eli miten saa synnytyksen edistymään (eihän sitä mikään käynnistä ellei paikat ole valmiit) kotona.. tässä mitä minä tiedän:
-seksi
-siivous/pitkät kävelylenkit
-sauna
-akupisteet jaloissa
onko vielä muita uskomuksia?
kotikonstit
28
4837
Vastaukset
- vadelmanlehti
en ole itse kokeillut mutta kuullut että auttaa..
- kaikkikeinotkäyttöön :)
ei omia kokemuksia..mutta perustuu kai totaaliseen rentoutumiseen!
- "tuskailija"
mutta ei tästä mitään valmiimpaa tule (39 6). Täytyy vaan muistaa, ett sit kun synnytys käynnistyy, sitä pitäisi jaksaa synnyttää ja ponnistaa. Siispä olen vain lepäillyt, enkä enää edes jaksa yrittää mitään. Supistuksia tulee joka päivä, mutta ei mitään säännöllistä.
- mutta kun
verenpaine saattaa kuulemma siinä hommassa nousta liikaa, varsinkin jos on taipumusta. Aion kyllä kokeilla 3 viikon päästä, kun tulee 38 viikkoa täyteen. Oon miettinyt tota hyppynarulla hyppimistä, vai onkohan se jo liian vaarallista? Mutta kaikkia kikka kakkosia ja poppakonsteja aion kyllä kokeilla, koska tulossa on iso vauva, joten aloitan yrittämisen jo hyvissä ajoin.
- siitä vaan
mutta kun kirjoitti:
verenpaine saattaa kuulemma siinä hommassa nousta liikaa, varsinkin jos on taipumusta. Aion kyllä kokeilla 3 viikon päästä, kun tulee 38 viikkoa täyteen. Oon miettinyt tota hyppynarulla hyppimistä, vai onkohan se jo liian vaarallista? Mutta kaikkia kikka kakkosia ja poppakonsteja aion kyllä kokeilla, koska tulossa on iso vauva, joten aloitan yrittämisen jo hyvissä ajoin.
Hyppynarulla hyppiminen kuulostaa istukan irrottamiselta, onnea matkaan siis... hulluja on monenlaisia.
- jaloissa
minulle tehtiin sitä kun näytti siltä ettei lapsi millään lähe liikkeelle, mutta EN suosittele kellekään!
Kyllä synnytys lähti käyntiin (en tiedä johtuiko siitä), mutta vauva oli erittäin levoton kynnin ja seuraavan yön aikana jälkeen. Tuntui siltä että olisin aiheuttanut sille "tuskia", ei osanut olla ollenkaan paikallaan. Inhottava tunne.
Ikinä en lähtisi uudestaan- jiiiiipeeässs
Kaverille tehtiin akupainantaa ja vyöhyketerapiaa rv 42 ja ei synnytys käynnistynyt. Lopuksi piti käynnistää rv 43.
Meillä synnytys käynnistyi noin 6 h rajusta seksistä. Tosin en tiedä olisiko käynnistynyt muutenkin, mutta ihan puoleksi käynnistystarkoituksessa seksiä harrastimme. Tai lähinnä rajumpaa sellaista. Tapahtui rv 39 1.
- sanottiin näin
kysyin neuvolassa, että voinko pumpata jo odotusaikana maitoa..tulee meinaan tosi paljon. Vastaus oli, että älä pumppaa kun voi käynnistää synnytyksen tai siis edistää käynnistymistä.
Tiedä sitten onko näin..Jätin pumppauksen väliin sillon, koska viikkoja oli niin vähän. Nyt tuli "keskosraja" täyteen joten nyt alotan pumppauksen.- ......
Ensimaidossa on tärkeitä aineita vauvalle, älä pumppaa niitä hukkaan. Ei sitä maitoa saa pumpata ennen synnytystä koska se maidon laatu muuttuu....
- tätä
Joku on joskus sanonut, että kyykkyyn ja ylös liike auttaa. tai nostelu ja kumartelu yleensäkkin. Perustuu maanvetovoimaan.
Onhan se kyykistely viimesillään olevalla hankalaa, mutta jos yrittää haluaa niin kannattaa kokeilla.- rv 37+5
kävin perjantaina lääkärissä. kysyin si et miten laittaa vähän vauhtia.
hän suositteli ihan päivittäistä yhdyntää ja sanoi et voin yös omalla sormella "aukaista" kohdunkaulaa jos sormet yltää ??? en oikeen ymmärtänyt häntä enkä sit kysynykkään enempää.
mut liikunat (ei juoksu eikä hyppiminen) ... kyykkiminen, sexi ja myös peräruiske voi aiheuttaa supistuksia ja sillon alkaa paikat aueta. - miksi pitäisi
rv 37+5 kirjoitti:
kävin perjantaina lääkärissä. kysyin si et miten laittaa vähän vauhtia.
hän suositteli ihan päivittäistä yhdyntää ja sanoi et voin yös omalla sormella "aukaista" kohdunkaulaa jos sormet yltää ??? en oikeen ymmärtänyt häntä enkä sit kysynykkään enempää.
mut liikunat (ei juoksu eikä hyppiminen) ... kyykkiminen, sexi ja myös peräruiske voi aiheuttaa supistuksia ja sillon alkaa paikat aueta.kaikella tarmolla ja maidon pumppauksilla sun muilla yrittää käynnistää synnytystä.Kyllä se vauva tulee ulos kun on sen aika!
