä!


    • Pikkusikari

      Cafe Creme Bluessa ei ole filtteriä, ja suuhun laitetaan se kapeampi pää. Savua imetään suu täyteen, sitten puhalletaan puolet pois ja loput imetään keuhkoon. Puhalletaan mielellään nenän kautta ulos, jotta nenäkin saa osansa nautinnosta. Tämä on näistä kahdesta Cafe Cremestä se miedompi, joskaan terva-, häkä- ja nikotiinipitoisuuksia ei pikkusikareissa esitetä (tarvitse esittää) pakkauksen kyljessä. Erinomainen cigarillo, erityisesti nimenomaan kahvin kanssa! Voit unohtaa rikkaat, aateliset, omaa tietämystään korostavat sikarisnobbailijat, jotka nokka pystyssä sanovat sinulle, että eihän tuollainen kioskisikari ole mikään oikea sikari. Jos ja KUN se maistuu hyvältä... osta sitä ja nauti siitä! CCB on erinomainen valinta, suosittelen.

    • Xyzoäö

      MOODS on paras sikari merkki
      Ja camel normi smoke

    • keltainenc

      ei sikarissa kuulukkaan olla mitään filtteriä ne filsusikarit ovat tavallisia tupakkeja yleensä siinä on värjätty ruskia paperi,jotkut urpot niitäkin imeksii posket lontollaan,kyllä paras omasta mielestäni on juuri keltainen cafe creme orginal ,joskus ärräkioskin kieltä taitamaton myyjä yrittää huijata ostamaan filtteri askin joskus on sen väkisin myynnyt väittäen ettei olisi muuta tarjolla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8256
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2243
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1909
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1654
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe