helmikuu 2010 vauvat

onnellinen odottaja :)

löytyisikö täältä ketään jonka laskettu aika olisi helmikuussa.
mun laskettu aika on 10.2
Olisi kiva saada keskustelukaveria, mulla menossa ensimmäinen raskaus. :)

46

1531

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kans

Laskettu aika 7.2. Aikamoinen yllätys, mutta nyt ollaan NIIIIIN onnellisia :))
      Toivottavasti kaikki menee hyvin ja kirjoitellaan, nyt on pakko mennä vielä sänkyyn, aamupahoinvointi jyrrää taas =/

"Viivi"

• ....

Täällä myös odotellaan helmivauvaa. Laskettu aika olisi 6.2.2010. Ensimmäistä myös täällä odotellaan ja niin innoissaan ollaan. Elämä on ihanaa:)

Minulla pahoinvointi on mennyt jokseenkin ohi, mutta välillä sekin nostaa päätään:) Paljon pitää syödä koko ajan muuten heikkous tulee minulle nopeasti. Töissäkin olen jaksanut käydä ilman sairauslomia ja olisikin hyvä mennä näin loppuun asti.

Kirjoitellaan kuulumisia odottajat:)

• kuussa

täällä myös, tarkkaan laskettua en osaa ihan vielä sanoa. karsee pahoinvointi ja kun se kestää koko päivän, makuulla ja unessa helpottaa mutta minkäs teet kun pitkää päivää painettava töissä. huoh.

• haidiina

Heippa erityisesti sinä jolla on laskettuaika 6.2.2010. Missä päin asustat?

• täälläkin

26.2 laskettuaika meillä:) Kovasti jännittää, että meneköhän kaikki hyvin...

• fisutt

Helmivauva tulossa, laskureitten mukaan LA 22.2. Huomenna ensimmänen neuvola niin varmistuu tuo "virallinen" laskettu aika.

Pahoinvointia ilmassa ollut myös pari viikkoa, oksentanut en ole kuin kerran, mutta heikotusta ja pahaa oloa ihan ympäri vuorokauden. Syömisten kanssa pitää olla tarkkana, muuten paha olo iskee, parin tunnin välein pakko jotain syödä..

• la 22.2.

Eli täällä kans la olis 22.2. :) Mulla toinen raskaus, mutta ensimmäinen oli tuulimuna, joten nyt jännään että pääsen ekaan ultraan joka on 21.7. eli vielä olis päiviä aikaa. Toivottavasti kaikki olis kunnossa.

Mulla ei mitenkään hirveästi oo ollu oireita, muuta kun aina välillä. Välillä etova olo ja muutaman kerran oksentanu. Alavatsaa on nipistelly, mutta se on vähentyny. Vessassa kyllä käyn ahkerammin kuin yleensä. Turvotusta on aina välillä, vyötäröstä tiukkoja housuja ei pysty pitään. Sit mulla on ollu aina välillä kutinaa alapäässä. sitä oon hoitanu ab-piimällä :) auttaa tosi hyvin, eikä ole vaarallista. :)

Hirveästi pelottaa että kuinka tässä käy. Mutta kerrotaanhan kaikki kuulumisia kuinka kenelläkin etenee :) Pidän peukuja kaikkien puolesta! :)

• pelottaa

Huomenna ensimäinen ultra. Laskettu aika 14.2. Keskenmeno takana, pelottaa ihan hirveesti. On ollut jonkin verran oireita oksentelu/närästys...

• LA 21.2
        pelottaa kirjoitti:

Huomenna ensimäinen ultra. Laskettu aika 14.2. Keskenmeno takana, pelottaa ihan hirveesti. On ollut jonkin verran oireita oksentelu/närästys...

Minulla laskettu aika 21.2 ja yksi neuvola jo takana... tosin ei siellä muuta tehty kun täytettiin papereita ja sen sellasta, koska kävin jo 5 4 viikolla, koska neuvola jäi sit kesä lomalle..... että kovasti seuraavaa kertaa 28.7 odotellaan että saataisiin varmuus.... ekaa täälläkin odotellaan ja innoissamme ollaan! Kaikki on niin jännää ja uutta, täytyy vain toivoa että kaikki menee hyvin....

Aikamoinen kuvotus ja etova olo usein, mitään ei tee miele syödä, mutta sitten kun suuhunsa jotain väkisin pistää niin etova olo helpottaa! Vessassa saa käydä kaiekn aikaa ja hieman turvonnut olo.... vatsaa myös nipistee lähes päivittäin ja toivottavasti johtuu kohdun kasvusta..... hirveä väsymys ja kylmänväreet myös "vaivaavat"!

Kahdelle kaverille olen kertonut ja odotan kovasti että pääsen kertomaan muillekin.....

• Onnellinen odottaja
        LA 21.2 kirjoitti:

Minulla laskettu aika 21.2 ja yksi neuvola jo takana... tosin ei siellä muuta tehty kun täytettiin papereita ja sen sellasta, koska kävin jo 5 4 viikolla, koska neuvola jäi sit kesä lomalle..... että kovasti seuraavaa kertaa 28.7 odotellaan että saataisiin varmuus.... ekaa täälläkin odotellaan ja innoissamme ollaan! Kaikki on niin jännää ja uutta, täytyy vain toivoa että kaikki menee hyvin....

Aikamoinen kuvotus ja etova olo usein, mitään ei tee miele syödä, mutta sitten kun suuhunsa jotain väkisin pistää niin etova olo helpottaa! Vessassa saa käydä kaiekn aikaa ja hieman turvonnut olo.... vatsaa myös nipistee lähes päivittäin ja toivottavasti johtuu kohdun kasvusta..... hirveä väsymys ja kylmänväreet myös "vaivaavat"!

Kahdelle kaverille olen kertonut ja odotan kovasti että pääsen kertomaan muillekin.....

Kävin tänään ekassa neuvolassa ja kaikki oli kunnossa. :) siellä sen pienen rusinan sydän sykki :) On todellakin onnellinen olo :) Takana on yksi tuulimunaraskaus, mutta toivottavasti tämä menee hyvin loppuun saakka :)

Mulla on kans tosi ahkerasti etova olo ja olen joutunut ihan oksentamaankin. Vatsaa turvotta usein. Vessassa saa käydä normaalia useammin. Väsymys vaivaa ja kylmänväreet myös minullakin. Mutta eiköhän niitä kestä kun tietää ettei se koko loppu elämää kestä ja loppuu kyllä sitten aikanaan.. :)

• La 21.2.10
        LA 21.2 kirjoitti:

Kävin tänään ekassa neuvolassa ja kaikki oli kunnossa. :) siellä sen pienen rusinan sydän sykki :) On todellakin onnellinen olo :) Takana on yksi tuulimunaraskaus, mutta toivottavasti tämä menee hyvin loppuun saakka :)

Mulla on kans tosi ahkerasti etova olo ja olen joutunut ihan oksentamaankin. Vatsaa turvotta usein. Vessassa saa käydä normaalia useammin. Väsymys vaivaa ja kylmänväreet myös minullakin. Mutta eiköhän niitä kestä kun tietää ettei se koko loppu elämää kestä ja loppuu kyllä sitten aikanaan.. :)

• Äiskä86

Eli tosiaan La on 21.2. eikä 22.2. niin kuin aiemmin oon näköjään kirjoittanut... Mutta yllätyksenä tuli että vauvoja olisikin tulossa kaksi. :) Että voi pian olla etteivät ole noin pitkään masussa. :) Tähän asti olen voinut ihan hyvin. Välillä selkää ja jalkoja särkee, mutta töitä olis tähän tietoon lokakuun loppuun, että jos sinne asti pystyisin olemaan niin olis ihan hyvä. En ole oikeen varma, että joko liikkeet tuntuu (rv 15 2) kun aina välillä tuntuu sellaista jännää kuplintaa mahassa. Odotan innolla sitä että liikkeet alkaa tuntuu kunnolla niin varmaan on masussa vauhtia :) Onnellista odotusta kaikille!

• Helmi2010...

Täällä kans on yks jolla on laskettu 9.2.2010 :) viikkoja 10 1

Kävin just ultrassa ja siellä se heilutteli käsiä ja jalkoja

• jo?

Hitsit, minulla menossa 10 2 ja menossa ultraan vasta ensi viikon torstaina....
        Sama olo kuin sinullakin, onkohan masussa ketään :) vaikka oireita ollut yllinkyllin.

Noinko varhaisessa vaiheessa tehdään niskapoimu-ultra, luulin ettei sitä tehdä ennen v.11 jotain?
        Mutta väärässä olin näköjään :)

Onnea sinullekin!

"Viivi"

• helmi2010....
        jo? kirjoitti:

Sama olo kuin sinullakin, onkohan masussa ketään :) vaikka oireita ollut yllinkyllin.

Noinko varhaisessa vaiheessa tehdään niskapoimu-ultra, luulin ettei sitä tehdä ennen v.11 jotain?

Onnea sinullekin!

"Viivi"

Juu en tiiä miksi nuin aikasin se tehtiin, kävin varhaisultrassa millon viikkoja oli koosta päätellen n.6 2, mutta viimeisistä kuukautisista laskettuna ois pitäny olla viikko enemmän mutta mulla on pitkä kierto..neuvolassa siitä sanoin että se on varmaan hedelmöittyny myöhemmin mutta merkkas kuitenki äitiyskorttiin viikon enemmän ja sen takia tuli kutsu np-ultraan jo nyt.. Lääkäri meinas että katotaan saahaanko sieltä mitään irti (olin ite laskenu että nyt ois 9 4) ja koko vasta 10 1 ja lääkäri meinas että koon puolesta voi tehdä ja mitään ei siellä näkyny.. :)

Millonhan voi alkaa nauttia raskaudesta kun tuntuu että pelkää edelleen että siellä menee joku vikaan :( kuinkahan yleistä se on jos on ylittäny 10 viikon?
        Mulla on tänään ollu vihlontaa vasemmalla puolella, ja heti sitä tieten miettii että mikäs siellä nyt on :( miltähän se tuntuu ku kohtu kasvaa?

• fisutt
        jo? kirjoitti:

Onnea sinullekin!

"Viivi"

Itseäkin vähän ihmetyttää tuo noin aikainen ultra, itselleni neuvolassa sanottiin että tehdään aika tarkasti aina 11 6, korkeintaan parilla päivällä voi heittää.

No kylläpä ne ihmiset siellä tietävät mitä tekevät :)

Olisi jo ihanaa päästä itsekin näkemään, että onko siellä masussa mitään, vaikka pahoinvoinnista päätellen täytyy siellä jotain olla :D neuvolan laitteella ei sydänääniäkään saa kuunneltua ennen kuin rv 10 jälkeen.. että vielä pitää n. kuukausi odotella ennen kuin pääsee ultraan ja sydänääniä kuuntelemaan.

Kaikki sanoo, että kun se raskausaika kuluu niin nopeasti, mutta itsestä ainakin tuntuu että aika ei kulu mihinkään. Neuvolan mukaan LA 23.2 eli nyt menossa rv 8 1 :)

• masuasukki matkalla..

Heips, mulla on laskettu aika 12.2 ja ensimmäistä ootellaan.. tänään on rv 9 5 ja oltiin tänään ekassa ultrassa :) oli ihana nähdä kun pikku kaveri siellä niin kovasti heilutteli käsiä tai jalkoja ja pyörähteli ympäri, tuli niin paljon konkreettisempi olo, kun näki et siel oikeesti joku kasvaa :) sit kuunneltii sydän äänet ja kovaa sydän löikin, tum tu tum.. ihan kuin joku vanha höyryjuna ois vetänyt täysillä. Olotilat mulla on ollut sellaiset, et nyt viimoset 4 viikkoa on ollu älytön pahoinvointi, helleviikoilla se kesti aamusta iltaan ja silloin jouduin olee sairaslomallakin töistä, mutta nyt oikeestaan rajoittuu enään iltapäivääna asti, joten töissä pystyy olee, mut tuskaa se välillä on.

• rv 8+5

Ens viikolla olisi ensimmäinen neuvolakäynti, viimeeksi se täti puhelimessa sanoi tuon lasketun ajan enkä oo ihan satavarma mones päivä se oli mut noilla hujakoilla.
      Täälläkään ei oikeestaan tunnu vielä että mahassa ketään olis, että innolla odotellaan tuota neuvolaa tai ultraa tai missä nyt jotain näkyis/kuuluis (ihan pihalla vielä näissä asioissa)..
      Pahoinvointi on ollut aika lievää, muutaman kerran oon oksentanut, mutta töissä ihan normaalisti. Hieman on sellaista yleistä väsymystä eikä oikein mikään kiinnostakaan vaikka näin kaunis kesäsääkin on... Vielä ei kenellekään ole kerrottukaan raskaudesta, sekin tässä jännittää, mutta kaik aikanaan.... :)

• ...

Heipparallaa taas kaikille.

Tänään kävin ensimmäistä kertaa terveydenhoitajan luona. Otettiin verikokeet, verenpaine, HB, pissanäyte ja muita verikokeita. Myös kuunneltiin sydänäänet ja sieltähän ne lopulta kuuluivat. Olitiin jo todella huolestuneet, kun niitä ei alkanut kuulua, mutta mulla paljon virtsaa rakossa ja kun kävin vessassa sydänäänet alkoivat todella hyvin kuulua. Hoitaja sanoi, että myös tavallista jos sydänääniä ei olisi saatu ollenkaan kuuluviin näillä viikoilla ( 10 4 ). Nyt sitten odotellaan seuraavaa hoitajan luoka käymistä ja seuraavaa uä. On tämä sitten niin ihana aikaa elämässä:)

Jaksamista teille kaikille. Hengessä mukana!!

• TanjaV.
        ... kirjoitti:

Heipparallaa taas kaikille.

Tänään kävin ensimmäistä kertaa terveydenhoitajan luona. Otettiin verikokeet, verenpaine, HB, pissanäyte ja muita verikokeita. Myös kuunneltiin sydänäänet ja sieltähän ne lopulta kuuluivat. Olitiin jo todella huolestuneet, kun niitä ei alkanut kuulua, mutta mulla paljon virtsaa rakossa ja kun kävin vessassa sydänäänet alkoivat todella hyvin kuulua. Hoitaja sanoi, että myös tavallista jos sydänääniä ei olisi saatu ollenkaan kuuluviin näillä viikoilla ( 10 4 ). Nyt sitten odotellaan seuraavaa hoitajan luoka käymistä ja seuraavaa uä. On tämä sitten niin ihana aikaa elämässä:)

Jaksamista teille kaikille. Hengessä mukana!!

Meillä laskettiin neuvolassa lasketuksiajaksi 11.2., eli nyt ois viikkoja tasan 10. Käytiin eilen ekassa ultrassa ja lääkäri sano sikiön olevan 8 viikkosen kokonen. Eivät lähteny muuttaan la:t, ku kuulemman son niitten viikkojen kaa niin ja näin näin alussa. Jokatapauksessa ottaa päähän, koska olin niin odottanut viikkoa 12 jonka jälkeen tää pahoinvointi kuulemman helpottaa, toisekseen mietityttää onko sikiö heittäny kasvamasta kuten ekassa raskaudessa ja siitä seurauksena km. No aikapa tuon näyttää!
        Mie olen aivan toimintakyvytön tämän olotilan takia. Huimaa, oksettaa, sydän hakkaa sataa ja lisäksi suussa maistuu kokoajan järkyttävän pahalle koko päivän, mutta voimistuu iltaa kohen. Harjaan hampaani useasti päivässä ja olen osatanut alkoholitonta suuvettä, mutta ei auta. Jos muuten on päivän ollu oksentamatta niin illalla tämän ongelman takia viimeistään yrjö lentää.
        Tämä on todella toivottu raskaus, mutta juuri nut siitä on todella vaikea iloita. Odotan niin sitä ihmettä, että tämä olo tästä palautuu normaaliksi ja pääsen arkeen takasin kiinni, sitten vauvastikin vois varmaan nauttia jo odotusvaiheessa.

• 10.2.2010
        TanjaV. kirjoitti:

Meillä laskettiin neuvolassa lasketuksiajaksi 11.2., eli nyt ois viikkoja tasan 10. Käytiin eilen ekassa ultrassa ja lääkäri sano sikiön olevan 8 viikkosen kokonen. Eivät lähteny muuttaan la:t, ku kuulemman son niitten viikkojen kaa niin ja näin näin alussa. Jokatapauksessa ottaa päähän, koska olin niin odottanut viikkoa 12 jonka jälkeen tää pahoinvointi kuulemman helpottaa, toisekseen mietityttää onko sikiö heittäny kasvamasta kuten ekassa raskaudessa ja siitä seurauksena km. No aikapa tuon näyttää!
        Mie olen aivan toimintakyvytön tämän olotilan takia. Huimaa, oksettaa, sydän hakkaa sataa ja lisäksi suussa maistuu kokoajan järkyttävän pahalle koko päivän, mutta voimistuu iltaa kohen. Harjaan hampaani useasti päivässä ja olen osatanut alkoholitonta suuvettä, mutta ei auta. Jos muuten on päivän ollu oksentamatta niin illalla tämän ongelman takia viimeistään yrjö lentää.
        Tämä on todella toivottu raskaus, mutta juuri nut siitä on todella vaikea iloita. Odotan niin sitä ihmettä, että tämä olo tästä palautuu normaaliksi ja pääsen arkeen takasin kiinni, sitten vauvastikin vois varmaan nauttia jo odotusvaiheessa.

Odotellaan täälläkin. Viime viikolla ultrassa paljastui ettei oltukaan vielä 11 viikolla vaan vko 10. Ensi viikolla siis uudestaan ultraan (koska lain mukaan niskaturvotus pitää tutkia viikoilla 11-12), ei haittaa yhtään että näkee pienen uudelleen. Viimeksi kuului syke selkeästi ja vilkkaasti liikutteli raajojaan. Hoitaja sanoi ettei turvotusta näkynyt missään mutta pitää kuitenkin tutkia uudelleen.

Muuttuneiden viikkojen takia ensimmäinen lääkäri siirtyi myös eteenpäin. Osuu kuitenkin lomalle niin ei väliä päivällä.

Välillä on pahoinvointia enemmän, toisinaan on helpompaa. Väsymys on läsnä jatkuvasti. Kuulemma musta on tullut aika ärripurri aina välillä - saatan tiuskia aiheettomasti mutta onneksi on ymmärtäväinen iskä vieressä..

• äiti 82

Eli täällä kans helmivauvaa odotellaan =) Maha on jo aikamoinen, ei uskois et ihan alussa oon! mut kai se näin kolmannesta näkyy äkkeemmin. Nälkä on koko ajan ja jos ei syö iskee heikotus ja pahoinvointi =( Väsyttää ja tunteet herkässä mut on tää vaan kaikesta huolimatta niin ihana asia!!

• äiti 81

Heippa. mulla myös maha jo melkoinen, vaikka vasta näin vähän viikkoja. Ettei olisi vain tuplia tulossa? Joka tapauksessa paljon onnea odotukseen.

• mulla 19.2.-10
        äiti 81 kirjoitti:

Heippa. mulla myös maha jo melkoinen, vaikka vasta näin vähän viikkoja. Ettei olisi vain tuplia tulossa? Joka tapauksessa paljon onnea odotukseen.

miulla maha on pikkuinen.ensimmästä odotan,keskenmeno tuli keväällä ja nyt mennään tasan rv 13.. :) pelottaa koko ajan että tuleeko kesken ku edellinen tuli.
        miehen kanssa molemmat ollaan todella mielissää raskaudesta,ja ootellaan potkuja,vaikka niitä saaki vielä oottaa kauan.ultrassa käytiin viime viikolla ja pikkuinen laitto nukkuu ku kuvia otettiin.:) ei edes huiskuttnut äitille ja isille.. :) paljon onnee teille kaikille odotukseen,ja kaikkee hyvää.. :)

• rv 10 ja jotain

12.2 on meidän vauvan la. Tosin voihan olla että muuttuu vielä ultrassa. Se oli edessä viikon päästä.
      Mun raskaus on ollut tähän asti aika vaikea. Oksentelua, väsymystä, närästystä, ruoka ei meinaa sulaa.... Pahinta on heikotus. Ei uskalla lasten kans lähtä edes puistoon (matka ½km) kun on niin heikko olo. Hemppa oli ok, enkä ole nyt paljoa oksentanut viime aikoina, joten mistä lie johtuu. Sitä päivää odotellessa, kun kaupungille jaksaa lähteä:)

Onko teillä muilla ollut vastaavanlaista oloa? Olen kotiäiti, enkä onneksi vieraalla töissä, siitä ei tulisi nyt mitään. Hattua täytyy nostaa teille, jotka pahoinvointienne ja väsymyksen kanssa raahaudutte töihin!
      Toki lasten kanssa riittää hommaa, mutta onneksi on piirretyt ja aidattu takapiha, jonne lapset voi laittaa mönkimään.

