Talo vaimon nimissä

vouti ovella...

Ostetaan talo johon sijoitan omaa rahaa noin 60% ostohinnasta (siis jemmaan vähäisen omaisuuden). Loput 40 % lainaa pankista vaimon nimellä.

Oletettavaa on että businekset ei näinä aikoina luista ja vouti kolkuttelee pian ovella isohkojen saatavien kanssa ja olen pian vailla luottotietoja ja varaton.

Miten avioehdon laita on. Kannattaako tehdä avioehtoa suojatakseni oma 60 % sijoitus asuntoon.

Miten vaikuttaa ulosottoon avioehto? Siis jos asunto on virallisesti kuitenkin vaimon nimissä ja avioehdossa lukee että avioerossa minulle kuuluu kuitenkin enemmistöosuus talon myyntitulosta?

Vai onko parempia ideoita?

8

1535

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nasse-setä

      >>Miten vaikuttaa ulosottoon avioehto? Siis jos asunto on virallisesti kuitenkin vaimon nimissä ja avioehdossa lukee että avioerossa minulle kuuluu kuitenkin enemmistöosuus talon myyntitulosta?

    • Verottaja.....

      ...Ostetaan talo johon sijoitan omaa rahaa noin 60% ostohinnasta (siis jemmaan vähäisen omaisuuden). Loput 40 % lainaa pankista vaimon nimellä...

      Ja sitten verottaja tiedustelee vaimoltasi, että mistäs nuo 60% talon hinnasta on peräisin. Ja vaatii siitä selvityksen.
      Ja myös vouti on kiinnostunut, että missäs se sinun omaisuutesi on.

      Ja lopputuloksena et vältä ulosottoa ja parhaassa tapauksessa sinulla on petossyyte niskassa ja vaimollasi ja sinulla veropetossyyte.

      Että sillai.

      • mikä ihmeen

        veropettossyyte. Ei tässä mitään veroja olla kiertämässä vaan taloa ostamassa johon itse laitan alkupääoman. Kaikki on edelleen täysin laillista. Jos mulla kahden vuoden päästä on sata tonnia velkaa niin asunto on meidän molempien nimissä (mun 49% ja vaimon 51%) ja sitä ei voida ulosmitata. Tai siis teoriassa puolet (tai 49 %)voidaan mutta kuka sen puolilikkaan mökin sit ostaisi. Tässä mitään petosta suunnitella, vaan elämää mahd. konkurssin jälkeen. Ja avioehto on vain pahimman varalle, ettei ihan taivasalle joudu.


      • sivullisenavaan
        mikä ihmeen kirjoitti:

        veropettossyyte. Ei tässä mitään veroja olla kiertämässä vaan taloa ostamassa johon itse laitan alkupääoman. Kaikki on edelleen täysin laillista. Jos mulla kahden vuoden päästä on sata tonnia velkaa niin asunto on meidän molempien nimissä (mun 49% ja vaimon 51%) ja sitä ei voida ulosmitata. Tai siis teoriassa puolet (tai 49 %)voidaan mutta kuka sen puolilikkaan mökin sit ostaisi. Tässä mitään petosta suunnitella, vaan elämää mahd. konkurssin jälkeen. Ja avioehto on vain pahimman varalle, ettei ihan taivasalle joudu.

        Alunpitäen sanoit talon tulevan virallisesti vaimon nimiin ja vain avioehdossa olisi osuutesi kirjattuna. Tähän sait nasse-sedältä avioehdon tyrmäävän vastauksen ja nimimerkki verottajan ilmeisen oikeat "lääkkeet" pahimman varalle. Kyllä talon hinnasta 60% sijoitus ilman vaimon antamaa velkakirjaa tai virallista omistusosuuttasi on lahjoitus vaimolle ja ilman asianmukaista lahjaveroilmoitusta se olisi myös veropetos jne.

