surkea verrattuna Opel Insignia OPC:n 2.8 V6 turboon. OPC:ssä on pienempi pannu ja vain yksi turbo, ja silti tehoa on 325 heppaa ja BMW:n 3 litrasessa tuplaturbossa vain juuri ja juuri yli 300 hv. Huomaa että BMW opettelee vasta turbojen tekemistä, mutta muut merkit ovat kumminkin jo painaneet ohi. Saa nähdä millainen fiasko tulee Bemun M mallien turboista verrattuna muiden valmistajien moottoreihin.
BMW:n 3 litranen
48
1602
Vastaukset
- monelta
muultakin parempia turboja kuin Bemarilta. RS Focuksessa 2.5l turbo ja tehot samat kuin 335i:ssä. Myös Mitsun 2l turbo tarjoaa suunnilleen samat tehot kuin 335i.
- VapariVette
Mikään ei voita kuutiotuumia kun vääntöä ja tehoa halutaan. Kasi tykitää jytäkämmin.
- kaikkien
VapariVette kirjoitti:
Mikään ei voita kuutiotuumia kun vääntöä ja tehoa halutaan. Kasi tykitää jytäkämmin.
moottorit häviävät maailman tehokkaimmalle kilpa-automoottorille joka oli 1,5litrainen 1500hv BMW:n f1 moottori. Onhan tuo BMW 3,0 bensaturbo 326heppainen mallissa 740i,Sopivan miedosti ahdettuna.Ja uusi 3,0d on jo 306heppainen.Ja miksi BMW:n pitäisi kiskoa enempi tuosta tehoa?BMW:llä on niin paljon muita tehokkaita moottoreita:esim. ahdettu V8 4,4litrainen 407hv ja 555hv versiot ja 6,0 V12 544hv.
- ja voitti uutena
"uutena" turbo teknologiallaan heti kaikki testit, sama moottori voitta edelleen monia testejä. Ei se oli tehty tehokkaaksi, toimii jokakierrosalueella ja kulutus pientä... M3 on sitten taas tehty radalle. bmw käyttää kahta erikokoista turboi, pientä joka herää heti ja isompi herää täten.
- 335cia
Kyllä minun autossa ainakin on 326hv.
On ihan BMW:n ohjelma ja asennettiin ennen luovutusta.
Tohon nyt taitaa saada tehoa helposti yli 400hv, mutta en ainakaan
minä taida laittaa. - Noitahan on
käytetty jo vuosikausia. Taidat muistella vielä 80-luvun turbosaabia jossa oli se potku, johtuen yhdestä turbosta.
- tietoa?
Noitahan on kirjoitti:
käytetty jo vuosikausia. Taidat muistella vielä 80-luvun turbosaabia jossa oli se potku, johtuen yhdestä turbosta.
Ilmeisesti tiedät jotain mitä minä en, niin luettelepa nyt kaikki ne sekventiaalisesti ahdetut bensaturbot joita "on käytetty jo vuosikausia"...?
- Ooppelin
vanhanaikaisuus tuossa koneessa näkyy kulutuslukemissä,jotka ovat yli 2litraa korkeammat kuin BMW:ssä!Tais olla opelin kone jo uutena jäljessä muita...
- ....................
Luuletko tosiaan, että BMW otti kaikki tehot irti ko. koneesta? Eivät millään olisi saaneet enempää irti? Vain idiootti olettaa noin. Ehkä ei ollut syytä ja tarvetta rääkätä koneesta enempää irti? Tuo Opelin OPC kulkee suoralla lujaa, mutta testejä kun katselet niin se ei mitään muuta teekään kun kulkee suoralla lujaa. Eiköhän BMW:n tietotaito samaan riittäisi, mutta niillä kun autojen suunnittelussa on muutkin asiat tärkeitä kuin suoranopeus / -kiihtyvyys.
- Anonyymi
👍😁
- suikkapää
BMW:n ikivanha M3 CSL 1990-luvulla tuotti 346 heppaa ILMAN turboja 3,2-litran tilavuudesta.
Mihin Opel on pystynyt ?
Tämän uuden turbomoottorin tarkoitus ei olekaan tuottaa loputonta huipputehoa vaan järeästi vääntöä koko kierroslukualueella ja taloudellisesti.
Auttaisi, jos perehtyisit moottorinsuunnitteluun:
aina ei ole tarkoitus kaivaa suurinta maksimaalista huipputehoa. On olemassa muitakin suunnittelukriteerejä. - täysi paska
Kyseinen insiknia opvc:hän on täysi vitsi, ihan järjetön ja epäonnistunut laitos.
325 heppaa, 0-100km/h 6.0s (joka on kyllä ihan helvetin kauan tuon tehoiseen autoon, parjaamasi bemarin moottori vie jopa 7-sarjalaista nopeammin) ja mikä parasta yhdistetty kulutus 11.4l/100km....
Ja hinnat alkaen 68t€, kuka helvetti maksaa tuollaisen summan oppelista?- ottaa...
huomioon että BMW:n kulutukset eivät pidä koskaan paikkaansa. Taitaa nuo kuluttaa ihan yhtä paljon. Mitä sitten vaikka onkin Opel? Paljon paremman näköinen kuin 335i ja vieläpä neliveto ja paljon enemmän tehoa. Taidat olla juuri näitä "imago-ostajia", ei mitään väliä mitä varusteita tai mikä moottori tai miten ruma koko auto on, kunhan se on BMW.
- Lukkijurpoo
ottaa... kirjoitti:
huomioon että BMW:n kulutukset eivät pidä koskaan paikkaansa. Taitaa nuo kuluttaa ihan yhtä paljon. Mitä sitten vaikka onkin Opel? Paljon paremman näköinen kuin 335i ja vieläpä neliveto ja paljon enemmän tehoa. Taidat olla juuri näitä "imago-ostajia", ei mitään väliä mitä varusteita tai mikä moottori tai miten ruma koko auto on, kunhan se on BMW.
Bemu on aina ihmeen laiska ja kova kulutuksinen käytännössä, mutta paperilla ihan toisin.
- kulutukset
ottaa... kirjoitti:
huomioon että BMW:n kulutukset eivät pidä koskaan paikkaansa. Taitaa nuo kuluttaa ihan yhtä paljon. Mitä sitten vaikka onkin Opel? Paljon paremman näköinen kuin 335i ja vieläpä neliveto ja paljon enemmän tehoa. Taidat olla juuri näitä "imago-ostajia", ei mitään väliä mitä varusteita tai mikä moottori tai miten ruma koko auto on, kunhan se on BMW.
vai ei bemarin kulutukset pidä paikkaansa, käypä huviksesi katsomassa vaikka autoliiton ecotestin tuloksi, niin tiedät millä automerkillä on eniten heittoa ns. todellisessa kulutuksessa.
"paljon enemmän tehoa", mitä hyötyä siitä on, jos auto on hitaampi suorallakin? tuo etupainoinen proomu insignia ei ole lähelläkään ajettavuudessa bemarin 3- tai 5- sarjaa, joten tuosta tehosta ei mitään hyötyä radallakaan.
Saa niitä bemareitakin nelivedolla, mm. 335xi... - oopelin
Lukkijurpoo kirjoitti:
Bemu on aina ihmeen laiska ja kova kulutuksinen käytännössä, mutta paperilla ihan toisin.
tehot olla todellisuudessa alle 300hv? Surkea suorituskyky huomioon ottaen.Ja halvalla rakennettu auto on aina painava,siihen se aina tyssää.
- BMWsti
ottaa... kirjoitti:
huomioon että BMW:n kulutukset eivät pidä koskaan paikkaansa. Taitaa nuo kuluttaa ihan yhtä paljon. Mitä sitten vaikka onkin Opel? Paljon paremman näköinen kuin 335i ja vieläpä neliveto ja paljon enemmän tehoa. Taidat olla juuri näitä "imago-ostajia", ei mitään väliä mitä varusteita tai mikä moottori tai miten ruma koko auto on, kunhan se on BMW.
Loistava vertailupari ja vertailu.
Autot ovat eri kokoluokkaa.
