Parhaat vastaukset kosintaan

Kolmas kerta toden sanoo

Olen kahdesti elämässäni halunnut antaa kihlasormuksen tyttöystävälleni. Ensimmäiseltä ehdokkaalta sain vastaukseksi että "jos haluan häneltä jotain muutakin kuin seksiä niin eti toinen nainen". Aikas tyly vastaus, joten 2 vuotinen suhtemme päättyikin siihen. Muutama vuosi myöhemmin uuden rakkauteni kanssa, halusin antaa hänelle kihlasormuksen. Nyt oli toisenlainen selitys. Ostin muistaakseni keskiviikkona sormukset ja halusin antaa sen hänelle Sunnuntaina. Lauantai yönä hän ei kuitenkaan saapunut kotiin kuin vasta aamulla, työkaverini kanssa. Aamukahvia juodessani katseskelin ikkunasta kiihkeää suutelua auton luona kadun reunalla kun työkaverini hyvästeli rakkaani kuuman yön jalkeen. Ei sitten siihenkään sormeen pujotettu sormusta... Ehkä kolmanteen sitten onnistuu... Tosin alkaa olla jo maku mennyt tästä sormus touhusta. Miksi se ylipäätään pitäisi antaa toiselle...?

17

2057

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Zinnem

      Kuulehan, ei ole mitään niin valheellista kuin naisen rakkaus. Mies on naiselle vain sijoitus. Ei ole mitään kalliimpaa kuin ilmainen pillu.

      Älä rakastu. Naiset käyttävät typeryyttäsi vain hyväkseen. Anna naisen rakastua sinuun ja ota se mitä saat, mutta suojele omaa sydäntäsi.

      Älä enää tuhlaa rahojasi sormuksiin ja muihin helyihin. Käytä se ennemmin itseesi. Osta moottoriopyörä tai mene Taikkulaan ja osta 20 eurolla kaunis nuori varsi itsellesi tai vaikka usemmankin.

      Rakkaus on vain pakkomielle, neuroosi, psykoosi, kemiallinen häiriö, itsepetos, luontoemon vedätys. Lopulta et tarvitse naista kuin seksiin ja lapsien tekoon. Niitä varten sinun ei tarvitse mennä naimisiin. Avioliitolla mies ei voita mitään, nainen kaiken.

      • kolmas kerta toden sanoo

        Hitto et toi oli hyvin sanottu! "Avioliitolla mies ei voita mitään, nainen kaiken". Olen useasti mietiskellyt sitä miksi nainen haluaa naimisiin niin kovasti, mutta kuitenkin sitten panetuttaa itseään muualla. Juttelin erään kaverini kanssa ja hän sanoi ihan samaa että tämän päivän maailmassa on yhdentekevää kuka on lapsien isä. Nainen voi aina pitää lapset itsellään ja hankkia aina uuden miehen elättämään uutta uusioperhettään. Lasten oikealle isälle jää vain kuukausittain maksettava elatusmaksu.


      • dsgbhjhn

        Vaikka sinulla ei olisikaan omaisuutta, josta nainen voisi
        avioeron jälkeen viedä rahat kymmeneen sikailumatkaan
        johonkin Afrikan valtioon, niin mieti, mitä tuo "ilmaisen"
        yrittäminen vie: omanarvontuntosi.

        Kun kohtaat länsimaisen naisen, on varsin todennäköistä,
        että hänen ensimmäiset ajatuksensa sinusta ovat:
        "Mikähän tuossakin on vialla?"

        Tutustuessasi saat pönkittää hänen valtavaa egoaan
        lipevällä henkisellä perseennuolemisella samalla menettäen
        omanarvontuntosi.


