Sisustin pari päivää sitten uuden, kypsän akvaarion. Runsaasti kasveja ja omenapuun oksia. Nyt omenapuun oksien päälle on ilmestynyt kummallinen, läpikuultava höytyväkerros. Mitä hittoa se on? Untuvamaista, vaaleaa höytyvää on tasaisesti koko pinnalla, kaikissa omenapuun oksissa. Näkyy kun läheltä katsoo.
Oksat oli olleet kuivina useamman kuukauden, ne kuorittiin ja liotettiin muutama päivä vedessä kunnes liotusvesi pysyi kirkkaana. Vesi ei olekaan värjäytynyt ja vesiarvotkin ovat kunnossa...mutta mitä tuo untuva on oksien pinnalla??
Akvaariossa ei ole vielä muita kaloja kuin partamonni, ja sekin on muuton jälkeen ollut niin ujona ettei ole vielä oksiin koskenut, piileskellyt vain.
Ihme höytyvä...?!
5
500
Vastaukset
- fish KING
Miten/millä/kauanko akva kypsyi?
Tuota höttöä tulee tuoreen akvan koristeiden/kasvien pinnoille aina jos ollaan liian hätäisiä kypsytyksen kanssa, häviää kyllä aikanaan.- What?
Tää on mun alottama ketju, näin kypsytin.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8275975
Ja kypsytys meni oppikirjan mukasesti....olen jatkanut nitriitin ja nitraatin mittauksia sen jälkeenkin, kun allas oli kypsä. Vaihdettiin vettä että saatiin nitraatit 10mg tasolle. Siitä taitaa olla n. viikko kun nitriitti laski nollille ja joka päivä on nollat ollu. Kalojakin jo akvassa. Höytyvää ei ole kasveissa eikä kivissä eikä mangroveissa!
Otettiin oksat pois ja laitettiin saaviin, ne oli ihan limaisia. Kokeiltiin yks oksa silleen, että kuorittiin vielä yks kerros siitä pois, ja laitettiin testiks akvaan eilen. Vielä ei oo höytyvää... - tulipyrstö
What? kirjoitti:
Tää on mun alottama ketju, näin kypsytin.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8275975
Ja kypsytys meni oppikirjan mukasesti....olen jatkanut nitriitin ja nitraatin mittauksia sen jälkeenkin, kun allas oli kypsä. Vaihdettiin vettä että saatiin nitraatit 10mg tasolle. Siitä taitaa olla n. viikko kun nitriitti laski nollille ja joka päivä on nollat ollu. Kalojakin jo akvassa. Höytyvää ei ole kasveissa eikä kivissä eikä mangroveissa!
Otettiin oksat pois ja laitettiin saaviin, ne oli ihan limaisia. Kokeiltiin yks oksa silleen, että kuorittiin vielä yks kerros siitä pois, ja laitettiin testiks akvaan eilen. Vielä ei oo höytyvää...Laitoitko Easy-life ffm ainetta akvarioon?
Mulla tulee aina hetkeksi höytyvää veden parannus aineen laiton jälkeen. - What?
tulipyrstö kirjoitti:
Laitoitko Easy-life ffm ainetta akvarioon?
Mulla tulee aina hetkeksi höytyvää veden parannus aineen laiton jälkeen.ja höytyvää ei ollut missään muualla kuin omenapuun oksien pinnalla. Kuin sellainen läpinäkyvä kerros siinä. Sitten kun otti oksat pois, niin olivat limaisia....huonosti kuorittu vai mikähän on...?
- tulipyrstö
What? kirjoitti:
ja höytyvää ei ollut missään muualla kuin omenapuun oksien pinnalla. Kuin sellainen läpinäkyvä kerros siinä. Sitten kun otti oksat pois, niin olivat limaisia....huonosti kuorittu vai mikähän on...?
fish KING:n ajatus tuntuu oikealta sen liman aiheuttajana,
joten vastaile niihin kysymyksiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen mukaan rasismi on huumoria
Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀1976122Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä
ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis1605689BOIKOTOIN - Ei mitään Suomi.fi postilaatikoita käyttöön
Ainakaan minulle! Vai että pitäisi alkaa siellä käyädä katselemassa tammikuusta 2026 siis periaatteessa päivittäin että2474257- 2333579
Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava
Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main1293395Mitkäs nuorisoporukat ovat toisia nuoria ryöstelleet (selvää rassismia)
No poliisi kertoo, että maahanmuuttajataustaisia ovat, ja isot porukat sillä yhden suomalaisen uhrin kimpussa on ollut j503346Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta
Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome1273224HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi
Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok212966Ei kahta sanaa etteikö Petteri Orpo hyväksy rasismia
Koska jatkaa hallituksessa rasistisen perussuomalaisiksi itseään kutsuvan puolueen kanssa. Se on Petteri Orpon arvomaai112497Töppö-persut ovat todella tyhmiä
sen kertoo tämäkin avaus: "Persujen suosio vain laskee" Töppö-persu vaan unohtaa, että ennen tätä galluppia persujen kan22349