Juhla/häämeikin kestävyys

hääthäät

Kävin tässä taannoin meikattavana. Aikaa varatessa otin saman ajan kuin varsinaiseen juhlapäivään,koska halusin nähdä meikin keston.
Meikki sikäli oli onnistunut ja tykkäsin. Se suunniteltiin asuuni sopivaksi.
Laadukkaat meikit oli. Putsattiin kasvoja, rasvaa, pohjustusta, puuteria jne.
Ripsiväriä laittoi aika hutaisten omasta mielestäni. Kertaakaan ei harjaa uittanut uudestaan ripsivärissä.
Varsin selväksi tein aikaa varatessa, että haluan meikin jo nyt samanlaisena, kuin varsinaisena hääpäivänä.
Eli ei puhetta, että olisi mikään koevedos sinnepäin hutaisten.
Päivän ajan seurasin meikkiä. Jo 3 tunnin jälkeen alkoi näkyä ongelmia.
Rajaukset alhaalla valui mm.
Toki olin varautunut siihen, että jotain pientä paikattavaa jossain vaiheessa tulee, mutta jo noin aikasessa vaiheessa.
Kaikkiaan meikkauseenmeni aikaa 40 minuuttia.
Oletin jotenkin, että olisi kestänyt pikkasen kauemmin.
Taidan harkita paikan vaihtamista.
Ei ollut hintansa arvoinen meikki.

Kysymys kuuluu, että kauanko teillä on meikki pysynyt hyvänä?
Ihan kaikki tieto meikistä tämmöisessä tilanteessa kiinnostaa.

14

3536

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bälbäbäbä

      Ystäväni (koulutukseltaan maskeeraja) on meikannut mut pari kertaa ja aikaa on mennyt n 1,5 h. Eli kyllä hyvä meikki aikaa vie ja silloin se myös kestää. Joten jos 40 minuutissa sulle on häämeikki tehty niin kuulostaa kyllä ammattitaidottomalta työltä. Kyllä maskeeraaja nopeaakin osaa meikkejä tehdä, mutta aina käy niin, että laatu/kesto heikkenee. Vaihda paikkaa ja etsi ammattitaitoinen henkilö. Turha pilata päivää hermoilulla.

      • toikin

        riippuu ihan siitä haluaako juohanna-tuksu meikin vai jotain kevyttä ja minimaalista..


    • adskakdsads

      Mustakin kuulostaa tosi lyhyeltä ajalta tuo 40 min. Olen käsittänyt, että häämeikkeihin usein varataan aikaa parikin tuntia. Itsekin jos kunnon juhlameikin itselleni väkerrän oikein huolellisesti, niin meneehän siinä tunti kevyesti (en siis ole maskeeraaja, mutta ihan hyvä ja huolellinen meikkaaja kyllä muuten mielestäni ;)). Jos itse tekisin vaikka häämeikin itselleni, niin kyllä siihen käyttäisin huomattavasti enemmän aikaa! Hosumalla saa tehdä jos 40 minuutissa on valmista.

      • hikoilet.

        kuin sian porsas,silloin ei meikit kestä. Yleensäkin ylipainoisilla on ongelmia meikkien ja deudorantin kestävyyden kanssa.


      • Sole

        Kyllä 40 minuttia riittää pelkän meikin tekemiseen. Eli mukaan ei lasketa esimerkiksi ihon kuorintaa tai naamioita, vaan pelkkä meikki.

        Tein itse kaksi vuotta sitten häämeikkini. Meikkaan joka päivä melko runsaasti siinä mielessä, että käytän meikkivoidetta, poskipunaa, puuteria, varjostuksia, valokynää, ripsiväriä, rajauksia, luomiväriä, kulmageeliä sekä huulipunaa rajauksin. Häämeikin tekeminen poikkesi tästä "tavallisesta" vain siinä, että tein tummemman silmämeikin ja käytin vähän enemmän aikaa kasvojen muotoiluun valon (valkoisen helmiäisen) ja varjojen avulla. Olin harjoitellut nimenomaan tätä hääversiota pari kertaa ja kokeillut eri värejä. Tositilanteessa 40 minuuttia riitti kyllä, enkä usko, että olisin saanut ammattilaiselta parempaa meikkiä.

        Kesto sitten... vaikea sanoa, kuinka kauan meikki kestää hyvänä itse kullakin. Minulla on hyvin rasvainen iho, joten kiiltoa tulee kaikista pohjustuksista ja rasvaiselle iholle suunnatuista tuotteista huolimatta kahdessa tunnissa. Mutta silmämeikki kesti hyvin koko juhlan ajan.