      • kannata avioituakaan
        kolmas kerta toden sanoo kirjoitti:

        Hitto et toi oli hyvin sanottu! "Avioliitolla mies ei voita mitään, nainen kaiken". Olen useasti mietiskellyt sitä miksi nainen haluaa naimisiin niin kovasti, mutta kuitenkin sitten panetuttaa itseään muualla. Juttelin erään kaverini kanssa ja hän sanoi ihan samaa että tämän päivän maailmassa on yhdentekevää kuka on lapsien isä. Nainen voi aina pitää lapset itsellään ja hankkia aina uuden miehen elättämään uutta uusioperhettään. Lasten oikealle isälle jää vain kuukausittain maksettava elatusmaksu.

        Tuntuu kyllä joskus, että miehistä on ihan sama kuka heidän lapsensa äiti on! Kun tekevät lapsia naisten kanssa, joiden kanssa eivät ole edes valmiita menemään naimisiin ja sitoutuminen pelottaa. Kyllä mieskin voisi miettiä mihin niitä siemeniään kylvää?

        Ja eiköhän lasten elatus kuulu molemmille vanhemmille, ei vain toiselle? Esim. naiselle?

        Ja kaikki naiset ei suinkaan ole mitään elättejä, me jotkut käymme sentään töissäkin. Ja miehetkin voivat joskus olla niitä elättejä!

        Jos sun ajatukset naisista ja avioliitosta on tuollaiset niin en kyllä avioliittoa sulle suosittelisikaan. Enkä lapsia. Ja pidä vetskari kiinni/käytä kortsua!


      • Lueppa tarkemmin
        kannata avioituakaan kirjoitti:

        Tuntuu kyllä joskus, että miehistä on ihan sama kuka heidän lapsensa äiti on! Kun tekevät lapsia naisten kanssa, joiden kanssa eivät ole edes valmiita menemään naimisiin ja sitoutuminen pelottaa. Kyllä mieskin voisi miettiä mihin niitä siemeniään kylvää?

        Ja eiköhän lasten elatus kuulu molemmille vanhemmille, ei vain toiselle? Esim. naiselle?

        Ja kaikki naiset ei suinkaan ole mitään elättejä, me jotkut käymme sentään töissäkin. Ja miehetkin voivat joskus olla niitä elättejä!

        Jos sun ajatukset naisista ja avioliitosta on tuollaiset niin en kyllä avioliittoa sulle suosittelisikaan. Enkä lapsia. Ja pidä vetskari kiinni/käytä kortsua!

        Kiitos vinkistäsi! Mutta lueppas uudelleen alussa ensimmäinen viestini miksi ylipäänsä kirjoitin tänne. Siitä pitäisi selvitä kuka se haluaa antaa sormuksen ja mitä olen saanut vaustauksiksi.


    • sitä!

      "Miksi se ylipäätään pitäisi antaa toiselle...?" Hyvä kysymys! Miksi olet halunnut antaa kihlasormuksen? Et kerro, että halusit kihloihin tai naimisiin vaan, että olet halunnut antaa tyttöystävillesi kihlasormuksen? Se voi antaa kelle vaan, jos ei muusta ole kyse! Sormus se on siinä mikä mikä tahansa sormus/koru. Toisaalta otsikossa on mainitty kyllä kosinta, että ehkä sitten kosit eli pyysit vaimoksi?

      Kosi eli pyydä vaimoksi! Ja sormukset voi vaikka unohtaa kokonaan.

      Mitään ei pidä tehdä. Tee asioita sen takia, että haluat. Ei siksi, että jotain pitää tehdä!

      • Sormus

        Vahvistetaan nyt tässä että nimenomaan HALUAN antaa sormuksen rakkaalleni koska haluan olla ylpeä siitä että minulla on sellainen yhdessä parini kanssa. Kyse oli kihlasormuksesta, ei vihkisormuksesta. Mutta jos tollaisia vastauksia rupeaa tulemaan useamminkin että eti toinen nainen tai että työkaverini panee paremmin... Jotenkin alkaa tuntua että miksi antaisin jotain tuollaiselle naiselle.


