auttakaa

juniori17ww

Kertokaa mitä teen:( Mulla on ongelma tupakan kanssa ja olen yrittänyt lopettaa pitkän ajan ja idioottina tein todistuksen herrannimellä että olisin viikon polttamatta mutta tänää retkahdin ja nyt pelottaa mitä tuli tehtyä. Sanokaa mulle voinko tehdä asialle enään mitään;((

12

219

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aina voi rukoilla ja aloittaa alusta. Itsekkin kamppailin pitkään alkoholin kanssa, lopetin..retkahin..lopetin..retkahin, mutta tänä päivänä olen vapaa viinasta, olen saanut olla jo yli 9 wuotta raittiina, ja kiitos siitä kuuluu Jumalalle. Elä anna periksi,uskon että sinäkin vielä pääset eroon tupakasta. Siunausta,voimia ja Jumalan huolenpitua sinulle :)

• s

Kiitos;) Rupes vaa pelottaa että tein vannoomuksen herran nimellä ja en onnistunut pitämään sitä. No rukoilen illalla (niinkuin aina teen:D) ja pyydän anteeksi ja uutta mahdollisuutta.

• juniori17wwwwwwwwwww
        s kirjoitti:

Kiitos;) Rupes vaa pelottaa että tein vannoomuksen herran nimellä ja en onnistunut pitämään sitä. No rukoilen illalla (niinkuin aina teen:D) ja pyydän anteeksi ja uutta mahdollisuutta.

Niin tossa sain tsemppia ekassa vastauksessa mutta en vastausta siihen mitän teen kun vannoin väärän valan (siis kotona ihan sanoin vaan että herran nimeen lopetan tupakoinnin viikoksi) ja nytten retkahdin. Onko mulla mahdollisuutta hyvittää tämä. jos on miten rukoilenko?

• s kirjoitti:

Se on hyvä että rukoilet,rukous ei mene koskaan hukkaan. Ja Jumala kyllä tietää että me uskovaisekki ollaan heikkoja ja vajavaisia. Ei aina kyetä pitämään sitä mitä luvataan Jumalalle. Jumala on armollinen ja anteeksiantavainen, voimme pyytää Jumalalta voimaa että pääsisimme vahingoittavista asioista eroon ja Jumalaan voimme luottaa, Hän ei jätä ei hylkää.

Ole turvallisella mielellä juniori, ja siunausta ja Jumalan johdatusta elämääsi :)

• joku kessus

veden viiniksi,kuka tietää vaikka olisi ollut kessu huulessa kun tuon teki.
      Jatka samaan malliin,taivas odottaa.
      Tai jos et sinne pääse,tulta löytyy.

• juniori117wwwwwwwwwwwwww

en tajunnu nyt tota edellistä viestiä?:D

• juniori17wwwwwwwwwwwwwww
        juniori117wwwwwwwwwwwwww kirjoitti:

en tajunnu nyt tota edellistä viestiä?:D

eli lyhyesti sanottuna toi mun alkuviesti. Olen rikkonut toista käskyä ja käyttänyt herran nimeä väärin. En tiedä yhtään miten tulisi nyt toimia. Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka käyttää väärin hänen nimeään. (sanoin vaan että herran nimeen olen viikon polttamatta ja epäonnistuin) Kadun tekoani ja niinkuin teksteistäni varmaan näkee olen hieman hädissäni.

• Jumalan pieni köyhä

Olet siis rikkonut kymmentä käskyä vastaan, eli vanhan testamentin lakia vastaan. Koitetaanpa lukea asiaa Uuden testamentin puolelta:

Room. 3:23 "Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla"

- Kuulostaako tutulta?

Room 3:24 "..ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa"

- Vanhurskaus tarkoittaa Jumalan hyväksyntää, sitä että on Jumalan silmissä kelvollinen. Kun olet uskossa Jeesukseen, saat siis Jumalan hyväksynnän lahjaksi, hänen armostaan, Jeesuksen ansioiden tähden.

Et pysty olemaan Jumalalle mieliksi vaikka kuinka yrittäisit, päädyt aina tekemään jotain kiellettyä. Luota Jumalan armoon, sellaisena kuin olet ja luota että hän hoitaa loput.

• juniori17wwwwwwwwwwwwwww

Kiitos valaisusta. Juu kyllähän mä tiedän sen että synnitön kukaan ei ole , mutta rupes vaa pelottaa toi. No enskerralla mietin tarkasti mitä teen jos lupailen asioita.

• koska

tiedostat tehneesi väärin, pyydät Herralta anteeksi ja luotat siihen, kun Hän sanoo: "Mene, äläkä enää syntiä tee, sinun syntisi on anteeksi annettu". Kyllä Herran armo riittää.