- kaikki ajallaan
miksi pitäisi kirjoitti:
kaikella tarmolla ja maidon pumppauksilla sun muilla yrittää käynnistää synnytystä.Kyllä se vauva tulee ulos kun on sen aika!
Vauva tulee kun on valmis ja on todettu että esim. keltaisuutta (korkeat bilirubiiniarvot) esiintyy enemmän niillä vauvoilla jotka syntyy hiemankin liian ajoissa.
- kanssas
kaikki ajallaan kirjoitti:
Vauva tulee kun on valmis ja on todettu että esim. keltaisuutta (korkeat bilirubiiniarvot) esiintyy enemmän niillä vauvoilla jotka syntyy hiemankin liian ajoissa.
Itse synnyin aikoinaan reippaasti yliaikaisena ja olin keltainen. Se nyt vaan on niin yksilöllistä ja johtuu monista muistakin asioista...
- yleisempää
kanssas kirjoitti:
Itse synnyin aikoinaan reippaasti yliaikaisena ja olin keltainen. Se nyt vaan on niin yksilöllistä ja johtuu monista muistakin asioista...
Joo mutta se on YLEISEMPÄÄ varhemmin syntyneillä. Niinkuin tupakka tappaa keuhkosyöpään mutta joku voi elää kehkosyövättä koko elämänsä polttamisesta huolimatta... väittäisitkö silti että tupakka on ok?
Moni kotikeino (hyppynaru, papaija) on jopa vaarallinen vauvalle. - kfafafa
yleisempää kirjoitti:
Joo mutta se on YLEISEMPÄÄ varhemmin syntyneillä. Niinkuin tupakka tappaa keuhkosyöpään mutta joku voi elää kehkosyövättä koko elämänsä polttamisesta huolimatta... väittäisitkö silti että tupakka on ok?
Moni kotikeino (hyppynaru, papaija) on jopa vaarallinen vauvalle.miten papaija voi olla vaarallinen?? missään neuvolan lapussa ei lue siitä mitään? mä oon ainakin syänyt raskauden aikana mysliä ja jugurttia jossa on ollut papaijaa.
- afrikassa...
kfafafa kirjoitti:
miten papaija voi olla vaarallinen?? missään neuvolan lapussa ei lue siitä mitään? mä oon ainakin syänyt raskauden aikana mysliä ja jugurttia jossa on ollut papaijaa.
Tuskin olet sitä paljoa syönyt. Monissa kulttuureissa papaijalla tehdään abortteja eli se aiheuttaa keskenmenon runsaasti nautittuna. Kumma ettet ole kuullut.
- Taje
Etenkin olen kuullut puhuttavan pyöräilyn olevan hyvä kotikonsti. Pitkälle fillarilenkille vaan.
Tai jos on sauna kotona, ni rupee vaikka saunan lauteita juuriharjalla jynssäämään puhtaaks. Ja jos ei vielä sen jälkeen tapahtunu mitään, ni voi mennä puhtaaseen saunaan vielä vähän löylyttelemään. - tulee...
...kun on tullakseen ja valmis maailmaan.
Odottele rauhassa, anna kehosi hoitaa asia luonnollisessa aikataulussa vauvasi tahdissa.
Tsemppiä viimeisiin viikkoihin!
Nimim. 40 4 - Iiiiiihmettelijä
MIKSI synnytys pitää itse kotona käynnistää??
Eiköhän jokainen joka on viimisillään ole kyllästynyt ja uupunut ja malttamaton. Lapsi tulee sitten kuin hän on ITSE siihen valmis. Minusta itsekästä ajattelua sellainen, että pitäis jotain rajua tehdä, että synnytys lähtisi käyntiin.
Olkaa ihmiset rauhallisia. Itse menossa rv. 40 1. Onhan tämä jännittävää ja maltan tuskin odottaa, mutta luotan siihen, että vauva tulee kun on siihen itse valmis. Sitä paitsi..yliaikaisuus lasketaan vasta viikon 42 jälkeen
Tämä oli nyt vain taas yksi mielipide! :) - vastaatte?
