Kummalla kannattaa tehdä terassin perustus, kannattaako valaa pilarit vai käyttää aidan teräsjalkoja?
Terassin perustuksista
5
1294
Vastaukset
- Rivitaloon terassi
Ajatuksenani on tehdä rivitalon seinustalle terassi ja vielä lasitetuilla seinillä. Ensin ajattelin pilarien varaan perustamista, mutta kun talvi tulee niin pakkanen voi mennä alle. Tässä tänään ajattelin, että teen kunnon harkkoperustuksen ja lämpöeristeet alle. Siinä sitten alapohjaan myös kunnon eristeet, niin ei pakkanen yllätä. Sanotaan, että huonon ja hyvän tekee samaan hintaan, satanen sinne tai tänne.
Minulla tuo ajatus on, että tehdään kuunon sokkelit, lämpöeristetty pohja, päälle sitten joku vaneeripohjainen pinta ja lämpöeristetty termomatto päälle. Siinä on sitten terassi ympärivuotiseen käyttöön. Lasituksen yritän löytää kierrätyksestä, eli toisten purkamaa tavaraa, mitoissa kun on varaa sovitella.- sskaka
Et ole tekemässä terassia vaan viherhuonetta.Tarvitset rakennusluvan.
Tavallisen pienen rivariterassin perustukseksi riittää betonilaatat tukevalla pohjalla.Päälle juoksut ja kansi. Ei kannata ylimitoittaa perustuksia muutaman neliön terassin takia. - Viherhuonetta pihaan
sskaka kirjoitti:
Et ole tekemässä terassia vaan viherhuonetta.Tarvitset rakennusluvan.
Tavallisen pienen rivariterassin perustukseksi riittää betonilaatat tukevalla pohjalla.Päälle juoksut ja kansi. Ei kannata ylimitoittaa perustuksia muutaman neliön terassin takia.Tuo betonilaatta "tukevalla pohjalla" hieman epäilyttää seinän vierustalla kun ainakin pitää tehdä kuitenkin kunnon routaeristeet hiesupohjaiselle pihalle. Jos sitten pakkanen pääsee alle niin ikkunat ovat säpäleinä, tai eivät ainakaan toimi. Meillä tuo suunta on lähes pohjoiseen, kylmällä puolella, eli lämpöeristyksen pitää toimia. Tuo 20 neliön pinta-ala juuri aihettaa mietiskelyä, jokin kunnon sokkeli pitää olla ja pakkanen pitää pysyä loitolla alusrakenteistä. Lattian pitää nousta maanpinnasta noin 30 cm liikuntarajoitteisuuden johdosta. Ensin ajateltiin lämpökäsiteltyä ritiläpohjaa, mutta sitten ajattelimme toteuttaa pinnan tuolla lämpöeristetyllä dry step termomatolla pitempiaikaista käyttöä ajatellen. Ei tuo lämpömattokaan mikään routaerista ole pohjarakenteisiin nähden.
Tuo "betonilaatat tukevalla pohjalla" juuri mietityttää kun ollaan takapihalla ja kaikki pitää kärrätä käsipelillä, eli ei mitään kaivurihommia. Peni terassi olisi juttu sinänsä, muutta mutta...
Jos sitten tuo pohja ei kestä niin nauraa koko kylä, eli hyviä neuvoja tarvitaan tässäkin tapauksessa. - miten olisi...
Tässä olisi yksi vaihtoehto lisää. Tällä tavalla välttyy salaojitukset ja monta muuta raskasta/kallista työvaihetta. Kunhan ruuviperustukset ruuvaa routarajan alapuolelle niin ei pitäisi olla pelkoa siitä että routa rikkoo lasiseinät...
Itsellä ei ole kokemusta mutta harkitsen vakavasti rakentaa n. 25 m2 lasiterassin ruuviperustuksella. - miten olisi...
miten olisi... kirjoitti:
Tässä olisi yksi vaihtoehto lisää. Tällä tavalla välttyy salaojitukset ja monta muuta raskasta/kallista työvaihetta. Kunhan ruuviperustukset ruuvaa routarajan alapuolelle niin ei pitäisi olla pelkoa siitä että routa rikkoo lasiseinät...
Itsellä ei ole kokemusta mutta harkitsen vakavasti rakentaa n. 25 m2 lasiterassin ruuviperustuksella.Lisätietoja löytyy vaikka sivuilta www.paalupiste.com
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä631852- 1231354
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1281308- 1401064
- 101917
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten340854Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82744Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55684Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50663Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67644