Ihme höytyvä...?!

What?

Sisustin pari päivää sitten uuden, kypsän akvaarion. Runsaasti kasveja ja omenapuun oksia. Nyt omenapuun oksien päälle on ilmestynyt kummallinen, läpikuultava höytyväkerros. Mitä hittoa se on? Untuvamaista, vaaleaa höytyvää on tasaisesti koko pinnalla, kaikissa omenapuun oksissa. Näkyy kun läheltä katsoo.

Oksat oli olleet kuivina useamman kuukauden, ne kuorittiin ja liotettiin muutama päivä vedessä kunnes liotusvesi pysyi kirkkaana. Vesi ei olekaan värjäytynyt ja vesiarvotkin ovat kunnossa...mutta mitä tuo untuva on oksien pinnalla??

Akvaariossa ei ole vielä muita kaloja kuin partamonni, ja sekin on muuton jälkeen ollut niin ujona ettei ole vielä oksiin koskenut, piileskellyt vain.

5

503

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fish KING

Miten/millä/kauanko akva kypsyi?

Tuota höttöä tulee tuoreen akvan koristeiden/kasvien pinnoille aina jos ollaan liian hätäisiä kypsytyksen kanssa, häviää kyllä aikanaan.

• What?

Tää on mun alottama ketju, näin kypsytin.
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/8275975

Ja kypsytys meni oppikirjan mukasesti....olen jatkanut nitriitin ja nitraatin mittauksia sen jälkeenkin, kun allas oli kypsä. Vaihdettiin vettä että saatiin nitraatit 10mg tasolle. Siitä taitaa olla n. viikko kun nitriitti laski nollille ja joka päivä on nollat ollu. Kalojakin jo akvassa. Höytyvää ei ole kasveissa eikä kivissä eikä mangroveissa!

Otettiin oksat pois ja laitettiin saaviin, ne oli ihan limaisia. Kokeiltiin yks oksa silleen, että kuorittiin vielä yks kerros siitä pois, ja laitettiin testiks akvaan eilen. Vielä ei oo höytyvää...

• tulipyrstö
        What? kirjoitti:

Tää on mun alottama ketju, näin kypsytin.
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/8275975

Ja kypsytys meni oppikirjan mukasesti....olen jatkanut nitriitin ja nitraatin mittauksia sen jälkeenkin, kun allas oli kypsä. Vaihdettiin vettä että saatiin nitraatit 10mg tasolle. Siitä taitaa olla n. viikko kun nitriitti laski nollille ja joka päivä on nollat ollu. Kalojakin jo akvassa. Höytyvää ei ole kasveissa eikä kivissä eikä mangroveissa!

Otettiin oksat pois ja laitettiin saaviin, ne oli ihan limaisia. Kokeiltiin yks oksa silleen, että kuorittiin vielä yks kerros siitä pois, ja laitettiin testiks akvaan eilen. Vielä ei oo höytyvää...

Laitoitko Easy-life ffm ainetta akvarioon?
        Mulla tulee aina hetkeksi höytyvää veden parannus aineen laiton jälkeen.

• What?
        tulipyrstö kirjoitti:

Laitoitko Easy-life ffm ainetta akvarioon?
        Mulla tulee aina hetkeksi höytyvää veden parannus aineen laiton jälkeen.

ja höytyvää ei ollut missään muualla kuin omenapuun oksien pinnalla. Kuin sellainen läpinäkyvä kerros siinä. Sitten kun otti oksat pois, niin olivat limaisia....huonosti kuorittu vai mikähän on...?

• tulipyrstö
        What? kirjoitti:

ja höytyvää ei ollut missään muualla kuin omenapuun oksien pinnalla. Kuin sellainen läpinäkyvä kerros siinä. Sitten kun otti oksat pois, niin olivat limaisia....huonosti kuorittu vai mikähän on...?

fish KING:n ajatus tuntuu oikealta sen liman aiheuttajana,
        joten vastaile niihin kysymyksiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      253
      4567
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      130
      2985
    3. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      41
      2752
    4. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      74
      1730
    5. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      106
      1574
    6. Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?

Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn
      Maailman menoa
      22
      1468
    7. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      55
      1324
    8. Kehtaisitko näyttäytyä

kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      93
      1235
    9. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      205
      1098
    10. Missä kunnassa kaivattusi asuu

Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      47
      1085
    Aihe