      • Kihlautunut
        Sormus kirjoitti:

        Vahvistetaan nyt tässä että nimenomaan HALUAN antaa sormuksen rakkaalleni koska haluan olla ylpeä siitä että minulla on sellainen yhdessä parini kanssa. Kyse oli kihlasormuksesta, ei vihkisormuksesta. Mutta jos tollaisia vastauksia rupeaa tulemaan useamminkin että eti toinen nainen tai että työkaverini panee paremmin... Jotenkin alkaa tuntua että miksi antaisin jotain tuollaiselle naiselle.

        Voi hyvät hyssykät! Kun kosii ja pyytää vaimoksi, siinä vaiheessa annetaan kihlasormus ei vihkisormusta! (tai ei ole pakko antaa, sormukset voidaan hankkia jälkeenpäinkin tai kihlauksen merkiksi ei tarvitse hankkia sormuksia). Nyt on mennyt sulta puurot ja vellit sekaisin! Vihkisormuksia tarvitaan sitten vasta kin mennään naimisiin. Tai ei tarvita välttämättä silloinkaan, koska naimisiin voi mennä ilmankin.

        Vielä selvyydeksi:
        Kun kosintaan (joka tapahtuu esim. kysymällä: "Tuletko vaimokseni" tai "menetkö kanssani naimisiin") on suostuttu, sen merkiksi pujotetaan KIHLAsormukset sormiin. Myöhemmin hankitaan sitten vihkisormus naiselle (tai miksei miehellekin), joka pujotetaan sitten sormeen kun mennään vihille.


      • Kihlasormus
        Kihlautunut kirjoitti:

        Voi hyvät hyssykät! Kun kosii ja pyytää vaimoksi, siinä vaiheessa annetaan kihlasormus ei vihkisormusta! (tai ei ole pakko antaa, sormukset voidaan hankkia jälkeenpäinkin tai kihlauksen merkiksi ei tarvitse hankkia sormuksia). Nyt on mennyt sulta puurot ja vellit sekaisin! Vihkisormuksia tarvitaan sitten vasta kin mennään naimisiin. Tai ei tarvita välttämättä silloinkaan, koska naimisiin voi mennä ilmankin.

        Vielä selvyydeksi:
        Kun kosintaan (joka tapahtuu esim. kysymällä: "Tuletko vaimokseni" tai "menetkö kanssani naimisiin") on suostuttu, sen merkiksi pujotetaan KIHLAsormukset sormiin. Myöhemmin hankitaan sitten vihkisormus naiselle (tai miksei miehellekin), joka pujotetaan sitten sormeen kun mennään vihille.

        Joopa joo, Taitaa olla sulla vellit väärässä kurkussa kun et ymmärrä kirjoitettua tekstiä... :-) Kirjoittele sitten uudelleen kun ymmärrät ensimmäisen viestini sanoman.


      • Nutturatäti 1
        Sormus kirjoitti:

        Vahvistetaan nyt tässä että nimenomaan HALUAN antaa sormuksen rakkaalleni koska haluan olla ylpeä siitä että minulla on sellainen yhdessä parini kanssa. Kyse oli kihlasormuksesta, ei vihkisormuksesta. Mutta jos tollaisia vastauksia rupeaa tulemaan useamminkin että eti toinen nainen tai että työkaverini panee paremmin... Jotenkin alkaa tuntua että miksi antaisin jotain tuollaiselle naiselle.

        Siis halusitko sinä noiden tyttöystäviesi kanssa naimisiin vai et? Jos et, niin sitten on tosiaan syytä ihmetellä keskenäsi, miksi halusit antaa sormuksen eli ikäänkuin leikkiä kihlausta.

        Kihlaus tarkoittaa sitä, että on sovittu naimisiinmenosta, siis on kosittu ja suostuttu, ja kihlasormus on merkki tästä sopimuksesta. Muut korujen ostelemiset ovat sitten asia erikseen.