        Nyt esittämäsi 49/51 omistus on aivan uusi tilanne, mutta kuten itsekin toteat, niin velkojat saavat sinun osuutesi myyntiin ja ostajakin löytyy jollakin hinnalla ja yhteisomistuksen purku johtaa jopa koko talon myyntiin. Vaimon 2% enemmistö ei ole esteenä kun kyse ei ole osakeyhtiölain mukaisista enemmistön päätöksistä.


      • siis todellakin
        sivullisenavaan kirjoitti:

        Alunpitäen sanoit talon tulevan virallisesti vaimon nimiin ja vain avioehdossa olisi osuutesi kirjattuna. Tähän sait nasse-sedältä avioehdon tyrmäävän vastauksen ja nimimerkki verottajan ilmeisen oikeat "lääkkeet" pahimman varalle. Kyllä talon hinnasta 60% sijoitus ilman vaimon antamaa velkakirjaa tai virallista omistusosuuttasi on lahjoitus vaimolle ja ilman asianmukaista lahjaveroilmoitusta se olisi myös veropetos jne.

        Nyt esittämäsi 49/51 omistus on aivan uusi tilanne, mutta kuten itsekin toteat, niin velkojat saavat sinun osuutesi myyntiin ja ostajakin löytyy jollakin hinnalla ja yhteisomistuksen purku johtaa jopa koko talon myyntiin. Vaimon 2% enemmistö ei ole esteenä kun kyse ei ole osakeyhtiölain mukaisista enemmistön päätöksistä.

        on mennyt prosenttiosuudet sekaisin...myönnän...eikä suunnitelma lienee kovin hyvä muutenkaan loppupeleissä.

        Mutta mikäs tuo vaimon antama velkakirja juttu oikein on. Voiko asian tehdä myös niin että tuleva asunto onkin vaimon nimissä mutta vaimon antama velkakirja minulle minun osuudestani käy myäs verottajalle todisteena mahdollisen ongelman ilmentyessä?


      • sivullisenavaan
        siis todellakin kirjoitti:

        on mennyt prosenttiosuudet sekaisin...myönnän...eikä suunnitelma lienee kovin hyvä muutenkaan loppupeleissä.

        Mutta mikäs tuo vaimon antama velkakirja juttu oikein on. Voiko asian tehdä myös niin että tuleva asunto onkin vaimon nimissä mutta vaimon antama velkakirja minulle minun osuudestani käy myäs verottajalle todisteena mahdollisen ongelman ilmentyessä?

        Kyllä velkakirja pätee vaimon rahojen alkuperän todisteeksi verottajalle, mutta omat velkojasi voivat päästä vaimosi/talon kimppuun myös velkakirjan kautta. Velka pitää ilmoittaa veroilmoituksessa ja sekin kirjataan atk:lle, josta ne aika-ajoin ajetaan esille tarkkailtaviksi.
        Muista siis ilmoittaa velka varoihisi itse edellä epäilemäsi konkurssin toteutuessa, koska konkurssipesien selvittelyssä pöyhitään lähipiirin kaupat ym. edeltäviltäkin vuosilta.


    • Käteistä sukanvarteen.

    • minä vaan

      Kuules jos olette avioliitossa nyt taloa hankkiessa, menevät kaikki liiton aikana hankkima omaisuus puoliksi, jos tulee avioero. Myös konkurssin aikana ,ei avioehto suojele toisen omaisuutta, avioehto on suunniteltu perimistä varten tai suurten omaisuuksien jakoa varten kuuoleman tai muun eron tapahduttuessa. Juridisesti kaikki tapahtuu lakien mukaisesti eikä niitä voi kiertää millään keinotekoisella sopimuksella. ☺

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      85
      4550
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      127
      3958
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      33
      2521
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      197
      1535
    5. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1286
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1243
    7. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      36
      1198
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      62
      1193
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1153
    10. Olen menettänyt yöunet kokonaan

      Nytkin vain tunnin nukkunut. En tiedä johtuuko se sinusta vai tästä palstasta. Olis mukava nähdä oikeasti eikä arvuutel
      Tunteet
      17
      1065
    Aihe