Ihmettelen kovin miksi nämä moralisoijat tulevat kommentoimaan tämän ketjun viestejä tyyliin "miksi sitä synnytystä pitäisi kotikonstein käynnistellä... blaa blaa". Tämän ketjun tarkoitus ei ollut pohtia sitä.
Ketjun aloittaja kysyi kotikonsteja synnytyksen EDISTÄMISEEN. - didi74
tein päivää ennen seuraavaa äitipolikäyntiä suursiivouksen, paukutin matot, lenkkeilin koiran kanssa umpihangessa, saunoin, rakasteltiin jne.. Ei mitään tapahtunut vaikka oli jo laskettu aika mennyt ohi. Ja onneksi niin! Todettiin, ettei lapsi mahdu tulemaan, otettiin röntgenkuvat ja niistä näki, että edes pää ei mahdu laskeutumaan. Ahtaat sisämitat ja vanttera poika. Onneksi ei lähtenyt syntymään, olisi ollut molemmille vaarallista. Tunkivat sitten seuraavan päivän leikkausjonoon, ettei vaan edes ehdi alkaa tulemaan.
Toinen lapsi leikattiin suunnitellusti ja niin tämä työn alla oleva kolmaskin leikataan. Eivät enää vähättele, että "kyllä ne kaikki sieltä ovat tulleet ajallaan..".
Joskus voi olla ihan oikeita syitäkin, miksi synnytys ei ota lähteäkseen käyntiin. - iituska
Itsellä menossa nytten 38 6 viikko käynnissä.Olen täällä eri palstoilla lukenut mitä ihmiset oikein kirjoittaa mikä auttaisi mikä ei!Itsellä toinen lapsi tulossa,mutta ekasta muistan ainakin,että kävelin paljon koirien kanssa ulkona ja touhusin jatkuvasti.Sitten,kun menin sohvalle maate ja päätin nousta juomaan niin lapsivesi vain lorahti jalkojen välistä.Se kesä (2010) oli muutenkin todella kuuma,että uskon sen kanssa vähän edes auttaneen asiaa.Synnytin pojan silloin 40 2 ja synnytys kesti 5h.Mutta epäsäännöllisiä supistuksia oli tullut kaksi päivää sitä ennen huimasti.Näitä synnytyksiä on niin paljon ja kaikilla on oma tapansa,mutta uskon joo ,että muksu tulee kun tulee..Itse tällä hetkellä auki jo ja tulppa on irronnut.Tsemppiä ja malttia meille kaikille jotka ollaan jo viime metreillä! :-) Tunnelin päässä näkyy jo valoa.;)
- heh :D
öö..eiköhän noi kaikki aiemmat kirjoittajat ole synnyttäneet jo, ku noi jutut on kirjoitettu vuonna 2009, elleivät nyt sit satu just olemaan taas viimeisillään raskaana.. :D
- Kolmas
Heheh, vaikka nää ois kirjotettu kymmenen vuotta sitten, ni silti täällä käy edelleen lukemassa odottavia mammoja. Kuten minä ja nyt on vuosi 2013 :) eli kommentoimaan vaan ja lisää vinkkejä!!
- Ihmettelen vaan.
Niin, mitä sitten? Kuitenkin koko ajan syntyy vauvoja ja näistä keskusteluista voi olla apua monelle tällä hetkellä viime metreillä oleville. Miksi samasta aiheesta pitäisi olla juuri uuni tuore keskustelu?
Ihmiset, synnytystavat, oireet jne. eivät ole muuttuneet 4:ssä vuodessa.
- Armoton pukittaja
Ensimmäisen lapsen syntymän aikaan otin vaimon takaapäin rajusti, poltot alkoivat heti, 2 tunnin päästä lapsi oli syntynyt
- Lolie
Mä tein kaiken mahdollisen ja mahdottoman kun poika ei meinannut millään tulla! Laskettuna päivänä istutin 30 pensasta (kyykyyn,ylös,kyykkyyn), saunoin,siivosin hulluna,lenkkeilin,harrastettiin seksiä. JA EI MITÄÄN :D
Kyllähän siinä koti tuli puhtaaksi,suurin ketutus jäi sinne lenkkipolulle ja olimpas ainakin puhdas jokailtaisen saunomisen takia!:D
Itse lueskelin myös vinkkejä miten voisi saada synnytyksen jos ei nyt käynnistymään niin lähemmäksi ainakin! Ei auttanut mikään,käynnistys tapahtui täysin epäkypsästä tilanteesta. Hrr,kylmät väreet menee vieläkin!
Aika ainakin meni nopsammin kun teki kaikkia "vippaskonsteja".
Käynnistettiin rv42 2 ja poika syntyi 33h päästä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1006424
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303843törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283220Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3701736- 331398
- 271340
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi46989Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11966Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11890- 42879