        (Amerikkalaisissa elokuvissa tosin miehet yleensä ostavat kihlasormuksen valmiiksi ja sitten vasta kosivat samalla kun ojentavat sormuksen. Käytännöllisempää on kysyä ensin ja sitten vasta mennä sormuskauppaan jos vastaus on "kyllä", niin ei jää suotta kallis sormus tyhjänpantiksi jos vastaus onkin "ei" tai "eti toinen nainen" tai tapahtuu jotain minkä vuoksi ei itse haluakaan enää kosia.)

        Miksi sinä ihmettelet "miksi naiset haluavat niin kovasti naimisiin mutta..." vaikka oma ongelmasi on pikemminkin päinvastainen? Nuo molemmat rakkaasihan halusivat sinulta vain seksiä, ja jälkimmäinen sitäkin myös muilta.

        Kannattaa vähän etukäteen tunnustella toisen tunteita ja tulevaisuudensuunitelmia, sanoa rakastavansa jne. ennen kuin heittää noin ison kyssärin että mennäänkö naimisiin (tai että mennäänö kihloihin, joka käytännössä on sama kysymys jos ymmärtää mitä kihlaus tarkoittaa). Jos kahden vuoden jälkeen tulee isona yllätyksenä että nainen haluaakin vain seksiä eikä vakavampaa suhdetta, tai että naisen mielestä te ette varsinaisesti seurustele vaan voitte ihan avoimesti viettää öitä muiden luona ja vielä pussailla ikkunan edessä, niin kyllä silloin pitää todeta että et sinä ole heihin yhtään tutustunut etkä heidän kanssaan keskustellut, vaan suunnitellut yhteistä tulevaisuuttanne vain yksin.


      • pretty_lady
        Kihlasormus kirjoitti:

        Joopa joo, Taitaa olla sulla vellit väärässä kurkussa kun et ymmärrä kirjoitettua tekstiä... :-) Kirjoittele sitten uudelleen kun ymmärrät ensimmäisen viestini sanoman.

        ne tytöt ei sitten olleet sun arvoisia, toivottavasti kolmannella kerralla tärppää =) .. meitä naisia on moneen junaan niin kuin miehiäkin.


    • Nutturatäti 1

      Niin, jäi vielä sanomatta että kaikesta huolimatta kurjaa että sinulla on käynyt naisten kanssa noin huono tuuri. Toivottavasti et kuitenkaan noiden vastoinkäymistesi takia ala suhtautua kyynisesti kaikkiin naisia. Meitä kun on moneen junaan, ja toivon että vielä löydät naisen joka haluaa jakaa elämänsä kanssasi.

    • maku menee

      Millainen suhteenne tuossa ekassa tapauksessa oli? Tapailitteko vain seksin merkeissä? Kyllä luulisi kahdessa vuodessa jo huomaavan, että jos toinen ei halua suhteelta muuta. Tai sitten sinua on vedetty höplästä pahemman kerran ja annettu tarkoituksella olettaa muuta. Ehkä kannattaa seuraavassa suhteessa jo alkuun tiedustella millä mielellä toinen on liikenteessä. Etsiikö vaan seksisuhdetta vai vakavampaa? Tietenkään ei heti kannata alkaa kosia kuitenkaan! Siinä helposti toinen pelästyy.

      "Nyt oli toisenlainen selitys. " Niin mikä naisen selitys oli? Se, että hänellä on suhde työkaverisi kanssa?

      Ja suhteessä sormus ei ole pääasia, toivo että suhteesi seuraavan kerran onnistuu ja löydät ihanaisen tytön ei niinkään, että sormuksen anto onnistuu! Toisaalta kannattaa miettiä sitä, miksi niin kovasti haluat antaa sen sormuksen? Halutako naimisiin vai mitä...? Minä ainakin naisena oletan, että mies haluaa naimisiin, jos kosii.

      Jos nämä oli tositarinoita, niin kyllä sulla on käynyt tosi huono tuuri! Ja että oikein työkaveri...?