    • Meikkailija

      Meikkaatko miten paljon itse? Eli onko tiedossa miten omatekemä meikki on aiemmin kestänyt?

      Tulipa tässä vaan mieleen, että minulla menee tavallisen 8h kestävän meikin tekemiseen se puoli tuntia, eikä ongelmia ole ollut.. Että ei sen meikkaamisen mitenkään järjettömän kauan tarvitse viedä.

      Juhlameikkien tekoa sivusta seuranneena voisin kyllä väittää ettei siihen nyt ihan kahta tuntia mene, ellei aleta oikeasti brassailemaan iholle kiinnitettävillä koristeilla ja tekoripsillä. Kevyt kesämeikki ei vie kahta tuntia, edes ammattilaisen tekemänä.

      Kiinnostaisi tietää myös ihotyypistäsi, se kun kuitenkin vaikuttaa todella paljon myös tulokseen. Öljyinen tai rasvainen iho huljuttaa meikin irti jo parissa tunnissa, jolloin on välttämätöntä taputella vaikka käsipaperilla ihoa ja korjailla tulosta. Tämän vuoksi itse esim. vältän hyvin raskasta meikkiä, kevyt meikki pysyy hyvänä öljyisellä iholla paremmin kuin raskas.

      Mietin, että mikäli ette ole keskustelleet mahdollisesti ihotyypistä etukäteen, meikit ovat voineet olla laadukkaita mutta vääräntyyppisiä ihollesi - itselläni on pintakuiva iho joka monesti hämää muita, mutta parin tunnin jälkeen iho oikein valuu öljyä, jolloin luonnollisesti väärän tyypin meikit lähtevät karkuun...

    • Kaaso -08

      Itse toimin kaasona ystäväni häissä, meikin teko kesti n. yhden tunnin. Saattoi mennä myös enemmänkin aikaa, koska samalla laitettiin myös kampaus. Koko sessiossa meni koko aamupäivä. Aika siis n. klo. 10-14. Meikki kesti hyvin koko päivän. Samoin kampaus. Tuntuu kyllä että tuo 40 min. on todella lyhyt aika meikin tekoon, jos meikin pitäisi kestää koko päivä.

    • kysymys kuuluukin

      että esim mä teen koemeikin, värit katsotaan ja vähän kokeillaan. Missään nimessä en ala väkrätä pohjia samalla tavalla kuin juhlapäivänä. Silloin putsataan kasvot, laitetaan voiteet, silmämeikin pohjustusaineet jne.
      Jos maksoit saman hinnan kun varsinainen meikkikin niin silloin sen pitää olla kunnolla tehty.
      Usein vaan on niin että halutaan sitä ja tätä ja maksamaan ei olla valmiita. Nämä vaativat morsiamet ei välttämättä itsekkään tiedä mitä ne oikein haluaa, tai sit niillä on jokin maneeri mitä ne toistaa; haluan olla Lumikin näköinen....just joo
      Mutta aina on poikkeuksia suuntaan ja toiseen.

      Koemeikki ja sitten varsinaisena päivänä varaan aikaa tunnin jos laitetaan irtoripsiä yms silloin hiukka enemmän.
      Ja yleensä meikit on kestäneet hyvin, moni on sanonut että hyvin kesti, seuraavanakin päivänä oli hyvä....:o
      Mutta totta on että ei sais rajaukset valua noin nopsaan, ota yhteyttä sinne ja kysy toista vaihtoehtoa. Kiiltämään meikki alkaa jos on tosi kuuma ja hikoilet paljon. Mutta kasvopaperilla taputetaan kiilto pois ja kevyt puuterointi.
      Meikin alle meikinalusampulli tai tippa.

      Mutta mukavaa juhlapäivää, mitä tahansa päätätkin tehdä.

      • OnlyHope

        entiselle työtoverille koemeikin sekä kampauksen (myös kaasolle kampaus) ja aikaa kului yhteensä näiden molempien tekoon sellainen 3-4h. Itse morsiammella oli rasvainen iho ja teimme hänelle kevyen kesämeikin sillä silloin oli todella kuuma. Kaikki onnistui omalta kohdaltani erinomaisesti sekä molemmat tykkäsivät meikistään sekä hiuksistaan hyvin paljon. Olen ammatiltani meikkitaiteilija-stylisti ja se oli ensimmäinen kertani kun häämeikkejä tein.