Ei ole vielä tullut ihaniä fiiliksiä vauvelista. Ei oikein tunnu miltään. Mutta ultraa kyllä odotan, jospa sen jälkeen tunnelmat nousis... ja nää vaivat alkas pikku hiljaa helpottamaan.

Tulipas avauduttua! Mukava lukea samoilla viikoilla olevien kuulumisia.

• malttamaton:)

Täällä myös ensimmäistä odotellaan ja laskettu aika 2.2.. Viikkoja on nyt 12 2 ja huomenna ensimmäinen ultra, ja kauhea jännitys että onko kaikki hyvin..

"C"

• moooooooi

mullaki 6.2.2010 laskettu aika!! :) perjantaina olisi niskapoimu ultra :) jännääää. toivotaan et kaikki on hyvin . pelon jännityksessä ollaan

• ....

22.7.2009 oli ensimmäinen uä, jossa katsottiin niskaturvotus. Niskaturvotusta ei ollut, rakenteellisesti ei poikkeavaa ja hyvin vilkas vauva liikuskeli siellä :) Viikkoja oli silloin 11 4 ja nyt mennään viikoilla 11 6. Viikotkin sopivat kuvaan hyvin :) Eli laskettuaika piti paikkansa 6.2.2009. Ihanaa odotusta kaikille, tätä se nimenomaan on :)

• kivaavava

juu laskettu aika on 6.2.2010 täällä myös!! voi että muillaki samana päivänä jännää. niskapoimu ultra meni hyvin kovin liikuskeli vaavi siellä ei meinattu saada kuvattua :)

• ...

Heippa taas pitkästä aikaa. Minulla viikkoja jo menossa 14 6 ja maha kasvaa kyllä aika kovasti. Mahtuu vielä vanhat housut jotenkuten jalkaan, mutta kohta varmaan täytyy lähteä housuostoksille :) 22.9.2009 olisi meno sitten rakenneultaan ja jännittää jo kovasti. Joska sais vaikka tietää sukupuolenkin jos vauva ei pihistele tietoa. Muutoinkin toivon, että kaikki olisi hyvin niin kuin tähänkin asti on ollut. Mutta päivä kerrallaan mennään. Kauhea makeannälkä koko ajan, huoh ;)

• rundabollen

Moikka

Mulla on laskettuaika 2.2 ja sairaalana Jorvi. Viikkoja nyt 15 ja vatsa näkyy jo......

• rundabollen

......ensimmäinen raskaus ja tätä odotettu 3 vuotta ikääkin on jo melkein 40.....

• hazel25

Päätin pähkäilyjen jälkeen itsekin osallistua keskusteluun. Mulla myös ensimmäinen raskaus menossa nyt 11 5 LA 28.2. Ensimmäinen ultra on vasta ens viikon pe, vaikka oli toiveita siitä, että pääsisin sinne aiemmin. Mulla on sellainen geenimutaatio hyytymistekijöissä, että voin saada veritulppia helposti, ja mietityttää kovasti joudunko nyt aloittaan sitten jonkun pistoshoidon siihen:(

Raskausoireita on ollu paljon: väsymys, rintojen kasvu yhdellä kuppikoolla ja mielialojen vaihtelu. Välillä ollut ihan masis olo vaikka en ole näin onnellinen ollut pitkään aikaan. Itkettää hirveesti kaikki vauva-jutut esim. kätilöt sarjassa. Kannattaa muuten katsoa! Viimeviikolla tiskailin alusvaatteillani ja kiinnitin huomiota haaleeseen viivaan navan alla. Linea negrahan se siinä. Sitä sitten katselin peilin edessä aamupäivän ja mies vaan naureskeli mulle.

Hirmuisesti onnea kaikille muille odottajille! On Tää vaan niin jännää ja erikoista aikaa! T:Hazel25 ja maha-asukki

• hazel25

Pahin raskausoire on ehdottomasti ollu pissahädän tunne, eikä se lopu ollenkaan. PLV:ssä ei ollu mitään. Ei voi aina lähtee lenkille tai kauppaankaan kun on sellainen tunne, että pissa tulee housuun millä hetkellä tahansa. Töitäkin se haittaa jnkv.
        ÄÄh,,, Toivon,että se pian jo helpottaisi:)

• Ninnu.

Mun la 22-2-2010

• jadetsu

Mulla la 20.2.10. kohta alkaa rv 17. Aluks oli pahoinvointia 24/7 ja se loppu yhtäkkii kun seinään. Tokasta lapsesta pahoinvointia kesti 6kk et vähän pelkäsin et miten nyt käy. Nyt ei vaivaa oikeestaan mikään muu kuin väsymys. Tietty vessassa täytyy ravata varsinkin yöllä :/ Makeeta ei tee mieli, tai jos hetkellisesti tekee niin menee ohi viimestään silloin kun ottaa vähänkin jotain makeeta. Kauhee himo on tomaatteihin! Kauheen onnellinen olo on kyllä kaikin puolin, vauvaa odotetaan innolla! Esikoisen syntymäst on niin kauan (9v) et tuntuu et ois raskaana ekan kerran :) Onnellista odotusta kaikille mammoille ja mukavaa syksyä!

