Minulle lääkäri enempiä kyselemättä vaihtoi beetasalpaajan tilalle alfasalpaajan. Mitenhän se eroaa pitkällä tähtäimellä beetasta, onko kellään kokemuksia.
Vaivana minulla on ollut korkea verenpaine ja aamuöiset sydämet tykyttelykohtaukset.
Alfasalpaaja, onko tuttu
4
3149
Vastaukset
- lääke,
koska kukaan ei ole siitä kuullut tai ei ainakaan ole saanut kokemuksia. Itsekin syön beettoja enkä ollut alfoista kuullutkaan. Mutta kyllä niistä Googlella tietoo löytyy.
Miehille mielenkiintoista, että ne näyttäisivät auttavan eturauhasvaivaankin omalla tavallaan ja kaikille on hyvää se, että parantavat ääreisverenkiertoa millä on merkitystä sokeritautisille. - ghf
Alfasalpaajat ovat yksistä vaarallisimmista lääkkeistä jota tiedän.
- Huhuilija-pöllö
Lopettakaa huhupuhe-roskan levittely ja laittakaa viitteet tutkimuksiin, jos uskotte että teillä on faktoja.
- Anonyymi
Itselläni todettiin feokromosytooma ja koska kasvain oli jo päässyt kasvamaan kookkaaksi lisämunuaisessa, määrättiin minut leikkaukseen. Syön normaalisti verenpaineeseen kahta verenpainelääkettä sekä beta-salpaajaa päivittäin. Nyt minulta lopetettiin beta-salpaaja, koska 2 viikkoa ennen leikkausta, minun on otettava alfa-salpaajaa. Lääkkeen otto aloitettiin meilahdessa valvonnassa, jossa oli määrä olla 2-3 tuntia. Verenpainetta mitattiin 45 minuutin välein istuen ja seisten.
Minulla alfa-salpaaja aiheutti huiman yläpaineen laskun, joka normaalisti on lääkkeiden kanssa 135-160/80-90. Yläpaine laski 60:een ja leposyke nousi 165:een/min. Lisäksi nenäni meni tukkoon ja hengittäminen oli vaikeaa. Hengästyin jo istuessani paikalla. Jouduin sydänfilmiin, mutta iskeemaa/ värinöitä ei todettu. Kuvat olivat siistit. Jatkan alfan syömistä kotona ja olen päivittäin lääkäriin ja hoitajaan yhteydessä. Tarkkailen myös paineitani ja pulssiani. Alfaa syön leikkaukseen asti, jotta komplikaatioita ei leikkauksen aikana tulisi. Alfa-salpaaja lopetetaan myös samalla leikkaus päivänä. Nuo puheet vaarallisuudesta... no, kaikki lääkkeet ovat vaarallisia, jos ne eivät sovi henkilölle, tai niitä nautitaan väärin. Onneksi minulle on valvonta/kontrolli järjestetty koko alfa-salpaajan ajaksi. Turhia huhuja on turha täällä levitellä "vaarallisimmasta" lääkkeistä. Huumeet ovat vaarallisia kaikessa muodossa, niistä saisi minun mielestäni ennemmin huutaa täällä vaarallisiksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1155965Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324067- 823352
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182986Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522054Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004- 1431795
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431787Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569