mitä minulle käy?

uskovaväärätkiinnostukse

Hei kaikille! Olen melkein 18 vuotias tyttö, olen sairastanut anoreksiaa 13 vuotiaasta asti ja päässyt ajoittain eroon paremmin mutten kai koskaan kokonaan, siis painollisesti olen päässyt terveyteen ajoittain, mutta arvoni on että haluan olla laiha. Olen kiinnostunut kristinuskosta ja uskon olevani sellainen ja rukoilen että haluan uskoa. Olen aina ollut jollainlailla uskovainen ja uskon että yksin Jeesus Kristuksen armosta pelastun.
Silti haluan olla laiha, nyt näen millainen on anorektikko joten en kai ole ihan sellainen mutta haluaisin silti olla tosi laiha, yhtä laiha kun catwalk mallit, en haluaisi tahtoisi haluta tätä ja olen rukoillut että pääsen tästä eroon, ettei se uusiudu ja tärkeintä, etten halua olla laiha.

Mitä minulle käy? Siis en halua tätä koska tämä on pahasta mutta haluan olla laiha.

Auttakaa minua haluan tästä ja siitä että haluan olla laiha eroon!
En tahdo että minussa on mitään pahoja ja tahdon että Jeesus Kristus elää minussa ja pelastun.

Kiitos jos joku osaa kertoa miten jumala suhtautuu tähän tai mikä on tilanteeni.Kiitos teille lukemisesta.

19

188

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jumala on siinäkin suhteessa hyvä, että voimme lähestyä häntä rukouksessa ihan millä asialla vaan, myös tämän sinun ongelmasi kanssa. Kanna tämä huolesi ja murheesi rukouksissa Jumalalle ja jos mahdollista pyydä esirukousta puolestasi.
      Jumalan haluaa meille hyvää ja haluaa auttaa meitä meidän ongelmissa ja arjen asioissa.

Siunausta ja voimia ja Jumalan hyvää huolenpitua sinulle sisko :)

• -

kiitos vain rohkaisun sanoista, toivotaan parasta! :)

• Arskavain

Asenteesi on kohdallaan, joten voisit rukoilla jumalalta vaikka hyvää itsetuntoa, viisautta ja tasapainoista näkemystä itsestäsi ja muista ja ennen kaikkea voida olla oma ainutlaatuinen itsesi. Tasapainoinen ja kaunis mieli kaunistaa eniten.

• Maruan-ne

vaikka seurakunnassasi voisit jättää esirukouspyynnön että puolestasi rukoiltaisiin.

Rukoilen myös tässä nyt puolestasi:

Rakas Taivaan Isämme tuomme sinun eteesi tämän 18-vuotiaan tytön ja hänen ongelmansa. Sinulle Herra ei ole mikään mahdotonta, sinä yksin voit vaikuttaa ihmismieleen ja tällaisiinkin ajatuksiin, että niistä voisi vapautua. Jos me etsimme ensin Sinun valtakuntaasi ja vanhurskauttasi, saamme kaiken muunkin siinä ohessa. Sinä lupaat Sanassasi: "Meidän sielumme pääsi kuin lintu pyydystäjäin paulasta: paula katkesi, ja me pääsimme pois" (Ps. 124:7). Tähän lupaukseen vedoten pyydämme esirukousta pyytävälle tytölle, jonka Sinä tiedät, vapautusta, iloa ja rauhaa Pyhässä Hengessä. Sitä rauhaa rukoilemme kaikille lukijoillemme
      Jeesuksen nimessä ja veressä. Aamen.

• Jumalan pieni köyhä

Tervens

Saitkin tuossa jo hyviä vastauksia, pari juttua tuli mieleen kirjoituksestasi.

Jeesus ei näe sua ongelmiesi läpi, olet Jumalalle hänen hyvin rakas lapsensa ja hän on suunnattoman iloinen siitä että käännyt hänen puoleensa pyytämään apua. Vaikka sulla on ongelma, niin Hän hyväksyy sut, eikä hänen rakkauttaan tarvitse ansaita, sen olet lahjaksi saanut. Jeesus on kaikki ehdot siihen täyttänyt sun puolestasi.