Kulutusvertailu alkaa sanalla "taitaa" eli pelkkää arvailua.
Ulkonäkö lienee "katsojan silmässä"
Insigniat ovat etuvetoisia, neliveto on valinnainen, 335i on takaveto, mutta 335xi on neliveto.
Alle 10% tehoero ei ole "paljon".
Summasummarun olet juuri se imago-ostaja mitä mainostat tekstissäsi , sinulle vain on tärkeintä että saat provottua. - spr
kulutukset kirjoitti:
vai ei bemarin kulutukset pidä paikkaansa, käypä huviksesi katsomassa vaikka autoliiton ecotestin tuloksi, niin tiedät millä automerkillä on eniten heittoa ns. todellisessa kulutuksessa.
"paljon enemmän tehoa", mitä hyötyä siitä on, jos auto on hitaampi suorallakin? tuo etupainoinen proomu insignia ei ole lähelläkään ajettavuudessa bemarin 3- tai 5- sarjaa, joten tuosta tehosta ei mitään hyötyä radallakaan.
Saa niitä bemareitakin nelivedolla, mm. 335xi...Höpö höpö bemaristi. Niitä on tullu ajettua monia eri malleja ja saksalainen toki auton tekee ja täytyy todeta reaalikokemuksella, että mitä ihmeeellistä bemun ajattavuudessa on insigniaan nähden.....paitsi jos sinua koukuttaa mainosmiesten klisee bmw-ajajan auto.....ei käytännössä enää toimi ei todellakaan bemarin eduksi...että bemaristit, jos itsetunto ja realiteetit on kohillaan, niikn älkää ylpeilkö liikaa...niin muistakaa myös hinta, minkä tästä juppibbiilistä joudutte nmaksamaan,,,,,,niin ja ne varusteet. Toki arvostan ko merkkiä, mutta ollaan aidosti realisteja....
- painoa
Älyäppä miertiä autojen painoa eli mitähän tuo bemu painoi, inkku noin 1800kg, mieti sitä ennen ku moiseen lapsellisuuteen sorrut
- ...
ottaa... kirjoitti:
huomioon että BMW:n kulutukset eivät pidä koskaan paikkaansa. Taitaa nuo kuluttaa ihan yhtä paljon. Mitä sitten vaikka onkin Opel? Paljon paremman näköinen kuin 335i ja vieläpä neliveto ja paljon enemmän tehoa. Taidat olla juuri näitä "imago-ostajia", ei mitään väliä mitä varusteita tai mikä moottori tai miten ruma koko auto on, kunhan se on BMW.
aika hyvi jos takapyöräavusteisella obeliskilla uhittelet, nii voi morjens:D
- asentajaietu
nyt menis vertailee opelia ja bemaria.opel on pelastus suomen korjaamoelinkeinolle,voin sen toistakymmentä vuotta autoja korjanneena sanoa.kyllä nämä merkit painii aivan eri sarjassa,bemari superraskaassa,opel höyhensarjassa.
- teinit
yrittää jotenkin nostaa autoaan parempiin piireihin.Ei onnistu,menkää vertailemaan vaikka toyota pellejen sivustoille.
- saksalainen
elä jo tätä päivää äläkä puhu paskaa
- spr
Mites asentaja hyvä selität mm. lukuisat bemareiden 2000-luvun mallien dieselkonerikot??? Itse tiedän kyllä, mikä moottoreiden suunnitelussa on sakemanneilla pettänyt, eli bemari tässä suhteessa on juuri superraskaassa sarjassa=vikojen suhteen. Ja 500-sarjalaisten, no lähinnä koneen osalta dieselit, vaihdelaatikko nuo konerikot, sekä mm.2000-luvun ruosteprobleemat.
Ajan ja tulen ajamaan saksalaisilla autoilla aina ja arvostan toki myös bemaria, mutta on se vaan kumma juttu, kun näiden kalliiden "premium" autojen vikoja ei saa päästää tavallisen kansan tietoisuuteen!!! - Pekka-
spr kirjoitti:
Mites asentaja hyvä selität mm. lukuisat bemareiden 2000-luvun mallien dieselkonerikot??? Itse tiedän kyllä, mikä moottoreiden suunnitelussa on sakemanneilla pettänyt, eli bemari tässä suhteessa on juuri superraskaassa sarjassa=vikojen suhteen. Ja 500-sarjalaisten, no lähinnä koneen osalta dieselit, vaihdelaatikko nuo konerikot, sekä mm.2000-luvun ruosteprobleemat.
