Yöjunalla tampere-rovaniemi

hephep...

Joo, loma lähenee, ja pian matkustelen lasten kanssa yöjunalla pohjoiseen.

Kaikki vinkit, ja kokemukset otetaan vastaan, miten matka onnistuisi parhaiten.
Ipanat ovat 10-12 vuotiaita, eli ei ihan pieniäkään enää.
Nukkuvatkohan junassa, nukunko itse? :)

3

1608

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • crossline

Voi jeesus, että ihmisillä on ongelmia. Että sentään junalla pohjoiseen,
      nukutaanko blaablaa. Eiköhän ole parempi että pysytte siellä takahikiällä
      kotona, pistätte vielä ovet tuplalukkoon ja nukutte hyvin.
      Aivan järjettömän typerää panikointia teiltä, HALOO, se on vain 1, siis
      YKSI yö. Vitun urpot!!!!!

• yöjunallamatkustanut

Yöjunalla kulkeminen on järjettömän kallista, mutta itse kuljin lasteni kanssa (4v ja 7v) ja työpaikka maksoi liput. Lähdettiin Riihimäeltä Rovaniemelle asti. Mentiin IC yöjunalla eli ei millään vanhemmilla sinisillä junilla vaan uudemmilla. Hytissä ei kertakaikkiaan saanut nukuttua, oli turkasen kuuma ja kiskot kolisi. Sun lapset sentään sen ikäsiä, että voi ehkä nukahtaakin mutta ne voivat myös jännittää matkaa, etenkin jos se on eka matka yöjunalla ;)) Meillä ehkä oli huono hyttipaikka, alatasolla. Kiskot alla niiin kitisee koko ajan ja kun juna kaartuu mutkassa ni kolinalta ei voinut välttyä. Suosittelen yläkerran hyttiä, koskaan en itse mene enään alakertaan, jos menen edes enään yöllä junalla.. Onneksi sain nukuttua kolme-neljä tuntia ja kuopukseni nukkui naama tuhisten koko matkan. Ongelmia oli vain 4 vuotiaan kanssa. En suosittele yöjunia, mutta en millänsäkään ole jos menette sellaisella :D Hyvää junamatkaa!! :) Crossline mielestäni on sairasta kommentoida tyhm,iä, jos ei järkevämpää asiaa ole niin kannattaa miettiä kirjottaako ollenkaan.!

• .......

Mentiin viime talvena hiihtolomalle Kemijärvelle junalla, minä-mamma ja kaksi tyttöä. Ei otettu makuuhyttiä, kun tytöt sanoivat haluavansa nukkua penkeillä. No semmoista koiranuntahan se oli, ja asiaa ei todellakaan auttanut ne ravintolavaunussa viihtyneet, jotka kulkivat lukuisia kertoja vaunumme läpi sen toisessa päässä olevaan tupakkakoppiin. Saarenmaanvalssia siellä ainakin laulettiin. Alkumatka kului mukavasti kun oli sähköpistokkeellinen paikka ja läppäri mukana.
      Paluumatkalla oli vaunu erilainen kuin piti: ei pc-paikkaa, ei sähköpistoketta eikä siis läppäriä viihdykkeenä. Muutenkin paikkojen numerointi oli juosten k..... Siitäkin selviittiin. En heti lähtisi uudelleen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois

Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait
      Maailman menoa
      23
      3103
    2. Kirjoittaisit edes jotain josta tiedän

Varmasti oletko se oikeasti sinä. Tänään tälläinen olo. 🫩
      Ikävä
      66
      678
    3. Hei! Halusin vain kertoa.

En tiedä luetko näitä, mutta näimme n.4vk sitten, vaihdoimme muutaman sanan ja tunsin edelleen kipinän välillämme. Katso
      Tunteet
      3
      663
    4. Miten voitkin olla aina niin fiksu

...aina niin huomaavainen, kärryillä ja kartalla. Yritän etsimällä etsiä sinusta jotain vikaa, että saisin pidettyä sydä
      Ikävä
      32
      571
    5. Mistä tietää, onko hän se oikea?

Siitä, kun sitä ei tarvitse miettiä. Siitä, kun hänen olemassa oleminen ja ajatteleminen saa hymyilemään. Siitä, kun ha
      Ikävä
      35
      557
    6. Miksi ikävä ei helpotu vuosien jälkeenkään?

Tänään olin ensimmäistä kertaa sinun lähtösi jälkeen tilassa, jossa vuosia sitten nähtiin ensimmäistä kerta. Ollessani
      Rakkaus ja rakastaminen
      3
      520
    7. Oletko varma

Ettei meistä tule mitään?
      Ikävä
      40
      501
    8. Sofia Zida puhuu rehellisesti suhteesta Andy McCoyhin: "Se on ollut mulle tavallaan..."

Sofia ja Andy, aika hellyttävä parivaljakko. Sofia Zida on mukana Petolliset-sarjassa. Hänet nähtiin Yökylässä Maria Ve
      Suomalaiset julkkikset
      3
      489
    9. Mitä ajattelet

Meistä nykyään.
      Ikävä
      36
      485
    10. Tiesitkö? Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi seksuaalirikollinen

Järkyttävää… Motin mukaan Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi yksityiselämässään syyllistynyt es
      Maailman menoa
      17
      485
    Aihe