Usein mielen parantaminen tapahtuu prosessina, vähän kuin muurin purkaminen, kivi kiveltä väärät ajatukset muuttuvat hyviksi, sitten jonain päivänä huomaa että on unohtanut ajatella koko asiaa pitkään aikaan. Joihinkin "tunnemöykkyihin" auttaa hiukan sekin kun niitä oppii kuuntelemaan ja ymmärtämään, esim. varaa aikaa ja kirjoittaa fiiliksiään paperille tai miten vain itsestä luontevalta tuntuu. Jumalan edessä ei mitään tunteita tarvi hävetä tai pelätä, hän on Luojamme ja ymmärtää meitä paremmin kuin itse ymmärrämme itseämme.

Jos voimia riittää niin on hyvä keskittyä muuhunkin kuin sairauden kanssa painimiseen, esim. harrastuksiin, elämän pieniin iloihin tms. Muihin asioihin keskittyminen on monesti hyvää peruslääkettä, niin saa elämään muutakin ajateltavaa. Mutta, kuten sanoin, omien voimien mukaan ja kärsivällisesti - Jumalalla kyllä riittää kärsivällisyyttä ja aikaa kulkea meidän kanssamme.

Runsasta siunausta ja Jumalan johdatusta elämääsi!

• Maruan-ne

että kun tulee uusia ongelmia, niin ne vanhat ongelmat jäävät taka-alalle. Yleensä jos voisi saada ajatukset itsestä pois, niin se olisi sitä parasta lääkettä. Nykyään ihmisten ajatukset pyörivät vain ja ainoastaan itsessä, siihen, mistä minä pidän, mikä tuottaa minulle hyvää mieltä. Maailma on egosentrinen ja aivan täysin päinvastainen Jeesuksen opetuksille. Siksi ihmiset voivat niin pahoin, koska se ei tuota onnea. Elämän onni tulee uskosta ja rakkaudesta armahtavaan Jumalaan. "Kadottaessaan (itsensä) löytää". Kun ajattelee Jeesusta ja Hänen uhrautuvaa rakkauttaan, ei ajattele omia asioitaan ja ongelmiaan. Tai kun huomaa, etten olekaan yksin ja ainoa, jolla on ongelmia, voi yrittää rukoilla muiden puolesta ja lievittää muiden tuskaa, ja siinä ohella unohtaa ainakin hetkeksi omat tuskansa. Tässä meillä kaikilla on oppimista.

Jumala vetää meitä niin monin tavoin puoleensa. Toisinaan meitä ihmisiä kuljetetaan monien mutkien kautta, sillä meille halutaan opettaa nöyryyttä, muiden ihmisten ymmärtämistä ja Suuren Jumalan kunnioitusta, mutta myös sitä, että Hän, Jeesus ei ole kaukana yhdestäkään meistä, Hän tahtoisi olla meidän lähin Ystävämme.

• Yks-tämmönen

Hyviä vastauksia olet saanut.
      Tämä aika, jota elämme tuo mukanaan kaikkea vaatimusta.
      Maailman taholta tulee vaatimuksia, että sun pitää olla jonkinlainen kelvataksesi ja, että sut hyväksyttäisiin ja että sua rakastettaisiin.
      Mutta siinäpä se onkin, kun tuo maailma ei tunne Jeesusta, niin kaikki huomio kiinnittyy vain ulkonaiseen. Maailmasta puuttuu Rakkaus. Jumalan Rakkaus.

Jumalan silmissä sinä olet kaunis, olit sitten millainen hyvänsä. Kaikki ihmiset voivat näin sanoa itsestään.
      Luota vaan Jeesukseen äläkä kuuntele, mitä maailma puhuu. Maailma voi rakastaa ehkä ulkonäköäsi, mutta rakastaako se sinua. On yksi rakkaus, joka rakastaa ehdoitta, Jumalan Rakkaus, joka ei vaadi sinulta mitään. Jeesus rakastaa sinua ihan sellaisena kuin sinä olet.

Jätä asiasi Herran käsiin, niin kuin jättäisit asiasi parhaan asianajajan käsiin luottaen, että hän vie asiasi voittoon. Muista siunata ruokasi aina kun syöt.

Muistan sinua rukouksin.
      Jeesus sinua siunatkoon.

• _Mervi_

Valtavan hieno asia, että Jumala on kutsunut sinut omakseen ja antanut sinulle uskon lahjan :) Tulin hyvälle mielelle kun kerroit uskostasi Jeesukseen. Sinulla on ongelmista huolimatta hyvä osa, sillä sinulla on Jeesus. Kun on hänet, elämän perusasia on kunnossa. Sen varmempaa perustaa ei voi olla.

Tässä jotakin mitä nousi mieleen kirjoituksestasi.

Jumala antaa elämääsi aivan uusia arvoja, kun kuuntelet Hänen ääntään. Hänen rakkautensa hoitaa ja oikoo hellästi sitä mikä on vääristynyt. Ihmisen arvosta Jumalalla on paljon sanottavaa ja annettavaa. Ja se on ihan erilaista "oppia" kuin mitä telkkari ja mainokset syöttää meille pienestä pitäen. Olet kaunis ja ihana ihminen juuri sellaisena kuin olet! Sinä kelpaat ja riität! Sinua rakastetaan juuri nyt eikä sillä ole mitään tekemistä ulkonäön kanssa! Jumala rakastaa sinua aivan valtavasti. Hän pitää sinusta huolen. Olet turvassa Hänen kättensä johdatuksessa vaikka mitä tapahtuisi. Hän ei hylkää sinua koskaan.

Ehkä olet tunnistanut tähän mennessä joitain "kuvioita" ongelmassasi? Tarkoitan sitä millaiset tilanteet, ihmiset tai yksinoleminen, netin tai telkkarin sisällöt lisäävät ajatusten kiertymistä väärille urille? Ehkä olet oppinut välttelemään niitä? Se voi vaatia jonkinlaista itsensä riuhtaisua irti jostakin mikä vie ajatuksia "heikoille jäille". Itsensä suojelemista. Ja toisaalta - mitkä tilanteet tuovat hyvää oloa ja tervettä itsetuntoa? Tuovat uutta ajattelua ja suuntaavat ajatuksia hyvään? Kurkota niin kuin kukka valoa ja lämpöä kohti - kuuntele sisintäsi - mikä tuntuu hyvältä ja terveeltä! Uskalla tahtoa sitä lisää elämääsi.

Ajattelen niin, että mitä lähemmäs tulet Jumalaa lukemalla Raamattua ja kuuntelemalla Raamatun mukaista opetusta, sitä enemmän Jumala saa puhutella ja muuttaa sitä, miten näet itsesi. Jeesus on Hyvä Paimen, joka rakkaudellisesti ohjaa meitä oikeaan tapaan ajatella. Kun kuuntelee sitä mitä hän opettaa, ja mihin suuntaan hän kutsuu, huomaat, että hän vie terveisiin ja raikkaisiin suuntiin. Jumala keskittyy sisimpiin asioihin. Hänen lähellään vähitellen muuttuu se, mikä on tärkeää itsessä ja muissa. Kirjoitit, ettet tahtoisi tahtoa sitä mitä tahdot. Raamatussa sanotaan, että Jumala vaikuttaa uskovissa tahtomisen muuttumista: "...sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi." (Fil. 2:13) - Hän voi siis Sanansa (=Raamatun lukemisen ja opetuksen kuulemisen) kautta vaikuttaa siihen mitä tahdot.

Tutki usein sitä mitä Jumala sanoo Raamatussa, ja käy säännöllisesti jossain seurakunnassa, jossa opetetaan Jeesuksesta. Käy ehtoollisella ja viivy niiden seurassa, jotka ovat tulleet tuntemaan Jeesuksen ja joille sisimmät asiat ovat tärkeimpiä. Sitä kautta Jumalan Henki vaikuttaa sinun sisimmässäsi hyvää. Tuo kaikki mitä mieltäsi painaa aina suoraan rukouksessa Jumalan eteen - kiertelemättä ja kaartelematta. Hän näkee sisimpämme hädän, ja rakastaa meitä, ja pitää omanaan.

Kaikki sinun syntisi ovat olleet kerran Jeesuksen harteilla. Hän otti ne sinulta niin ettei sinun vastattavaksesi jäänyt niistä mitään. Hän kohtasi Jumalan tuomion ja vihan täydellisesti ristinpuussa. Sillä perusteella sinä olet vapaa, tahraton Jumalan lapsi. Olet matkalla kohti Taivasta. Yksin armosta, uskon kautta, Jeesuksen Kristuksen tähden.

Yksi ystäväni lähetti minulle tämän muutama päivä sitten. Se liittyy jollain tavalla kysymääsi asiaan: http://www.youtube.com/watch?v=XnuAyFCZjdA
      ja liikutti jotenkin ainakin minua.

Siunausta!

• tämä yksi ainoa Jeesuksen omilleen antama ilmoitus ja lupaus:

"Jos joku tulee minun luokseni mutta ei ole valmis luopumaan
      isästään ja äidistään, vaimostaan ja lapsistaan, veljistään ja
      sisaristaan, vieläpä omata elämästään, hän ei voi olla minun
      opetuslapseni."

Ilman Jeesukseen turvautumista sinä et pysty luopumaan oman
      lihasi mukaisista haluista, mitä ulkonäköösi tulee, joten sinä
      voit häneltä - ilman ihmisten välikäsiä - rukoilla voimaa, että pystyt
      korjaamaan elämäsi hänen tahtonsa mukaiseksi.

Älä luota näihin tekopyhiin esirukoilijoihin, jotka ovat kyllä aulliita
      tarjoamaan tämän maailman jumalan apua, joka tulee juuri näiden
      petollisten ihmisten käsien alta. Joten pidä mielessäsi tämäkin
      Jumalan ilmoitus:

"Näin sanoo Herra: - Kirottu on se mies (ja nainenkin), joka turvaa
      ihmisiin, katoavaisten ihmisten voimaan, mies (ja nainenkin),
      jonka sydän luopuu Herrasta.

Hän on kuin piikkipensas, joka yksin kituu aavikolla, kasvaa kivierämaassa,
      suolaisella kamaralla, missä kukaan ei asu.

"Siunattu on se mies (ja nainenkin), joka luottaa Herraa ja panee
      turvansa häneen! Hän on kuin puron partaalle istutettu puu,
      joka kurottaa juurensa veteen. Ei se pelkää jelteen tuloa,
      sen lehvät pysyvät aina vihreinä. Vaikka tulee kuiva vuosi,
      ei sillä ole mitään hätää, silloinkin se kantaa hedelmää.

Petollinen on ihmissydän, paha ja parantumaton vailla vertaa!
      Kuka sen tuntee? Minä, Herra, tutkin sydämet, tiedän
      salaisimmatkin ajatukset. Minä annan kullekin sen mukaan,
      miten hän elää ja millaisia ovat hänen tekojensa hedelmät."

• pelottelemaan

nuorta, joka etsii Jeesuksen apua ja tahtoo päästä irti vääritä ihanteistaan. Ei ihmisen tarvitse itse itseään parantaa, kuin ei tarvitse edes ymmärtää kaikkea, sillä USKOON KASVETAAN ja me saamme olla virheinemme kasvamassa ja jopa uskomukset, jotka eivät ole uskoa saavat olla niin kauan mukana, että Jumalan Sana ne ajaa tieltään poissa.

• pelottelemaan kirjoitti:

nuorta, joka etsii Jeesuksen apua ja tahtoo päästä irti vääritä ihanteistaan. Ei ihmisen tarvitse itse itseään parantaa, kuin ei tarvitse edes ymmärtää kaikkea, sillä USKOON KASVETAAN ja me saamme olla virheinemme kasvamassa ja jopa uskomukset, jotka eivät ole uskoa saavat olla niin kauan mukana, että Jumalan Sana ne ajaa tieltään poissa.

oli sinun väärämielisen oppisi mukaan pelottelua?

• jolla pyrit tekemään
        TeuvoSuni kirjoitti:

oli sinun väärämielisen oppisi mukaan pelottelua?

ihmisestä yksinäisen, ilman seurakuntaa elävän, pelokkaan ja toisia kyttävään, toisten syntejä syynäävän ja omaa itseä korottavan, omat synnit hylkäävään, itsensä valvomisen tähellisyyden kieltävän uskomuksiin kietoutuneen.

Usko ei ole tuollaista, vaan usko on yksi usko yhteen Jumalaan yhden seurakunnan huomassa, jossa ei kytätä lähimäisen syntejä, vaan valvotaan itseä ja sen valvomisen kautta autetaan muita tällä matkalla.

Jeesukseen uskovat ovat armahtavaisia ja laupeita ja pyrkivät elämään kaikkien kanssa sovussa, jos se on suinkin mahdollista. Jeesukseen uskovat kunnioittavat lähimmäisiään, jokaista, joka kulkee yhtä matkaa tätä taivalta. He eivät erottele lustetta ja viljaa, vaan jättävät sen Jumalan työksi. Jumalan enkelit tekevät sen ja uskovainen ihminen pyrkii näyttämään omalla esimerkillään jokaiselle, millainen on Jumala.

