neuvoja carverin ostoon?

teukka

kyselisin vähän vinkkiä carver-suksien ostoon. oon 193 cm pitkä ja lasken melko lujaa ja tiukasti mutkitellen. minkä mittaiset sukset ja minkä suuruisella kääntösäteellä ne pitäis olla? onko kokemuksia kohtuuhintaisista atomicin,fisherin tai rossignolin suksimalleista?

6

7153

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kynäilijä

      Enpä osaa muuta sanoa kuin että jos tiukkaa käännöstä haet (puikkaat niin kuin minäkin) niin 9-15 metrin kääntösädettä varmaan haet. Käytännössä siis puikkareita. Sinulle sopinee 165 senttiset sukset. Ja jos vauhti on kova niin suosittelen Atomic SL11 (malli Palander), Fischer RC4 (Raich) tai Salomonin kisamallit (en muista mallinimikkeitä). Olen näillä kaikilla laskenut vaikka nykyisin omat kamat ovat mallia Fischer. En suosittele "kohtuuhintaisia" kamoja vaan ostaisin jopa vähän käytetyt kisatason vehkeet keskihintaisten uusien sijasta.

      Salomonit ovat parhaimmillaan tiukkalumisessa rinteessä kun taas Fischerit toimivat parhaiten jäisellä alustalla. Yhtälailla Salomonit ovat vielä ärtsymmät joka olosuhteissa, mutta ne eivät anna takapainoa ollenkaan anteeksi.

      • Tietää kyllä..

        Kerroit äsken tossa et fisherin suksi pitää hyvin jäisellä... no ei tod pidä... Koita elan SLX tai atomic SL9 niin tiedät mikä puree jäähän!!!
        (p.s maku asioista ei voi kiistellä)


      • Kynäilijä
        Tietää kyllä.. kirjoitti:

        Kerroit äsken tossa et fisherin suksi pitää hyvin jäisellä... no ei tod pidä... Koita elan SLX tai atomic SL9 niin tiedät mikä puree jäähän!!!
        (p.s maku asioista ei voi kiistellä)

        Paitsi tuota Elania en ole laskenut. Atomic SL9 on kyllä enhdotonta kärkikaartia, mutta voihan se olla että kokeilusuksissani ei ollut kantit enää parhaassa terässä. Fischereissä sen sijaan oli. Oletko itse kokeillut priimakuntoisia RC4:ia?


      • Tuleva Tomba
        Kynäilijä kirjoitti:

        Paitsi tuota Elania en ole laskenut. Atomic SL9 on kyllä enhdotonta kärkikaartia, mutta voihan se olla että kokeilusuksissani ei ollut kantit enää parhaassa terässä. Fischereissä sen sijaan oli. Oletko itse kokeillut priimakuntoisia RC4:ia?

        Okei, mulla on vähän ongelmaa. Olen lasketellut viimeksi 90-luvulla, kunnon Fischerin laudan pätkillä. Silloin vedin todella agressiivisesti ja kääntösade oli helvetin lyhyt. Nyky-suksista ei ole pienintäkään hajua, joten minkälaista suksea mun kantsis alkaa katsomaan? Noissa aikaisemmissa viesteissä mainittiin Atomicin SL-9 suksi, josta uskomatonta kyllä pistin viestiä eräälle firmalle ja kysyin sopivuutta tarkoituksiini, mutta onko se ok ostaa heti tuollaiset sukset, kun en tosiaan ole tälläisiä 2000-luvun skimboja ennen kokeillut?


    • pöh

      Suksitestit ovat ehkä paras tapa ottaa selvää omaan makuun sopivista kamoista, mutta jos kanttilasku ei ole hallussa, ei suksista voi mitenkään saada irti niiden ominaisuuksia.

      Helposti tulee ostettua liian löysät pelit koska niillä on mukavampi vedellä "vanhalla tyylillä". Tiukasti leikkaava lyhyt suksi voi myöskin tuntua alkuun vikuroivalta, koska suksi lähtee viemään heti kun kantti ottaa lumeen.

      Jos lasket agressiivisesti, älä tosiaan osta mitään keskitason pelejä. Kun vauhtia alkaa tulla laskuun, suksen löysyys alkaa pian ottamaan päähän.

      Itselläni Atomicin SL 9.12. Melkoisen leikkaava ja tosi nautinnollinen laskea hoidetussa mäessa. Jäisessä ja epätasaisessa rinteessä kovassa vauhdissa kärjet alkavat läpättää, mikä on suksien ärsyttävä piirre.

      • teukka

        kiitti vastauksesta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2773
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2350
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2130
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1894
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1747
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1746
    7. 121
      1712
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1706
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      130
      1491
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe