Ihme höytyvä...?!

What?

Sisustin pari päivää sitten uuden, kypsän akvaarion. Runsaasti kasveja ja omenapuun oksia. Nyt omenapuun oksien päälle on ilmestynyt kummallinen, läpikuultava höytyväkerros. Mitä hittoa se on? Untuvamaista, vaaleaa höytyvää on tasaisesti koko pinnalla, kaikissa omenapuun oksissa. Näkyy kun läheltä katsoo.

Oksat oli olleet kuivina useamman kuukauden, ne kuorittiin ja liotettiin muutama päivä vedessä kunnes liotusvesi pysyi kirkkaana. Vesi ei olekaan värjäytynyt ja vesiarvotkin ovat kunnossa...mutta mitä tuo untuva on oksien pinnalla??

Akvaariossa ei ole vielä muita kaloja kuin partamonni, ja sekin on muuton jälkeen ollut niin ujona ettei ole vielä oksiin koskenut, piileskellyt vain.

5

521

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fish KING

Miten/millä/kauanko akva kypsyi?

Tuota höttöä tulee tuoreen akvan koristeiden/kasvien pinnoille aina jos ollaan liian hätäisiä kypsytyksen kanssa, häviää kyllä aikanaan.

• What?

Tää on mun alottama ketju, näin kypsytin.
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/8275975

Ja kypsytys meni oppikirjan mukasesti....olen jatkanut nitriitin ja nitraatin mittauksia sen jälkeenkin, kun allas oli kypsä. Vaihdettiin vettä että saatiin nitraatit 10mg tasolle. Siitä taitaa olla n. viikko kun nitriitti laski nollille ja joka päivä on nollat ollu. Kalojakin jo akvassa. Höytyvää ei ole kasveissa eikä kivissä eikä mangroveissa!

Otettiin oksat pois ja laitettiin saaviin, ne oli ihan limaisia. Kokeiltiin yks oksa silleen, että kuorittiin vielä yks kerros siitä pois, ja laitettiin testiks akvaan eilen. Vielä ei oo höytyvää...

• tulipyrstö
        What? kirjoitti:

Tää on mun alottama ketju, näin kypsytin.
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/8275975

Ja kypsytys meni oppikirjan mukasesti....olen jatkanut nitriitin ja nitraatin mittauksia sen jälkeenkin, kun allas oli kypsä. Vaihdettiin vettä että saatiin nitraatit 10mg tasolle. Siitä taitaa olla n. viikko kun nitriitti laski nollille ja joka päivä on nollat ollu. Kalojakin jo akvassa. Höytyvää ei ole kasveissa eikä kivissä eikä mangroveissa!

Otettiin oksat pois ja laitettiin saaviin, ne oli ihan limaisia. Kokeiltiin yks oksa silleen, että kuorittiin vielä yks kerros siitä pois, ja laitettiin testiks akvaan eilen. Vielä ei oo höytyvää...

Laitoitko Easy-life ffm ainetta akvarioon?
        Mulla tulee aina hetkeksi höytyvää veden parannus aineen laiton jälkeen.

• What?
        tulipyrstö kirjoitti:

Laitoitko Easy-life ffm ainetta akvarioon?
        Mulla tulee aina hetkeksi höytyvää veden parannus aineen laiton jälkeen.

ja höytyvää ei ollut missään muualla kuin omenapuun oksien pinnalla. Kuin sellainen läpinäkyvä kerros siinä. Sitten kun otti oksat pois, niin olivat limaisia....huonosti kuorittu vai mikähän on...?

• tulipyrstö
        What? kirjoitti:

ja höytyvää ei ollut missään muualla kuin omenapuun oksien pinnalla. Kuin sellainen läpinäkyvä kerros siinä. Sitten kun otti oksat pois, niin olivat limaisia....huonosti kuorittu vai mikähän on...?

fish KING:n ajatus tuntuu oikealta sen liman aiheuttajana,
        joten vastaile niihin kysymyksiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persut ja Tall poppy -syndrooma

Persut ovat uhranneet käytännössä koko elämänsä lannistaakseen tai sabotoidakseen yksilöitä, jotka erottuvat joukosta ky
      Maailman menoa
      21
      4992
    2. Oot mahtava tyyppi

En tiedä luetko palstaa. Koitan siitä huolimatta. Oot mun mielestä tosi erityinen tyyppi. Nopeesti taisin ihastua. Jot
      Ikävä
      44
      4864
    3. Orpo: Seuraavalla hallituksella ei ole yhtään enempää rahaa

Valtiovarainministeriön virka-arvion mukaan julkisen talouden sopeutuksen tarve on noin kymmenen miljardia euroa ensi va
      Maailman menoa
      237
      4091
    4. Suomen kieli hiipuu vähitellen Vantaalla

nykytahdilla jo joka kolmas vantaalainen on vieraskielinen 2030-luvun alussa. Maahanmuutto, suomalaisten alhainen synty
      Maailman menoa
      57
      3768
    5. Miksi vihereät ja vasemmisto haluavat tuhota tämän maan?

He halusivat, että kannabis tulisi lailliseksi? - eikö kylliksi nuoria tuhota jo nyt huumeilla? - kannabis tuhosi minun
      Maailman menoa
      126
      3669
    6. Sofia servasi Pikku-Villen suvereenisti

– Ihanko tosissaan tuleva sosiaali- ja terveysministeri hyökkää oppositiopuolueen puheenjohtajaa vastaan siksi, että täm
      Maailman menoa
      91
      3234
    7. Kun puolustusvoimat on huolissaan nuorison huonosta kunnosta

ajatellen varusmiespalvelusta(kun moni joutuu keskeyttään), niin johan tuli joku yliopiston vasemmistonainen selittään,
      Maailman menoa
      133
      2150
    8. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      9
      1507
    9. Ikävän karkoitukseen klassikkokysymys

Mikä biisi saa hymyn huulille ja ajatukset mukavasti siihen yhteen ja ainoaan? 🤩 Laita biisin sanat, älä linkkiä. Alo
      Ikävä
      12
      1120
    10. Elämäni rakkaus

Sitä sinä olet minulle ollut. Siksi tämä on kai niin vaikeaa. Jos sinä luopuisit niin ehkä se tulisi luonnostaan sitten
      Ikävä
      63
      987
    Aihe