Perhe on hankkimassa Globea talousjätteen kompostointiin ja kysyisinkin käytettävästä kuivikkeesta. Talomme lämpiää hakkeella ympäri vuoden, voidaanko haketta käyttää myös kuivikkeena kompostoriin?
Mitä kuivikkeeksi?
vv34
1
603
Vastaukset
- käy
Jep. Hake käy tosi hyvin. Se pitää kompostimassan kuohkeana ja jättää ilmarakoja, eikä hajoa kuumavaiheen aikana kasaan.
Jos jäte on kovin märkää, voi hakkeen sekaan lisätä vielä jotain, joka imee itseensä liikaa vettä, esim. turvetta tai kuivaa sahanpurua.
Rohkeasti kokeilemalla selviää sopivat sekoitussuhteet. Lämpömittari on paras neuvoja. Jos lämpö edes käy 60 asteessa, kaikki erinomaisesti. Toivottavasti Globessa sellainen löytyy, itselläni Biolan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.855050- 473522
- 1053345
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj342541- 1992513
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262207- 1332069
- 201809
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51699- 1821678