Alfasalpaaja, onko tuttu

kenelle?

Minulle lääkäri enempiä kyselemättä vaihtoi beetasalpaajan tilalle alfasalpaajan. Mitenhän se eroaa pitkällä tähtäimellä beetasta, onko kellään kokemuksia.

Vaivana minulla on ollut korkea verenpaine ja aamuöiset sydämet tykyttelykohtaukset.

4

3439

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lääke,

koska kukaan ei ole siitä kuullut tai ei ainakaan ole saanut kokemuksia. Itsekin syön beettoja enkä ollut alfoista kuullutkaan. Mutta kyllä niistä Googlella tietoo löytyy.
      Miehille mielenkiintoista, että ne näyttäisivät auttavan eturauhasvaivaankin omalla tavallaan ja kaikille on hyvää se, että parantavat ääreisverenkiertoa millä on merkitystä sokeritautisille.

• ghf

Alfasalpaajat ovat yksistä vaarallisimmista lääkkeistä jota tiedän.

• Huhuilija-pöllö

Lopettakaa huhupuhe-roskan levittely ja laittakaa viitteet tutkimuksiin, jos uskotte että teillä on faktoja.

• Anonyymi

Itselläni todettiin feokromosytooma ja koska kasvain oli jo päässyt kasvamaan kookkaaksi lisämunuaisessa, määrättiin minut leikkaukseen. Syön normaalisti verenpaineeseen kahta verenpainelääkettä sekä beta-salpaajaa päivittäin. Nyt minulta lopetettiin beta-salpaaja, koska 2 viikkoa ennen leikkausta, minun on otettava alfa-salpaajaa. Lääkkeen otto aloitettiin meilahdessa valvonnassa, jossa oli määrä olla 2-3 tuntia. Verenpainetta mitattiin 45 minuutin välein istuen ja seisten.
      Minulla alfa-salpaaja aiheutti huiman yläpaineen laskun, joka normaalisti on lääkkeiden kanssa 135-160/80-90. Yläpaine laski 60:een ja leposyke nousi 165:een/min. Lisäksi nenäni meni tukkoon ja hengittäminen oli vaikeaa. Hengästyin jo istuessani paikalla. Jouduin sydänfilmiin, mutta iskeemaa/ värinöitä ei todettu. Kuvat olivat siistit. Jatkan alfan syömistä kotona ja olen päivittäin lääkäriin ja hoitajaan yhteydessä. Tarkkailen myös paineitani ja pulssiani. Alfaa syön leikkaukseen asti, jotta komplikaatioita ei leikkauksen aikana tulisi. Alfa-salpaaja lopetetaan myös samalla leikkaus päivänä. Nuo puheet vaarallisuudesta... no, kaikki lääkkeet ovat vaarallisia, jos ne eivät sovi henkilölle, tai niitä nautitaan väärin. Onneksi minulle on valvonta/kontrolli järjestetty koko alfa-salpaajan ajaksi. Turhia huhuja on turha täällä levitellä "vaarallisimmasta" lääkkeistä. Huumeet ovat vaarallisia kaikessa muodossa, niistä saisi minun mielestäni ennemmin huutaa täällä vaarallisiksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet toisen kanssa

...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      224
      1556
    2. Näytit taas lihoneen.

Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      29
      1403
    3. Kuka teistä on paras nainen

A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      61
      1269
    4. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1242
    5. Onko jotain mistä

Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1204
    6. Osaako joku selittää tätä

Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      75
      1172
    7. Jos me joskus nähtäisiin

niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1163
    8. Koska vietät

Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      998
    9. Lesken uusi

Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans
      Puolanka
      18
      962
    10. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      177
      865
    Aihe