      • Kolmas kerta toden sanoo

        Kiitos hyvästä vastauksestasi! Kyllä maku on jo mennyt, voi sanoa. Mutta jotenkin on vielä sellainen tunne kun muillakin toimii suhteet niin täytyyhän se minullakin toimia. Nyt kun olen jutellut monien naisten kanssa niin olen saanut sellaisen käsityksen että olen kai liian hyväuskoinen ja luotan aina pariini. Eikö niin sitten kuitenkaan saisi olla? Pitäisikö aina epäillä ja haistella tilannetta että mitä parini touhuaa? Ei siinäkään mitään järkeä ole että minun pitäisi luottamuksen sijasta ruvetä seuraamaan ja nuuskimaan rakkaani touhuja. Onko se typerää tyhmyyttä että uskoo toiseen? Mielestäni se juuri tulisi olla suhteen peruspilari. Mutta jos toinen osapuoli onkin niin ovela että osaa ruveta käyttamään hyväksi toisen luottamusta ja touhuaa sen varjolla kulissien takana... Nyt olen jo oppinut jonkin verran kokemuksistani että miten täysillä menen suhteeseen sisään, mutta siitä varmaan saataisiinkin jo toinen foorumin aihe, "Miksi miehet eivät ota naista tosissaan?" Olen todella avoin persoona ja tulen hyvin juttuun naisten kanssa. Sen nyt työkaverini kanssa sekoilleen naisen jälkeen olen tapaillut uusia naisia, mutta he ovat olleet asiallisia. Yhden/kahden viikon tapailujen jälkeen ovat ilmoittaneet asiallisesti että vain seksi kiinnostaa, ei muu. En suutu siitä lainkaan koska he ovat olleet rehellisiä ja ilmoittaneet mitä haluavat. Minäkin olen sanonut että etsin jotain pysyvää minkä varaan voi rakentaa ja uskoa, ja vielä sen päälle kunnon seksiäkin. Tähän olen saanut kerran vastaukseksi että kahta ei voi saada. Mene ja tiedä, mutta vaikka maku on jo aikalailla mennyt, uskon vielä että jossain on se sormi johon voin vielä ilman mitään epäilyksiä pujottaa sen kihla/vihkisormuksen, (miksi sitä nyt täällä kutsutaankin) ja olla ylpeä siitä. Vastaukseksi kysymykseesi että miksi niin kovasti haluan antaa sormuksen, minulle se on ylpeyskysymys että saan pitää sormusta sormessani josta toisen parin olen antanut rakkaalleni. Minulle se ei ole se painava kivi joka pitää jättää pois kyydistä kun lähdetään kavereiden kanssa bilettämään baariin.


      • onnellisesti kihloissa
        Kolmas kerta toden sanoo kirjoitti:

        Kiitos hyvästä vastauksestasi! Kyllä maku on jo mennyt, voi sanoa. Mutta jotenkin on vielä sellainen tunne kun muillakin toimii suhteet niin täytyyhän se minullakin toimia. Nyt kun olen jutellut monien naisten kanssa niin olen saanut sellaisen käsityksen että olen kai liian hyväuskoinen ja luotan aina pariini. Eikö niin sitten kuitenkaan saisi olla? Pitäisikö aina epäillä ja haistella tilannetta että mitä parini touhuaa? Ei siinäkään mitään järkeä ole että minun pitäisi luottamuksen sijasta ruvetä seuraamaan ja nuuskimaan rakkaani touhuja. Onko se typerää tyhmyyttä että uskoo toiseen? Mielestäni se juuri tulisi olla suhteen peruspilari. Mutta jos toinen osapuoli onkin niin ovela että osaa ruveta käyttamään hyväksi toisen luottamusta ja touhuaa sen varjolla kulissien takana... Nyt olen jo oppinut jonkin verran kokemuksistani että miten täysillä menen suhteeseen sisään, mutta siitä varmaan saataisiinkin jo toinen foorumin aihe, "Miksi miehet eivät ota naista tosissaan?" Olen todella avoin persoona ja tulen hyvin juttuun naisten kanssa. Sen nyt työkaverini kanssa sekoilleen naisen jälkeen olen tapaillut uusia naisia, mutta he ovat olleet asiallisia. Yhden/kahden viikon tapailujen jälkeen ovat ilmoittaneet asiallisesti että vain seksi kiinnostaa, ei muu. En suutu siitä lainkaan koska he ovat olleet rehellisiä ja ilmoittaneet mitä haluavat. Minäkin olen sanonut että etsin jotain pysyvää minkä varaan voi rakentaa ja uskoa, ja vielä sen päälle kunnon seksiäkin. Tähän olen saanut kerran vastaukseksi että kahta ei voi saada. Mene ja tiedä, mutta vaikka maku on jo aikalailla mennyt, uskon vielä että jossain on se sormi johon voin vielä ilman mitään epäilyksiä pujottaa sen kihla/vihkisormuksen, (miksi sitä nyt täällä kutsutaankin) ja olla ylpeä siitä. Vastaukseksi kysymykseesi että miksi niin kovasti haluan antaa sormuksen, minulle se on ylpeyskysymys että saan pitää sormusta sormessani josta toisen parin olen antanut rakkaalleni. Minulle se ei ole se painava kivi joka pitää jättää pois kyydistä kun lähdetään kavereiden kanssa bilettämään baariin.

        Oletpas kovia kokenut! Mutta onnittelut siitä, ettet vielä ole kovettanut itseäsi etkä ole lähtenyt näiden naisten näyttämälle tielle. Sen sijaan olet mielestäni pitänyt itsesi miehenä! Olen varma, että kyllä tästä maasta löytyy vielä nainen, joka kanssasi haluaa jakaa yhteisen tulevaisuuden, eikä ole pelkän seksin perässä.

        Usein kihlattuni kanssa ihmettelemme vieressä tuttavien/kavereiden menoa parisuhteissa. Jossain suhteessa nainen määrää kaiken eikä miehellä ole mitään sanottavaa. Toisessa suhteessa mies sekoilee minkä kerkeää ja nainen antaa vain anteeksi. Yhdessä suhteessa biletetään aina erillään. Myöskään toisen sukulaisten luo ei tulla ollenkaan tai siis ei osallistuta kumppanin perheen juhliin joihin pari yhdessä kutsutaan. Yhdessä suhteessa mies pettää minkä kerkiää. Yhdessä suhteessa naisen tehtävä on siivota ja laittaa ruokaa sekä antaa seksiä, mies tekee vain töitä. Useammassa suhteessa kaikki isomman porukan bileillat päättyvät pariskuntien riitelyyn. Meitä todella ihmetyttää, sillä haluamme juhlia yhdessä, osallistua toisen elämään ja oppia tuntemaan toisen perhettä. Humalassa haluamme vain toisiamme enemmän ja pohdimme usein ääneen miten hyvä suhde meillä on ja miten siitä ei saa tulla "tuollaista" (eli känniriitelyä).

        Asioista täytyy puhua! Kiitos ja anteeksi ovat hyvin tärkeitä sanoja. Mitenkään muuten ei mikään suhde voi oikeasti toimia ja kestää. Omia mielipiteitä pitää kertoa ja toisen mielipiteitä kysyä. Pitää avata suutaan ja kysyä mihin toinen tähtää niin lyhyellä kuin pitkälläkin tähtäimellä. Ja sitten kertoa omista tavoitteista ja haaveista. Sen jälkeen voi kumpikin osapuoli miettiä tahollaan, mistä on itse valmis luopumaan, jos tavoitteet ovat täysin erilaiset. Ja yhdessä pitää neuvotella ja harkita ja pohtia ja puhua. Ja jos tavoitteet ovat täysin eri eikä yhteistä säveltä löydy, on paikallaan tosissaan pohtia suhteen tulevaisuutta.