Ajan ja tulen ajamaan saksalaisilla autoilla aina ja arvostan toki myös bemaria, mutta on se vaan kumma juttu, kun näiden kalliiden "premium" autojen vikoja ei saa päästää tavallisen kansan tietoisuuteen!!!Älä voiitsi provoilla roskaa.
Tilastot osoittavat että BMW on ollut keskimääräsitä luotettavampi auto.
- Kaikille omat motit
saada lisää tehoa... Päästöjen vähenemistä sekä vääntöä. Ottaahan BMW 3.2l vaparistakin 360hp! Eikö se ole paljon enemmän kun toi 325, eikä yhtään turboo.
Se kertonee sinullekkin ettei turbolla aina olla ottamassa kaikkea irti mitä saa, eikä vapareistakaan.- turbojussitus
ja toyotassa on tublaturbona 450 hp vakiona.että on se aika jäljessä tuo penaali.
- avottiarallaa
turbojussitus kirjoitti:
ja toyotassa on tublaturbona 450 hp vakiona.että on se aika jäljessä tuo penaali.
ilman turboa, vai jäljessä. Tulevassa ämmässä yli 600hp
- ertyujhg
avottiarallaa kirjoitti:
ilman turboa, vai jäljessä. Tulevassa ämmässä yli 600hp
Ei ole ei. Siitä on tullut jo tietoja, eikä heppoja ole läheskään yli 600.
- selmavaan
ertyujhg kirjoitti:
Ei ole ei. Siitä on tullut jo tietoja, eikä heppoja ole läheskään yli 600.
vvt-i moottorista saadaan parempi teho ja pienempi kulutus.
- Höpötesssss
ertyujhg kirjoitti:
Ei ole ei. Siitä on tullut jo tietoja, eikä heppoja ole läheskään yli 600.
vaa maarnii o!
- toyotatoyotatoyota
Höpötesssss kirjoitti:
vaa maarnii o!
vvt-i teknologia on valovuoden edellä monia muita,mukaanlukien,bmw yms saksalaiset potaskat.
- Miten ei olisi
toyotatoyotatoyota kirjoitti:
vvt-i teknologia on valovuoden edellä monia muita,mukaanlukien,bmw yms saksalaiset potaskat.
sehän myös näkyy maailmaan laajimmassa ja isoimmassa moottoriteknologiatutkimuksessa International Engine of the Year tutkimuksissa. Eli totta puhut tojo is the best my man
- faktaa turboista
Bemarilla oli turbo vakiosarjatuotantoautossa ensimmäisenä euroopassa eli siinä suhteessa bemari on pioneeri,
- opelracingteam
ei pidä nimittää mutun pohjalta.
- http://www.autowiki.
opelracingteam kirjoitti:
ei pidä nimittää mutun pohjalta.
# 1962 Oldsmobile Cutlass Jetfire
# 1962 Chevrolet Corvair Monza Spyder
# 1973 BMW 2002 Turbo
# 1974 Porsche 911 Turbo
# 1978 Buick Regal
# 1978 Saab 99
# 1978 Peugeot 604 turbodiesel - ensimmäinen tuotanto turbodiesel
# 1978 Mercedes-Benz 300SD turbodiesel (USA ja Kanada)
# 1979 Alfa Romeo Alfetta GTV 2000 Turbodelta
# 1980 Pontiac Firebird
# 1980 Renault 5 Turbo
# 1981 Volvo 240-sarja Turbo
# 1982 Mitsubishi Pajero turbodie
- muahahahahahahahhaha
BMW ottaa ja ottaa 3.2l 360hp... VAPARISTA TANAT!
- ,,,,,,,,,
uuteen Bemariin sen saa? Ei näy Bemarin sivuilla mitään tuollaista.
