Ihme höytyvä...?!

What?

Sisustin pari päivää sitten uuden, kypsän akvaarion. Runsaasti kasveja ja omenapuun oksia. Nyt omenapuun oksien päälle on ilmestynyt kummallinen, läpikuultava höytyväkerros. Mitä hittoa se on? Untuvamaista, vaaleaa höytyvää on tasaisesti koko pinnalla, kaikissa omenapuun oksissa. Näkyy kun läheltä katsoo.

Oksat oli olleet kuivina useamman kuukauden, ne kuorittiin ja liotettiin muutama päivä vedessä kunnes liotusvesi pysyi kirkkaana. Vesi ei olekaan värjäytynyt ja vesiarvotkin ovat kunnossa...mutta mitä tuo untuva on oksien pinnalla??

Akvaariossa ei ole vielä muita kaloja kuin partamonni, ja sekin on muuton jälkeen ollut niin ujona ettei ole vielä oksiin koskenut, piileskellyt vain.

5

437

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fish KING

      Miten/millä/kauanko akva kypsyi?

      Tuota höttöä tulee tuoreen akvan koristeiden/kasvien pinnoille aina jos ollaan liian hätäisiä kypsytyksen kanssa, häviää kyllä aikanaan.

      • What?

        Tää on mun alottama ketju, näin kypsytin.
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/8275975

        Ja kypsytys meni oppikirjan mukasesti....olen jatkanut nitriitin ja nitraatin mittauksia sen jälkeenkin, kun allas oli kypsä. Vaihdettiin vettä että saatiin nitraatit 10mg tasolle. Siitä taitaa olla n. viikko kun nitriitti laski nollille ja joka päivä on nollat ollu. Kalojakin jo akvassa. Höytyvää ei ole kasveissa eikä kivissä eikä mangroveissa!

        Otettiin oksat pois ja laitettiin saaviin, ne oli ihan limaisia. Kokeiltiin yks oksa silleen, että kuorittiin vielä yks kerros siitä pois, ja laitettiin testiks akvaan eilen. Vielä ei oo höytyvää...


      • tulipyrstö
        What? kirjoitti:

        Tää on mun alottama ketju, näin kypsytin.
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/8275975

        Ja kypsytys meni oppikirjan mukasesti....olen jatkanut nitriitin ja nitraatin mittauksia sen jälkeenkin, kun allas oli kypsä. Vaihdettiin vettä että saatiin nitraatit 10mg tasolle. Siitä taitaa olla n. viikko kun nitriitti laski nollille ja joka päivä on nollat ollu. Kalojakin jo akvassa. Höytyvää ei ole kasveissa eikä kivissä eikä mangroveissa!

        Otettiin oksat pois ja laitettiin saaviin, ne oli ihan limaisia. Kokeiltiin yks oksa silleen, että kuorittiin vielä yks kerros siitä pois, ja laitettiin testiks akvaan eilen. Vielä ei oo höytyvää...

        Laitoitko Easy-life ffm ainetta akvarioon?
        Mulla tulee aina hetkeksi höytyvää veden parannus aineen laiton jälkeen.


      • What?
        tulipyrstö kirjoitti:

        Laitoitko Easy-life ffm ainetta akvarioon?
        Mulla tulee aina hetkeksi höytyvää veden parannus aineen laiton jälkeen.

        ja höytyvää ei ollut missään muualla kuin omenapuun oksien pinnalla. Kuin sellainen läpinäkyvä kerros siinä. Sitten kun otti oksat pois, niin olivat limaisia....huonosti kuorittu vai mikähän on...?


      • tulipyrstö
        What? kirjoitti:

        ja höytyvää ei ollut missään muualla kuin omenapuun oksien pinnalla. Kuin sellainen läpinäkyvä kerros siinä. Sitten kun otti oksat pois, niin olivat limaisia....huonosti kuorittu vai mikähän on...?

        fish KING:n ajatus tuntuu oikealta sen liman aiheuttajana,
        joten vastaile niihin kysymyksiin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      296
      3178
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      234
      1723
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      86
      1254
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1243
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1149
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1148
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      43
      1020
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      954
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      896
    10. Liikennesäännöt

      Uuden ohitustien myötä torkkolantieltä tulevia kuuluu väistää tai ainakin kuuluisi väistää, jos he tulevat ollintielle.
      Pyhäjärvi
      11
      814
    Aihe