      • nainen30---
        Kolmas kerta toden sanoo kirjoitti:

        Kiitos hyvästä vastauksestasi! Kyllä maku on jo mennyt, voi sanoa. Mutta jotenkin on vielä sellainen tunne kun muillakin toimii suhteet niin täytyyhän se minullakin toimia. Nyt kun olen jutellut monien naisten kanssa niin olen saanut sellaisen käsityksen että olen kai liian hyväuskoinen ja luotan aina pariini. Eikö niin sitten kuitenkaan saisi olla? Pitäisikö aina epäillä ja haistella tilannetta että mitä parini touhuaa? Ei siinäkään mitään järkeä ole että minun pitäisi luottamuksen sijasta ruvetä seuraamaan ja nuuskimaan rakkaani touhuja. Onko se typerää tyhmyyttä että uskoo toiseen? Mielestäni se juuri tulisi olla suhteen peruspilari. Mutta jos toinen osapuoli onkin niin ovela että osaa ruveta käyttamään hyväksi toisen luottamusta ja touhuaa sen varjolla kulissien takana... Nyt olen jo oppinut jonkin verran kokemuksistani että miten täysillä menen suhteeseen sisään, mutta siitä varmaan saataisiinkin jo toinen foorumin aihe, "Miksi miehet eivät ota naista tosissaan?" Olen todella avoin persoona ja tulen hyvin juttuun naisten kanssa. Sen nyt työkaverini kanssa sekoilleen naisen jälkeen olen tapaillut uusia naisia, mutta he ovat olleet asiallisia. Yhden/kahden viikon tapailujen jälkeen ovat ilmoittaneet asiallisesti että vain seksi kiinnostaa, ei muu. En suutu siitä lainkaan koska he ovat olleet rehellisiä ja ilmoittaneet mitä haluavat. Minäkin olen sanonut että etsin jotain pysyvää minkä varaan voi rakentaa ja uskoa, ja vielä sen päälle kunnon seksiäkin. Tähän olen saanut kerran vastaukseksi että kahta ei voi saada. Mene ja tiedä, mutta vaikka maku on jo aikalailla mennyt, uskon vielä että jossain on se sormi johon voin vielä ilman mitään epäilyksiä pujottaa sen kihla/vihkisormuksen, (miksi sitä nyt täällä kutsutaankin) ja olla ylpeä siitä. Vastaukseksi kysymykseesi että miksi niin kovasti haluan antaa sormuksen, minulle se on ylpeyskysymys että saan pitää sormusta sormessani josta toisen parin olen antanut rakkaalleni. Minulle se ei ole se painava kivi joka pitää jättää pois kyydistä kun lähdetään kavereiden kanssa bilettämään baariin.

        että on myös miehiä jotka oikeasti haluavat löytää "sen oikean", vaikka tietysti hieman mietityttää tuo motiivinasi mainitsemasi "ylpeys". Epäilen kuitenkin että tarkoitat ihan samaa eli sitä oikeaa. Toisaalta tuo ylpeys(kin) on ihan ymmärrettävää, ja ilman sitä, se toinen ei ehkä merkitsisi yhtä paljon, vaikka tässä tapauksessahan sinä et ole HÄNTÄ vielä tavannut.Toivottavasti tapaat vielä, mutta ps. älä kerro hänelle kuinka montaa naista olet jo kosinut, me naiset haluamme myös olla niitä ainoita.
        Onpa harmi että kohdallesi on sattunut tuollaisia naisia, voin sanoa, että luulisi heitäkin olevan harvassa kuhn naisten vuodatuksia kuuntelee.