• niini86
        jadetsu kirjoitti:

Mulla la 20.2.10. kohta alkaa rv 17. Aluks oli pahoinvointia 24/7 ja se loppu yhtäkkii kun seinään. Tokasta lapsesta pahoinvointia kesti 6kk et vähän pelkäsin et miten nyt käy. Nyt ei vaivaa oikeestaan mikään muu kuin väsymys. Tietty vessassa täytyy ravata varsinkin yöllä :/ Makeeta ei tee mieli, tai jos hetkellisesti tekee niin menee ohi viimestään silloin kun ottaa vähänkin jotain makeeta. Kauhee himo on tomaatteihin! Kauheen onnellinen olo on kyllä kaikin puolin, vauvaa odotetaan innolla! Esikoisen syntymäst on niin kauan (9v) et tuntuu et ois raskaana ekan kerran :) Onnellista odotusta kaikille mammoille ja mukavaa syksyä!

Täällä LA 1.2 =)

• haidiina
        niini86 kirjoitti:

Täällä LA 1.2 =)

Ihanaa, että täällä on paljon muitakin joiden laskettuaika on helmikuusa. Mistä päin olette kotoisin ja minkä ikäisiä olette? Olisi mukavaa tutustua paremmin teihin muihin. Itse olen helsingistä ja olen 23 vuotias...ensimmäistä odottelen. Nyt viikkoja on kasassa 18 4.

• TanjaV.
        haidiina kirjoitti:

Ihanaa, että täällä on paljon muitakin joiden laskettuaika on helmikuusa. Mistä päin olette kotoisin ja minkä ikäisiä olette? Olisi mukavaa tutustua paremmin teihin muihin. Itse olen helsingistä ja olen 23 vuotias...ensimmäistä odottelen. Nyt viikkoja on kasassa 18 4.

Meillä on LA 11.2. Rakenneultraa nyt odotellaan, kun kovasti haluttaisi saada sukupuolesta vinkkiä... Pahoinvointi on onneksi jo helpottanu, mutta uutena huolena tässä ku ihmiset kyselee vauvan liikkeistä. Mulla siis tänään rv18, enkä kyllä taida tuntea mitään liikkeitä (esikoista odotellaan), tuntuu et pitäis tuntee, mutta ei! Koskas te muut ootta liikkeitä alkanut tuntea? Onneksi meillä on neuvola 16pv ja siellä varmaanki taas sydänääniä kuunnellan ja tosiaanki se rakenne on 2.10. Mie oon Sodankylästä ja just 28 täyttäny ja tosinki esikoista ootellaan. Tosin meillä on yksi keskenmeno takan, eli varmaanki senki takia tässä vähän esim. niitä liikkeitä panikoin.

• hazel25
        haidiina kirjoitti:

Esikoista odotellaan Hämeenlinnassa. Olen 25-vuotias ja jännittää todella paljon. Lapsi on todella odotettu ja molemmat olemme innoissamme tästä kaikesta. Viime viikolla vatsa pömpähti kunnolla esiin, nyt selvästi näyttää että olen raskaana, ei voi enää erehtyä:)

Välillä olen todella paljon ajatuksissani, enkä kuule edes miehen puhetta. Toisinaan olen todella onnellinen ja toisinaan alakuloinen. Hormoneista se johtuu. Silloin kun koen alakuloa ja otan etäisyyttä miehestäni, niin en silloinkaan varsinaisesti ajattele mitään. On vain sellainen tunne, että tarvitsee vähän omaa aikaa. Paha mieli tästä tulee jälkeen päin kun mieli tasaantuu. Pitää mieheltä pyytää anteeksi, ettei se vaan luule, että se jää ulkopuolelle. Suurimman osan ajasta olen kuitenkin iloinen. Nyt kun se maha sieltä tuli, niin jälleen enemmän konkretisoituu tämä raskaus, etenkin kun viikot jo tässä vaiheessa tuntuu menevän nopeasti eteenpäin verrattuna alkuraskauteen.

• haidiina
        hazel25 kirjoitti:

Esikoista odotellaan Hämeenlinnassa. Olen 25-vuotias ja jännittää todella paljon. Lapsi on todella odotettu ja molemmat olemme innoissamme tästä kaikesta. Viime viikolla vatsa pömpähti kunnolla esiin, nyt selvästi näyttää että olen raskaana, ei voi enää erehtyä:)

Välillä olen todella paljon ajatuksissani, enkä kuule edes miehen puhetta. Toisinaan olen todella onnellinen ja toisinaan alakuloinen. Hormoneista se johtuu. Silloin kun koen alakuloa ja otan etäisyyttä miehestäni, niin en silloinkaan varsinaisesti ajattele mitään. On vain sellainen tunne, että tarvitsee vähän omaa aikaa. Paha mieli tästä tulee jälkeen päin kun mieli tasaantuu. Pitää mieheltä pyytää anteeksi, ettei se vaan luule, että se jää ulkopuolelle. Suurimman osan ajasta olen kuitenkin iloinen. Nyt kun se maha sieltä tuli, niin jälleen enemmän konkretisoituu tämä raskaus, etenkin kun viikot jo tässä vaiheessa tuntuu menevän nopeasti eteenpäin verrattuna alkuraskauteen.

