rintarangan

nikamien murtumat

kokemuksia kenelläkään moisista? kyseessä "pienet, siistit murtumat" autokolarista. leikkaushoitoa ei tarvittu vaan päädyttiin konservatiiviseen hoitoon, elikkä iiiso tukiliivi aina istuessa ja liikkuessa. miten murtumat on parantunu? missä ajassa? ja onko selkä vaivannu sen jk??

5

5140

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • murtunut..

itse olin onnettomuudessa n. 6 vuotta sitten. Sen seurauksena rintarangan kolme nikamaa murtui ja leikkaus jouduttiin tekemään, selkäranka tuettiin raudoilla. Alku meni hyvin kun oli tukikorsetti ja kovat kipulääkkeet käytössä, mutta kun näistä luovuin kivut oikeastaan vasta alkoivat. Sitä ei ole saatu tähän päivään mennessäkään selville mistä kipuni johtuvat, mutta se tiedetään ettei kipuja voida parantaa. Paljon kuntoilua vaaditaan jotten "lysähdä" kasaan, lääkkeitä on mahdoton syödä ennakkoon koska kivut useinmiten tulevat kuin salama kirkkaalta taivaalta, enkä tahdo elää koko ajan lääkehuuruissa. Parina ensimmäisenä vuonna tunsin kivun päivittäin, polttavina pistoina. Muutaman kerran olen jäänyt sängyn pohjalle pääsemättä ollenkaan ylös, selkä niin kipeänä ettei käsiä pysty liikuttamaan. Tukikorsettia käytin silloin alkuun pari kuukautta, murtumien luutumista ei seurattu loppuun asti mutta arvioisin että siihen meni n. puoli vuotta. Vuoteen en saanut nostaa mitään raskaampaa, 10 kg oli rajana. Että näin minulla, voipi kyllä hyvinkin olla että kipuni johtuvat leikkauksesta tai raudoista. Onnea sinulle parantumiseen kohtalotoveri, muistetaan että olisi voinut pahemminkin käydä.

• aina muistaa

että pahemminkin olis voinut käydä... miten olet kyennyt työelämässä olemaan? särkylääkkeitten avulla? kai niissäkin joku raja on ettei niitä koko aikaa voi syödä.. huolestuin siksi että tosiaan väsyy nopeasti, eikä kykene selällään olemaan.

• murtumat
        aina muistaa kirjoitti:

että pahemminkin olis voinut käydä... miten olet kyennyt työelämässä olemaan? särkylääkkeitten avulla? kai niissäkin joku raja on ettei niitä koko aikaa voi syödä.. huolestuin siksi että tosiaan väsyy nopeasti, eikä kykene selällään olemaan.

olisin vielä ollut kiinnostunut sinulta jolla leikkaus vaadittiin,että miten murtumat sinulla luokiteltiin? suuria, pieniä, siistejä vai kuinka?

• selässä
        murtumat kirjoitti:

olisin vielä ollut kiinnostunut sinulta jolla leikkaus vaadittiin,että miten murtumat sinulla luokiteltiin? suuria, pieniä, siistejä vai kuinka?

olivat vakavat, käsittääkseni siis suuria. Rautojen laiton lisäksi myös luunsiirtoa jouduttiin tekemään. Työllistymisen kannalta oli mietittävä hyvin tarkkaan mitä tekee. Ei fyysisesti raskasta mutta ei istuma työtäkään. Taistelujen kautta sain onneksi läpi hakemuksen lyhennetyistä työpäivistä. Lyhennetty 6h työpäivä antoi enemmän vapautta valita työ tehtäviä ja olen sen jälkeen pärjännyt hyvin selkäni kanssa. Vakuutusyhtiö on myös helpottanut asioita jollakin tapaa, tai vakuutuskuntoutuksen kautta minulle järjestettin työkokeilu, maksettiin korvauksia yms. Onko vakuuutusyhtiö korvannut sinulle vahinkoja?

• minimaaliset
        selässä kirjoitti:

olivat vakavat, käsittääkseni siis suuria. Rautojen laiton lisäksi myös luunsiirtoa jouduttiin tekemään. Työllistymisen kannalta oli mietittävä hyvin tarkkaan mitä tekee. Ei fyysisesti raskasta mutta ei istuma työtäkään. Taistelujen kautta sain onneksi läpi hakemuksen lyhennetyistä työpäivistä. Lyhennetty 6h työpäivä antoi enemmän vapautta valita työ tehtäviä ja olen sen jälkeen pärjännyt hyvin selkäni kanssa. Vakuutusyhtiö on myös helpottanut asioita jollakin tapaa, tai vakuutuskuntoutuksen kautta minulle järjestettin työkokeilu, maksettiin korvauksia yms. Onko vakuuutusyhtiö korvannut sinulle vahinkoja?

aika pienistä korvauksista on kyse. kaikki kulut (matkat, sairaalalaskut,lääkket)toki korvanneet. Mutta eipä niillä muilla sitten juhlita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      6634
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      100
      3432
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      26
      2740
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2408
    5. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      27
      1943
    6. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      357
      1832
    7. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      1660
    8. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      1498
    9. Kyllä mä sen joudun tekemään

Että lähden pois. Itse halusit että tämä menee näin.
      Ikävä
      49
      1482
    10. On niin ikävä sua

Ikävöin hymyäsi, näkemistäsi, sitä millainen olet.
      Ikävä
      11
      1442
    Aihe