Jumala ei syytä, ei soimaa, vaan puhuu totuutta ja on puhunut Raamatussa selväksi sen, että ahtaasta portista mennään sisälle rakastamalla lähimmäisiä, sillä lähimmäisten rakkaus on teko Jumalalle. Uskovaiset eivät rakasta, kuin maailma rakastaa, vaan he rakastavat Jumalan rakkaudella ja puhuvat totuutta, joka johtaa vapauteen.

Uskovaiset puhuvat totuutta lain mukaan, ei rikotun ja kumotun lain mukaan, vaan TÄYTETYN LAIN mukaan.

• hylkäävä
        jolla pyrit tekemään kirjoitti:

ihmisestä yksinäisen, ilman seurakuntaa elävän, pelokkaan ja toisia kyttävään, toisten syntejä syynäävän ja omaa itseä korottavan, omat synnit hylkäävään, itsensä valvomisen tähellisyyden kieltävän uskomuksiin kietoutuneen.

Usko ei ole tuollaista, vaan usko on yksi usko yhteen Jumalaan yhden seurakunnan huomassa, jossa ei kytätä lähimäisen syntejä, vaan valvotaan itseä ja sen valvomisen kautta autetaan muita tällä matkalla.

Jeesukseen uskovat ovat armahtavaisia ja laupeita ja pyrkivät elämään kaikkien kanssa sovussa, jos se on suinkin mahdollista. Jeesukseen uskovat kunnioittavat lähimmäisiään, jokaista, joka kulkee yhtä matkaa tätä taivalta. He eivät erottele lustetta ja viljaa, vaan jättävät sen Jumalan työksi. Jumalan enkelit tekevät sen ja uskovainen ihminen pyrkii näyttämään omalla esimerkillään jokaiselle, millainen on Jumala.

Jumala ei syytä, ei soimaa, vaan puhuu totuutta ja on puhunut Raamatussa selväksi sen, että ahtaasta portista mennään sisälle rakastamalla lähimmäisiä, sillä lähimmäisten rakkaus on teko Jumalalle. Uskovaiset eivät rakasta, kuin maailma rakastaa, vaan he rakastavat Jumalan rakkaudella ja puhuvat totuutta, joka johtaa vapauteen.

Uskovaiset puhuvat totuutta lain mukaan, ei rikotun ja kumotun lain mukaan, vaan TÄYTETYN LAIN mukaan.

ei elä joka hetkisessä parannuksessa, eikä katso itseensä tarkistaen omia hedelmiä, sillä hänen tärkein tekonsa on tarkata lähimmäistä ja syyttää tätä synnistä.

Uskovainen ei hylkää omia syntejään, vaan tunnistaa ne ja tunnustaa ne, eli antaa ne kalliin Uhrin voittovoiman poistettavaksi ja näin elää joka hetkisessä parannuksessa ja oppii vastustamaan syntiä jo silloin, kun se tulee ajatustasolle. Mutta jos lankeaa, antaa sen Jumalan armon kautta Jeesuksen päälle ja näin ristiinnaulituksi.

Kymmenen käskyä on laki ja tuo laki on täytetty ja meidän ei pidä tuota lakia rikkoa, vaan meidän tulee elää täytetyssä laissa. Jeesus ei kumonnut lakia, vaan täytti sen.

• Et edes toisen hädän edessä pysty olemaan mustamaalamatta uskovaisia, järkyttävää ja surullista...:(
        Jumala sinua auttakoon.

• äiti...

Minunkin tyttäreni on sairastanut anoreksian, ja siksi tiedän miten vaikea se sairaus on otteessa pitäessään.
      Kirjoitit, että haluat olla laiha ja tiedät itsekin, että pystyäksesi kokonaan vapautumaan anoreksiasta laihuuden täytyisi menettää merkityksensä.
      Pyydä Jumalalta, että Hän muuttaa sinun ajatusmaailmasi tässä asiassa, tekee vähemmän tärkeäsi, suorastaan merkityksettömäksi sen, että pitäisi olla laiha.
      Voit myös itse alkaa ajatella mahdollisuutta, että ei sinun tarvitse olla kuin catwalk-mallit. Vaikka ajatusta ensin tuntuisi mahdottomalta hyväksyä, asiat voivat kuitenkin alkaa muuttumaan ja arvomaailma alkaa muuttua sellaiseksi, kuin Jumala on sen tarkoittanut ja sinäkin tervehdyt nauttimaan nuoruudestasi ilman sairauden taakkaa, niin kuin Jumala on tarkoittanut.