• Jeesus voi todella vapauttaa sinut tupakasta. Mutta käytäntö on osoittanut että moni uskoon tullut tupakassa, viinassa tai jossain muussa synnissä kiinni oleva on joutunut taistelemaan, rukoilemaan ja lankeilemaan vuosikausia ennen kuin on päässyt vapauteen. Olet varmaan kuullut monenlaisia todistuksia näistä asioista. Joku vapautuu silmänräpäyksessä kaikista syntitottumuksista ja toinen ei vapaudu???

Tärkeintä ei kuitenkaan ole se mihin sinä pystyt. Et pelastu sillä että pääset tupakasta irti. Et joudu kadotukseen vaikka olisitkin kiinni tupakassa ikuisuuteen joutumisesi hetkellä. Tupakka ei kadota ketään (1 Joh 5:16-17). Tupakka ei ole kuoleman synti. Pelastut sillä että uskot Jeesukseen ja pidät kiinni Hänestä. Jeesuksen tahto on tietysti että lopetat tupakoinnin mutta, tupakoinnin lopettaminen ei ole pelastuksesi perusta. Pelastuksesi perusta on Herra Jeesus Kristus. Tämä on perusta jolta lähdetään jatkamaan...

Kun otit vastaan Herran Jeesuksen Kristuksen (olethan ottanut Hänet vastaan?)
      otit vastaan Jumalan armon. Jumalan armo pelastaa. Tämä pelastava Jumalan armo on Jeesuksessa Kristuksessa. Se on ilmestynyt pelastukseksi jokaiselle Jeesukseen uskovalle ja Hänet vastaanottavalle ihmiselle ( Tiit 2:11).
      Kukaan ihminen ei pelastu omalla onnistuneella elämällään ja hyvillä teoillaan.
      Me kaikki olemme syntisiä ihmisiä. Meidän parhaatkin tekomme ovat kuin tahrattu vaate pyhän Jumalan edessä (Jes 64:6). Tämän tähden Jumala joutui valitsemaan toisen tien meille pelastukseksi. Hän pelastaa meidät ARMONSA KAUTTA. Ei meidän oman onnistumisemme kautta ja tähden (Ef 2:4-9). Jumalan armo on täydellisesti Jumalaan itseensä perustuvaa hyvyyttä meitä kohtaan. Se on täysin ansiotonta hyvyyttä. Meidän ei tarvitse ansaita emmekä me edes voi ansaita Jumalan pelastavaa armoa kohdallemme. Saamme Jumalan pelastavan armon:

1. Jeesuksessa Kristuksessa (1 Kor 1:4).
      2. Jumalan rakkaudesta ja hyvyydestä meitä kohtaan (Ef 2:4,7).
      3. Jumalan armosta (Ef 2:7-8).
      4. Uskon kautta Jeesukseen Kristukseen (Ef 2:8).
      5. Lahjaksi (Ef 2:8).

jatkuu....

• Olen joskus keskustellut alkoholistien kanssa hengellisistä asioista. Olen huomannut että heidän oma ylpeytensä on monelle heistä liian korkea kynnys uskon tielle lähtemiselle. Monet eivät pääse tuon ylpeyden kynnyksen yli. Mitä tarkoitan? Moni alkoholisti on sanonut minulle etteivät he voi lähteä uskon tielle siitä syystä etteivät he kuitenkaan pysyisi uskossa. He pelkäävät lankeavansa juomaan uudestaan ja uudestaan. Heidän oma ylpeytensä estää heitä nöyrtymästä parannukseen lankeemuksen tapahduttua. He tahtoisivat oikeastaan osoittaa Jumalalle että kyllä he selviävät ilman Jumalaakin. Kuitenkin lankeemukset ja kompuroimiset uskon tiellä ovat jokaisella uskon tielle lähtevällä edessä. Tämä on väistämätöntä. Alkoholistille on viina, tupakoitsijalle tupakka ja jollekin toiselle on jouku muu synti jonka kanssa saa taistella. Parannuksen teko ja synnin tunnustaminen edellyttää tietysti jonkin verran ja aika paljon nöyryyttä. Eiks niin? Tätä nöyryyttä ei kaikilla ihmisillä ole. Monille uskoontulon vaikeus onkin juuri siinä että he ymmärtävät että heidän on nöyrryttävä Jumalan edessä. Siksi monet siirtävät uskon ratkaisua tulevaisuuteen. Kuitenkin Jumalalle mieluista nöyryyttä on tulla Jeesuksen luokse tunnustaen ja hyljäten synnit. Tämä vaikka se tapahtuisi useinkin.

