Olen testannut useita kuitusiimoja, ja nyt löytyi kerrankin hyvä siima. Climax Advance.
Tämä saksalainen uutuussiima muistuttaa erittäin paljon monofilia. Täysin pyöreä profiili, ja todella liukas. Ei "kahnaa" vaparenkaisiin ja lentää pitkälle.
Uuden valmistustekniikan ansiosta pitää ryhtinsä hyvin, eikä sotkeudu heitoissa. Rakenteensa ansiosta ei mene puolassa "väliin", eikä takertele.
Vetolujuudet omaa luokkaansa, ja en ole havainnut kuitusiimoille ominaisia yllättäviä katkeamisia. Muutaman jigin koukkujen suoraksi vetäminen, osoitti vetolujuuksien pitävän paikkaansa.
Hankauskestävyyttä ja kalan hampaita en ole vielä päässyt testaamaan. En ole näin liukasta siimaa kuiduissa vielä tavannut. Markkinoille pukkaa koko ajan uusia kuituja, tämä on tähän mennessä paras kuitusiima mitä olen kokeillut. Laskin että käytössä on ollut n.30 erilaista kuitua, voi olla että jokunen on unohtunutkin. Tämä on kuitenkin ylistyksistäni huolimatta paras tähän mennessä.
Nyt täytyy muistaa että mielipiteitä on yhtä paljon kuin kalastajiakin, tämä on kuitenkin kokeilemisen arvoinen ! Kotkassa siimaa saa Karhulan Ase ja Erä liikkeestä, hotelli leikarin rakennuksesta. Alla maahantuojan linkki:
http://www.eloranta.fi/Kiinteasivu.asp?KiinteaSivuID=3064&NakymaID=118
Paras kuitusiima !
Vihdoinkin hyvä
0
2120
Luetuimmat keskustelut
- 1292109
- 51999
Perhoseni (miehelle)
Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r160887Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi
Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....50766- 77720
- 53627
- 67626
- 59616
Onko Sofia jälleen jätetty?
Moni asia viittaisi siihen, että hän on jälleen sinkku.145612Rekat seisovat dieselin hinnan takia . Ala ei kestä tällaista hintatasoa, sanoo yrittäjä .
EU:n kallein diesel on kova paikka kuljetusalalle. Ajoja on jätetty ajamatta kannattavuusongelmien vuoksi, sanoo alan e135575Mies, näetkö minut myös
Seksuaalisena ihmisenä ja naisena? Haluatko minua seksuaalisesti? Vai olenko mielestäsi tyttönen?20520- 52513
- 4509
- 6504
Voiko se ikinä toimia
Voiko meistä ikinä tulla mitään? Näin kauan aikaa on kulunut ja mitään ei tapahdu... En usko, että sinä mietit minua het32498- 34497
- 55488
Nainen, mitä mieltä olet kodittomista?
Ja heistä jotka eivät kykene huolehtimaan asioistaan, itsestään eikä terveydestään? Miten heidän kanssaan tulisi toimia?118486Totta on asia. Jeffrey Cohen on jättänyt Sofian.
Vaimon viesti on paljastanut totuuden.156480Mitä jos...
Susta tykätään poikana enemmän, kun tyttönä? Miten asian käsittelet tai otat tiedon vastaan? T nainen gubetellija herät142463