        Mikäli sinulla on rasvainen iho, en suosittele kauheaa pakkelikerrosta naamaasi sillä se tekee todella suttuisen näköiseksi. Mietin kun sanoit että rajaukset rupesivat valumaan, niin voi olla myös että olet allerginen jollekkin käytetylle aineelle ja se esim saa silmäsi vuotamaan entistä voimakkaammin. Se kasvopaperi voi olla myös oiva kaveri hankalissa tilanteissa eikä ylimääräistä pakkelin lisäystä tarvita.

        Kannattaa kertoa meikkaajalle hieman siitä että mitä käyttää kun itse meikkaa ja tietenkin hieman omia mielipiteitä julki jotta lopputulos olisi sellainen kuin toivoitkin. Tämän kesän häämeikit ovat kevyitä ja kuulaita :)

        Toivotaan että hääsi sujuvat ongelmitta ja saat toivomasi :)


      • Sole

        Luomivärin ja meikkivoiteen pohjustukseen ei kyllä mene kovin montaa minuuttia. Toki niiden pohjustusten pitää antaa imeytyä hetki ennen meikin levittämistä... itse taisin pestä hampaat siinä välissä ja sillä selvä.

        Täällä on parikin ihmistä maininnut irtoripset ja nyt täytyy tunnustaa, että niiden laittamiseen vaadittavasta ajasta en tiedä mitään. Itse en tarvitse irtoripsiä, joten sellaiseen ei aikaa mennyt. Myös ampullit ja naamiot oli laitettu jo edellisenä päivänä eli häämeikin aloitin puhdistamalla ihon ja laittamalla kosteusvoiteen, sitten meikin pohjustusaineen jne. Sillä tavalla 40 minuuttia riittää(no, tunti on hyvä varata, että ei tule hoppu).


    • hääthäät

      Laitoin eilen mailia meikitekijälle. Sain pitkän mailin.
      Ongelmakohtiin tartutaan toisella tavalla. Korjataan ja vaihdetaan tuotteita toisenlaisiin.
      Sain kutsun mennä jonkain päivänä uudestaan ja tehdään uusi koevedos.
      Katsotaan kuinka käy.Kiitos kaikille teille, jotka vastasitte.

    • ammatti meikkaaja

      Itse olen toiminut meikkaaja-maskeerajana nyt 13 vuoden ajan ja meikin tekoon menee keskimäärin 40min. Meikki kestää ja pysyy (tietty rasvaisella iholla hiukan huonommin kuin esim. normaali ihoisella),kestää itkut ja hikoilut.
      Ei se meikin tekoaika takaa mitään laatua,koska itse toimin yrittäjänä niin esim lauanatai on lyhyt työpäivä ja sinne tulee saada maximäärä asiakkaita. Jos yhden meikin tekoon menee n.1,5h aikaa niin ei siinä kovinkaan montaa asiakasta ehdi meikkaamaan,eikä tee tiliä.

      Yleensä itse teen koemeikin aivan samanlaiseksi kuin itse juhlameikinkin,eroa ei ole. Kannattaa sanoa mitä haluaa,useimmat meikkaajat eivät osaa lukea ajatuksia, vaan asiakkaan täytyy itse kertoa mitä haluaa ja mitä ei. Toiset esim haluaa paljon ripsiväriä,toiset taas vähemmän.

      Itselläni on satoja tyytyväisiä asiakkaita,joten uskallan sanoa tietäväni mistä puhun. Usein myös asiakkaalla saattaa olla aika epärealistinen kuva siitä millainen meikki hänelle sopii ja näin ollen odotukset ovat hieman kokealla.

      Toivottavasti meikki onnistuu seuraavalla kerralla paremmin :)

    • devilangel666

      Miten saan häihin pysyvän meikin,ku minulla on sekaiho ja rasvoittuva?

      • kestävä meikki

        Ammattilaiset osaa tehdä kestävän ja pysyvän. http://www.facebook.com/pages/Hius-Studio-Miniatyyri/216781981692758?sk=wall Tuttavalleni "saanalle" tehtiin vanhojen tansseihin meikki ja tukka täällä ja pysyi koko illan virheettömänä. Oltiin todella tyytyväisiä. Ja tanssiessa kuitenkin tuli todella kuuma ja illalla vielä lähtivät juhlimaan, joten kyllähän siinä voi heikommin tehty tukka ja meikki olla aivan piloilla.. Muutamalla tytöllä tukka romahti jo ensimmäisen puolen tunnin aikana ja meikkikin levisi pahimmilla hikoilijoilla. Kyllä huomasi pikkutunneilla otetuista kuvista, että kellä oli hyvin tehty ja kellä ei ja "saanalla" oli kyllä parhaasta päästä!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      112
      8443
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2565
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2287
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1509
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1462
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1193
    Aihe