      • purpurr
        Kolmas kerta toden sanoo kirjoitti:

        Kiitos hyvästä vastauksestasi! Kyllä maku on jo mennyt, voi sanoa. Mutta jotenkin on vielä sellainen tunne kun muillakin toimii suhteet niin täytyyhän se minullakin toimia. Nyt kun olen jutellut monien naisten kanssa niin olen saanut sellaisen käsityksen että olen kai liian hyväuskoinen ja luotan aina pariini. Eikö niin sitten kuitenkaan saisi olla? Pitäisikö aina epäillä ja haistella tilannetta että mitä parini touhuaa? Ei siinäkään mitään järkeä ole että minun pitäisi luottamuksen sijasta ruvetä seuraamaan ja nuuskimaan rakkaani touhuja. Onko se typerää tyhmyyttä että uskoo toiseen? Mielestäni se juuri tulisi olla suhteen peruspilari. Mutta jos toinen osapuoli onkin niin ovela että osaa ruveta käyttamään hyväksi toisen luottamusta ja touhuaa sen varjolla kulissien takana... Nyt olen jo oppinut jonkin verran kokemuksistani että miten täysillä menen suhteeseen sisään, mutta siitä varmaan saataisiinkin jo toinen foorumin aihe, "Miksi miehet eivät ota naista tosissaan?" Olen todella avoin persoona ja tulen hyvin juttuun naisten kanssa. Sen nyt työkaverini kanssa sekoilleen naisen jälkeen olen tapaillut uusia naisia, mutta he ovat olleet asiallisia. Yhden/kahden viikon tapailujen jälkeen ovat ilmoittaneet asiallisesti että vain seksi kiinnostaa, ei muu. En suutu siitä lainkaan koska he ovat olleet rehellisiä ja ilmoittaneet mitä haluavat. Minäkin olen sanonut että etsin jotain pysyvää minkä varaan voi rakentaa ja uskoa, ja vielä sen päälle kunnon seksiäkin. Tähän olen saanut kerran vastaukseksi että kahta ei voi saada. Mene ja tiedä, mutta vaikka maku on jo aikalailla mennyt, uskon vielä että jossain on se sormi johon voin vielä ilman mitään epäilyksiä pujottaa sen kihla/vihkisormuksen, (miksi sitä nyt täällä kutsutaankin) ja olla ylpeä siitä. Vastaukseksi kysymykseesi että miksi niin kovasti haluan antaa sormuksen, minulle se on ylpeyskysymys että saan pitää sormusta sormessani josta toisen parin olen antanut rakkaalleni. Minulle se ei ole se painava kivi joka pitää jättää pois kyydistä kun lähdetään kavereiden kanssa bilettämään baariin.

        Sulla on kyllä ollu huono onni naisten kanssa....ja mulla miesten, jos yhtään lohduttaa.
        Onhan se sormus siinä sormessa jonkunlainen ylpeyden aihe, ainakin. Mulla on laatikon pohjalla kaks vanhaa kihlasormusta, joten jospa se kolmas kerta toden sanoo. Pelkään hieman, ettei sitä kertaa tule, vaikka elänkin melko hyvässä parisuhteessa. Tässä kuulemma ei mennä kihloihin ennen kun voi päättää milloin mennään naimisiin ja naimisiin kuulemma ei mennä kun kerran elämässä ja siitä halutaan olla varmoja. Se varmaan jossain vaiheessa alkaa turruttaa, kun tajuaa, että toinen ei oo kauheen varma. Katsotaan, kuinka kauan aika vierii. Ja haluanko itse todella tätä. Olla tasavertainen taloudellisesti ja vastuussa ruoka, siisteys yms. hommista 90% yksin.. Pieniä vikojahan tollaset on, kun kuitenkin on aina asiallinen kohtelu, myös erimielisyytilanteissa ja huomaan herran ajattelevan usein munki kannalta asioita.. paitsi kotitöitä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      79
      1957
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1743
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1604
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1346
    5. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1262
    6. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1254
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1236
    8. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      45
      1213
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1202
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1181
    Aihe