Olen tässä juuri aloittamassa työt k-kaupan liha/palvelu tiskillä. Aikaisempaa kokemusta on kyllä asiakaspalvelusta muttei tämänlaisesta ruoanvalmistuksesta tai muusta. Kotonakin suosin yksinkertaisia ruokia ja usein valmisruokiakin eli kokemusta mistään kalan tai muun pilkkomisesta ei ole. Olen kuullut ettei naisia yleensä pidetä kovin pätevinä siihen tehtävään koska kaikki lihan leikkuut ja kalajutut kuuluu EHDOTTOMASTI miehen hoitaa. eli onko jollain kokemusta siitä että asiakas olisi pitänyt sinua epäpätevänä tekemään työtäsi koska olet nainen tai muuta sellaista?
Haluaisin myös tietää kaiken mahdollisen siihen työhön liittyvää koska olen vielä hieman epävarma työstä...
Kiitos!
kaupan palvelutiski
3
3548
Vastaukset
- lihalyyli
Mulla on kokemusta kaupan lihatiskistä siinä 2,5 vuotta. En minäkään silloin 18v vuotiaana tiennyt aloittaessani ko. osastolla hölkäsen pöläystä niistä tuotteista tai miten piti liha leikata ja vaikka kokonainen lohi asiakkaalle fileerata tarpeen vaatiessa puhumattakaan nahan pois ottamisesta. Kyllä sitä tuli vain aina pärjättyä.
Käytin hyväksi vanhempia työntekijöitä. Aina kun vain pystyin menin katsomaan, kun he tekivät jotain esim. fileerasivat kaloja, putsasivat paisteja, jauhoivat jauhelihaa..Olin alussa kuin mikäkin kysely-ikäinen. Kysyin míksi, miten, kuinka paljon... Eihän kysyvä tieltä eksy. Siinä pikkuhiljaa ne taidot karttui eikä se lihatiskillä oleminen ole mitään ydinfyysikon hommaa -todellakaan.
Alussa tosin saattaa tulla kiusallisia tilanteita, kun asiakas kysyy mikä liha sopisi paremmin mihinkin ruokaan ja kuinka mureaa se nyt on jne jne. Rohkeasti vaan!
Minulla ei ole ollut koskaan sellaista tilannetta, että mies taikka nainenkaan olisi pitänyt epäpätevänä palvelutiskillä. Jos en tiennyt jotain sanoin ihan suoraan, etten tiedä, mutta voin ottaa selvää. Tai ehdotin jotain toista lihaa/tuotetta tilalle, joka ajaisi saman asian.
Noh, mutta onneksi ei itse ole tarvinnut lihatiskillä palloilla hetkeen jos toiseenkaan. Ei tuo kaupanala ole todellakaan mun juttu. Onnea kuitenkin uuteen työpaikkaan ja tsemppiä!- AMATTITAITO
Kävelet vain sisään ja alat hommiin. AMMATTITAIDOSTA ei hajuakaan!!
- Webnaama
Älkää ostako tuore/lihatiskeiltä mitään. Minulla on kokemusta Turun alueella isojen kauppojen tiskeistä työntekijänä. Vieläkin vuosien jälkeen hävettää kuinka lihaa, kalaa ja muuta pakattiin uudestaan ja uudestaan, ja päivämäärissä huijattiin, ja meno pahenee vaan tänä päivänä. Myös entiset kollegat ja muut elintarvikealan ystävät puhuvat tästä koko ajan. VAROITAN SYDÄMESTÄNI: Älkää ostako mitään, mistä kauppa saa ns. itse päättää ja pakata!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 931682
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2031322- 771283
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!55962Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46911- 47898
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38888Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9844- 46832
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35799