tunisia vai egypti ?

lea.h

kertokaapa kumpaan maahan kannattaa matkustaa tunisiaan vai egyptiin en ole käynyt kummassakaan onko niissä paljon eroa .olen varaamassa matkaa mutta haluaisin tietää vähän kumpi on parempi loma kohde .

12

1750

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se sitten selvä

tunisia on vähemmän paha vaihtoehto.

• sullakin....

Jos paskamaista pitää valita toinen, ja maailma on täynnä matkakohteita.

• saluki

Olemme käyneet Egyptissä ja aina Hurghadassa neljä kertaa. Melkoinen kulttuurishokki se oli ensimmäisellä kerralla, mutta me tykkäsimme paikasta - syynä punainen meri, koska harrastamme snorklausta. Olemme käyneet paikallisen matkatoimiston kautta myös kahden päivän reissulla Kairossa, joka oli mielestäni kokemuksen arvoinen.
      Onhan Egypti ns. likainen maa, mutta tervettä järkeä kun käyttää, niin kyllä siellä pärjää.
      Ensimmäisellä reissulla saimme sen vatsataudin, mutta hotellin lääkäri antoi sellaiset lääkket, että tauti lähti vuorokaudessa.
      Jokainen menee minne haluaa, mutta kun kysyttiin, niin kerroinpahan mielipiteeni.

• Emmakaisa

En ole käynyt, mutta suunnittelen Niilin risteilyä. Siitä olen kuullut paljon kehuja.
      Tunisiasta olen kuullut huonompia kommentteja, mutta onhan silläkin ystävänsä.
      Menisin sinnekin mieluummin kuin selkääni ottaisin.

• Olen ollut kummassakin maassa, Tunisiassa lokakuussa ja Egyptin Hurghadassa loka-huhtikuussa- Tunisiassa oli jo melko viileää lokakuussa, osa rannoista oli jo tyhjiä, ja ilmat olivat kosteita, jopa sadetta. Egyptissä olen asunut kaksi talvea loka-huhtikuun välisenä aikana, jolloin siellä on suomen kesää muistuttava ilmasto. Saattaa tammikuussa käydä vähän viileämmäälkin puolella, mutta tuulensuojassa voi aina ottaa aurinkoa. Molemmat ovat muslimimaita, ihmiset ystävällisiä. Tunisiassa puhuvat paljon ranskaa, joten jos sitä osaat hyvin, pärjäät siellä. Hurghadassa puhuvat huonosti, mutta auttavasti englantia, joten sillä kielellä tulee toimeen. Juuri tuon Tunisian matkan jälkeen menin seuraavaksi Hurghadaan, ja päädyin ostamaan sieltä asunnon pimeän ja kylmän talven ajaksi. Moni muu suomalainen on tehnyt saman ratkaisun. Toistaiseksi ei ole tarvinnut katua päätöstäni.

• Ehdottomasti

Egypti. Siellä on sentään aika paljon nähtävää.

• notsi

täälä myös mietitään tunisian tai egyptin matkaa, kumpi se nyt olis parempi?
        Matkalle olisi lähdössä 4aikuista minä, siskoni ja äitin sekä isän kanssa.
        Mitä plussia ja miinuksia näissä paikoissa on?
        Ajankohta olisi kesäkuussa juhannuksen aikoihin, kummassaki varma aurinko??

Tunisiasta olen kuullut että paikalliset miehet juoksevat naisten perässä, entä egyptissä?
        kertokaa kokemuksia kummastakin kohteesta :)

• VeeraK
        notsi kirjoitti:

täälä myös mietitään tunisian tai egyptin matkaa, kumpi se nyt olis parempi?
        Matkalle olisi lähdössä 4aikuista minä, siskoni ja äitin sekä isän kanssa.
        Mitä plussia ja miinuksia näissä paikoissa on?
        Ajankohta olisi kesäkuussa juhannuksen aikoihin, kummassaki varma aurinko??

Tunisiasta olen kuullut että paikalliset miehet juoksevat naisten perässä, entä egyptissä?
        kertokaa kokemuksia kummastakin kohteesta :)

Munaa saa molemmista ihan yhtä helpolla. Joskus olen antanut muutaman euron kyytipojaksi kun on ressukat olleet niin hikisiä hommien jälkeen. Ihan kiva palata kotiin oman kullan viereen todella rentoutuneena ja kaiken saaneena ja antaneena.

• kyllä

egypti 10-0

• yök yök.......

ja toivottavasti munan perässä juoksijat saa kupan mokomat horot hyi.

• El mouradi club Kant

Ehdottomasti parempi on Tunisia, koska se on siisti ja vapaamielinen arabimaa. Esim. Port el Kantaoui Soussessa on luxusta. Tunisiassa kohtaa niin arabimaat, kuin länsimaat ja ilmasto on suopean välimerellinen. Ensi tammikuussa suuntaan taas neljättäkertaa Sousseen kuudeksi viikoksi. Tunisiassa on lisäksi edullinen hintataso. Odotan etenkin kahden päivän Saharan retkeä innolla.

• lellu811

Me varasimme äsken myös Carusso Hotel El Hana Palacesta 3.1.2014 alkaen kuusi viikkoa.

Olemme matkustaneet "paljon "mutta Tunisiassa emme ole olleet vielä .

Onko sinulla kokemuksia sieltä enemmänkin kuin kirjoitit ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      253
      4557
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      130
      2985
    3. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      41
      2742
    4. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      74
      1730
    5. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      105
      1563
    6. Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?

Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn
      Maailman menoa
      20
      1461
    7. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      55
      1324
    8. Kehtaisitko näyttäytyä

kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      93
      1235
    9. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      204
      1093
    10. Missä kunnassa kaivattusi asuu

Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      47
      1085
    Aihe