- AIJAIJAIJA
,,,,,,,,, kirjoitti:
uuteen Bemariin sen saa? Ei näy Bemarin sivuilla mitään tuollaista.
Sattuiko?
- Opel OPC
AIJAIJAIJA kirjoitti:
Sattuiko?
varmaan sattui kun ei olekaan enää olemassa koko moottoria. BMW on täys paska kun ei osaa edes tehokasta moottoria tehdä vaikka apuna olisi 2 turboa.
- oobbeli
Opel OPC kirjoitti:
varmaan sattui kun ei olekaan enää olemassa koko moottoria. BMW on täys paska kun ei osaa edes tehokasta moottoria tehdä vaikka apuna olisi 2 turboa.
No jos tuolle linjalle lähdetään, niin bemarilta löytyy kahdella turbolla varustettu moottori 5-sarjaan 407hv, 0-100 km/h 5 s. Kulutuskin on pienempi kuin tuossa ooppelissa. Tule puhumaan sitten kun ooppelilta löytyy vastaava pata.
- Ex BMW
oobbeli kirjoitti:
No jos tuolle linjalle lähdetään, niin bemarilta löytyy kahdella turbolla varustettu moottori 5-sarjaan 407hv, 0-100 km/h 5 s. Kulutuskin on pienempi kuin tuossa ooppelissa. Tule puhumaan sitten kun ooppelilta löytyy vastaava pata.
verrattuna Mersuun.
- AIAIAIAIAIA??? HAHAH
Opel OPC kirjoitti:
varmaan sattui kun ei olekaan enää olemassa koko moottoria. BMW on täys paska kun ei osaa edes tehokasta moottoria tehdä vaikka apuna olisi 2 turboa.
3.2l vapari, siis vapaastihengittävä, ei turbon turboa, siis ahtamaton ja hevosvoimat 360hp siiiiiis 360hevosvoimaa. Mieletöntä, kenellä muulla vastaavaa???? Ton bmw teki jo mitä 5-7vuottasitten... Nyt jos tekisi olisi se lähellä 1654 hevosvoimaa vaparista siiiiis vaparista koska firma on niin kasvanu siitä.
http://www.youtube.com/watch?v=7I5meTOzVDA
Joku hullu laitto turbon kyseiseen moottoriin lisäksi....
http://www.youtube.com/watch?v=Fo35XoGEBsU&feature=related m3 mot - Big Boy
AIAIAIAIAIA??? HAHAH kirjoitti:
3.2l vapari, siis vapaastihengittävä, ei turbon turboa, siis ahtamaton ja hevosvoimat 360hp siiiiiis 360hevosvoimaa. Mieletöntä, kenellä muulla vastaavaa???? Ton bmw teki jo mitä 5-7vuottasitten... Nyt jos tekisi olisi se lähellä 1654 hevosvoimaa vaparista siiiiis vaparista koska firma on niin kasvanu siitä.
http://www.youtube.com/watch?v=7I5meTOzVDA
Joku hullu laitto turbon kyseiseen moottoriin lisäksi....
http://www.youtube.com/watch?v=Fo35XoGEBsU&feature=related m3 motuuteen Bemariin sen saa? Te BMW terot tunnutte elävän 5-7 vuotta muita jäljessä. Nykyään pemulla on vain surkeita 2 litrasia vaparetia ja pari tehotonta tuplaturboa jotka jopa Opel kyykyttää.
- BMWsti
Turbojen määrähän onkin varsin loistava suure moottorin tehojen tarkkailuun.
Ihanko tosissaan epäilet, että kaksoisahdanta tähtää paperille kirjoitettavaan huipputehoon? - juujhg
Twin turbo = tupla urpo.....
Eli Opelis myös tupla.... surkee vääntö siinä - Ex BMW
laiska ja kaiken lisäksi hemmetin ruma.
- Anonyymi
💩💩💩 Opel on kuvan mukainen.
Tuletko Kiikalaan viivalle, sun "huippu opelin kanssa. .... tiedän . Et uskalla.. 😁😁😁😁
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12701Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581321Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491155- 1271018
Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?207990Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä18986Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974- 42889
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297885- 72875