tunisia vai egypti ?

lea.h

kertokaapa kumpaan maahan kannattaa matkustaa tunisiaan vai egyptiin en ole käynyt kummassakaan onko niissä paljon eroa .olen varaamassa matkaa mutta haluaisin tietää vähän kumpi on parempi loma kohde .

12

1581

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se sitten selvä

      tunisia on vähemmän paha vaihtoehto.

      • sullakin....

        Jos paskamaista pitää valita toinen, ja maailma on täynnä matkakohteita.


    • saluki

      Olemme käyneet Egyptissä ja aina Hurghadassa neljä kertaa. Melkoinen kulttuurishokki se oli ensimmäisellä kerralla, mutta me tykkäsimme paikasta - syynä punainen meri, koska harrastamme snorklausta. Olemme käyneet paikallisen matkatoimiston kautta myös kahden päivän reissulla Kairossa, joka oli mielestäni kokemuksen arvoinen.
      Onhan Egypti ns. likainen maa, mutta tervettä järkeä kun käyttää, niin kyllä siellä pärjää.
      Ensimmäisellä reissulla saimme sen vatsataudin, mutta hotellin lääkäri antoi sellaiset lääkket, että tauti lähti vuorokaudessa.
      Jokainen menee minne haluaa, mutta kun kysyttiin, niin kerroinpahan mielipiteeni.

    • Emmakaisa

      En ole käynyt, mutta suunnittelen Niilin risteilyä. Siitä olen kuullut paljon kehuja.
      Tunisiasta olen kuullut huonompia kommentteja, mutta onhan silläkin ystävänsä.
      Menisin sinnekin mieluummin kuin selkääni ottaisin.

    • Olen ollut kummassakin maassa, Tunisiassa lokakuussa ja Egyptin Hurghadassa loka-huhtikuussa- Tunisiassa oli jo melko viileää lokakuussa, osa rannoista oli jo tyhjiä, ja ilmat olivat kosteita, jopa sadetta. Egyptissä olen asunut kaksi talvea loka-huhtikuun välisenä aikana, jolloin siellä on suomen kesää muistuttava ilmasto. Saattaa tammikuussa käydä vähän viileämmäälkin puolella, mutta tuulensuojassa voi aina ottaa aurinkoa. Molemmat ovat muslimimaita, ihmiset ystävällisiä. Tunisiassa puhuvat paljon ranskaa, joten jos sitä osaat hyvin, pärjäät siellä. Hurghadassa puhuvat huonosti, mutta auttavasti englantia, joten sillä kielellä tulee toimeen. Juuri tuon Tunisian matkan jälkeen menin seuraavaksi Hurghadaan, ja päädyin ostamaan sieltä asunnon pimeän ja kylmän talven ajaksi. Moni muu suomalainen on tehnyt saman ratkaisun. Toistaiseksi ei ole tarvinnut katua päätöstäni.

    • Ehdottomasti

      Egypti. Siellä on sentään aika paljon nähtävää.

      • notsi

        täälä myös mietitään tunisian tai egyptin matkaa, kumpi se nyt olis parempi?
        Matkalle olisi lähdössä 4aikuista minä, siskoni ja äitin sekä isän kanssa.
        Mitä plussia ja miinuksia näissä paikoissa on?
        Ajankohta olisi kesäkuussa juhannuksen aikoihin, kummassaki varma aurinko??

        Tunisiasta olen kuullut että paikalliset miehet juoksevat naisten perässä, entä egyptissä?
        kertokaa kokemuksia kummastakin kohteesta :)


      • VeeraK
        notsi kirjoitti:

        täälä myös mietitään tunisian tai egyptin matkaa, kumpi se nyt olis parempi?
        Matkalle olisi lähdössä 4aikuista minä, siskoni ja äitin sekä isän kanssa.
        Mitä plussia ja miinuksia näissä paikoissa on?
        Ajankohta olisi kesäkuussa juhannuksen aikoihin, kummassaki varma aurinko??

        Tunisiasta olen kuullut että paikalliset miehet juoksevat naisten perässä, entä egyptissä?
        kertokaa kokemuksia kummastakin kohteesta :)

        Munaa saa molemmista ihan yhtä helpolla. Joskus olen antanut muutaman euron kyytipojaksi kun on ressukat olleet niin hikisiä hommien jälkeen. Ihan kiva palata kotiin oman kullan viereen todella rentoutuneena ja kaiken saaneena ja antaneena.


    • kyllä

      egypti 10-0

      • yök yök.......

        ja toivottavasti munan perässä juoksijat saa kupan mokomat horot hyi.


    • El mouradi club Kant

      Ehdottomasti parempi on Tunisia, koska se on siisti ja vapaamielinen arabimaa. Esim. Port el Kantaoui Soussessa on luxusta. Tunisiassa kohtaa niin arabimaat, kuin länsimaat ja ilmasto on suopean välimerellinen. Ensi tammikuussa suuntaan taas neljättäkertaa Sousseen kuudeksi viikoksi. Tunisiassa on lisäksi edullinen hintataso. Odotan etenkin kahden päivän Saharan retkeä innolla.

      • lellu811

        Me varasimme äsken myös Carusso Hotel El Hana Palacesta 3.1.2014 alkaen kuusi viikkoa.

        Olemme matkustaneet "paljon "mutta Tunisiassa emme ole olleet vielä .

        Onko sinulla kokemuksia sieltä enemmänkin kuin kirjoitit ?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1807
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      78
      1667
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1303
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      69
      1131
    5. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      789
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      775
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      757
    8. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      749
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      725
    10. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      702
    Aihe