Puhu Jumalalle päivittäin, kun sinulla on aikaa. Ei tarvitse olla pitkiä "rukouslitanioita" vaan puhu, niin kuin puhuisit ystävälle.

• esirukoslasteni

joukkoon ja siinä pysyt aina ja jos minä en muista puolestasi rukoilla, niin Jeesus muistaa. Minä vain rukoilen joka ilta puolestasi, kuten muidenkin esirukouslasteni puolesta Isä meidän rukouksen.

Asenteesi tarvitsee todellakin muutosta, sillä tuo laihuuden haluaminen on lihallista ihmistä, eikä johda mihinkään:), mutta kun saat asennekasvatuksen (Jeesukselta) sinne syvään ajatusmaailmaan, niin aivan varmasti kaikki lihallinen tahto muuttuu siksi hyväksi Tahdoksi, jonka Jumala meille antaa.

Kun Jeesus ottaa hoitaakseen ja parantaakseen ihmisen, niin ihminen KASVAA vapaaki ja saa rauhan ja ilon ja Jeesuksen tunteva ihminen ei ole enää lihansa orja, eikä lähimmäisten orja ja on sen takia tyytyväinen aina ja tyytyväisyys yhdessä jumalallisuuden kanssa on SUURI VOITTO.

Älä nyt vain hätäännyt ja ajattele, että Jeesus tietenkin tekee sinusta lihavan ja tyytyväisen:), sillä Taivaallinen Voima ottaa aina huomioon meidän tarpeemme, eikä tee meistä väkisin mitään, mutta kasvattaa luottamukseen ja antaa rauhan ja jos kävisikin josku niin, että lihoisit, niin tyytyväisyys on voitto, eikä sitä lihavuuskaan poistaisi.

Tuo anoreksia on nyky nuorilla aika yleistä, sillä tämä maailma laskee paineita ja pakottaa kauneusihanteisiin ja nuoret kaiken lisäksi luulevat, että heillä ei ole elämää, jos he eivät täytä maailman vaatimuksia, mutta se on suuri valhe, sillä maailmalla ei ole antaa mitään pysyvää, mutta Jeesuksella on.

Olen itse käynyt paljon vaikeita asioita läpi ja yrittänyt täyttää maailman odotuksia, mutta ne olivat niin raskaita, että aika kului niiden parissa askarrellessa ja ajatukset tuhlaantuivat, mutta Jeesus tuli apuun ja vapautti siitä ja olen saanut olla jo kaun tyytyväinen ja vapaa.

Opettele tuntemaan Jeesus ja Hänet löydät sieltä, missä Hän puhuu ja evankeliumit ovat ensimmäinen tärkeä oppipaikka ja Jumala antakoon sinulle innon niitä lukea, sillä Jumalan Sana ei ikinä palaa tyhjänä sieltä, missä Hänet totisesti tahdotaan ottaa vastaan ja siksi Sana tekee puhdistusta puhdistaen vanhan ja sitten alkaakin uusi, sillä Jeesus jää asumaan puhdistettuun astiaan.

Älä vain ala uskomaan pelonhenkeä, sillä sinun ei tarvitse pelätä mitään. Etsit vain Jumalan Valtakuntaa ja nyt lukemalla evankelumeja. Sieltä tulee se ravinto, joka pitää sinut sopusuhtaisena, ei laihana, eikä lihavana, vaan sopusuhtaisena ja nyt puhun hengellisestä ihmisetä, joka on aineellisen ihmisen sisällä ja sopusuhtainen hengellinen ihminen on terve ja rakastava ja ehdottomasti tyytyväinen ja se tulee näkyviin aineellisessa ihmisessäkin.

• käy!

Usko, niin saat nähdä elämän tulevan itseesi ja se on sellaista elämää, että sitä ei poista maailman murheet.