Itse olen nyt vko 19 1 ja huomasin tossa viime tiistaina eli noin 4-5 päivää sitten, että siellä se pikkuinen liikkuu. Monta kertaa ennen sitä luulin tunteneeni jotain, mutta nyt se on ihan selkeää...eli Tanjav. kyllä sen oikeasti tajuaa sitten kun se ihan oikeasti potkii :) Nyt vaan odotan, että potkut alkisivat olemaan sen verran vahvoja, jotta miehenikin voisi tuntea ne kädellä.

Mahani on ruvennut nyt yhtäkkiä kasvamaan kovaa vauhtia..ja sitähän se neuvolatätikin sanoi, että tästä eteenpäin kasvu on runsasta. Suoraan sanottuna viikossa on maha alkanut pömpöttämään ihan kunnolla ja jos on vähänki ihonmyötäinen paita päällä niin kyllä ihmiset jo huomaavat että olen raskaana. Täytyy mennä varmaan pian mamma-vaate ostoksille, kun farkut rupeavat jo kiristämään istuessa. Onneksi on olemassa legginsit!!!

• hauska yhteensattuma

Ensimmäistä odotellaan, takana useita keskenmenoja ja paljon lapsettomuustutkimuksia ja vuosien yritys. Juuri kun oli aika koeputkihedelmöityksen suunnittelua varten totesin olevani raskaana. Tällä hetkellä kaikki näyttää olevan hyvin. Rakenneultraa odotellaan, joka on lokakuun alussa.
      Liikkeetkin tuntuvat jo.
      Olin jo asennoitunut, että lapsettomiksi tässä jäädään, kun ikääkin on jo reilusti yli 30. Aluksi oli vaikeuksia sopeutua ajatukseen, että lapsi on tulossa suuren keskenmenon pelon takia. Mutta nyt tuntuu asia muuttuvan koko ajan todellisemmaksi.

• Mamma 2010

Heippa taas pitästä aikaa. Tänään viikkoja kasassa 19 4 ja maha on alkanut kasvaa todella paljon. Rakenneultraa odotellaan kovasti, joka onkin jo ensi viikon tiistaina. Toiv. kaikki olisi hyvin ja toiv. pikkuinen näyttäytyisi meille, jotta saataisiin tietää kumpiko rakas sieltä on tulossa. Ikää tosiaan minulla 25 ja ensimmäistä odotellaan.
        Kovasti olen alkanut nähdä vauvoista unia ja yhden todella huvittavan unen näin täsäs joku aika sitten, synnytyin tyttövauvan ja otin tytön käsivarsilleni ja menin hänen lähelleen naurattaakseni häntä ja hän rupesi nuolemaan minun kasvoja. Ihan nauratti näin jälkikäteen. Olen myös hyvin paljon nähnyt tyttövauvoista unia, että viittaakohan se sitten siihen, että tyttö on tulossa, tiedä häntä :) Myön potkuja olen saanut tuntea jo muutaman viikon ja hätäännyt jos niitä potkuja en ole tuntenut muutamana tuntiin. Pitää ihan mahaa tökkiä josko sieltä liikettä alkaisi tuntumaan, ei varmaan pitäisi olla näin hermoheikko, he. Mutta kaikille oikein ihanaa odotusaikaa ja sitähän tämä tottavie on :O

• ninninni
        Mamma 2010 kirjoitti:

Heippa taas pitästä aikaa. Tänään viikkoja kasassa 19 4 ja maha on alkanut kasvaa todella paljon. Rakenneultraa odotellaan kovasti, joka onkin jo ensi viikon tiistaina. Toiv. kaikki olisi hyvin ja toiv. pikkuinen näyttäytyisi meille, jotta saataisiin tietää kumpiko rakas sieltä on tulossa. Ikää tosiaan minulla 25 ja ensimmäistä odotellaan.
        Kovasti olen alkanut nähdä vauvoista unia ja yhden todella huvittavan unen näin täsäs joku aika sitten, synnytyin tyttövauvan ja otin tytön käsivarsilleni ja menin hänen lähelleen naurattaakseni häntä ja hän rupesi nuolemaan minun kasvoja. Ihan nauratti näin jälkikäteen. Olen myös hyvin paljon nähnyt tyttövauvoista unia, että viittaakohan se sitten siihen, että tyttö on tulossa, tiedä häntä :) Myön potkuja olen saanut tuntea jo muutaman viikon ja hätäännyt jos niitä potkuja en ole tuntenut muutamana tuntiin. Pitää ihan mahaa tökkiä josko sieltä liikettä alkaisi tuntumaan, ei varmaan pitäisi olla näin hermoheikko, he. Mutta kaikille oikein ihanaa odotusaikaa ja sitähän tämä tottavie on :O