Onko Jumala sitten sellainen ankara Jumala joka vaatii heti täydellistä vaellusta ilman mitään lankeemuksia? Kukaan ihminen ei voi elää ilman lankeemuksia jollain alueella. Tämän Jumala tietää jo ennen kuin Hän pelastaa ihmisen. Jumala pelastaakin meidät kokonaan toisin perustein. Nimittäin armosta Jeesuksen ansion perusteella.

Herra Jeesus Kristus eli sellaisen täydellisen synnittömän elämän jota hän vaatii ihmiseltä pelastumisen perustaksi. Hän eli täysin kuuliaisena Isälleen. Tämä Jeesuksen täydellinen elämä (synnittömyys) luetaan meidän Jeesukseen uskovien ansioksi. Tällä Jeesuksen sinulle ja minulle hankkimalla ansiolla ja Kristuksen täytetyn työn perustalla seisoen, maaten tai vaikka kompuroiden me pelastumme. Ainoa ehto on se että meillä on tahto ja tavoite elää puhtaasti ja Jumalaa miellyttävällä tavalla.

Raamattu sanoo: "Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa" (Heb 12:14).
        Tässä ei ole kysymys meidän onnistumisemme tasosta. Tässä on kysymys meidän pyrkimyksestämme, tavoitteestamme puhtaaseen Jumalaa miellyttävään elämään. Tahdon painottaa tuota yhtä sanaa "PYRKIKÄÄ". Ei siis ole ihmisen onnistuminen pelastuksen perustana. Muutenhan me ylpistyisimme ja sanoisimme Jumalalle että sinun täytyy hyväksyä minut koska olen elänyt niin hyvin ja olen onnistunut pyhityksessä erinomaisesti. Eihän Jumala voi hyväksyä meitä tällaisella perustalla. Pelastuksemme perusta on yksin Herra Jeesus Kristus. Ymmärrätkö nyt???

Jumala joutuu salllimaan meille lankeemuksia ja taisteluja jotta meidän uskon painopiste ja perusta olisi Hänen Poikansa Herra Jeesus Kristus ja Jeesuksen meille hankkima ansio eikä meidän omat ansiomme (Room 10:1-4, 1 Kor 3:11). Siksi Jumala rakastaa kompuroivaa horjuvaa Jeeesukseen turvaavaa Jumalan lasta enemmä kuin omiin ansioihinsa nojaavaa ns. hyvää ihmistä. Siksi meidän tulee turvata yksin Jeesukseen ja hänen armoonsa. Siitä Jumala iloitsee.
        Meidän ei tarvitse säikähtää jos ja kun koemme epäonnistumisia, heikkoutta, kelvottomuutta ja jopa mielestämme vakaviakin lankeemuksia.

Saamme olla Jumalan lapsia uskon kautta Jeesukseen Kristukseen (Gal 3:26).
        Voimme tuoda syntimme Herralle joka päivä ja luotamme Hänen sanaansa ettei Hän heitä pois ketään Hänen luokseen tulevaa (Joh 6:37).
        Hän antaa anteeksi, ei seitsemän kertaa vaan, seitsemänkymmentä kertaa seitsemän (Matt 18:21-22). Koska Jeesus itse opettaa meitä antamaan anteeksi noin usein, eikö Hän itse tekisi samoin?
        "Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä" (1 Joh 1:9).

Kun me emme pystyneet vanhurskaaseen elämään joka riittää Jumalalle, Herra itse tuli meille vanhurskaudeksi: "'Herra on meidän vanhurskautemme' (Jer 23:6).
        Jeesus Kristus on meidän vanhurskautemme ja pyhityksemme (1 Kor 1:30).

HALLELUJAA - YLISTYS JEESUKSELLE KRISTUKSELLE!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?

Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta  – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,
      Maailman menoa
      51
      2327
    2. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      93
      2038
    3. Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa

Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e
      Maailman menoa
      91
      2010
    4. Olit ihan

Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu
      Ikävä
      24
      1827
    5. MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa

TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1751
    6. Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa

Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.
      Luterilaisuus
      502
      1596
    7. Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle

Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S
      Maailman menoa
      3
      1555
    8. Mikä ihme teitä lieksalaisia tuossa

p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa?
      Lieksa
      50
      1387
    9. Kemet lomautukset

Onkohan tuo oikein lain mukaista toimintaa jatkaa jo lomautettuina olevien uudelleen lomautusta yhdenvertaisuuden ja tas
      Suomussalmi
      38
      1297
    10. Mistä juttelit viimeisen kerran

Mistä juttelitte viimeisen kerran ikävöinnin kohteen kanssa? Irl tai viesteillä.
      Ikävä
      75
      1289
    Aihe