• mikäsemunnimimerkkioli

Kiitokset teille kaikille vastauksista! Helppoahan tämä ei ole, en halua haluta tätä mutta vielä haluan, jumala kuulee minua ja tietää varmasti myös sen etten halua haluta :D ja apua olen pyytänyt. Kiitos lohdutuksen sanoista, hienoa että välitätte niin paljon. Sydäntä lämmittää, ei minun uskoni aina täydellistä ole mutta kun katson jeesuksen kuvaa tai raamattua, tunnen jotain aitoa ja hyvää oloa tarvitsen apua niin moneen muuhunkin asiaan mutta jumala kuulee kaikke huokaukseni, harhoista huolimatta myös sen mille haluan pysyä uskollisena ja mihin haluan palata, jumalaan aina jumalaan rakastan häntä ja jos alan miettimään alkaa itkettämään. Toivon että saan joskus huokaista eikä mikään paha paina. Nuorten iltaan on ollut tarkoitus mennä tutun kanssa jos hän lähtee, jotenkin meno on vähän ujostuttanut mutta enköhän saa lähdettyä, pelkään pahoja asioita mutta pidän raamatun auki, kuulin että se vie pahan pois.
        Kiitos teille!

• Raamatun auki.
        mikäsemunnimimerkkioli kirjoitti:

Kiitokset teille kaikille vastauksista! Helppoahan tämä ei ole, en halua haluta tätä mutta vielä haluan, jumala kuulee minua ja tietää varmasti myös sen etten halua haluta :D ja apua olen pyytänyt. Kiitos lohdutuksen sanoista, hienoa että välitätte niin paljon. Sydäntä lämmittää, ei minun uskoni aina täydellistä ole mutta kun katson jeesuksen kuvaa tai raamattua, tunnen jotain aitoa ja hyvää oloa tarvitsen apua niin moneen muuhunkin asiaan mutta jumala kuulee kaikke huokaukseni, harhoista huolimatta myös sen mille haluan pysyä uskollisena ja mihin haluan palata, jumalaan aina jumalaan rakastan häntä ja jos alan miettimään alkaa itkettämään. Toivon että saan joskus huokaista eikä mikään paha paina. Nuorten iltaan on ollut tarkoitus mennä tutun kanssa jos hän lähtee, jotenkin meno on vähän ujostuttanut mutta enköhän saa lähdettyä, pelkään pahoja asioita mutta pidän raamatun auki, kuulin että se vie pahan pois.
        Kiitos teille!

Toivon, että löydät uskovaisten nuorten keskuudesta uskonystäviä ja löydätkin, jos et vaadi heiltä täydellisyyttä, vaan otat heidät ystävinä vastaan ja pidät Raamatun auki, josta itse tarkistat, mitä Jeesus tahtoo teille opettaa.

Aivan varma on, että Jeesuksella on kaikka valta ja aivan varma on, että Hän auttaa meitä. Ole vain kärsivällinen ja lue Jeesuksen opetuksia, niin et eksy maailmaan. Kavatus kestää oman aikansa, eikä se aina ole helppoa, mutta se synnyttää täydellisen hedelmän ja tuo vapauden. Joskus kasvatus kestää aika pitkään riippuen meidän lihallisuudestamme ja sen taipumisesta parannukseen ja uskoon, ei lihallisuuden väistymisestä taka-alalle, jotta Jeesus pääsee ensimmäiselle sijalle, eli Jumalan Sana saa olla elämänohjeiden antaja. Kasvatuksen ajankin me elämme armon alla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?

Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta  – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,
      Maailman menoa
      50
      2294
    2. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      93
      2028
    3. Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa

Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e
      Maailman menoa
      91
      2000
    4. Olit ihan

Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu
      Ikävä
      24
      1767
    5. MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa

TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1731
    6. Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa

Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.
      Luterilaisuus
      494
      1567
    7. Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle

Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S
      Maailman menoa
      2
      1540
    8. Mikä ihme teitä lieksalaisia tuossa

p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa?
      Lieksa
      49
      1370
    9. Kemet lomautukset

Onkohan tuo oikein lain mukaista toimintaa jatkaa jo lomautettuina olevien uudelleen lomautusta yhdenvertaisuuden ja tas
      Suomussalmi
      37
      1275
    10. Mistä juttelit viimeisen kerran

Mistä juttelitte viimeisen kerran ikävöinnin kohteen kanssa? Irl tai viesteillä.
      Ikävä
      76
      1268
    Aihe