Moikka, ajattelin kanssa liittyä seuraan vaikka la onkin 31.1. Tarpeeks läheltä liippaa, eikö ;)
        Just vietin 28v synttäreitä ja ensimmäinen on tulossa, 4D-ultran mukaan selkeesti poika. Tosi hyvä olo on ollut koko ajan, itse asiassa niin vähän oireita ettei ilman ultraääntä uskois raskaana olevansakaan. Kyselinkin tossa toisessa ketjussa samalla nimimerkillä onko muita joilla näin pieni maha ja liikkeitä en tunne vielä ollenkaan, mikä vähän harmittaa. Lääkärin mukaan oikean kokoinen ja terve muksu,joten Tanja V, ota ihan iisisti, mäkin yritän, ymmärsin että jos istukka on edessä se vaimentaa vauvan potkuja niin että tuntuvat vasta pidemmällä raskaudessa?
        Iloista odotusta kaikille, mä meen nyt keittää yöteet :)

• hazel25
        ninninni kirjoitti:

Moikka, ajattelin kanssa liittyä seuraan vaikka la onkin 31.1. Tarpeeks läheltä liippaa, eikö ;)
        Just vietin 28v synttäreitä ja ensimmäinen on tulossa, 4D-ultran mukaan selkeesti poika. Tosi hyvä olo on ollut koko ajan, itse asiassa niin vähän oireita ettei ilman ultraääntä uskois raskaana olevansakaan. Kyselinkin tossa toisessa ketjussa samalla nimimerkillä onko muita joilla näin pieni maha ja liikkeitä en tunne vielä ollenkaan, mikä vähän harmittaa. Lääkärin mukaan oikean kokoinen ja terve muksu,joten Tanja V, ota ihan iisisti, mäkin yritän, ymmärsin että jos istukka on edessä se vaimentaa vauvan potkuja niin että tuntuvat vasta pidemmällä raskaudessa?
        Iloista odotusta kaikille, mä meen nyt keittää yöteet :)

Moi. Totta kai tänne saa muutkin tulla jutteleen. Kivaa vaihdella kuulumisia. Sinä, jolla oli ollut useita keskenmenoja ja tulossa hedelmöityshoitoja, on varmasti upeaa kun raskaus on jo näin pitkällä. Alkaa varmasti helpottamaan se ahdistus mikä teillä on miehenne kanssa ollut. En itse voi kuvitellakaan miltä tuollainen tuntuisi. Meillä tärppäsi jo toisella kerralla, ja silloinkin ajattelin, että tuleekohan tästä koskaan mitään. Vaikka yleensä olen hyvin kärsivällinen, niin tällaisissa isoissa asioissa ei vaan jaksaisi odotella. Onnea hirveästi teille!

Toissapäivänä tunsin kolme pientä potkua masussa, mutta sen jälkeen ei oo tuntunu mitään. Viikot oli sillon 16 2. Mullekin kätilö sanoi, että istukan paikan takia liikkeitä ei välttämättä tunne niin aikaisin kuin muut. Oon kyllä silti varma, että ne niitä potkuja oli, kun ei samanlaista tunnetta ole koskaan ennen mahassa ollu, ikäänkuin elohiiri siellä olisi ollut todella pienellä alueella kolmen nykäyksen verran. En tässä jaksa enää hermoilla, kyllä sen varmasti jostain huomaisi, jos vauvalla oikeasti olisi joku huonosti.Tänään on luvassa hammashuollon luento, saa nähdä joutuuko sieltäkin ravaamaan kesken kaiken vessaan:) Ei vaiska, ei se oo hauskaa:)

• Heips!Päätimpä tuoda oman tervehdykseni tähän kivaan ketjuun,meilläkin kun odotetaan helmivauvaa.Lapsi on meille molemmille kolmas,mutta siis ensimmäinen yhteinen.Itselläni on kaksi poikalasta 14 ja 16v. ja miehelläni tyttö 18v.ja poika 14v.Kävimme tänään rakenneultrassa,ja lääkäri aprikoi kohdussa kasvavan ihmistaimen tytöksi..Virheen sattuessa ei kuulemma saa mennä valittamaan..Raskausviikot,tasan 20,pitivät mittojen mukaan juurikin paikkansa.
      Kyselin tänään sikainfluenssa rokotteesta lääkäri siskoltani,ja hän meinasi vallan hermostua,kun emmin ottaakko rokote,vai jättää ottamatta vain mahdollisten rokotteesta tulevien murheiden johdosta.Jos olisi eettisesti oikein,"hän rokottaisi minut jo heti rokotteiden saapuessa",mutta siis oitis,kun rokotteelle näkyy kutsu,huom.ei postitse!,menen sen hakemaan.Jokainen aikuinen ihminenhän ratkaisee tuon asian henkilökohtaisesti,enkä tässä nyt tosiaankaan neuvo muita,kunhan kirjasin oman aikomukseni.
      Ilmat viilenee,ja täytynee ruveta miettimään,mikähän palttoo se menee ensimmäisillä oikeesti kylmemmillä säillä päälle..Ei ainakaan omat syys-,tai talvitakit!!!
      Oikein värikylläistä syksyn alkua kaikille!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      97
      1968
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1380
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1153
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1047
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      121
      1042
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      893
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      811
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      802
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      761
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      713
    Aihe