Niin tuli tämmöinen tilanne eteen kun bed&breakfast-paikasta koitin Englannista buukkailla huonetta, että he vaatisivat varausmaksun. No se nyt on normaali käytäntö, mutta koska hotellin nettivarausjärjestelmä ei pelaa, niin luottokorttitiedot pitäisi laittaa sähköpostitse. Vaihtoehtona antoivat shekin lähettämisen. Onkohan tuommoinen sähköpostissa tietojen antaminen edes turvallista? omat hälytyskellot soi kyllä. Entä sitten shekin lähettäminen? rahan siirto tilille ei kuulemma onnistu, koska johtaja lomalla eikä sijainen tiedä tilinumeroa...
Hotelli pyytää luottokorttitietoja
3
3296
Vastaukset
- MarMai
Luottokortin tietoja pyydetään varaustilanteessa, koska jos asiakas ei ilmaannu paikalle eli ns. no-show, voidaan varattu yö veloittaa kortilta. Tämä on ihan yleinen ja lk-yhtiöiden kanssa sovittu käytäntö.
Kortti höylätään mielellään myös kadulta sisään käveleviltä asiakkailta siksi, että jos asiakas pistää huoneen päreiksi ja juo minibarit tyhjäksi, voidaan asiakasta veloittaa jälkikäteen. Meilläkin oli aina "täyttä", jos asiakas yritti yöllä maksaa käteisellä eikä antanut korttia...
Eihän tuo reilua & mukavaa ole jaella kortin numeroa, mutta kokemuksesta tiedän, että kaikenlaista hiipparia ON liikkeellä. Suosittelisin varauksessa käyttämään tunnettua varausketjua esim. hotels.com tms. johon kortin numeron uskaltaa antaa. Vinkkinä vielä, että tämän päivän Ilta-sanomien matkailu-sivuilla oli vertailu, mistä palvelusta nettivarauksen voi huokeimmin tehdä.
Hauskat reissut! - keino_x
Jos on ihan pakko lähettää tieto sähköpostilla, lähetä se kahdessa erässä. Kerrot tietenkin vastaanottajalle, että näin tapahtuu. Kun tieto on palasteltu, on aika epätodennäköistä, että joku onnistuu nappaamaan molemmat viestisi.
- eräs italiassa
kannata antaa korttitietoja e-postissa, ei koskaan.
Sen sijaan jos teet varauksen nettisivuilla ja sivuilla on ns. kryptaussysteemi selvästi merkitty voit antaa kortinnumeron varauksen yhetydessä, sillä siinä tapauksessa ei B&B tai hotelli tule näkemään kuin alku ja loppunumerot mutta tietävät että sinulla on kortti. Etukäteen ei koskaan tarvitse maksaa penniäkään, ei koskaan. Sen sijaan B&B tai hotelli voi ja saa vaatia jonkinlaisen sisäänkirjautumismaksun, esimerkiksi maksun yhdeltä yöltä, silloin kun saavut hotelliin.
Sinun tapauksessasi en luottaisi tuohon B&B paikkaan vaan varaisin josain muualta huoneen ja sivuilta joissa on tuo kryptaus. Aina ei tarvitse edes jättää kortinsa numeroa, sellaisiakin paikkoja on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445219Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243430Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2982822Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui552618- 1692294
- 242109
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261881Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661835Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391